بازدید 42588
هزار و نهصد و هشتاد و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»

ایزدی: رهبر انقلاب، بهترین کارشناس مسائل آمریکاست / آنها که با حدود ۱۰ هزار رای به دروازه بهارستان رسیدند / احضار تعدادی از کارگران هپکو به دادگاه / واکنش عباس عبدی به اعتراضات درباره حقوق کارگران

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: تکذیب یک شایعه درباره معصومه ابتکار / در زمینه حمله بیولوژیک بودن کرونا مطالعات دقیقی صورت دهند / انتقاد هاشمی طبا از کسانی که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ 12 April 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
اختصاص ۲۰ درصد حقوق ماهانه فرماندهان سپاه به آسیب‌دیدگان کرونا

سردار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه از تصمیم فرماندهان سپاه برای اختصاص ۲۰ درصد از حقوق ماهیانه خود به افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، خبر داد و گفت: فرماندهان در ستاد فرماندهی کل، حوزه مرکزی تا سپاه‌های استانی در این نهضت مومنانه مشارکت کرده اند و به فضل الهی تا پایان بحران کرونا با اختصاص ۲۰ درصد از حقوق ماهیانه خود بخشی از نیاز‌های این دسته از هموطنانی که تحت تأثیر بیماری کرونا شغل خود را از دست داده اند، تامین خواهند کرد. سردار شریف افزود: آحاد کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز آمادگی خود برای تخصیص بخشی از حقوق ماهیانه شان جهت مشارکت در رزمایش کمک مومنانه را اعلام کرده‌اند که با هماهنگی کارگزینی رده مربوطه مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

کواکبیان: فریاد کاربران به خاطر سرعت اینترنت بلند است

مصطفى کواکبیان، نماینده مردم تهران، رى، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شوراى اسلامى و دبیرکل حزب مردم سالارى توئیت کرد: فریاد کاربران فضای مجازی بر سر وزارت ارتباطات به خاطر کندی اینترنت بلند است. چرا صداوسیما با استفاده از باند‌های فرکانسی۷۰۰ و ۸۰۰ تحت اختیارش به این وزارتخانه کمکی نکرده و پاسخگو نیست؟! رییس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس خاطرنشان کرد: امیدوارم رئیس جمهور و رئیس شورای عالی فضای مجازی با پادرمیانی در این روز‌های کرونایی مشکل را حل نمایند.

کفاشیان: سر فیفا کلاه گذاشتیم و دروغ گفتیم!

رییس پیشین فدراسیون فوتبال با تاکید بر این که در اصلاح اساس‌نامه فدراسیون باید ماهیت این فدراسیون به درستی نگاشته شود، افزود: به نظرم باید هر چیزی که هستیم در اساس نامه جدید قید کنیم. مسئولان در اساس‌نامه جدید بنویسند که فدراسیون نهاد عمومی و غیردولتی است. اگر فیفا این موضوع را قبول کرد که مشکلی ندارد، اما اگر قبول نکرد، به دروغ به فیفا نگوییم که نهاد مستقل و غیردولتی است. کفاشیان با اشاره به ماجرای اصلاح اساس‌نامه این فدراسیون در سال ۸۶ توسط هیات رییسه انتقالی خاطرنشان کرد: ما در گذشته فیفا را گول زدیم. وقتی در سال ۸۶ اساس‌نامه توسط گروه شش نفره از نمایندگان دولت و فیفا تصویب شد، آقای کیومرث هاشمی، عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون در پیش گفتار اساس‌نامه نوشت که این نهاد مستقل و غیردولتی است. این موضوع صحت ندارد. ما سر فیفا کلاه گذاشتیم و دروغ گفتیم. او ادامه داد: نباید دروغ می‌گفتیم. الان باید بگوییم که نهاد عمومی غیردولتی هستیم. اگر قبول نکردند، قانون را به مجلس ببریم که مدیران بعدی به مشکل نخورند. هر وقت تکان خوردیم، چوب را سر ما کوبیدند که فدراسیون فوتبال نهاد عمومی و غیردولتی هستیم.

وقتی یک ناقل کرونا، دو روستا را آلوده کرد

فرماندار رامشیر آخرین وضعیت دو روستای این شهرستان در پی گسترش ویروس کرونا را تشریح کرد. مجید حسینی‌نژاد، با اشاره به وضعیت شهرستان رامشیر از نظر شیوع کروناویروس، اظهار کرد: طبق گزارش‌های دانشگاه علوم پزشکی اهواز در طول مدت شیوع کرونا در خوزستان، رامشیر از نظر شیوع در رتبه‌های آخر قرار داشت و این منطقه تقریبا پاک بود. وی افزود: متاسفانه در فروردین‌ماه در پی حضور یک فرد ناقل ویروس کرونا از اهواز در یکی از روستا‌های رامشیر و برپایی چادر و حضور چندین نفر در این چادر، موجب شد که دو روستای رامشیر به این ویروس آلوده شوند. فرماندار رامشیر با بیان اینکه در حال تلاش هستیم تا بیماری به روستا‌های دیگر سرایت نکند، گفت: اکنون در حال مدیریت موضوع هستیم و امیدواریم به زودی به مرحله مهار طغیان برسیم. حسینی‌نژاد تصریح کرد: در پی این وضعیت، کنترل‌ها افزایش یافته و محدودیت در فعالیت اصناف و ورود و خروج دو روستای مطبگ و رمیله انجام شده است. فرماندار رامشیر در خصوص تعطیلی این شهرستان در دو روز گذشته برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس، تصریح کرد: در شهرستان مشکلی نداریم، اما در خصوص استمرار تعطیلی باید ببینیم استاندار خوزستان چه تصمیمی اتخاذ می‌کند.

محکومیت «نجفی» نقض شد

حمید رضا گودرزی وکیل مدافع محمد علی نجفی شهردار سابق تهران گفت: شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور رای محکومیت موکلم را نقض کرده است. وی افزود: دیوان عالی هم اکنون پرونده را به شعبه هم عرض ارسال کرده است. این وکیل دادگستری گفت: دیوان عالی پرونده را به دادگاه کیفری استان و بعد به شعبه جدیدی ارجاع می‌دهد و پس از آن جلسه دادرسی تشکیل می شود و رای را صادر خواهند کرد. اگر رای صادره بر مبنای نظر دیوان عالی و مناسب باشد، ما به آن اعتراض نمی‌کنیم، اما اگر شعبه جدید هم اصرار به قتل عمد کند، مجدداً پرونده به دیوان عالی برمی‌گردد. گودرزی گفت: زمانی که دیوان عالی رای را نقض می‌کند و پرونده را به شعبه هم عرض می‌فرستد یعنی از نظر ماهیتی رای صادره را قبول ندارد. این در حالی است که شعبه ۹ دادگاه، قتل عمد را تایید کرده بود، اما اکنون معنایش این است که شبه عمد بوده است. گودرزی گفت: در این صورت مجازات سبک، پرداخت دیه و حبس یک تا سه سال در نظر گرفته می‌شود که در صورت رضایت شاکی نسبت به آن هم تخفیفات لازم اعمال خواهد شد. وی افزود: رای هنوز ابلاغ نشده و ممکن است تغییرات دیگری هم در آن باشد و ظرف چند روز آینده نسبت به آن اطلاع رسانی کامل خواهد شد.

تاکسیرانی: ۱۳ راننده تاکسی در تهران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: ۳۰۲ راننده به کرونا مبتلا شدند که از این تعداد ۱۳ راننده جان باختند. به گزارش روز یکشنبه مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، علیرضا قنادان توئیت کرد: ۸۰ درصد ابتلا در اسفندماه ۱۳۹۸ بوده و با کاهش تردد در شهر نرخ بیماری به شدت کاهش یافته است. وی، تعداد کل مبتلایان را ۳۰۲ نفر، بهبود یافتگان ۵۳ نفر، در حال بهبودی و قرنطینه خانگی ۱۹۸ نفر، بستری در بیمارستان ۳۸ نفر و فوت شده را ۱۳ نفر اعلام کرد. قنادان در ادامه توییت نوشت: در هفته جاری برای همه تاکسیرانان بیمار و بهبود یافته که در طرح پایش سلامت تاکسیرانی تهران شناسایی می‌شوند و همچنین خانواده عزیزانی که از کنار ما پرکشیده‌اند، علاوه بر ارایه خدمات مشاوره روانشناسی، بسته کالای حمایتی از سوی شهرداری تهران ارسال خواهد شد.
 
کانادا دانلود جعبه‌های سیاه هواپیمای اوکراینی را به‌ تعویق انداخت

کانادا دانلود جعبه‌های سیاه پرواز ۷۵۲ هواپیمای اوکراینی سانحه‌دیده در ایران را تا زمانی نامعلوم به‌ تعویق انداخت. به گفته رئیس تیم تحقیقاتی ایران، از نمایندگان هشت کشور برای سفر به آزمایشگاهی در اروپا به منظور آغاز این فرایند دعوت شده است، اما این کشور‌ها به دلیل شیوع کرونا خواسته اند این برنامه به زمان دیگری موکول شود. / ایرنا

والدین پیش ثبت نام مدارس غیردولتی را انجام دهند

مجتبی زینی‌وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی: با توجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور و این که مشخص نیست تا مهرماه چه اتفاقاتی رخ می‌دهد توصیه می‌شود خانواده‌ها پیس ثبت نام‌ها را انجام دهند. والدین تاریخ چک‌های شهریه را که به مدرسه می‌دهند برای بعد از سی و یکم خرداد تنظیم کنند. شهریه آموزشی به خانواده‌ها برنمی‌گردد، اما اگر مدارس تا پایان خرداد همچنان تعطیل بمانند آنگاه کمیته‌ای ویژه در مورد نحوه بازگشت شهریه فوق برنامه‌های غیرآموزشی مثل هزینه اردو‌ها به خانواده‌ها (در صورتی که مدرسه‌ای در یافت کرده باشد) تصمیم گیری می‌کند. /ایسنا

دولت به معلولان وام معیشتی بلاعوض بدهد

علی همت محمودنژاد رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از معلولان به دلیل شیوع کرونا شغل خود را از دست داده اند، وام معیشتی دولت برای این افراد بلاعوض پرداخت شود. با توجه به آمار مرگ و میر معلولان به دلیل شیوع کرونا، خواهان تخصیص بودجه‌ای برای ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی به معلولان هستیم. /مهر

۴۰۰ راننده تاکسی به کرونا مبتلا هستند

مرتضی ضامنی، مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: بر اساس آمار‌های به دست آمده تا امروز نزدیک به ۴۰۰ نفر از رانندگان تاکسی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد متأسفانه ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند. از تعداد ۲۲ راننده تاکسی جان باخته، ۱۳ تن از رانندگان تاکسی تهران و ۹ تن دیگر برای دیگر استان‌های کشور بودند. /باشگاه خبرنگاران

نوه‌های آیت‌الله خامنه‌ای کجا ایشان را همراهی می‌کنند؟

حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی KHAMENEI.IR:یکی از دوستان دفتر نقل می‌کرد که حضرت آقا هر زمانی که مثلاً احساس خستگی و ملالت می‌کنند، یکی از این سه کار را انجام می‌دهند: به زیارت امام رضا علیه‌السّلام می‌روند، به مسجد جمکران می‌روند و دیگری دیدار با خانواده‌های شهداست. آقا معمولاً هر بار که به مسجد می‌آیند چند نفر از اعضای خانواده‌شان و چند نفر از نوه‌هایشان را به همراه خود می‌آورند که من همیشه این را به‌ عنوان یک درس برای دیگران عرض می‌کنم که ما باید بچه‌هایمان را از همان کودکی همراه خودمان وصل بکنیم و به مسجد و عبادت پیوند بدهیم.

آنها که با حدود ۱۰ هزار رای به دروازه بهارستان رسیدند

مجلس یازدهم هنوز روی کار نیامده، اما ذهن مقایسه‌گر دایم در حال بالا پایین کردن ویژگی‌های آن نسبت به مجالس ادوار گذشته یا حداقل مجلس دهم است؛ اولین چیزی هم که مثل یک چراغ قرمز جلب توجه می‌کند تعداد آرای پایین برخی نمایندگان این پارلمان است. در انتخابات اسفند ماه تنها ۲۶ درصد مردم استان تهران در انتخابات شرکت کردند، آنچنان که رای سرلیست اصولگرایان و منتخب اول تهران رایی نزدیک به منتخب هفتم تهران در مجلس دهم بود. در برخی از شهر‌ها منتخبین آرایی کمتر از ۱۵ هزار رای را در سبد خود ریخته‌اند و این رقم حتی به زیر ۱۰ هزار رای نیز می‌رسد. نماینده اصولگرای محلات که در مجلس دهم حدود ۱۱ هزار و ۴۷۰ رای را از آن خود کرده بود، اما در این دوره با ۱۰۰۰ رای کمتر توانست مجوز نمایندگی را به دست بیاورد. در مثالی دیگر نماینده شادگان در مجلس دهم نزدیک به ۳۵ هزار رای به دست آورد، اما در این دوره او تنها ۱۲ هزار رای به دست آورد. برخی کاندیدا‌ها نیز که عاقبت حضورشان در کارزار انتخاباتی به مرحله دوم کشیده شد گا‌ها با ۵ هزار رأی به مرحله دوم رفته‌اند. / خبرآنلاین
 
انتقاد هاشمی طبا از کسانی که چوب لای چرخ دولت می‌گذارند
 
مصطفی‌هاشمی طبا در روزنامه شهروند نوشت: درباره شیوع ویروس کرونا حقیقت این است که ما همه چیز را در آینه دولت می‌بینیم و انتظار داریم تمام کار‌ها را ‏دولت به سرانجام برساند. دولت هم در ایران همواره سعی می‌کند مسائل و مشکلات خود را شفاف بیان نکند. به این ترتیب با دولتی مواجه هستیم که تصمیمات خود را ‏هم با ترس و لرز اتخاذ می‌کند. ‏برای مثال، در همین تعطیلات عید دولت می‌توانست اعلام کند به کسانی که قصد رفتن به ‏مسافرت دارند، بنزین آزاد ارایه نخواهد کرد. متاسفانه با شیوع کرونا در کشور همه حالتی از شوک ‏داشتند و دولت هم کمربندهایش را محکم نبست. دولت باید از همان ابتدا وضع کشور و وجود تحریم‌‏ها را شفاف با مردم در میان می‌گذاشت. اینکه بخواهیم قضایا را عادی جلوه دهیم درست نیست. اگر به ‏استقبال مشکلات نرویم مشکلات بیشتر و به بحران تبدیل می‌شود. ‏البته نباید از این مسأله هم گذشت که دولت تنهاست و برخی از نهاد‌ها هستند که چوب لای چرخ ‏دولت می‌گذارند و برخی هم انتظارات و توقعاتی را بیان می‌کنند که دور از دسترس است. برای مثال ‏پس از تعطیلات نوروز در مجلس صحبت از طرح تعطیلی کشور شد که واقع‌بینانه نبود. نمی‌شود ‏مملکت را تعطیل کرد. این وضع بحرانی نیاز به بررسی دقیق دارد و باید با برنامه‌ریزی عمل ‏کرد. اما اینکه بخواهیم کارخانه‌های کشور را تعطیل کنیم امکان‌پذیر نیست. مگر می‌شود دولت تنها ‏پول پرداخت کند و صنعت کشور تعطیل باشد؟باید بپذیریم که با وجود تحریم‌ها و شیوع کرونا درسال جدید با مشکلات زیادی مواجه خواهیم‌ بود. ما ‏زمانی درگیر جنگ بودیم و سعی کردیم متناسب با آن تصمیم‌گیری کنیم. الان هم با توجه به اینکه ‏شیوع ویروس کرونا با تحریم‌ها همزمان شده باید مثل آن دوره فکر کنیم؛ باید در هر شرایطی طراحی‌‏های لازم را برای گذر از بحران‌ها داشته باشیم‎.
 
وام یک میلیونی با بهره ۱۲ درصد توجیه منطقی ندارد
 
منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: وام یک میلیونی تخصیص یافته برای کمک به مردم در شرایط کنونی دردی را از کسی دوا نمی‌کند و اعطای این وام با بهره ۱۲ درصد هیچ توجیه منطقی ندارد. محمدرضا میر تاج الدینی با اشاره به شرایط خاص پیش آمده برای اقتصاد کشور در شرایط کنونی گفت: دولت باید از بنگاه‌های اقتصادی کوچک در شرایط فعلی که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا در کشور می‌بینند، حمایت‌های جدی به عمل آورد. وی افزود: در کنار اعطای تسهیلات، دولت می‌تواند با در نظر گرفتن معافیت‌ها برای این بنگاه‌های کوچک همچون نگرفتن هزینه آب و برق و یا مدارا و همراهی در بحث دریافت مالیات از آن‌ها حمایت به عمل آورد. منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم با اشاره به در نظر گرفتن وام یک میلیونی به اقشار آسیب پذیر در شرایط فعلی اظهار داشت: وام یک میلیونی آن هم در این شرایط اقتصادی دردی را از کسی دوا نمی‌کند و اخذ بهره ۱۲ درصدی از این وام هیچ توجیه منطقی ندارد.
 
در زمینه حمله بیولوژیک بودن کرونا مطالعات دقیقی صورت دهند

منتخب تهران در مجلس یازدهم گفت: در کنار همه اقداماتی که برای کنترل و مهار کرونا در هر حال انجام است سازمان پدافند غیرعامل و پژوهشکده‌های مرتبط می‌توانند پرونده بیوتروریسم بودن کرونا را بررسی کنند. زهره الهیان گفت: یکی از موضوعاتی که اکنون مطرح است این که شاید کرونا ویروس که اکنون در ایران و سایر کشور‌ها وجود دارد حاصل دستکاری‌های ژنتیکی از سوی کشور‌هایی مثل آمریکایی که دستی در گسترش سلاح‌های بیولوژیک دارند باشد و آن‌ها متهم اول این پرونده هستند.وی با اشاره به ابلاغ دستور مقام معظم رهبری به ستاد کل نیرو‌های مسلح و اشاره به بیوتروریسم بودن کروناویروس گفت: سازمان پدافند غیر عامل و سایر پژوهشکده‌ها باید در این زمینه مطالعات دقیق و وسیعی را انجام دهند تا در صورتی که بحثت دستکاری ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیک علیه ملت‌ها به ویژه ملت ایران اثبات شود، باید پرونده مجزا تشکیل داده تا هم مسئولان متوجه ابعاد این فاجعه باشند و هم اینکه از طریق مجامع بین المللی و دستگاه دیپلماسی پیگیری جدی شود.
 
واکنش عباس عبدی به اعتراضات درباره حقوق کارگران

عباس عبدی گفت: آنچه اهمیت دارد این است که وضع عمومی اقتصاد خوب نیست. همه اقشار جامعه، برخی کمتر و برخی بیشتر، حس می‌کنند که فشار اقتصادی رو به افزایش است، ولی آنچه واقعیت دارد این است که تبعات اخراج کارگران به‌مراتب، بدتر از مناسب نبودن افزایش دستمزدهاست. عباس عبدی روزنامه نگار و رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران درباره تعیین حداقل دستمزد کارگران و نیز تعدیل نیرو‌های مطبوعات در هفته‌های اخیر گفت: مستقل از اینکه افزایش دستمزد چنددرصد است و آیا بیشتر از نرخ تورم بوده یا کمتر، واقعیتی که وجود دارد این است که دستمزد‌ها کفاف حداقل‌های زندگی را نمی‌تواند بدهد. بنابراین، کارگران حق دارند که خواستار افزایش بیشتری باشند. اما واقعیت مهمتر این است که کشور در دو سال گذشته رشد اقتصادی نداشته حتی رشد منفی داشته است و این، جای نگرانی دارد و فشار ناشی از آن، کمابیش به همه طبقات منتقل می‌شود.او در پاسخ به سوالات کانال تلگرامی «راهبرد» گفت: ضمن اینکه افزایش دستوری و قانونی هم اگر مبتنی بر واقعیات نباشد، درنهایت مشکلی را حل نمی‌کند. به این معنا که اگر هر دستوری و هر افزایشی که داده شود که با منطق دخل و خرج بنگاه‌ها نخواند، ممکن است اتفاقات دیگری از جمله اخراج و قرارداد صوری رخ دهد.او ادامه اد: تبعات اخراج کارگران به‌مراتب، بدتر از مناسب نبودن افزایش دستمزدهاست، چراکه وقتی کارگران اخراج می‌شوند، ممکن است تولید هم پایین بیاید که عوارض آن خیلی بیشتر است. بعلاوه، چون دست کارگر کوتاه است و حمایت جدی از کارگران نمی‌شود؛ ممکن است با قرارداد‌های صوری مواجه شوند و در عمل، دستمزد تعیین‌شده نادیده انگاشته شود. ما این مساله را در مورد حقوق زنان در حوزه کار هم داریم. زمانی آمدند و یک‌سری حقوق را برای زنان در حوزه کار تعیین کردند که نتیجه آن، عملا این شد که مس از آن بسیاری از کارفرمایان زنان را استخدام نکردند و در نهایت، به ضرر خانم‌ها شد.

احضار تعدادی از کارگران هپکو به دادگاه برای ارائه پاره‌ای توضیحات

رئیس شورای کار هپکو گفت: با توجه به اعتراضات کارگران شرکت هپکو در گذشته، حدود ۱۵ کارگر به دادگاه احضار شدند که در حال حاضر نیز برای ارائه پاره‌ای از توضیحات مجددا به دادگاه فراخوانده شده‌اند. رضا عبدلی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امیدواریم مشکلی از سوی دادگاه از باب صدور حکم برای این کارگران ایجاد نشود چراکه اعتراضات آن‌ها تنها اعتراض کارگری برای تحقق مطالبات به حق‌شان بوده و هیچ اعتصابی صورت نگرفته است. شورای کارگری هپکو نیز حمایت از کارگران و پرسنل را در تمام شرایط انجام خواهد داد.رئیس شورای کارگری هپکو بیان کرد: پس از خصوصی سازی شرکت هپکو، زمینی به مساحت حدودا ۲۵ هکتار در جوار شرکت و جدا از حریم کارخانه به شرکت هپکو منتقل شد که در گذشته صحبت‌هایی مبنی بر تبدیل این زمین به اراضی تجاری و مسکونی شنیده شد، اما هنوز این موضوع قطعیت ندارد. عبدلی بیان کرد: باید در نظر داشت که هرگونه اتفاقی برای تغییر کاربری این زمین باید تحت نظارت سازمان خصوصی سازی و با تاییدیه این سازمان صورت گیرد. برخی مدیران به دنبال تغییر کاربری و افزایش ارزش ریالی این اراضی بودند، اما هیچ دستور و تصمیمی در این خصوص تاکنون گرفته نشده البته باید در نظر داشت که بیشتر املاک هپکو در گرو بانک قرار دارد.
 
ایزدی: رهبر انقلاب بهترین کارشناس مسائل آمریکاست

کارشناس مسائل آمریکا گفت: بعضی وقت‌ها رهبر انقلاب درباره آمریکا نکاتی مطرح می‌کنند که برای من جالب است، معتقدم رهبری بهترین کارشناس مسائل آمریکا در ایران است. کارشناس مسائل آمریکا در ۲۳۳ قسمت برنامه «بدون توقف» که ۲۳ فروردین‌ ماه از شبکه سه سیما به روی آنتن رفت با تأکید بر لزوم ارتقای مطالعات آمریکا در ایران به اهمیت تأثیرگذاری جمهوری اسلامی با استفاده از ابزار‌های مختلف در سطح افکار عمومی آمریکا اشاره کرد. «فؤاد ایزدی» عضو هیات علمی دانشگاه تهران در برنامه «بدون توقف» در پاسخ به این که «با وجود اندیشکده‌هایی که در آمریکا به طراحی ساختار و برنامه‌ریزی بلندمدت برای این کشور می‌پردازند فکر نمی‌کنید موضوع افول آمریکا بازی است که خودشان راه انداختند» گفت: من مخالفم، چون درست است که در آمریکا اندیشکده‌های مختلفی برای طراحی و برنامه‌ریزی آینده وجود دارد، ولی آن‌ها هم گاف می‌دهند، اشتباه می‌کنند و تصمیمات غلط می‌گیرند. او ادامه داد: مثل همین اشغال عراق، حضورشان در سوریه، لبنان، افغانستان، چند اندیشکده در زمینه خاورمیانه هم دارند، ولی نتیجه فعالیت‌شان این شکست‌هاست، اتفاقا قشر‌های حزب‌اللهی ما هم گاهی دچار این مشکل می‌شوند چیزی شنیدند با نام فراماسون فکر می‌کنند یک اتاقی است، یک سری آدم می‌نشینند ساختار طراحی می‌کنند، رئیس جمهور انتخاب می‌کنند، همه چیز را آنجا برنامه‌ریزی می‌کنند این‌ها را جدی نگیرید، در آمریکا فراماسون داریم، ولی این‌ها هم خطا می‌کنند.

تکذیب یک شایعه درباره معصومه ابتکار
 
خبر ملاقات معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، با زنان شاغل در سفارت‌خانه‌های خارجی تکذیب شد.در بیانیه معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری که در کانال تلگرامی معصومه ابتکار منتشر شده، آمده است:به دنبال نشر اکاذیب متعدد در روز‌های اخیر علیه معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، امروز خبر جعلی دیگری مبنی بر دیدار معصومه ابتکار معاون رییس جمهور با زنان شاغل در سفارت خانه‌های مستقر در ایران منتشر شده که تکذیب می‌شود. این خبر که به نظر می‌رسد منشاء آن ترول‌های منافقین در آلبانی باشد از اساس دروغ بوده و خانم ابتکار هیچگونه دیداری با بانوان شاغل در سفارت خانه‌های خارجی در هیچ محلی نداشته است. همچنین گفت و شنود‌های مورد اشاره نیز زاده توهمات معمول منتشرکنندگان این گونه اخبار جعلی است. دیدار‌های خارجی معاون رئیس جمهور در محل معاونت با حضور نماینده وزارت امور خارجه و فقط در سطح سفرای کشور‌ها صورت می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است که نامه به رهبران سیاسی زن جهان فقط به صورت مکاتبه و از طریق وزارت امور خارجه بوده و برای ارسال این نامه هیچ گونه ملاقات خارجی صورت نگرفته است.
 
استوریِ نعیمه اشراقی خبرساز شد

استوریِ ضدآمریکایی نعیمه اشراقی؛ نوه امام خمینی (ره) در ساعات گذشته در فضای مجازی خبرساز شد. نعیمه اشراقی در استوری اینستاگرام نوشت.
 
 
بسته
 
پیروزی حقوقی بزرگ دولت روحانی در مقابل دولت ترامپ

رئیس جمهور گفت: موفقیت خوب این روز‌ها آنجایی است حقوق‌دانان، وزارت خارجه و بانک مرکزی توانستند پول بلوکه شده ما در لوکزامبورگ را پس بگیرند. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به گزارش مقایسه‌ای انجام شده بین ایران و برخی کشور‌های اروپایی، گفت: فاصله بسیار زیادی در این گزارش‌ها نسبت به وضع ایران با اروپا وجود دارد. مثلا تعداد افراد فوتی‌مان بسیار کم و ۷ درصد بوده و در برخی کشور‌های اروپایی این میزان، ۲۲ درصد بود. برخی از این مقایسه خوششان نمی‌آید که بگوییم وضع ما از اروپا بهتر است. او دلیل این فاصله را مردم، مجاهدت کادر پزشکی، صدا و سیما، نیرو‌های مسلح، فضای مجازی، هنرمندان عنوان کرد و ادامه داد: دلیل این امر این است که همه در کنار هم هستیم و دست به دست هم دادیم، اما شما ندادید. روحانی همچنین با برشماری موفقیت‌های این روز‌های جمهوری اسلامی به موضوع مهم دیگری اشاره کرد و گفت: موفقیت خوب این روز‌ها آنجایی است حقوق‌دانان، وزارت خارجه و بانک مرکزی توانستند پول بلوکه شده ما در لوکزامبورگ را پس بگیرند. آمریکایی‌ها ظلم عظیمی به ما می‌کنند وام می‌خواهیم بگیریم کارشکنی می‌کنند؛ با اینکه خودشان گرفتار این ویروس هستند و از مشکلات ما به خوبی خبر دارند، اما هر روز بر فشار‌های خود می‌افزایند و این کار غیرانسانی و ضد بشری در تاریخ آنان برای همیشه ثبت شده است و می‌ماند. وی افزود: در همین سختی‌ها حقوق دانان، بانک مرکزی و وزارت خارجه در یک مبارزه حقوقی موفقیت خوبی به دست آوردند و یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار در لوکزامبورگ که آمریکایی‌ها آن را توقیف کرده بودند و روی آن دست گذاشته بودند را چند روز قبل آزاد کردند. این کار حقوق‌دانان ما در این شرایط سخت برای آزاد کردن پولی که حق ملت و مردم ایران و متعلق بانک مرکزی است، انجام شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۱
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۱۷۲
امریکا به هر زوج با در امد کمتر از ۱۵۰ هزار دلار در سال یارانه پرداخت کرده و در واقع انها را جزو قشر کم در امد قرار میدهد.اگر یک زوج ایرانی در ماه ۵ میلیون تومن دریافت کنند و از بیست و پنج سالگی بدون خوردن و پوشیدن و هر گونه مخارج دیگری نزدیک به ۵۰ سال کار کنند میتوانند ۱۵۰ هزار دلار را در حدود ۷۵ سالگی بدست بیاورند. لازم به ذکر است که در امریکا قیمت گوشت تقریبا معادل ایران و قیمت اتومبیل ارزانتر از ایران میباشد.اگر این متن مقایسه ای ساده نتواند چشم برخی را در برابر حقایق جهان باز کند و امریکا را همچنان کشور در حال افول بدانند فکر نمیکنم دیگر بتوان انها را از توهم خارج کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
عزیزم متوسط درامد افراد در امریکا 5000 دلار است در ماه و در ایران هم متوسط درامد هر فرد در ایران 4 میلیون در ماه است
قیمت اتومبیل در امریکا اصلا می دونی چند است که رو هوا یک چیزی می پرانی؟ در ضمن 100 ها قلم جنس دیگر در امریکا به اندازه 8 برابر ایران گرانتر است
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
۲۱.۴۴
اشنای بنده در امریکا سوناتا ۲۰۱۳ رو خریده ۴۰۰۰دلار یعنی ۶۰ میلیون تومن.اینجا چنده؟
ناشناس
| France |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
یعنی اون جا بیش تر از ما روی ماشین گمرک میگیرن؟؟؟؟؟
سامان
| United States of America |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
جناب متوسط 5000 دلار! من که دانشجوام حقوقم 3000 تاست بنز 2018 ام سوارم. شما کجای امریکایی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
ببین امریکا هرچی که هست نظر اول رو بعد انتشار حذف نمیکنن لابد چیز خوبی هم هست که همه بچه ها رو فرستادین اونجا در نتیجه حسرت نخور توام میری اخر21:44
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مردم آمریکا هزینه زیادی بابت بیمه (تامین اجتماعی) خودشون پرداخت میکنند که با بیمه ای که ما پرداخت میکنیم کلی فرق داره و در عوض دولتشون هواشون رو داره.
بیمه آمریکا یعنی طلا!!!
یعنی وقتی خدایی نکرده بیمار شدید هر بیمارستانی که میرید پرسنل پروانه وار دورتون میچرخند و خدمات میدهند نه مثل بیمارستانهای دولتی ما که حتی اگر رو به قبله باشی بهت یک قرص استامینوفن میدن و بعدش به سمت درب خروجی راهنماییت میکنند!!!
و یا اگر بیکار بشن دولت اونجا حقوق کاملی پرداخت میکنند نه مثل اینجا که وزارت کار و یا نهادهای دیگه طرف کارفرما رو میگیرند تا هر جوری شده بهت حقوق بیکاری ندهند!!! و کارگر بنده خدا رو با یک لبخند ملیح بدرقه میکنند!!!
نمونش همین جلسه اخیر که دولت و کارفرما نمایندگان کارگری رو اصلا ندیدند و خودشون بریدند و دوختند و امضا کردند بدون اینکه نمایندگان کارگران قرارداد رو امضا کنند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اگر میخواهید ثروتمند شوید تا دیر نشده وارد بورس شوید. دولت میخواد تا اطلاع ثنوی به بورسی ها سود برسونه. هر روز شاخص داره رکورد میزنه. سود سه روز بورس فعلی مساویه با یک سال سود بانکی یا اوراق مشارکت. فقط سه روز .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
نا شناس ساعت 21:44 اتومبیل در امریکا بسیار ارزان است و معمولا بصئرت قسطی با بهره صفر یا اجاره به شرط تملیک است. همین بس که شما حتی با پایین ترین سطح درامد که حدود 2500 دلار در ماه است (حقوق یک فروشنده در فروشگاههای والمارت)به راحتی می توانید هزینه های یک زندگی چها ر نفره رابدهید . وا مهمتر اینکه نگران اینده بچه های خود نیستید. من پسرم 10 ساله است و از همین حالا نگران اینده او هستم . نه شغلی نه درامد درست و دمانی . واقعا اینده بچه من و بقیه بچه ها در ایرن چه میشود.
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
بنده مقیم کانادا هستم و وقتی قیمتها رو با ایران مقایسه
می کنم واقعا با توجه به متوسط درامد و هزینه اساسا قابل قیاس با ایران نیست و حتی کمکهای دولتی بمراتب موثر و تقریبا اکثریت رو شامل میشه. قیمت گوشت اگر نگویم ارزانتر قطعا گرانتر نیست و خودرو که اصلن قابل قیاس نیست.اما در باب خانم اشراقی ایشان چرا با بغضی که نسبت به امریکا دارند تشریف بردند آنجا . این نحوه کلام متناقض است با رفتار که قطعا مردم این را متوجه میشوند. حداقل حرف نزنید ابرومندانه تر است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
فکر کنم سوناتای نو قیمتی در حدود 20 الی 30 هزار دلار باشد و حتی مدل 2011 یا 2012 ان هم به 2000 دلار می رسد چون سیستم بیمه انجا یک جوری است هر چی مدل ماشین پایین تر باشد بیمه نمی شود و یا گران تر
ولی در کل قیمت ماشین در انجا نسبت به درامدشون خیلی از ما بهتر است حتی در جهان
ولی شما اگر در مجموع باید می گفتی که قدرت خرید امریکا در همه کالاها حساب کنیم 2 الی 3 برابر از ما بهتر هستند
ناشناس
| Canada |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
متاسفانه خیلی از ما عادت کردیم به جای تحقیق و رسیدن به واقعیتها، تخیلات خودمان را بیان کنیم. دوستان برای پیدا کردن قیمت هر اتوموبیل در کشورهای غربی، کافی است با گوگل جستجو کنید. سوناتای ۲۰۱۳ با صدهزار کیلومتر ، حدود ده هزار دلار امریکاست. قیمت گوشت و سایر اقلام را هم می توانید پیدا کنید. در مورد پرداخت یارانه هم، بانک مرکزی امریکا در خلق پول ازاد است و هر قدر هم پول چاپ کند به علت اقتصاد قوی، ارزش پولش پایین نمی اید، این مطلب در مورد ایران صدق تمی کند و اگر دولت بخواهد بی پشتوانه پول چاپ کرده به مردم بدهد همه قیمتها بالارفته و با ان پول هیچ چیزی نمی توان خرید.اصولا مقایسه کشورمان با کشورهایی مثل کانادا یا امریکا با توجه به حجم اقتصاد منطقی نیست.
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
این حرف ها را از کجا می آورید؟
من آشنا یان زیادی در امریکا دارم، از این خبرها نیست. در کانادا یا اروپا ممکن است. ولی در امریکا نه. امریکا 100 در صد سرمایه داری است و فاصله طبقاتی بالا
قف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
این قدر امریکا را بزرگ نکنید، من بیش از 10 سال در امریکا وکاندا زندگی کرده ام و کشور های اروپایی را هم دیده ام. درست است رفاه نسبی دارند ولی آن انطور که نشان می دهند. باید از داخل دید چه خبر است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
این همه از قیمت ماشین غیره قسطی در امریکا گفتید، ولی نگفتید اگر شغل خود را از دست بدهید همه چیز را از دست می دهید حتی خانه. خیلی ها در امریکا وقتی شغل خود را از دست می دهند (تعدیل می شوند) خودکشی می کنند. حتی بعضی ها خانوده خود را هم می کشند.
چرا از قیمت آب و برق و انرژی در امریکا و کانادا و اروپا نمی گویید؟
در کشور کره شمالی جاده و اتومبیل خیلی زیادی وجود ندارد و اکثر مردم پیاده یا با دوچرخه جابجا میشوند و این بسلامتی انها خیلی کمک میکند.همچنین تصاویر ماهواره شب هنگام نشان میدهد که در انکشور برق چندانی وجود ندارد و لذا مردم انکشور بمحض تاریکی هوا میخوابند و میتوانند صبح علی طلوع بیدار شوند و به کارهایشان برسند. در انجا بدلیل نبود وسایل کشاورزی مکانیزه مدل غربی مردم بطور سنتی کشاورزی میکنند و لذا برای کمبود مواد غذایی از جلبکهای دریایی استخراج و تغذیه میکنند که بدین ترتیب نیاز به تامین جداگانه نمک دریای حکیم روازاده ندارند و از این لحاظ از نظر اقتصادی دستشان جلو است.اینترنت و تلفن همراه انجا نیست و لذا مردم سرشان دائم توی گوشیهایشان نیست و چشمهایشان ضعیف نمیشود .انجا هواپیمای مسافربری وجود ندارد و بنابراین مردم بیخودی در سقوط هواپیماها کشته نمیشوند.مردم در کره شمالی به هیچ کشور دنیا وابسته نیستند و روی پای خودشان ایستاده اند و البته به دوست قدرتمندشان چین احترام میگذارند و در برابر اینهمه نعمت شکر گذار هستند.کره شمالی خیلی خوب است و من دوست دارم کره شمالی الگویم باشد ولی متاسفانه باید بگویم برخی اینروزها با جنجال و توهین به سفیر کشور مترقی چین منرا ناراحت میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
عوضش کره جنوبی چیزه این چی بود اها نوکر امریکاس خخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
از صبح متن اماده کردی؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
دوست داری در کره شمالی باشی ؟ مطمنی سرت به جای نخورده ،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
در کره شمالی خیابان و ماشین وجود نداره؟!
خودت اونجا بودی یا اینکه از فیک نیوزهای غربی شنیدی؟!
هههخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
شوخی بود دیگه؟ هان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
در ضمن ، از کامنتهای کاربران فهمیدم یه طیف خاص چقدر دوست دارن مثل کره شمالی باشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
اگه کرونا بگیری چی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
19.39 تو همونی نیستی که نگاهت به شرقه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
در قبرستان هم مرده ها نه تنها اینترنت و ماشین نمیخواهند بلکه هوا و آب و غذا هم لازم ندارند
یعنی این عباس عبدی باید در هر زمینه ای حرف بزنه.
پاسخ ها
عباس عبدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
می تونم میگم مشکلی داری زنک آخر وایسا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
افزایش حقوق هم دادید وقتی تورم زیاد است دردی دوانمیکند باید جلوی تورم را گرفت ر
خانم اشراقی تازه وضع هندوستان از ایران هم بهتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
هند یک و نیم میلیارد جمعیت داره و انتظار دیگه ای داری؟!
اصلاح طلب یعنی انتخاب بین بد و بدتر. فقط می خواهند مردم به همین زندگی فعلی راضی باشند و بین خودشان و اصولگراها یکی را انتخاب کنند.
اینها پل های عبور را شکسته اند. باز خدا را شکر هنوز روزهای خوب از یادمان نرفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
در هیچ کجای دنیا چپی ها مصداق بین بد و بدتر نیستند و اینجا هم همین طوری است
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اصلاح طلبان هنوز نمیدانند که چه مواردی را میخواهند اصلاح کنند . . اقتصاد که دولتی هست و باید دولتی بماند . چون اقتضای سیاست اینچنین هست که فرزندان و اقا زادها مدیریت کنند و بیکار نباشند . فرهنگ که قابل اصلاح نیست . وقتی میگوید حجاب را کامل کن . زن نباید ورزشکاه برود شما میخواهید چه موردی را اصلاح کنی . وقتی میگوید در روابط خارجی پوزه امریکا را به خاک بمالیم و جنگ کنیم . چه مواردی از سیاست خارجی را میخواهی اصلاح کنی . به هرحال سیاست ها را که مردم انتخاب نمیکنند . پس رای و انتخابات چه معنی دارد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
این پل های عبور رو شکسته اند چیه که هر جا میرین این کامنت رو بهتون القا کردن ، میگذارین؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
این بار که امکان بین بد وبدتر هم نبود!
ما هم آب و برق و اتوبوس و .... مجانی رابا گوشت و پوستمان احساس میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
حالا کی به تو گفته مجانی باید باشه؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
با گوشتت چجوری احساس میکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
فیلمش موجوده.
کارگر ناراضی .معلم ناراضی .پرستار ناراضی .دراویش ناراضی .دانشجو ناراضی .بازنشستگان ناراضی و...فکر نمیکنید واقعا یه مشکلی هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
شما یک مورد از راضی بودن در طول تاریخ پیدا کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
دلالان از همه نوعش راضی
ژنهای خوب راضی
روسای قوا و وزیران ، پزشکان ، قضات ، اساتید دانشکاه
همه راضی چشم بصیرت نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
عزیزان سپاهی راضی هستند خدا خیرشون بده تو این اوضاع ۲۰ دزصد ار حقوقشون رو بخشیدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مشکل امریکاس دیگه دوست من همونی که هیچ غلطی نمیتونه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
مدیر شبکه ۳ از همه راضی تر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
بقول فردوسی پور فقید : چقدر خوبیم ما
اگر آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند الان دختر شما در آمریکا دارد چه کار می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
کمکشون میکنن
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اموزش غلط کردن میدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
رفتن که از نزدیک به دهان آمریکا بزنند !؟
ولی فعلا وقت نکرده اند
و همانجا مانده اند
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
خب ایشان تنها یه مشکل کوچک دارند آنهم این است که از تمام صحبتهای مهم پدر بزرگشان رحمت الله علیه فقط همین یه جمله یادشون مونده آنهم یهوئی امروز معلوم نیست چطور شده یادشان اومده !!!
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
ایشان چندی پیش هم افاضات فرمودند که نماز دخترشان در آمریکا و کانادا از ایران صحیح تر است!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
ناشناس ۲۳:۰۶ خییییلی عالی
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
گفتند اونجا نمازشون با کیفیت تره
۲۰۰ میلیارد دلار خسارت سالیانه دشمنی بیهوده با آمریکا+ بودجه نهاده و شرکتهای دولتی+ عدم مالیات دهی بنیاد مستضعفان، ستاد امام، آستان قدس... همه جای دنیا دولتها مسوول ایجاد اشتغال و رفاه مردمش هستند نه مسوول کشورهای دیگه، چرا باید اینجوری باشه؟چرا بایددمردم اینقدر تحت فشار این نوع مدیریت باشند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اول به امریکا جونتون بگویید که دست از دشمنی با ایران بردارند وگرنه با همین روالی که در پیش گرفتند اخرش با خفت و خاری مانند روباه پیر مکارش که پدرش محسوب می شودضعیف می شود و بر می گردد به مرزهای خودش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
قبل از نوشتن وبه جای اینکه اسیر تبلیغات مسموم شبکه های ماهواره و برخی کانال های مغرض اینترنتی باشی که شایعه پراکنی می کنند تا بیایی اینجا بازگو کنی برو در اینترنت یاد بگیر چیزی پیدا کن که به درد بخورد نه اینکه برای تو شایعه پراکنی کنند و فکر کنی روشنفکر شدی
جوابت را در مورد این چیزها ندادم چون قبلا پاسخ داده شده ولی دوست داری همچنان در خواب ناز بمانی
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
آمریکا اولین است در
غارتگری جهان
اشغالگری
استفاده از بمب اتم برای کشتار صدهزار نفر
دزدی و بلوکه اموال ملت ها مانند ایران
کودتا در کشورهای مانند ایران
استفاده از سلاح های ممنوعه
ترور انسان های آزاد مرد مانند سردار مبارزه با داعش
تحریم ملت ها از نیازهای اساسی در شرایط سخت
ادعای دروغ آزاد بودن خرید بهداشتی و غذایی و ادعای دروغ کمک به ایران هم زمان با تحریم
امروز هم اولین در آمار ابتلا و فوت کرونایی
و از همه مهم تر داشتن پادوهایی که همه اینها را ماله کشی می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
متاسفانه بعضی ها نونشون تو همینه و بعضی ها هم کلا در برابر فهمیدن مقاومت میکنن
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
برو تاریخ جنگ ها را دوباره بخوان . در مورد بمب اتم گفتی ولی فلسفه استفاده از انرا نگفتی که چرا امریکا مجبور شد از این ابزار مخرب استفاده کند ولی کار خوبی نکرد . به ژاپن سه بار گفت و التیاتوم داد از چین بیرون برو . ولی گوش امپراتور چین حرف شنوا نداشت . چون جبهه متفقین در حال تلفات زیادی در چندین جبهه شده بود . مجبور بود استفاده کند تا جنگ دوم جهانی تمام شود مطمن باش اگر از بمب اتم استفاده نمیکرد زاپن تا هند و پاکستان هم امده بود و شاید میلیونها نفر هم کشته میشدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
به قول ظریف خودتون خاستید!
ناشناس
| Romania |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
کسانی که در مخالفت با آمریکا پیام میدن در حد همان ساندیس و لیس لیس هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
چهار درصدی به جفنگ گفتن روی آورده اند ! هر چیز بدون پایه و اساسی میگن که گفته باشند ! ولا جفنگ
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
بدبخت آلبانیائی دربدر چقد بهت میدن اینجور چرند بنویسی ! یعنی هر کودنی میدونه که تمام اینها که اسم بردی مالیات میدن و هزینه دشمنی با آمریکا هم خیلی کمتر از او هزینه های هنگفتی هست که در زمان پدر بزرگت آریا مهر از جیب ملت میرفت تو کیسه آمریکائیها و غربیها + خفت و خواری نوکری و غلامی آمریکا !!
استوریِ نعیمه اشراقی خبرساز شد) دست از این احمدنژاد بازیها بردارید این خانواده که به کسی کار ندارند پست و مقام هم ندارند و هر کسی مسئول اعمال خودش هست
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
جهت اطلاع شما ایشان در ۳۰ سالگی عضو هیات مدیره شرکتی نفتی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
جهت اطلاع شما بدون مدرک حرف باد هواست
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
به کسی کاری ندارند ؟؟؟ بفرمایید هزینه زندگی و ریخت و پاش های آنها در کانادا و آمریکا از کجا در می آید؟؟؟؟؟
تابناک این داستان دختر 11 سال ایلامی آتشی بر جان من انداخته که نمیتوانم از آن فرار کنم. ظاهرا پدر معلولی داشته. دختر لباس عید می خواسته و پدر قادر به خریدن نبوده و دختر عید امسال خود را آتش میزند.
خانم اشراقی گدایی کردن برات عجیبه؟
خخخخه کواکبیان ....!
اخه مصوبه خودتان است که این فرکانس باید نزد صدا و سیما باقی بماند!
رای دادن همیشه با برگه نیست!
طرفداران اصلاح طلبان با رویگردانی از لیست امید و عدم شرکت در پای صندوقهای رأی باعث رأی آوردن اصولگرایان شده اند.
این خودش یک نوع رأی دادن است.
باید قبول کرد دولت اصلاح طلبان مردم را ازصندوقهای رأی گریزان نمود.

اگر هم می آمدند رأی به دولتیها نمی دادند. پس فرق چندانی نمی کرد
این روحانی چرا فکری به حال قیمت ها نمی کند
یک ریال به حقوق ها اضافه میشود ده ریال به قیمت ها
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
خودتوت رای دادین
مشکل آقای رئیس جمهور این است که انتظار انسانیت از آمریکا دارد!
در صحنه بین المللی هرکس به دنبال منافع خود است. اما ترامپ یک موجود بی ملاحظه و 100% غیر اخلاقی است
چقدر دنیاها با هم متفاوت است
400 راننده تاکسی کرونا گرفتند معلولین نیازمند یک میلیون وامند کارگران راهی دادگاه ها شدند حقوق کارران کفاف زنده ماندن نمی دهد
اشراقی و روحانی و ابتکار و هاشمی طبا و عبدی....هم در دنیای طلایی خودشان
گروه اول بردگان
گروه دوم الیگارش ها
متاسفانه رییس جمهوری ، طوری با قضیه خطیر کرونا با خنده و طنز و ساده برخورد میکنند
که به اذهان اینطور وانمود می گردد ،
که یا ایشان اصلا از عمق این مشکل جدی ، اطلاع ندارند
و یا با هدف خاصی !؟ بدشان نمی آید تا با اوج گیری وحشتناک این بیماری در کشور ، کسانی را در فشار و مضیقه قرار دهند !؟
اقای هاشمی طبا ان سال هایی که دولت محبوب شما داشته بود برجام را امضا می کرد تا با فروش نفت پول های بی پشتوانه به اقتصاد بریزد بدون اینکه خرخره دلالان را بگیرد که مبادا با ان پول های بدون پشتوانه اقتصاد را خراب و به مرز تورم بالایی برسانند باید به فکر این روزهای دولت می کردی
تازه کارگران 80 درصد حقوق از خود را بخشیدند
به دلایلی که نمی نویسم چون تابناک سانسور خواهد کرد میگویم : حرفهای عباس عبدی ، سعید حجاریان و علی ربیعی به هیچ عنوان ارزش ندارد
این مثلث همیشه برای کشور هزینه درست کرده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
نکنه سخنان حسن عباسی و حسین و شریعتمداری و علم الهدی و برای کشور خیر و برکت به همراه داشت ، شما جماعت افراطی استاد سفسطه گری هستید و حاضرید تمام کشور فدای مطامع دنیوی شما شوند ؟
سرکار خانم نعیمه اشراقی
آمریکا را رها کنید به حال خودش که اگر خیری هم داشته باشد به مردم عادی نمیرسد و خیرش برای از ما بهتران است.
اما آیا ایران کنونی همان ایرانی‌ست که پدر بزرگ محترم‌تان می‌خواستند؟
آیا در مورد میهن خودمان هم صبح که از خواب بیدار میشوید تا شب‌هنگام با «گوشت و پوست» فرمایشات آن بزرگوار را حس میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
انتظار داری کسی که در ۳۰ سالگی با عضو هیات مدیره میشه از مردم خبر داشته باشه
نماینده محترم تبریز : وام یک میلیونی اگر چه دوازده درصد سود دارد اما برای وام گیرنده چهار درصد سود دارد وهشت درصد آنرا دولت ببانکها پرداخت خواهد کرد / از شما که عنوان نماینده را یدک میکشین انتظار است مطلبی را درست بخوانید وسپس اظهار نظر کنین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
مقدادجان دوزاری تو هم کج هس اونی که نوشتی برای بنگاههای اقتصادی وشرکتهاییکه کارگران را اخراج نکنند هست پس تو هم خوب نفهمیدی ونخوندی وزود اظهارنظرکردی
" فریاد کاربران به خاطر سرعت اینترنت بلند است "
متاسفانه برای همه چیز در بین مدیران ، حتما باید کسی پادرمیانی کند ، که بزرگترین اشتباه امور کشور داری هست ، آیا وقت آن نرسیده که اگر رئیس صدا و سیما تخلف کرده باشد ، ایشان را محاکمه نمایند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
می گم دارش بزنن انشاا... راضی باشی
من از این اقای رییس جمهور یعنی اقای روحانی امروزی بسیار میترسم.
روحانی که ما به او رای دادیم با روحانی فعلی و امروزی فرق میکردند و خنده های خاص شان ....
چشم اقای روحانی مردم میروند سرکار اعتراض هم‌نمی کنند.
۱.۶ میلیارد دلار اگر ازاد شده بود وضع الکل و ضدعفونی این بود؟؟؟؟؟؟؟؟
الکل ۶ هزار تومانی را میدهند ۱۴ هزار تومان
ضدعفونی ۱۰ هزار تومانی شده ۳۰ هزار تومان
ماسک‌یک‌بار مصرف نیست.
ادعای ازاد شدن ۱.۶ میلیارد دلار بدون دادن امتیاز به انها امکان پذیر نیست و البته مطمئن باشید امریکایی ها زوایای این‌پرداخت را افشا خواهند کرد که به صورت غذا و دارو است منتهی شما جور دیگر دارید عنوان می کنید
این جور مطرح کردن ازاد شدن پول در اصل اثبات صحبت ترامپ درباره نبودن تحریم دارو و موادغذایی است
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
یه جوری باید جلوی بی ارزش شدن پول ملی رو بگیرن ؟؟
دلیل بهتر بودن ما کنمان آمار واقعی مبتلایان و فوتی هاست.این حرفها را جایی بزنید که خریدار داشته باشه
1-آقای کفاشیان که اعتراف به دروغگویی و زرنگی خودشان که سر فیفا کلاه گذاشته اند ! اکنون عواقب این دروغ بزرگ را بعهده بگیرندو خانم اشراقی هم میتوانند کارت اقامت خود را پس بدهند !
فیلم صف خودروها برای دریافت کمک های غذایی ، نه نشان از فقر مردم داشت ون نه علامتی از هجوم .
خودروها به ترتیب می آمدند و بسته های از قبل آماده شده را در صندوق عقب ماشین قرار میداند.کسی که با غرب آشنایی داشته باشه میدونه که خیلی از غربی ها برای اکثر وعده هلی غذایی از رستورانها استفاده میکنند و خودشان در تهیه وعده های روزانه نقشی ندارند . اون صف به دلیل بست بودن رستورانها درست شده و بسیار با نظم بود
اگر در آمریکا صفی وجود دارد، بدین دلیل است که کمک هایی هم وجود دارد، و اگر در ایران صفی نیست، چون چیزی وجود ندارد، نه کمکی و نه اعانه ای، فقط وام با 12 درصد سود، که در آمریکا حتی املای آن را هم نمی دانند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
احسنت.هیمنطور است
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
جوجه را اخر پائیز می شمارند. بگذارید کرونا برود، معلوم خواهد شد چه دولتی فکر مردم است. من امریکا بوده و دیده ام! آمار نشان خواهد داد
یک ماه قبل 100 تومن آوردم تو بورس دیروز شد 200 تومن و امروز هم با 5 درصد رشد دیگه شد 210 میلیون. بدون هیچ گونه زحمت کشیدنی. سرمایه هاتونو بریزید تو بورس چون دولت الان داره حمایت میکنه و مالیات هم نمیگیره و وقتی دولت و بانک مرکزی از چیزی حمایت کنن یعنی ضرر نمیکنین.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
وقتی آغازادهها خوب جیباشونو پر کردند روال را معکوس میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
بورس داره دلار ۵۰ هزار تومانی رو پیش خور میکنه ؟؟ افزایش۲۵ برابر سهام واقعا نوبره ، ۶ ماه پیش ۳۰ میلیون سهام یک بانک ورشکسته به قیمت ۳۷۰ میلیون فروش رفت ؟؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
اولا به تریب تو نمیخوره100میلیون پول داشته باشی
آقاي عبدي خودش چقدر درآمد دارد ؟ درآمد نه فيش حقوق
چنين شخصي صلاحيت اظهار نظر دارد؟
یکی از اصول پدافند غیر عامل برای کنترل سیل هدایت رودخانه ها ی خروشان به کانال ها و مسیل های متعدد در داخل وخارج شهر است به این ترتیب نیروی حجم عظیمی از آب تقسیم شده و به مجاری متعدد هدایت می شود و به این ترتیب سیل مهار می شودو ویرانی های آن به حداقل می رسد.اما ببینیم وزارت اقتصاد چطور این اصل ساده درمواجهه با سیل ویرانگر نقدی را دارد عمدا نادیده می گیرد و سیل ویرانگرنقدینگی را در طول یکسال گذشته عمدا پشت سدی به نام بورس نگه داشته و این سد درحال سرریز کردن است.اما دور نیست که این سد توانایی مقاومت در برابر این حجم از نقدینگی را نداشته باشد و بشکند.که در اینصورت نیروی آن صدها برابر ویرانگر تر از خود سیل اصلی خواهد شد و چیزی از شهر باقی نخواهد گذاشت.
اگه آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند پس چرا برخی تلاش می کنند فرزندان خود را آنجا بفرستند و یا یادشان رفته خود آنجا تحصیل کرده اند ....
چه از جان کارگران زحمتکش و مظلوم هپکو می خواهید؟ چرا از اعتراضات قانونی و به حق، تا این حد نگرانی دارید؟ گره کار در جای دیگری است، پس لطفا مسببان فاجعه اقتصادی و عوامل مافیای قدرت را به دادگاه فرا بخوانید
دونالد ترامپ زمانی که شیوع کرونا در آمریکا شدید شد، پنهانکاری نکرد و صادقانه اعتراف نمود که تعداد مبتلایان خیلی زباد شده و صراحتا اذعان کرد که اقتصاد آنها دچار مشکل شدید شده، ولی در عین حال بسته های معیشتی قابل توجهی را در اختیار آحاد ملت قرار داد. در ضمن هرگز دیده نشده که رسانه های آمریکا، اخبار مشکلات کرونایی دیگر کشورها را بعنوان خبر خوشحال کننده برای جماعت آمریکا پخش کنند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
پس چرا مسئولین آنجا از 235 کشور جهان فقط علیه چند کشور من الجمله ایران، که امریکا را ارباب خود نمی دانند، صحبت می کند. و همیشه ما را بدترین کشور دنیا می داند. از نظر امریکا هر کشوری جلو آنها بایستد بدترین کشور است. این روش قلدور های در هر زمانی است
دولت به عنوان بزرگترین دلال بورس با بالا کشیدن فیتیله بورس داره با یک تیر سه نشان میزنه. اول شرکت های دولتی رو با قیمت خیلی بیشتری میفروشه و کسری بودجه شو در نبود فروش نفت جبران میکنه. دوم سرمایه ها و نقدینگی سرگردان رو از بازارهای موازی مثل طلا و دلار به داخل بورس میکشه و بالا رفتن طلا و ارز رو به تعویق می اندازه. سوم تورم شدیدی که در اثر بالا رفتن شدید شاخص به وجود میاد به دولت بعد از خودش منتقل میکنه و پای خودش رو کنار میکشه. این وسط یه عده دلال ریز و درشت بورسی سودهای بادآورده ای میکنن و افرادی که وارد بورس نمیشن ضرر هنگفتی میکنن و عقب میمونن. در نهایت به مانند پدیده شاندیز اونایی که زرنگن با قناعت به موقع خارج میشن و افراد طمع کار هم ناگهان با ترکیدن حباب بسیار بزرگ بورس ضررهای هنگفتی میکنن. فقط مسئله اینه که کی حباب میترکه. ترکیدن حباب هم به معنی سوزاندن نقدینگی بسیار زیادیه و آخر همه هم پیروز بزرگ این بازی دولته . هم شرکت هاشو به قیمت خیلی زیاد فروخته هم نقدینگی سرگردان در دست افراد طمع کار رو از بین میبره.
دارم به زباله گردها فکر میکنم
زهره الهیان گفت . باید هر چه سریعتر یک گروهی در ایران تشکیل شود تا بررسی کنیم که این جنگ بیولوژیک بوده که بر علیه ملت ما و ملت های دیگر استفاده شده است ......... باز هم حرف های سیاسی . .....یعنی تمام کشورهای دنیا میدانند منشا کرونا چین بوده . پیگیری نمیکنند . حالا این وسط چند ماه دیگر گفتند کرونا از یمن و عراق بوده چی . پرونده را زیر زونکن جا میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
حالا گیرم بود از یه کشورمث ایران چکاری برمیاد
مسولان وزارت بهداشت حداقل یه فرقی بین پرستاران و کادر درمان و کسانیکه در ستادها هستند قایل بشین ، باز نکنه مثل اموزش و پرورش کنید که نیروهای اداری تا ۳ میلیون بیشتر از همکاران اموزش میگیرن کنید ؟؟ متاسفانه با توجه به لابی قوی که نیروهای ستادی دارند همیشه در حق کادر درمان ظلم میشه ؟؟ با کمال تاسف خبر رسیده که حق کرونا به نیروهای اداری تعلق گرفته و بسیاری از پرستارانی که در بیمارستان خاص کرونایی ها با استرس روزگار میگذرانند رو محروم کردن،
بیایید با هم فرض کنیم که دولتمردان ما هم صادق و راستگو می شدند و آمار مبتلایان و فوت شدگان را درست اعلام می کردند. بیایید فرض کینم که ملاک برتری نه پوشیدن پیراهن یقه سفید پدر که دانش و توانمندی خود فرد بود. بیایید فرض کنیم که دیگر اختلاسی صورت نمی گرفت و فقط عده ای خاص امکانات مالی و صادرات و واردات کشور را در دست نمی گرفتند. بیایید با هم فرض کنیم که تعیین قیمت کالاها و وضع قوانین در مجلس فقط به نفع گروه ویژه ای نبود و به نفع همه مردم بود. آونوقت چی میشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اگر را کاشتند چیزی سبز نشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
اینجوری میشدیم آمریکا و سوییس و یا حداقل کره جنوبی ! الان که درست داریم میریم که بشیم کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
اونوقت میشه گفت ما یا آلمانی هستیم یا سویدی و سویسی یا کشور هایی از این دست.
استفتاء از علما :
آیا دریافت 12 درصد سود توسط دولت از وام یک میلیون تومانی شرعی است یا ربا محسوب میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
حلال هست انشالله خدا برکت دهد دوست نداری نگیر نداری بمیر
مگه این فرماندهان عزیز سپاه چقدر حقوق میگیرن که ۲۰ درصد از حقوق ناچیز ان را به کرونایی ها دادن ؟؛؟ واقعا کارگران و معلمان یاد بگیرن و اینقدر ناله نکنند ، کمی دل از مادیات بکنید و به فکر معنویات باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
من اگر ۳۵ میلیون دریافتی ماهانه داشتم ۷ میلیون میبخشدم ، نه اینکه ۳ نیلیون حقوق به وسط ماه نمیکشه
ناشناس
| Germany |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
اولا20درصد حقوق نه بدان معنا که 20درصد کل حقوق ومزایا نه 20درصد حقوق ثابت درضمن فعلا درحد تبلیغات هست کی داده وکی گرفته
کد خبر: ۹۷۱۸۸۵ تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ در تابناک
به گزارش «تابناک»، دکتر وحید قبادی دانا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت :
... مهمترین حرکت سازمان بهزیستی اقدام زودهنگام از 5 بهمن ماه بود که در چین شیوع کرونا اعلام شد....
نتیجه گیری با خودشما.
اقای میرتاج الدینی متوجه هستی که چه میگویی ؟ مگر در امد از اب ئ برق ئ فلان و بهمان تو جیب دولت میرود که دولت مکلف باشد به قشری از مردم مجانی کند ؟ تو که نا سلامتی نماب=ینده بودی و میدونی که باید هزینه ها از منابع درآمدی پرداخت شوند . اگر نمی دونی پس مجلس رفتند هم بیخودیه
نعیمه اشراقی نفهمیده که اینجا اگر غذای مجانی بدهند صف کیلومتری تشکیل میشود فکر کرده همه مثل خودیها در ۳۰ سالگی عضو هیئت مدیره با حقوق بالا میشوند
پاسخ ها
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
ایران کشور نذری ها است و تا حالا چنین صف هائی نداشته است. انشالله ماه رمضان، ماه مهمانی خدا و نذری ها نزدیک است. خواهیم دید در کجای دنیا مهربانی ها بیشتر است
سالی 20 هزار میلیارد تومان هزینه نهادهای فرهنگی می کنید
40 سال صدا و سیما با ده ها شبکه رادیویی و تلویزیونی در اختیارتان بود
حتی با پخش افتتاحیه المپیک مشکل داشتید
زنان در تمام سریال ها موقع خواب روسری به سر داشتند
بعد دیشب 600 هزار جوان ایرانی نشستند صحبت های تتلو و ندا یاسی را دیدند
یک انحطاط فرهنگی
وقتی که اصلاحات شکست خورد . وقتی اصلاحات حتی با چانه زنی و پند و اندرز و خواهش و کرنش و تقاصا و استدلال علمی هم صورت گرفت ولی دوباره به شکست انجامید اصلاح طلبان چه اصرای دارند که دوباره از مردم بخواهند که بیایید مطالبات خود را مای صندوق رای بگویید . وقتی اصولگرایان حاکم در قدرت . علم و اندیشه و دستاورد و دمکراسی کشورهای پیشرفته را قبول ندارند چگونه میخواهید اصلاحات کنید . اصلاحات صورت و محاسن‌منطورتان هست ؟ اتفاقا تمام این خسارت های ناشی از اینکه جولنان بعد از هر انتخابات فکر میکردند چون پیروز میدان مبارزه اناخابات هستند قدرت جابجایی افراد در قدرت و ثروت را هم دارند و فکر میکردند میتولنتد در خیابان فریاد بزنند و داد بکشن . که کجاست و کو مطالبات ما . چرا اجرا نمیکنید ؟ چرا بدون رای مجلس بنزین گران شد . چرا مجلس شهرها را دستور قرنطینه نداد . چرا مجلس جلوی مرواز وهان را نگرفت . چرا مجلس اجازه میده وام یک میلیونی معیشت بهره ۱۲ درصد داشته باشه ..‌
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
دعوا در بالا دعوا ی شرق و غربه که نتوانستند رو ملت میده وگرنه اصلاح طلبان اوایل انقلاب همه کاره بودن.
شما باور کردید دولت امریکا به مردم کمک هزینه میده اگه وضعش خوب بود که بده کارترین کشور دنیا نبود
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
عزیز من تا کی سرت رو زبر برف میکنی؟؟؟؟همش دارید از بدهی حرف میزنید...خب آمریکا این پول رو به کدوم کشور ها بدهکاره؟؟؟کشور های زیر دست خودش مثل عربستان و کلی کشور عربی و ...خب یعنی آمریکا قراره این بهدی رو برگردونه؟؟؟چرا مبنای اقتصاد رو تولید ملی یا رشد علمی یا میزان مصرف یا ارزش بورس یا چیز های دیگه های دیگه نمیزارید و همش دارید میگید بدهکاری؟؟؟ با شعار و بد نمایان ساختن کشور های دیگه نمیشه کشور داری کرد پس ساکت شو.تابناک نمیتوستم آخرشو ننویسم خودت سانسورش کن. دمت هم گرم و خسته نباشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۴
کشوری که به قول شما بدهکاره ولی اونقدر اعتبار داره که همه دنیا باهاش مروادات اقتصادی وسیع دارن. عجیب نیست نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
22.12 واقعا مغزت از شستشوی فراوان کلا از کار افتاده است.
من اگر جای ترامپ بودم با آدمهای سیاسی و فرزندان سیاسی ایرلنی مقیم امریکا با منطق خودش با او برخورد قلنونی میکردم . یعنی شهروند خانم را مجبور میکردم که با برقع در انظار عمومی ظاهر شود و به شوهرش اجبار میکردم در امریکا باید چهارتا زن بگیرد .
این آقا زاده خانوم ابتکار در امریکا قرنطینه هستند؟؟؟
ما که با دکتر شریعتی شروع کردیم رسیدیم به تتلو. نسل امروز که با تتلو شروع میکند چه آخر و عاقبتی در انتظارش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
شک نکن نسل امروز وضعش از ما بهتر خواهد شد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
هزار رحمت به تتلو لا اقل اونی را میگه که باور داره
تا وقتی مسوولان ما تو گوش ما میخونن که به آمریکا فحش بدید ولی خودشون وبچه هاشون آمریکا زندگی میکنن وضع ما همینه
مطمئنم یکی از این روزها وقتی از خواب بیدار میشوم میینم مسخ شده ام
یا مثل گره گوار داستان کافکا یک حشره شدم
یا مثل راسل کرو یک گلادیاتور
معرفت رو از پرستارا و پزشکای آمریکایی یاد بگیر
کیسه زباله تنشون کردند ولی نگفتند این همه خارجی چرا تو کشور ما ول میگردند و مفت میخورند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
شوخی می کنید؟ آنها اگر این کار را نکنند اخراج می شوند! از قضا این خارجی ها هستند که امریکا را امریکا کرده اند. سیاه پوستان و اسپنیش ها (مهاجرهای امریکای جنوبی) با حداقل دست مزد کار می کنند. امریکا مال سرخ پوستان بود که اروپائی ها آنرا اشغال کرده با سوئ استفاده از نیرو انسانی مجانی افریقائی آن کشور را ساختند. فیلم کلبه عمو تام را که خود امریکائی ها ساخته اند ببینید
هنوز برای من سوال بی پاسخ مانده که چند صد فرزند اقا زاده مانند اشراقی در امریکا چکار میکنند . یعنی درامد و خرج و خوراک انها و تحصیل و کار انها از کجا تامین میشه ؟ دقیقا کار و بار انها در امریکا چی هست ؟ آیا در انجا هم کار فرهنگی میکنند ؟ یعنی در محل کار به مردم امریکا در گوشی میگویند میدونی در کشور ما فقیر ندارد . میدونی در کشور ما مردم در راس امور هستند میدونی تورم در کشور نا وجود ندارد . میدونی در کشور نا زنان میتوانند آزادانه تا پاسی از شب در خیابانها قدم بزنتد هیچ کس نمتواند چیزی بگوید ...طرف امریکای هم از این تبلیغ تعجب میکند و میگوید کانتری اوکی . اوکی . وری گود ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
عکس های بی خجابشان در آمریکا و کانادا در اینترنت منتشر شده این ادا اطوارها را اینجا در می آورند
جناب عبدی! مشکلی که وجود داره تبعیض و بی عدالتیه نه فقط حقوق کم کارگران.چطور افزایش معقول حقوق برای کارگران که با عرق جبین و کد یمین به دنبال روزی خود هستند امکانپذیر نیست اونوقت حقوق کارمندان دولت و‌برخی نهادهاکه بدون تولید و ایجاد ارزش افزوده فقط سربار اقتصاد کشور هستند و حقوقشون از مالیات اخذ شده از همین کارگران تامین میشه باید بیشتر باشه؟؟؟؟خدا بهتون انصاف بده .معلومه در عمرتون حتی یک روز کار فیزیکی انجام ندادین
نه به حرف نعيمه اشراقي حساس هستم نه به حرف طرفداران سيستم هاي حكومتي قديمي و حاضر، اما آمريكا خيلي مشخص ثابت كرده كه دشمن همه ايرانيان است. اين مورد نياز به بررسي و پژوهش براي به اثبات رسيدن ندارد. حالا نيازي نيست اشاره به ده بيست كشور ديگر مثل انگليس، فرانسه، روسيه، چين، عراق و عربستان و غيره كنيد كه آنان نيز دشمن هستند. مشخصاً همه آنان دنبال منافع خود هستند. با آمريكا به هيچ عنوان نميتوانيم به نتيجه برسيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
.امریکا با تو هرگز بی توعمرا
برادرمون جناب آقای ایزدی نون بازو بخورید ... مقام معظم رهبری مستغنی از تملقهای شما هستند...
گوش اگر گوش تو ، ناله، ناله من انچه به اسمانها نرسد فریاد است ، گوش مسئولان ، خدا را شکر، کر است ودر خواست مردم را نمیشنوند در کاخ ها و ویلاهای خود ساکن هستند کاخ و کوخ را براحتی میتوان دید ؟؟؟؟ حواله مسئولین به خدا .
تابی چرا وقتی صحبت از ما بهترون میشه سانسور میکنی ! آزادگی در خونتون نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
باید چیزی منتشر کنند که سفیر چین خوشش بیاید!!
تفاوت را ببینید و بعد قضاوت کنید . کارگری یا بنا و نجار یا کشاورزی در روز ۱۲ ساعت کار میکند و سرشار از انرژی و جوان هست و نیاز به غذای بیشتر جهت انجام کارها را دارد و بعد مقایسه کنید با سیاست مدار و مسولی که سیاست گداری میکند و سن او بالا هست . کار بدنی نمیکند . غذای کمی استفاده میکند و ممکن هست با چای شیرین و نان روز را سر کند چون غدد بدنش کمتر چربی میسوزاند . ایا واقعا تحریم و جنگ و گرانی و بیکاری برای کدام شان نعمت هست . ؟
راننده های تاکسی باید به صورت متوالی تست کرونا یا تست تشخیص آنتی بادی کرونا بدهند. اونها می توانند کرونا به افراد زیادی انتقال بدهند.
با عبدی راجع به حقوق کارگران موافقم.
اشراقی . او حرفهایی می زنه که پایگاه اجتماعی خودش و خانواده اش را بیش از پیش به خطر می اندازه. این در حالیست که به علت مشابهتش با افراد معمول جامعه ایرانی، اشراقی می تونه موضع گیریهایی به نفع تقویت پایگاه اجتماعی خودش و خانواده اش داشته باشه و این قطعا به نفع ایران هم خواهد بود.
خانم اشراقی چه اصراری داره که در امریکا زندگی کنه . مگر در کشوری که بقول شما وصیت جد شما هست که دشمن هست انجا چکار میکنی . خوب معلوم هست که سخن شماها را من باور ندارم . فقط مصرف سیاسی دارد که عملکرد در حوزه اخلاقی که چند سال در امریکا اتفاق افتاده را پوشش دهیید .
اگر ژاپن آسیا نشدیم در عوض قم را داریم که دارالشفا است.
کارگری که با یک حقوق نتونه زندگیش رو بچرخونه همون بهتر که بیکار اخراج بشه خودش س فکری به حال خودش بکنه.از موقعی که من یادمه تو این مملکت همش اقشار مردم رو از ترس واقعه بدتر ترغیب به قبول بد کردن.آخه این چه وضعی هستش؟ موقع انتخابات هم به همین شکل عمل میکنید.این حنا دیگه رنگی ندارد.اگر قیمت بنزین و گاز و برق و آب و مالیات رو با کشورهای پیشرفته مقایسه می کنید باید حقوق و دستمزد و رفاه و آسایش اکثریت مردم هم با همون کشورها مقایسه کنید.بیماری کرونا چالش خوبی برای مقایسه مسولان همه کشورها با هم بود از هر نظر.
علی اکبر بسطامی منتخب مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی پس از دیدار با خانواده دختر ۱۱ ساله هلیلانی توضیحاتی ارائه کرد.

او گفت:

مرگ این دختر ۱۱ ساله بر اثر فقر مطلق بوده است

پدر خانواده معلول جسمی و تحت پوشش بهزیستی است.

سرپناه این خانواده یک چهار دیواری ۵۰ متری بدون سقف و نیمه کاره است که با مشارکت بنیاد برکت و بهزیستی تا این مرحله ساخته شده است.

بهزیستی ۱۴ ‌میلیون تومان و بنیاد برکت در حد ۶ میلیون تومان برای ساخت این سرپناه کمک کرده اند و برای تکمیل ساختمان و سقف ان مسئولان مربوطه پیشنهاد دریافت وام به پدر خانواده می دهند که با توجه به معلولیت و فقر مطلق، دریافت وام در توان این خانواده نبوده و ساخت مسکن نیمه تمام مانده است.

لباسهای این دختر ۱۱ ساله چنان مندرس و غیر قابل استفاده بوده اند که ایشان قبل از مرگش اقدام به سوزاندن تمام لباسهای مندرس و غیر قابل استفاده خود می نماید تا بعد از مرگش بچه های دیگر این لباس ها را نبینند.

این خانواده هیچ امکانات رفاهی و معیشتی اولیه هم ندارند.

این دختر بچه بارها از فقر مطلق خانواده خود گلایه مند بوده است.

منطقه ای که این خانواده در ان زندگی می کنند نه خط تلفن ثابت و همراه ، نه انتن تلویزیون و نه خانه بهداشت ، راه مناسب و... ندارد.

منطقه هلیلان و روستاهای ان به شدن نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و کشوری و نیازمند اعتبارات ویژه است.
ماخودمون سوپرمن وبتمن وآکوامن وخلاصه هرچی من!رایکجا داریم!!
جوجه رو اخر پاییز میشمرند. حالا موتده تا نتیجه رو در مورد عملکرد کرونا کشور ها ببینیم.
جالبه دولت برای همایت از تولید کننده حقوق کارگرو افزایش نمیده و از جیب کارگر هزینه میکنه ، خوب اگه هدفشون واقعا اینه بیان مالیات نگرین یا تسهیلات بدون بازپرداخت بدهند
خانم نعیمه باز هم‌کفشهای ورنی پاشنه بلند با جوراب می پوشید ؟؟
استوریِ نعیمه اشراقی خبرساز شد. پدر من هم در ایران براثر بیماری وبی پولی درگذشت.
هم پیشوند فارسی در حالیکه عرض ریشه عربی دارد لذا ترکیب هم عرض صحیح نیست و عبارت صحیح هم ارز به معنی "هم ارزش" و "معادل" صحیح است .
همه به این جمله ی کلیدی در آخر خبر توجه کنند
"" این کار حقوق‌دانان ما در این شرایط سخت برای آزاد کردن پولی که حق ملت و مردم ایران و متعلق بانک مرکزی است، انجام شد.""
پولی که متعلق بانک مرکزی است،
پولی که متعلق بانک مرکزی است،
پولی که متعلق بانک مرکزی است،
پولی که متعلق بانک مرکزی است،
پولی که متعلق بانک مرکزی است،
پیدا کنید پرتقال فروش را!!؟؟
مجلس يازدهم اصلا نماينده اكثريت جامعه نيستند
اقليت 4 درصدي
چه زود اين شعار شامل حال خودشان ميشود
کارشناس مسائل داخلی چه کسی هستند؟؟؟!!!!
حكومت هاي ايران در طي ٨٠ سال سعي كردند با آمريكا به نتيجه برسند و نتوانستند. آمريكا براي همه آنها مشكل آفريني كرد و تهديدات جدي به وجود آورد. آخرين مثال هم همه شاهد بوديم. محمد جواد ظريف ٣ سال رفت و آمد كرد تا قرارداد اتمي به سرانجام برسد اما ترامپ زد زير تمام زحماتش. اگر آمريكايي ها واقعاً نيت مثبت نسبت به ايران داشتند با آقاي ظريف همكاري ميكردند طبق مفاد قرارداد.

اگر منفي خواستيد بدهيد رويكرد علمي و منطقي خود را نيز درج بفرماييد تا همه استفاده كنند. شايد شما نكاتي را بدانيد كه به ذهن بزرگان سياست ايران طي ٨٠ سال پيش نرسيده باشد!!!!!!!!!!!
٢٣:٠٠ كار و بار آنها در آمريكا اين است كه با تفكرات و فوت و فن آمريكايي ها آشنا شوند تا ايران بتواند با آمريكا مقابله كند.
جناب خانم اشراقی ، شما تو کشور دشمن ! چکار می کنی ؟
لابد امریکا از ایران بهتر بوده که رفتی !
در مجلس یازدهم میلیونها کارگر حتی یک نماینده هم ندارند چه شود
تهران اگر بیش از 50 درصد در رای گیری شرکت می کردند، مطمئن باشید صندلی به اصولگرایان نمی رسید .
مجلس يازدهم اصلا نماينده اكثريت جامعه نيستند
اقليت 4 درصدي
چه زود اين شعار شامل حال خودشان ميشود
در مورد حقوق کارگران باید عدالت و انصاف رعایت شود اما حرف آقای عباس عبدی در جهت تحریک کارگران بیان شده است.
آمریکا خیلی سادست که اینا رو تو کشورش نگه داشته. ر
ترامپ كه به همسر خودش و قسم ازدواج خودش نمي تواند پايبند و متعهد باشد قطعاً به قرارداد بين المللي برجام و هر قول و قرار بين المللي ديگر پايبند و متعهد نخواهد بود.

فقط اشخاص ساده لوح، احساساتي و بي منطق آينده و عاقبت خود را با آمريكا گره ميزنند.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل