بازدید 12355
هشدار شورای عالی تهیه کنندگان درباره نامه نگاری برخی سینماگران برای محمد امامی

حمایت از یک متهم به اختلاس و اخلال اقتصادی کشور، موجبات تالم خاطر و نگرانی است! / هشدار می‌دهیم اعتماد عمومی مردم به سینمای ایران، کالایی نیست که بشود آن را برای رسیدن به منافع شخصی به حراج گذاشت!

امضاکنندگان باید توجه داشته باشند اصلی‌ترین بلیه دهه نود سینمای ایران، سرمایه‌های بی‌حساب و کتابی بود که به قصد پولشویی صنعت سینما شد و چرخه طبیعی و سالم آن را مختل کرد. بر این مبنا این دسته از دست اندرکاران تولید، توزیع و نمایش فیلم را دعوت می‌کنیم پیـش از آن که نگران متهمین جرایم اقتصادی باشند، به فکر سلامت سرمایه‌های در گردش و مهمتر از آن نگران اعتماد افکارعمومی به سینمای ایران باشند...
کد خبر: ۹۷۲۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۶ 13 April 2020

حمایت از یک متهم به اختلاس و اخلال اقتصادی کشور، موجبات تالم خاطر و نگرانی است! / هشدار می‌دهیم اعتماد عمومی مردم به سینمای ایران، کالایی نیست که بشود آن را برای رسیدن به منافع شخصی به حراج گذاشت!شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران به برخی از سینماگران که با نامه‌ای، خواستار آزادی موقت محمد امامی شده و در این نامه با الفاظی تحسین آمیز از او یاد کرده بودند، پیرامون دخالت در پرونده‌های اخلال اقتصادی هشدار داد و خاطرنشان کرد: «اعتماد عمومی مردم عزیز کشورمان به سینمای ایران، کالایی نیست که بشود آن را برای رسیدن به منافع شخصی به حراج گذاشت!»

به گزارش «تابناک»؛ پرونده بانک سرمایه، گروه بزرگی از متهمان را دارد که یکی از اصلی‌ترین آنها به گواه اظهارات نماینده دادستان تهران و نماینده بانک مرکزی در دادگاه‌های علنی که متن آن در خبرگزاری صداوسیما و خبرگزاری قوه قضاییه منتشر شده، محمد امامی است. حال در شرایط کنونی، گروه کوچکی از اهالی سینما و چند منتقد سینما، نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضاییه ارسال کردند که ضمن تمجیدهای گسترده از سرمایه گذار سریال شهرزاد و چند فیلم سینمایی دیگر، خواستار آزادی او به بهانه کرونا شده بودند؛ نامه‌ای که از زمان انتشار رسمی‌اش با ریزش امضا مواجه بوده و اسامی که امضاهایشان زیر این نامه درج شده بود، یک به یک امضای این نامه را رد کردند.

محسن تنابنده، مهران احمدی، روح الله حجازی، مهدی کرم پور و محمدحسین مهدویان از شاخص‌ترین سینماگرانی هستند که همراه با این نامه و امضای آن را تکذیب کردند. در ادامه جواد نوروزبیگی که ظاهراً از چهره‌های در نامه بوده، وارد صحنه شد و مدعی شد، صدای اشخاصی که امضای نامه را تکذیب کرده‌اند، موجود است و به احترام‌شان منتشر نشده است. این ادعا با واکنش دو تن از تکذیب کنندگان همراه شد و آنها به خبرنگار «تابناک» گفتند: «اگر صدایی وجود دارد که ما گفته‌ایم نام ما را ذیل این متن درج کنند، لطفاً این صوت‌ها را منتشر کنند.»؛ درخواستی که با سکوت مدعیان همراه بود و بر خلاف ادعاها صدایی منتشر نشد!

حمایت از یک متهم به اختلاس و اخلال اقتصادی کشور، موجبات تالم خاطر و نگرانی است! / هشدار می‌دهیم اعتماد عمومی مردم به سینمای ایران، کالایی نیست که بشود آن را برای رسیدن به منافع شخصی به حراج گذاشت!

در ادامه نیز گروهی از کارگردانان از جمله داریوش مهرجویی، کیومرث پوراحمد، رضا درمیشیان، علیرضا داودنژاد، محسن امیریوسفی و... در نامه‌ای بدون مخاطب، خواستار آزادی گروه‌های دیگری از زندانیان شدند که با اتهامات امنیتی و نظایر اینها مواجه بودند؛ نامه‌ای که طعنه و پاسخی به نامه آن گروه برای آزادی محمد امامی بود و واکنش گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و به خوبی نشان داد، گروه بزرگی از اهالی سینما با آن گروه که نامه برای متهم بانک سرمایه نوشته‌اند، همراستا نیستند و مخالف چنین رفتارهایی هستند که به اعتمادعمومی به سینمای ایران ضربه می‌زند.

اکنون شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران متشکل از چهار نهاد اصلی تهیه کنندگان یعنی «اتحادیه تهیه کنندگان سینمای ایران»، «مجمع فیلمسازان سینمای ایران»، «کانون تهیه کنندگان» و «انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران» نسبت به تبعات این نامه برای سینمای ایران به امضاکنندگان چنین نامه‌ای هشدار داد و از قضا بلیه دهه نود سینمای ایران را «سرمایه‌های بی‌حساب و کتابی» خواند «که به قصد پولشویی وارد صنعت سینما شد».

در اطلاعیه شورای عالی تهیه کنندگان تاکید شده است: «اخیرا نامه‌ای به امضای جمعی از سینماگران در حمایت از یـک متهم به اختلاس و اخلال اقتصادی کشور، خطاب به ریاست محترم قوه قضاییه منتشر شده که موجبات تالم خاطر و نگرانی بخش عمده‌ای از مخاطبان فهیم سینمای ایران را فراهم کرده است. شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران بر خود فرض می‌داند تا به این دسته از همکاران خود هشدار دهد که اعتماد عمومی مردم عزیز کشورمان به سینمای ایران، کالایی نیست که بشود آن را برای رسیدن به منافع شخصی به حراج گذاشت!»

شورای عالی تهیه کنندگان در ادامه متذکر شده است: «همچنین امضاکنندگان مزبور باید توجه داشته باشند که اصلی‌ترین بلیه دهه نود سینمای ایران، که آن را دچار تنگی نفس کرد، سرمایه‌های بی‌حساب و کتابی بود که به قصد پولشویی وارد صنعت سینما شد و چرخه طبیعی و سالم آن را مختل کرد. بر این مبنا این دسته از دست اندرکاران تولید، توزیع و نمایش فیلم را دعوت می‌کنیم پیـش از آن که نگران متهمین جرایم اقتصادی باشند، به فکر سلامت سرمایه‌های در گردش و مهمتر از آن نگران اعتماد افکارعمومی به سینمای ایران باشند؛ اعتمادی که طی ده‌ها سال تلاش توسط خلاق‌ترین هنرمندان کشور ایران به دست آمده و پاسداری از آن وظیفه همه سینماگران است.»

این نامه که به امضای غلامرضا موسوی، منوچهر شاهسواری، حسین فرح بخش، خسرو امیرصادقی، سیدضیا هاشمی، مهرداد فرید، سیدمحمود رضوی، محمد احمدی، علی آشتیانی اعضای هیات رئیسه شورای عالی تهیه کنندگان است، نشان می‌دهد پیرامون بحث محمد امامی که حمایت از او می‌تواند هزینه حیثیتی برای کلیت سینما در پی داشته باشد، گروهی که آن نامه را امضا کرده‌اند در سینمای ایران یک اقلیت مطلق هستند و تا چه میزان درخواست‌های محل اعتناست و در عین حال یک بازخورد مناسب برای اشخاصی است که قصد داشته باشند در آینده اقدامات مشابهی انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
سلبریتی شدن یعنی نون به نرخ روز خوردن یعنی حزب باد
یعنی یکی به نعل بزن یکی به میخ وگرنه حرف حق زدن فالور برا کسی نمیسازه یبار برا همیشه جدی نگیرید اینارو خلاص
سایت تابناک عاشق سلبریتی و پول سلبریتی هاست بخصوص وقتی براشون اگهی پخش میکنه

شما دیگه ادا مبارزه با فساد در نیارید
سینمای ایران دوزارم نمیرزه
سینما و بایزیگر و کلا حوزه سینمای ایران که چیزی نداره و فقط با زد و بند الان بازیگران و کارگزداناش یا نهایتا حاشیه سازی خودشون رو می خوان به جایی برسند.بازیگر و کارگردان هم از اسمشون معلوم هست و همیشه و همه جا برای رسیدن به پول بازی میکنند با دوربین یا بی دوربین فرقی نداره.
از جماعت هنربندان غیر از این انتظار نداشتیم
علی اکبر بسطامی منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با خانواده دختر ۱۱ ساله هلیلانی توضیحاتی ارائه کرد.
او گفت:
مرگ این دختر ۱۱ ساله بر اثر فقر مطلق بوده است
پدر خانواده معلول جسمی و تحت پوشش بهزیستی است.
سرپناه این خانواده یک چهار دیواری ۵۰ متری بدون سقف و نیمه کاره است که با مشارکت بنیاد برکت و بهزیستی تا این مرحله ساخته شده است.
بهزیستی ۱۴ ‌میلیون تومان و بنیاد برکت در حد ۶ میلیون تومان برای ساخت این سرپناه کمک کرده اند و برای تکمیل ساختمان و سقف ان مسئولان مربوطه پیشنهاد دریافت وام به پدر خانواده می دهند که با توجه به معلولیت و فقر مطلق، دریافت وام در توان این خانواده نبوده و ساخت مسکن نیمه تمام مانده است.
لباسهای این دختر ۱۱ ساله چنان مندرس و غیر قابل استفاده بوده اند که ایشان قبل از مرگش اقدام به سوزاندن تمام لباسهای مندرس و غیر قابل استفاده خود می نماید تا بعد از مرگش بچه های دیگر این لباس ها را نبینند.
این خانواده هیچ امکانات رفاهی و معیشتی اولیه هم ندارند.
این دختر بچه بارها از فقر مطلق خانواده خود گلایه مند بوده است.
منطقه ای که این خانواده در ان زندگی می کنند نه خط تلفن ثابت و همراه ، نه انتن تلویزیون و نه خانه بهداشت ، راه مناسب و... ندارد.
منطقه هلیلان و روستاهای ان به شدن نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری و نیازمند اعتبارات ویژه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
"کلکمْ راعٍ، وَ کلکمْ مَسْؤُولٌ عَنْ رَعِیتِهِ"
همه ی شما مسئولید و همه ی شما درباره ی آنچه که مسئولید بازخواست خواهید شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
بنیاد مستصعفان و بنیاد مسکن و دهها سلزمان دیگر که برای این خانواده ها کاری نمی کنند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
یه بچه ۱۱ ساله لباسهاشو سوزونده تا کسی بعد مرگش اونارو نبینه؟!!!! عجب!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
این نماینده تا الان کجا بوده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
چرا این خانواده بچه دارند در این شرایط ؟
چرا به مردم آموزش داده نمی شود که فرزند یک موجود زنده است که نیاز به امکانات دارد ؟؟
موضع گیری درستی در انتقاد به نامه امضا شده اتخاذ شده
.

با سلام و احترام


بنده خودم معلم ؛ معلم زاده و نوه معلم هستم و با گوشت و پوست و استخوان مشکلات فرهنگیان را احساس کرده ام .

با وجودی که برای فرهنگیان انواع نظرات داده می شود که البته در این مقال نمی گنجد و ...

ولی با تمام وجود اعلام می نمایم :

ما فرهنگیان با زدن از مخارج زندگی !!! آرزو داشتیم مثلا برای روز مبادا ذخیره ای داشته باشیم ولی این ذخایر کجا رفت و چه شد همه از این موضوع مطلع هستند !!!

بدین وسیله اشعار می خواهم ابراز دارم :

هر کسی این پول را چه به صورت دزدی و چه به صورت اختلاس و چه هر اسم دیگر حیف و میل نموده و هر کسی که این پول ها را دریافت کرده است به خاطر خون دل هایی که ما معلمان برای سپرده گذاری آن خورده ایم از خداوند قهار و جبار عاجزانه خواهش می کنیم این عوامل فساد و خانواده شان را به دردی گرفتار نماید که هر لحظه صد بار آرزوی مرگ کنند و به چنان خون دلی گرفتار شوند که استغفر الله ... حالا هر کسی می خواهد باشد . آقازاده می خواهد باشد یا زیردست باشد .


همه چیز را به خداوند جبار و قهار می سپاریم : افوض امری الی الله ...


عزت تابناک مزید . سایه عالی مستدام .

یا حق : جمعی از معلمان خسارت دیده .

.
این فرد را چه کسی حمایت کرده ، داماد کیست، پسر کیست؟
یک نفر با سن کم به تنهایی نمی تواند این همه زدوبند بکند حتما حامی داشته.
حامی وی کیست؟
شغل ایشان چه بوده که اینهمه رابطه داشته؟
در سینمایی که پژمان جمشیدی بازیگره فاتحه اون سینما خوندس
همه جا فساد هست و همه فاسدان هم از هم دفاع می‌کنند..‌‌
اینجا میشه فهمید چه کسانی رانت خوار و بدون هنر هستند
اگر همون اول و خيلي سريع و بدون توجه به جوسازيها و سفارشات داخلي و خارجي، اختلاس كنندگان بزرگ و غارت گران بيت المال اعدام ميشدند ديگه كسي جرات چنين كارهايي را نداشت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی