بازدید 2997
اقتصاد در گذر زمان

از «کسری شش میلیارد و پانصد میلیون ریالی بودجه» تا «تحقق 90 درصد منابع بودجه»

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست امین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۷۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 08 April 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست امین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

20 فروردین 1335، مجلس شورای ملی بودجه سال ۱۳۳۵ کشور را با شش میلیارد و پانصد میلیون ریال کسری تصویب کرد.

20 فروردین 1338، بانک تجارتی ایران و هلند با سرمایه یکصد میلیون ریال در ایران تاسیس شد.

20 فروردین 1358، كيم روزولت عامل سيا در كودتاي 28 مرداد 1332 در مصاحبه اي با روزنامه لس آنجلس تايمز گفت: من و ژنرال شوارتسكف رهبري كودتا را بر عهده داشتيم و مبلغ يك ميليون دلار براي هزينه كودتا در اختيار داشتيم ولي فقط 75 هزار دلار آن را خرج كرديم و بقيه را به شاه داديم.

20 فروردین 1382، با تصرف كامل بغداد و به زير كشيدن مجسمه هاي صدام از ميادين اين شهر، رژيم صدام ساقط شد. جمهوري اسلامي ايران امروز براي ارسال كمكهاي بشردوستانه براي ملت عراق اعلام آمادگي كرد.

20 فروردین 1390،  بورس تهران پس از بازدهی ‌های رویایی و خیره ‌کننده روزهای آغازین سال ۹۰، در این روز سه رکورد تاریخی دیگر را به ثبت رساند؛ در مهم ‌ترین رکورد بورس بهاری، شاخص بورس که از آن به عنوان دماسنج بازار سرمایه یاد می ‌شود، برای نخستین بار در تاریخ ۴۴ ساله حیات خود از مرز تاریخی ۲۶ هزار واحد عبور کرد و با ثبت رشد ۳۳۶ واحدی، روی عدد ۲۶ هزار و ۲۲۲ واحد ایستاد.

20 فروردین 1391، بر اساس مصوبه مجلس بازنشستگان وزارت نفت تابع مقررات صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت شدند.

20 فروردین 1393، معاون اول رئیس ‌جمهور گفت: «ثبت ‌نام نکردن در زمان معین به معنای انصراف است و هرچقدر مردم بیشتر از دریافت یارانه انصراف دهند دولت بیشتر خواهد توانست به بخش ‌هایی مثل امنیت غذایی، بیمه، تولید، اشتغال و محیط‌ زیست توجه بیشتری کند. » او همچنین تاکید کرد که دولت به حساب مردم سرک نمی‌کشد.

20 فروردین 1397، در جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت برای مدیریت بازار ارز تصمیم گرفته شد که ارز فقط با قیمت 4200 تومان عرضه شود و جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی مصاحبه ای اعلام کرد: هیچ نرخ ارزی جز ۴۲۰۰ تومان را به رسمیت نمی ‌شناسیم و خرید و فروش با قیمت‌ های دیگر به عنوان قاچاق تلقی ‌می‌ شود.

20 فروردین 1398، براساس آمارهای ارایه شده توسط مدیرکل تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه درباره عملکرد 12 ماهه بودجه سال 97، حدود 90 درصد منابع و مصارف عمومی بودجه معادل 349 هزار و 959 میلیارد تومان محقق شد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی