بازدید 13730
۵
بازتاب

واکنش خزانه‌دار فوتبال به دروغ بزرگ تاج بابت طلب فیفا

ته کشیدن حساب‌های فدراسیون فوتبال در فیفا موضوعی است که علیرضا سلیمانی، خزانه‌دار این فدراسیون درباره آن می‌گوید: ما پاداش‌های مربوط به جام جهانی روسیه را استفاده کردیم. این پاداش در حساب‌های فی ما بین هزینه شد.
کد خبر: ۹۷۱۹۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶ 12 April 2020

در واکنش به گزارش های چند روز اخیر رسانه ها از جمله سایت تابناک ، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال می‌گوید پاداش‌های مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ در مدت زمان اخیر صرف هزینه‌های این فدراسیون شده است و در واقع ادعاهای مهدی تاج و برخی مدیران فدراسیون درباره طلب از فیفا و ممانعت تحریم ها از دریافت آن دروغ بوده است.

به گزارش تابناک ورزشی، مدت‌هاست که فدراسیون فوتبال روی پرداخت نشدن مطالباتش از سوی فیفا مانور می‌داد و در ماه‌های گذشته نیز برخی از مدیران این فدراسیون علت بی‌پولی و مشکلات این نهاد را این مساله یعنی مزاحمت تحریم ها برای دریافت مطالبات ارزی از فدراسیون جهانی عنوان کرده‌اند اما حالا فاش شده است که همه آن حرف ها دروغی بیش نبود و مهدی تاج افکارعمومی را فریب داده است و ناتوانی در موضوعاتی مانند نبود اسپانسر و عجز در اجرای برنامه‌های اقتصادی را با این بهانه پوشانده است.

با این وجود، شواهد و قراین نشان می‌دهد که مطالبات موجود در حساب فیفا، مربوط به فدراسیون نیست و به تیم‌های باشگاهی تعلق دارد که به علت مشکلات مربوط به تحریم‌های بانکی نتوانسته‌اند از آن استفاده کنند. البته برخی از تیم‌ها از جمله استقلال توانستند دستمزد پروپییچ را از این طریق پرداخت کنند و پرسپولیس نیز توانسته موافقت فیفا را برای استفاده از این پاداش جلب کند.

در هر حال، ته کشیدن حساب‌های فدراسیون فوتبال در فیفا موضوعی است که علیرضا سلیمانی، خزانه‌دار این فدراسیون درباره آن می‌گوید: ما پاداش‌های مربوط به جام جهانی روسیه را استفاده کردیم. این پاداش در حساب‌های فی ما بین هزینه شد.

وی درباره این که فیفا چه مقدار به این فدراسیون بدهکار است؟ اظهار کرد: از سال ۲۰۱۰ بابت پروژه‌های عمرانی یک و نیم میلیون دلار طلبکار هستیم و تا زمانی که فیفا این پول‌ها را به ما پرداخت نکند، نمی‌توانیم کمک‌های مالی فیفا برای سایر پروژ‌های اجرا شده در این سال‌ها مانند زمین چمن، مرکز PEC و ... را محاسبه کنیم، اما طبق محاسبات ما، فیفا باید ۴ تا ۵ میلیون دلار بابت پروژ‌های عمرانی به ایران پرداخت کند. ما این مبالغ را هزینه کردیم و منتظریم فیفا هم مبالغ را به ما پرداخت کند.

در واقع طبق گفته‌های خزانه‌دار فدراسیون فوتبال ایران مبالغی را از فیفا طلبکار است که بخش هنگفتی از آن به باشگاه‌ها اختصاص دارد و به نوشته ایسنا مشخص نیست چرا فدراسیون به پولی که هنوز وجود ندارد، تا این حد اتکا دارد. در روز‌های گذشته مسوولان فدراسیون بار‌ها از جمله مهدی تاج عنوان کردند که فیفا مبلغی در حدود هشت میلیون دلار به فدراسیون فوتبال بدهکار است. حتی اخیرا ابراهیم شکوری، سرپرست پیشین دبیرکلی فدراسیون فوتبال برای یافتن راهکاری به منظور انتقال پاداش‌ها و کمک‌های مالی فیفا راهی سوییس و مقر فیفا شد که بدون نتیجه بود و هیچ یک از بانک‌های سوییسی به علت تحریم‌های بانکی آمریکا علیه ایران با فدراسیون و فیفا همکاری نکردند.

واکنش خزانه‌دار فوتبال به خرج‌شدن طلب فدراسیون ازفیفا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
هر دم از این باغ بری میرسد
من كه از اين دوگزارش بالاخره نفهميدم كه فدراسيون فوتبال ازفيفا پولى طلبكار هست يا نيست ، اينكه خزانه دار گفته ٤-٥ ميليون فيفا بدهكاره و ما هزينه كرده ايم ، يعنى چه ؟
سایت تابناک یک عداوت دیرینه و کینه ای تمام نشدنی از تاج دارد
فعلا کرونا هست هرکی هم گند زده بزنه فعلا کاری ندارن.ولی باید تاج و خانواده و اطرفیانش حساب و دارای هاشون چک بشه.
پولهای مفتی که به فوتبالیستها داده میشه ازهمین بیت المالیه که گفته میشه از تحریمها ضربه دیده، درسته؟
پس چرا یه سری تا ته کیسه دستشان را می تونن ببرن و استفاده کنن؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی