بازدید 53105
هزار و نهصد و هفتاد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

طعنه کرونایی محسن هاشمی به روحانی / حملات سلیمی‌نمین به منتقدان؛ حقیر هستند / طعنه‌های ابطحی به مدیران نسل اول انقلاب / ترمز افزایش قیمت مسکن کشیده می‌شود؟ / قیمت ارزان‌ترین کیت کرونا در جهان چند؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: جلسات غیر حضوری به مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید / شمخانی: ترامپ خطرناک‌تر از کروناست / سالک: جهش تولید را در روز‌های کرونایی فراموش نکنیم / کنایه معنادار دستیار ویژه لاریجانی به پمپئو و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۷۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ 05 April 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نتیجه تست کرونا فقط برای ده دقیقه تا یک ساعت معتبر است

رئیس انستیتو پاستور ایران با اعلام توانایی این مؤسسه در توانایی انجام ۱۰ تا ۱۵ هزار تست به صورت روزانه گفت: نتیجه این تست تنها برای مدت کوتاهی معتبر است و امکان آلودگی فرد با حضور در اجتماع وجود دارد. علیرضا بیگلری گفت: «در حال حاضر ۹۵ آزمایشگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور برای تشخیص ویروس کرونا فعالیت می‌کنند.» به گفته او، اگر تعداد آزمایش‌ها بالا باشد جواب‌دهی حدود ۲۴ ساعت به طول می‌انجامد.

قیمت ارزان‌ترین کیت کرونا در جهان چند؟

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تاکنون پنج شرکت در ایران تاییدیه تولید کیت تشخیص ویروس کرونا را به دست آورده‌اند، گفت: قیمت ارزان‌ترین کیت تشخیص ویروس کرونا در دنیا حداقل ۳۰۰ هزار تومان است. ️کیانوش جهانپور افزود: به کسی توصیه نمی‌کنیم به هر روشی تست کرونا بدهد. برخی افراد به دنبال پیدا کردن ابزاری برای آرامش و وسواس‌های خود هستند، زیرا ممکن است فرد این آزمایش را بدهد و جواب منفی باشد و یک ساعت بعد مبتلا شود.

مسمومیت بر اثر مصرف الکل صنعتی در یزد

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تاکنون ۶۶ تن به دلیل مصرف الکل صنعتی در استان مسموم شدند که از این تعداد هشت تن فوت کردند. چهار تَن نیز بینایی خود را از دست دادند و بقیه بیماران مسموم با الکل متانول که در مراکز درمانی بستری بودند، بهبود یافته و ترخیص شدند. / ایرنا

حجم نقدینگی ٢٠.٢ درصد افزایش یافت

حجم نقدینگی کل کشور در پایان آذرماه ٢٢٦٢٣.١ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال ١٣٩٧ رشد ٢٠.٢ درصدی داشته است. در فصل پاییز ١٣٩٨ حجم صادرات غیرنفتی و واردات گمرکی به ترتیب ١١١٨٨ و ١٠٤١٤ میلیون دلار بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل، به ترتیب ٠.٩ درصد و ٧.٦ درصد رشد داشته است. /مهر

نمایش آنلاین «خروج» پیش از اکران در سینما‌ها؛ با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور طولانی‌مدت مردم در خانه‌ها در چند ماه گذشته و آتی، سازمان هنری رسانه‌ای اوج تصمیم بر نمایش آنلاین فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا گرفت. همچنین این تصمیم با موافقت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراجع قانونی نمایش در کشور روبرو شد. تازه‌ترین اثر ابراهیم حاتمی کیا از اوایل هفته آینده در سامانه‌های نمایش آنلاین قرار خواهد گرفت و مخاطبان می‌توانند با خرید قانونی با خانواده به تماشای این فیلم سینمایی در فیلیمو و نماوا بنشینند. برای اولین بار است که یک فیلم سینمایی ابتدا پخش آنلاین مجازی و سپس اکران در سینما‌ها را خواهد داشت. / ایسنا

ترمز افزایش قیمت مسکن کشیده می‌شود؟

مسکن امسال گران می‌شود یا ارزان؟ این سوالی است که بسیاری این روز‌ها مطرح می‌کنند، سؤالی که البته پاسخی صریح بدان نمی‌توان داد. متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران در فروردین ماه سال گذشته برابر با ۱۱ میلیون و ۴۱۷ هزار تومان بود که در ماه پایانی سال به ۱۵میلیون و ۶۵۸ هار تومان افزایش یافته است. برخی معتقدند کاهش شدید تقاضا در کنار نامعلوم بودن زمان پایان کرونا می‌تواند سبب شود تقاضا در کف باشد. همین امر می‌تواند در نیمه اول سال به کاهش قیمت‌ها منجر شود. در کنار این، تحلیل‌های فعالان بازار براین نکته استوار است که رشد شدید قیمت‌ها سبب شده است بسیاری توان وارد کردن نقاضای خود به بازار را نداشته باشند؛ از این روی، کاهش تقاضا در کنار فعال شدن پروژه‌ای مسکن ملی می‌تواند ترمز رشد قیمت‌ها را بکشد.

پیشنهاد هاشمی برای تردد در شهر: تردد‌ها بر اساس آخرین شماره کد ملی باشد

محسن هاشمی گفت: در جلسه صبح امروز برخی از اعضای شورای شهر با شهردار تهران در مورد موضوع کرونا مباحثی مورد بررسی قرار گرفت، از جمله اینکه چه اقداماتی را می‌توان انجام داد که حضور مردم در سطح شهر را کاهش دهیم. پیشنهادهایی مطرح شد از جمله اینکه مردم عادی براساس آخرین رقم کارت ملی خود به ۱۰ دهک تقسیم شوند و هر کدام یک روز امکان خروج از منزل برای پیگیری مسائل اداری و اقتصادی و حتی خرید را داشته باشند، که این مسئله سبب کاهش شدید حضور مردم در خیابان‌ها می‌شود. این موضوع نیاز به بررسی کارشناسی دارد و قرار شد پیروز حناچی شهردار تهران این مسئله را در ستاد کرونا مطرح کند.

کنایه معنادار دستیار ویژه لاریجانی به پمپئو

دستیار ویژه رئیس مجلس در توئیتی نوشت: تروریست‌های سازمان سیای آمریکا در سمت وزیر خارجه و دیپلمات‌های آمریکایی قرار گرفته‌اند. حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در صفحه شخصی خود به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا واکنش نشان داد و نوشت؛ «آقای پمپئو! جهان شاهد است که تروریست‌های سازمان سیای آمریکا در سمت وزیر خارجه و دیپلمات‌های آمریکایی قرار گرفته اند، اما دیپلمات‌های ایرانی در حرفه «دیپلمات» هستند.»

زمان جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی جهاد مشخص شد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس درباره زمان رأی‌گیری در مورد وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، قرار است روز چهارشنبه هفته جاری (۲۰ فروردین) رأی‌گیری درباره وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی انجام شود. برنامه‌های کاظم خاوازی روز سه شنبه به جلسه صحن علنی مجلس ارائه شده و نمایندگان این برنامه‌ها را بررسی خواهند کرد. به گزارش فارس، پنجم اسفند سال گذشته رئیس‌جمهور، کاظم خاوازی را که معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی بود به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی به مجلس معرفی کرد.

هشدار وزارت کشور به منتشرکنندگان یک ادعای کذب

وزارت کشور با تاکید بر اینکه تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور نیست، اعلام کرد: منتشر کنندگان ادعای کذب پیگیری تشکیل استان جدید تحت پیگرد قرار می‌گیرند. در پی پخش یک شایعه و برخی مطالب خلاف واقع پیرامون آن مبنی بر "اعلام خبر پیگیری مراحل قانونی تشکیل یک استان جدید شامل برخی مناطق از دو استان در جنوب و جنوب غرب کشور، روابط عمومی وزارت کشور، ضمن تکذیب قاطع این ادعای کذب هشدار داد: با توجه به اهمیت و ضرورت حفظ آرامش عمومی در کشور، منتشرکنندگان اخبار کذب در زمینه تقسیمات کشوری، تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. اساسا تشکیل هیچ استان جدیدی در دستور کار دولت و وزارت کشور قرار ندارد.

درگیری سپاه و اشرار مسلح در مرز سراوان

روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق اعلام کرد: به دنبال درگیری اشرار مسلح در منطقه مرزی «بم پشت» شهرستان سراوان با نیرو‌های بسیجی، یکی از بسیجیان منطقه به شهادت رسید. به گزارش روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه، در درگیری رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه سراوان با اشرار مسلحی که قصد ورود به خاک کشور را داشتند یک نفر از کارکنان بسیجی طرح امنیت بومی این منطقه به نام "اسماعیل قلندرزهی" به شهادت رسید. اشرار مسلح که با آتش سنگین رزمندگان قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه مواجه شده و توان ایستادگی و رویاروی را نداشتند با استفاده از تاریکی شب به داخل خاک کشور همسایه متواری شدند.

طعنه کرونایی محسن هاشمی به روحانی

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه خوب نیست در این دوره آنقدر محافظه‌کاری نسبت به خودمان داشته باشیم، تاکید کرد: یک زمانی هست به اجبار می‌گویند اعضای شورا انسان‌هایی وزین هستند و اگر مشکلی برایشان پیش بیاید کار‌های کشور زمین می‌ماند ودر نتیجه باید قرنطینه شوند مثل آقای رییس جمهور که کسی ایشان را نمی بیند. محسن هاشمی در جریان بررسی پیشنهاد الهام فخاری عضو شورا و ۱۲تن دیگر مبنی بر مجازی شدن جلسات صحن گفت: برای آنکه در شرایط بحرانی شورا، امکان برگزار کردن جلسات مجازی را داشته باشد، هیات رییسه شورا از طریق هیات وزیران این موضوع را پیگیری می‌کند، اما فعلا طبق قانون ما باید دو بار در ماه جلسه صحن داشته باشیم.

او ادامه داد: در نتیجه پیشنهاد می‌دهم که ۴جلسه در هر ماه و جلسات فوق العاده مجازی برگزار شود. البته معتقدم صلاح نیست وقتی ما ٧٠هزار نیرو در شهرداری داریم و موظف کردیم حداقل یک سوم حضور داشته باشند به عنوان نماینده مردم مجازی کار کنیم. هاشمی با بیان اینکه خوب نیست در این دوره آنقدر محافظه‌کاری نسبت به خودمان داشته باشیم، تاکید کرد: یک زمانی هست به اجبار می‌گویند اعضای شورا انسان‌هایی وزین هستند و اگر مشکلی برایشان پیش بیاید کار‌های کشور زمین می‌ماند ودر نتیجه باید قرنطینه شوند مثل آقای رییس جمهور که کسی ایشان را نمی بیند.

سالک: جهش تولید را در روز‌های کرونایی فراموش نکنیم

سال ۹۸ بسیار سخت و با اتفاقات غیرقابل پیش بینی تمام شد. نه بلا‌های طبیعی مانند سیل و زلزله قابل پیش بینی بودند و نه بیماری کرونا که ناگهان آمد و گریبان همه را گرفت. بر همین اساس وقتی اتفاقی رخ می‌دهد، تمام مسئولین اندیشه و تدابیر خود را برای حل چالش‌های به وجود آمده به کار می‌اندازند. خوشبختانه در هر زمان و شرایطی که بین سران سه قوه تعامل و همکاری صورت گرفت، راندمان کار‌ها و مدیریت کردن شرایط بهتر شد. با این وجود توصیه می‌کنم که رؤسای قوای ۳گانه وحدت بین خود را بیش از گذشته حفظ کرده و آگاه باشند که اگر سعی به انجام کاری بدون همانگی با ۲ قوای دیگر داشته باشند فقط بار مشکلاتی کشور را بیشتر می‌کنند. رهبر انقلاب سال جدید را سال جهش تولید نامگذاری کردند؛ آن هم در سالی که کرونا آسیب‌های اقتصادی زیادی را بر کشور تحمیل کرده است و قبل از آن هم به سبب تحریم‌ها کشور با چالش‌های زیادی روبرو بود. در چین شرایطی باز هم رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و رشد و رونق تولید داخلی از مهمترین تاکیدات رهبری در سال جاری هستند که در سایه همراهی همه نهاد‌ها و قوا می‌توان آن را محقق کرد. اگر تولید و جهش تولید را تحقق ببخشیم، راه برای حل دیگر مشکلات هم باز خواهد شد؛ معضلاتی، چون بیکاری خود به خود از بین می‌رود و معیشت مردم هم بهبود بخشیده خواهد شد.

شمخانی: ترامپ خطرناک‌تر از کروناست

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تحریم اقلام بهداشتی، اقدامی غیرقانونی و ضدحقوق بشری است، تاکید کرد: ترامپ خطرناک‌تر از کروناست. دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در حساب کاربری خود در توئیتر تاکید کرد: تحریم اقلام بهداشتی، اقدامی غیرقانونی و ضدحقوق بشری و نماد دشمنی آشکار ترامپ با ملت ‎ایران است. وی در ادامه آورده است: مخالفت آمریکا با اعطای تسهیلات درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول برای تأمین اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا، مصداق واقعی ‎جنایت علیه بشریت است. ترامپ خطرناک‌تر از کروناست.

جلسات غیر حضوری به مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید

با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت پرهیز از اجتماعات در سال جدید تاکنون جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام غیر حضوری برگذار شده است. مجید انصاری، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش که جلسات مجمع در سال جدید و با توجه به شیوع ویروس کرونا چگونه برگزار می‌شود، اظهار کرد: غیر حضوری در موارد ضروری جلسات را تشکیل داده‌ایم و تصمیات موثری هم اتخاذ کرده ایم. وی در توضیح تکمیلی افزود: هیات‌عالی نظارت جلسه غیر حضوری برای بررسی بودجه که مهلت محدودی داشت و باید تصمیم‌گیری‌ها در ارتباط با آن صورت می‌گرفت را برگزار کرد. انصاری خاطرنشان کرد: به زودی جلسات ویدیو کنفرانسی نیز خواهیم داشت.

طعنه‌های ابطحی به مدیران نسل اول انقلاب

عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این که بسیاری از مدیران نسل اول انقلاب، امروز ادبیات نسل جوان را متوجه نمی‌شوند که ممکن است باعث ایجاد فاصله شود و برای آینده بحران آفرین باشد، خاطرنشان کرد: من امیدوارم با این تلنگر‌های لازم بحث استفاده از جوانان جدی گرفته شود تا ادبیات کشور یکسان شود. محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش جوانان در انقلاب اسلامی اظهار کرد: میانگین سنی کشور در چند دهه گذشته جوان بود، اما متاسفانه در چند سال اخیر این موضوع دیگر وجود ندارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز افزود: از شروع انقلاب اسلامی تا یک دهه قبل محور اصلی اتفاقات در کشور جوانان بودند و پست‌های مدیریتی کشور نیز در اختیار این قشر بود، اما در چند سال اخیر که جوانان ابتدای انقلاب پیر شدند، دیگر بحث مدیریت جوانان در کشور کمرنگ شده است. او با بیان این که متاسفانه مدیریت پیر باعث بالا رفتن سن جوانی شده گفت: تمامی مدیران درجه یک کشور تا یک دهه قبل زیر ۵۰ سال داشتند و این باعث شده بود تا مدیران درجه دوم نیز زیر سی سال داشته باشند، اما متاسفانه نادیده گرفتن این موضوع باعث شد تا در حال حاضر به افرادی که بالای ۴۵ سال دارند و تازه به پست مدیریتی می‌رسند، مدیر جوان گفته شود.

حملات سلیمی‌نمین به منتقدان؛ حقیر هستند

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران گفت: روشنفکرنما‌ها عناصر حقیری هستند که به هیچ عنوان به توانمندی داخلی قائل نیستند و اعتقاد دارند که زندگی بهتر تنها از مسیر غرب می‌گذرد. عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران و کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به فرمایش های رهبر انقلاب مبنی بر بی‌صبری برخی مسئولین و روشنفکرنماها گفت: در حالی که روشنفکر واقعی تلاش می‌کند تا خود را به جامعه نزدیک کرده و مسائل آن را درک کند تا بتواند نقاط مثبت جامعه را تقویت و نقاط ضعف جامعه را برطرف کند، روشنفکرنما‌ها تلاش می‌کنند خود را از جامعه متمایز کنند و این تمایز را مایع تفاخر برای خودشان قرار می‌دهند؛ بنابراین نمی‌توان این عناصر را روشنفکر خطاب کرد.

وی افزود: این جریان تلاش می‌کند حرف‌های ساختارشکنانه را طرح کند و هر جا که لازم باشد عقاید و آداب جامعه را در قیاس با سایر جوامع به سخره می‌گیرد، کما اینکه در ماجرای اخیر و ورود کرونا به کشور شاهد برخی از این کنش‌ها بودیم. مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران تاکید کرد: با اینکه مردم ما هشیاری بسیار قابل توجهی از خود نشان دادند و علیرغم اعتقاد گسترده به ائمه اطهار بر اساس دستاورد‌های علمی و پزشکی به راحتی پذیرفتند که پروتکل‌های تعریف شده از جمله عدم تجمع در اماکن مقدسه را مراعات کنند، با این حال جریان مزبور مطالبی را مطرح کرده، مبنی بر اینکه اعتقادات دینی و علوم روز در تضاد با یکدیگر قرار دارند.

استقبال مطهری از آزادی زندانیان سیاسی‌

علی مطهری ضمن مثبت دانستن آزادی زندانیان پس از شیوع کرونا درباره‌ی انتقاداتی که نهادهایی، چون نیروی انتظامی به این موضوع وارد کردند می‌گوید که ممکن است دلایلی داشته باشند، اما حفظ جان انسان‌ها حتی از آسیب‌های احتمالی این اقدام هم مهم‌تر است. حدود ۷۰ درصد زندانیان سیاسی ـ امنیتی اوین در چند وقت اخیر یعنی پس از شیوع کرونا در کشور به مرخصی آمده‌اند و از بند زنان اوین نیز تاکنون ۲۴ نفر از ۴۲ زندانی این بند به مرخصی اعزام شده‌اند. تا پیش از شیوع کرونا در کشور، در بند ۸ اوین حدود ۷۰ زندانی سیاسی-امنیتی مرد حضور داشتند که حدود ۵۰ نفر از آن‌ها به مرخصی یا مرخصی متصل به آزادی آمده‌اند.

علی مطهری، نماینده‌ی مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، درباره‌ی آزادی‌ها، مرخصی‌ها و عفو‌های اخیر که بخاطر شیوع ویروس کرونا از سوی قوه قضاییه به زندانیان داده شد، به انصاف نیوز گفت: این یک اصل کلی است که باتوجه به شیوع ویروس کرونا، هر مقدار بتوانیم از تجمع‌ها و ازدحام‌ها بکاهیم زودتر می‌توانیم بر این ویروس پیروز شویم و در مجموع خوب است. باید از مسئولان قضایی تشکر کنیم که این تصمیم را برای حفظ سلامت زندانیان گرفتند. مخصوصا که این آزادی‌ها شامل زندانیان سیاسی هم شده که تاکنون سابقه نداشته؛ این هم قابل تقدیر است.

مساله‌ی آزادی زندانیان دوتابعیتی که مرتبط با روابط خارجی و دیپلماسی ما می‌شود هم اقدامی قابل تحسین بود. چه این‌ها واقعا جاسوس بوده و چه بعنوان مقابله به‌مثل با کشور دیگری بازداشت شده باشند، به نظرم فرصت خوبی بود که ما برای بهبود روابط خارجی‌مان این کار را انجام دهیم. مرخصی دادن به خانم نازنین زاغری هم به نظرم اقدامی خوب و قابل تقدیر بود؛ انشاءالله که مشکل ایشان هم حل شود و بتواند در سیاست خارجی‌مان موثر باشد. مطهری راجع به انتقادات ناجا به این آزادی‌ها گفت: تمامی انتقادات را درست ندیدم، اما اینطور که شنیدم نیروی انتظامی انتقاداتی به این موضوع داشته است. آن‌ها هم از دید امنیتی و از نظر نوع برخورد با تبهکاران به این مساله نگاه می‌کنند و ممکن است دلایلی برای خود داشته باشند؛ شاید نگران باشند که برخی مجرمان و تبهکاران مشکلاتی برای جامعه بوجود آورند. باید حرف‌شان را دقیق بشنویم و ببینیم چه دلایلی دارند. ولی به هرحال برای جلوگیری از تجمع در زندان‌ها احتمالا کار لازمی بوده که انجام شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۷۶
دولت را حد اقل بدهید دست میر حسین که بحران را بهتر مشناسد و محکمتر عمل می گند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
ساعت خواب
تازه بیدار شدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
عزیزم روحانی همون میرحسینه...تازه شاید یکمم بهتر باشه....90 درصد کسانی که در ستاد انتخاباتی موسوی فعال بودند الان وزیر و مشاور و معاونند در دولت روحانی...مثلا ربیعی،آخوندی،نوبخت،جهانگیری،آشنا، واعظی و علی برکت الله...تازه اینها که نام بردم مستقیما در ستادمیرحسین مسئولیت داشتند و می توانی تصاویرشان را در وب پیدا کنی...الباقی هم پشت پرده بودند
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
با سلام و ارز تبریک سال جدید و نوی باستانی برای شما عزیزان مسعلت مندم. بنده قبل از ادای خطبه باید اینجا در پیشه گاه ملت یک اعتراف بکنم.
لذا بنده نعمت ترمزچیان هفتپه سفلی فرزند صفدرقلی اعتراف دارم که کرونا را در آزمایشگاه شخصی خود در فضای باز کنار آقل گوسفندانم ساخته ام و در هوا پرت کردم که باد برد به چین و از اونجا به همه جاها. و اماکنهای دنیا رفت
همچنین اعتراف میکنم عامل شکست ایران در جنگ با روم من بودم. من بودم که موبایلم را برداشتم زنگ زدم به صاحاب روم و اطلاعات مهم را فروختم و اون واقعه تاریخی شد.که نباید میشد؟
بنده همچنین اعتراف میکنم که در جریان کوتای سال 1339 شعبان بی مخ از من دستور میگرفت
سوشیانس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
در زمان جنگ از پس اندازی که در زمان شاه داشتیم استفاده میکردیم. یعنی از جیب میخوردیم
دوم اینکه مردم اون دوران واقعا حرف نداشتند . مردم فوق العاده متحد و اهل قناعت بودند که با دولت کمال همکاری رو . داشتنداهل چشم و هم چشمی نبودند.
سوم و از همه مهمتر اینکه مسئولین از امام حساب میبردند. حالا بخاطر احترام به جایگاه ویژه امام و یا مسائل دیگه.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نه جناب روحانی موسوی است و نه افرادی که برای ایشان کار می کنند ،افراد موسوی می باشند ،چون در حصر نیستند.
مسئله اعتماد به دولت است.
شاید موسوی هم این قایق را نتواند نجات دهد ولی شانس بیشتر از این مسئولان است ،درست ،حالتی بین مصدق وشاهپور بختیار!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
قبل انقلاب خزانه کشور را خالی کرده بودن و برده بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
میر حسین با دولتش ، در ۸ سال جنگ با تنها سالی ۷ میلیارد دلار درآمد
تمام جنگ بزرگ با عراق و تهیه و توزیع ، قطعات یدکی و مهمات جنگی و آذوقه و دارو و حتی سیگار مردم تمام کشور را با عدالت از روستاها تا شهرها توزیع کرد
و بهترین مدیر اجرایی دلسوز و کاربلد بود
اقای روحانی مرد روزهای ارام است و فکر می کرده با ارزویی که حداقل 20 ساله دارد و ان هم باج دادن و قرارداد بستن با کد خدا می شود قهرمان و کل مشکلات حل می شود ولی مانند گذشته خودش باز شکست خورد چون سیاست بلد نیست و از گذشته درس نگرفته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
هنوز در ایام انتخاباتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
آفرین
کاملا دقیق گفتی!
به عنوان يك شهروند از مردم عزيزم خواهش ميكنم به يكديگر كمك كنند . هيچكس نميداند چه كند . تا الان طبق معمول فقط بازي با كلمات بوده است ، پروتوكل ، فاصله گذاري اجتماعي ، فاصله گذاري هوشمند و ... هر روز مرگ و مير بيشتر ، مبتلاي بيشتر ، هيچ هزينه اي براي نجاتمان انجام نميگيرد . براي يكيار هم كه شده به كمك يكديگر مملكت را نجات دهيد . بس كنيد از دلار و قيمت مسكن و قيمت خودرو و بورس ، هيچ جاي دنيا اينطور نميباشد . صاحبان املاك در اين وضعيت به مستاجران خود كمك كنيد چه تجاري چه مسكوني ، صاحبان كارخانجات مواد غذايي يكبار هم كه شده قيمتها را افزايش ندهيد و به فكر انسانهاي با شرفي باشيد كه به نان شب فرزندانشان محتاجند .
جناب سلیمی نمین کارکرد شما و امثال شما نتیجه آن را در عقب مانده گی کشور در تمام زمینه ها
و فقر و بیکاری و فلاکت اکثر مردم را باعث شده است
خود دلیل کاملا روشنی است که عملکرد امثال شماها مردود شده بوده است
به طرف مردم گرفتار بیایید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
با رای ندادن به شریعتمداری و سلیمی نمین و ... به عقب بر نمی گردیم بلکه با رای دادن به روحانی و ... به عصر حجر بر می گردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
سلیمی نمین، شریعتمداری، روحانی، احمدی نژاد و ... زاده همین مملکت اند و از همین مردم، اینها فقط یه اسمند، تا موقعی که مردم نخواهند درست بشوند تا زمانیکه سرانه مطالعه همین باشه، تا زمانیکه اهل کمی فکر کردن و عاقبت اندیشی نباشیم هر کسی بیاد همینه که همینه، الان شکاف اجتماعی عمیق شده و تبعات آن بسیار سنگین، بهتره کمتر غر بزنیم و بیشتر روشنگری کنیم تا شاید اونهایی که در خواب غفلت اند بیدار شوند و این موج بیدار و خروشان باعث تغییرات مثبت و رو به رشد بشه در غیر اینصورت آینده تاریکه، تاریک
همون بهتر که با درخواست وام ما موافقت نکردن و اگر موافقت می کردن باید بر اساس این بانک جهانی ساختار اقتصادی را بر اساس دستورات انها عمل می کردیم که وضع کشور بدتر از این می شد
هر چند مشکل اقتصاد ما نه 5 میلیارد دلار است و نه 1000 میلیارد و نه 10 دلار بلکه از ناکار امدی است
رشد نقدینگی را معمولا از فروردین هر سال تا پایان اسفندماه اندازه می گیرند. این نحوه اندازه گیری آذر تا آذر هم یک نوع کلاه گذاشتن سر آمارهای واقعی کشور هست. اگر از اول فروردین 98 تا آخر اسفند 98 را حساب کنند رشد نقدینگی کمتر از 35 درصد نخواهد بود. چطور ممکنه 700 هزار میلیارد تومن به نقدینگی کشور اضافه بشه و بگیم رشد نقدینگی 20 درصد بوده؟؟؟ بعد بگیم بانک مرکزی هرکوله
سلیمی نمین خیلی حقیرانه پاسخ می دهی
سلیمی نمین روشنفکرنما‌ها عناصر حقیری هستند که به هیچ عنوان به توانمندی داخلی قائل نیستند و اعتقاد دارند که زندگی بهتر تنها از مسیر غرب می‌گذرد) اقای نمین یکبار شما و همفکرانتان البته با سند لیست این روشنفکران را منتشر کنید والله ما هر چه در مقالات روشنفکران شناخته شده گشتیم ندیدیم هیچکدام شیفته غرب باشند تمایلاتشان در حد گرفتن نقاط مثبت غرب بوده که در ایران متاسفانه با ان هم مخالفت می شود
بعنوان یک پزشک دلسوز عرض میکنم
طرح تعطیلی پیشنهادی مجلس کاردرست وعلمی است . والا شاهد شیوع بیشتر کروناو مرگ ومیر بیشتر خواهیم بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
فدای سر آقایان
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تورو من میشناسم تو آمپول زنم نیستی
ملت دوروغ میگه. من این یارو رو میشناسم دوافروشه
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
بندری حالا هر چی و هر کی مثل تو دوا فروش نون بازوش میخوره
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
در پاسخ به زینال بندری
سوسیس بندی
مخالفت آمریکا با اعطای تسهیلات درخواستی ایران از صندوق بین‌المللی پول برای تأمین اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا، مصداق واقعی ‎جنایت علیه بشریت است.
ما تسهیلات درخواستی نیاز نداریم شما بگید سرمایه مملکت همون رو داشته باشیم کفایت که میکنه هیچ تا سالها نیازی به مالیات نخواهیم داشت!! آقایانی که سرمایه مملکت روبه باد دادند یا برای خودشون برداشتند بیارن پس بدن نیازی به تسهیلات نیست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
پس ان مبلغ ۱۵۰ میلیارد دلار که پس از امضاء برجام آزاد شد کجا است ؟
چرا توضیح نمی دهید ؟
وقتی خودمان ثروت کافی را داریم
و دارو و خوراک و بهداشتی و کشاورزی تحریم نیست
چرا ، بهانه تراشی میکنید و اینقدر به مردم استرس و نگرانی می دهید ؟
بس کنید و با جان مردم بازی سیاسی نکنید
ستاد کرونا در دوراهی انتخاب بین جان مردم و اقتصاد، عملا اقتصاد را برگزید و با این تصمیم غیرکارشناسی موجبات مرگ بیش از یک میلیون ایرانی را فراهم آورد.
واقعا جای تعجب دارد که آقای سلیمی نمین با این ادبیات و پیشداوری مسئول تدوین تاریخ هم باشد. طبیعی است که تاریخی که ایشان تدوین کنند واقعی نیست.
چینی ها هیچ خاصیتی برای بشریت ندارند
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
همون تو خاصیت داری بسه
فرقی نمی کند ترمز افزایش قیمت مسکن کشیده شود یا نه! مهم این است که ترمز سقوط آزاد قیمت مسکن کشیده نمی شود و قیمت فضائی مسکن محکوم به واقعی شدن است و راه دیگری ندارد!
قیمت واقعی مسکن حداکثر 10% قیمتهای اعلامی است.
با سلام و احترام و آرزوی سلامتی برای همه هم میهنان گرامی. دیگر تقریبا همه مردم میدانند که افزایش نامعقول قیمت مسکن دسته گل چه کسانی است. بانکها و موسسات اعتباری و سرمایه گذاری، دلالان ملکی و برخی افراد حقیقی سرمایه گذار و ذی نفوذ از جمله تعداد قلیلی هستند که مرتکب این نابسامانی در بخش مسکن شده اند. لیکن متاسفانه تا این تاریخ هیچ اقدام قابل ذکری در جهت مهار اقدامات ناموجه این اشخاص حقیقی و حقوقی که زندگی را برای اغلب هموطنان تلخ کرده اند صورت نپذیرفته است. این نابسامانی در حوزه مسکن بعنوان یکی از بخشهای اصلی اقتصادی کشور آثار و تبعات منفی گسترده ای بر حوزهای دیگر در کشور دارد و ضروریست مسئولین محترم در نهادهای مربوطه با نگاه کلان و دلسوزانه به نظارت و کنترل بر این بخش مهم بپردازند.
سلیمی نمین به روشنفکر نما ها گفت که انسانهای حقیری هستند.
نه به منتقدان خود یا رویه ای!
چرا تیتر دروغ می زنید؟!
مسئولان ،مانند بزر هفتدانه میباشند که اگر چه نمایی زیبا دارد اما بهره ای ندارد ؟،،
سلام
تا کی میخواهیم به دیگران فقط طعنه بزنیم ودیگران را تخریب کنیم و حال همدیگر را بگیریم
عیب کسان منگر واحسان خویش دیده فرو بر به گریبان خویش
مردم دارند زیر دست و پا له میشوند اینها پشت سفره انقلاب به هم طعنه میزنند
واقعا زندگی سخت شد. قیمت ها لحظه ای دارد افزایش پیدا می کند. بیماری کرونا هم که دارد اقشار ضعیف را بیچاره می کند. مسئولین هم سیر و پر و در کاخ ها نشسته شعارهای توخالی می دهند.
ای کاش روحانی این یک سال آخر را به مردم می بخشید. هفت سال ایران را به اوج شکوه و عظمت رساندی این یک سال را کوتاه بیا. اگر ایشون استعفا بدهد شاید اوضاع بهتر نشود اما شاید مملکت یک تکانی بخورد.
و غارتگر بیت المال از ترامپ هم بدتر است
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تو خودت عارتگری
جالب است که ترامپ شغل اصلیش برج سازی است از وقتی رییس جمهور شده حقوق نمی گیرد و میلیاردها دلار هم ظاهرا ضرر کرده برخی مسئولین ما بعضا تبدیل به برج ساز شدند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
قربونش بری الهی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
راست میگی طفلی داماد و دخترش شدن همه کاره طفلی حقوق نمی گیره وای دلم کباب شد
زندانیان سیاسی را آزاد کنید .
با شکست قرنطینه توسط دولت ظرف ۱۵ روز تمام استانهای ایران دوباره مردم کرونایی خواهند شد و بار مصاعف برای بخش درمان و خصوصا سازمان تامین اجتماعی خواهد داشت با این روند فکر مبکنم این سازمان ورشکسته تر خواهد بود .
فاصله اجتماعی چیست . ؟ چرا دولت روحانی روی این سخن تاکید دارد . وقتی کسی برای خرید به چند مغازه با کارت خرید میکند ببینید چند نفر با دستگاهای کارت خوان کارت میکشند و این روند باعث شیوع کرونا میشود .
دیگه حالا پول ایران را فقط برای ایرانیها خرج کنن
اخبار ۲۰،۳۰ گفته که در امریکا به علت کرونا در حال سقوط و ورشکستگی هست چون نمیتواند کنترل کند ......از آنطرف وقتی در شهر خودم امروز عصر رفتم دیدم ۵۰ درصد پلاک خودروها ۹۹. ۸۸ .۶۶. ۵۵ .۱۱. ۲۲. چه خبره . اقا چه خبرتونه . میخواین شهر زیبای خودم را ویروسی کنید . ؟ چرا در منزل نمیمانید . ها ؟
طعنه این به اون حمله اون به یا طعنه اون یکی به این یکی متلک دومی به سومی .....مدیرت کرونایی ما؟؟؟
سلیمی نمین گفت . افراد روشنفکر نما اعراد حقیری هستند ...... سلیمی ؟ چرا . برای چی حقیر هستند . ؟ آیا روشنفکر به شما میگوید وقتی دمکراسی را پدیرفتی باید بهش عمل کنی . وقتی بهت هشدار میدهد با اعدام قاچاقچی و معتاد موارد مخدر حل نمیشود . وقتی بهت میگوید اقتصاد و سیاست را با چماق حل نمیکنند . چرا میگویید حقیر . چرا توهین . ؟ قافیه کم امده ؟
ترامپ خطر ناکتر از کرونا هست .
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
تو هم خطرناکی
ترامپ خطرناک نیست . چون اگر خطرناک بود دو تا ناو پوسیده و هواپیمای قراضه در داخل ناو را با در چند مایلی ساحل ایران موشک میزد و به گردن ایران مینداخت . و جنگ‌را شروع میکرد . فکر نکنم ترامپ از این دسیسه ها بلد باشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
چقدر خلاقیت در یک جا جمع شده! حیف است حتما روزی چند بار جلو آینه بایستید!!
شایعه و شایع شدن و شایع پراکنی در چه کشوری زیاد هست کسی میدونه . شایعه در چه کشوری از طرف مردم خریدار داره . اگر گفتید ؟
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی
شایعه شایعه شایعه
جمع کن بابا
اقاي شمخاني كمك هاي بشر دوستانه براي برادران عراقي را از ياد نبرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
کشور ۸۰‌میلیونی را نمیشود مدت چند سال در حالت نه قرنطینه نه آزاد نگه داشت .‌بهرحال برای اینکه این ویروس پاکسازی شود راه حل علمی داشت . چرا از اول حرف کارشناس بهداشت را روحانی عمل نکرد . متاسفانه خیلی شنیدم که ایشان گفتند اختیار کار را ندارند یا معلومات علمی در حوزه سلامت و پزشکی را ندارند ولی پرسش این هست چرا توصیه بهداشت و وزیر بهداشت را عمل نکردند و هنوز هم‌پافشاری میکند
تابی جون عززکم الله تعالی فی الدارین حالا که حرفای سیاسی غیر قابل انتشارن این کامنتو به روایت کامنتهای فارس بچاپ البته قبل از زینال بندری وخان محمدعلی خان خودتون

اسم لیگ ایران حرفه ایه اما عملا همه دولتی ویا اگر اسما خصوصی شده اند به کسانی فروخته شدند که قبلا کارخانجات دولتی رو با رانت وبه ثمن بخس خریده اند پس لیگ حرفه ای دروغه احمدی نژاد قطب فوتبال تیم پاس قهرمان آسیارو به ناکجا آباد فرستاد سلطانی فر هم رنگی عمل میکنه اعضای تیم ملی رو دریک باشگاه جم میکنه واستقلال پرافتخارترین تیم ایران رو مثل گوشت قربانی هر روز به اکیپی میسپارد تا بیشتر نابودش کنن من شخصا با استقلال حالم خوب بود ولی این آقای وزیر نمیذاره یک قطره آب خوش از گلومون پاپین بره تاتیم جون میگیره هیئت مدیره وارکان تیم جابجا میشن بازیکن ومربی میگیره ولی بلائی سرشون میاره که فقط بدهکاری استقلال رو نجومی کنه ما طرفداران فوتبال 90درصد از قشر آسیب پذیر هستیم ما نمیتونیم بچه هامونو به خانه بخت بفرستیم میمونه همین استقلال ما که پول نداریم ی جفت کفش بخریم با بدهکاری 500 میلیاردی تیم چیکار کنیم منصورخان روحت شاد ماشینتوفروختی ولی تیمو دوبار قهرمان آسیا کردی آقای وزیر چن سال دیگه وقت داری این هت تریک آفتابه وپوکر لگن مفت نمی ارزه بذاربگم هرکاری کنی استقلال یک زمانی پرافتخارترین تیم آسیا واکنون هم باتمام دشمنیها درجایگاه سومین تیم قرن آسیا قرار داره اینو نه درپاسخ برادران پرسپولیسی که برای وزیر وگل پسرش نوشتم ازطرفداران تیم مردمی پرسپولیس هم عذرخواهی میکنم چون مابا بودن آنها شادی میکنیم این دوتا تیم باهم که روپا باشن ایران شاده به نقل از کامنتهای فارس بچاپ ببینیم چی میشه
ماشالله مسئولین تو شعار دادن کم نمیارن ولی دوره این حرفا گذشته نه ویروسی از بین میره نه اتفاق مثبتی میوفته
خداوند همه خالق خود را با تفاوت ها دوست دارد . اگر قرار بود خداوند فقط ما را دوست داشته باشد دیگر مردمان سرزمین دیگر را خلق نمیکرد .
تو کل دنیا به خاطر کرونا همه چی تو رکوده قیمت‌ها هم اومده پایین.. اینجا با وجود مثلا تعطیلی قیمت‌ها داره ساعت میزنه هیچ کس هم از چیزی خبر نداره!!!! با وجود مسوولان با درایت داخلی بود و نبود کرونا فرقی نداره
اقای سلیمی نمین اتفاقا امثال شما هستید که از واقعیات جامعه بیخبر هستید چون سرتان زیر برف است و نه جایی را میبینید .وضع و حال مردم و کشور را نمیبینید یا مطلوبتان این اوضاع است؟
قیمت نفت سقوط کرده . چرا قیمت بنزین و دلار چرا کاهش نداره ؟
فکر می کنم مسئولین خود را به اصطلاح کاملا زده اند به آن راه الان یه عده دارند پول پارو می کنند سکه طلا ارز مسکن دنیا به کام اینا میگرده و حسابها میلیاردی پر میشه اما بقیه چی کارگر جماعت که به نون شب محتاجه آیا وضعیت همینطور میمونه آیا اینا سکوت میکنن و تو سری میخورن فکر کنم اینا به زودی از این وضعیت خسته میشوند نذارید کار به خشونت کشیده بشه
بعد از طغیان کرونا حالا نوبت طفیان قیمت ها رسیده برید ببینید چطور مسکن و ماشین و ارز داره افزایش قیمت پیدا میکنه
این شایعه نیست باور کنید جامعه در لبه پرتگاه قرار گرفته مردم بسیار آشفته و سرگردان شده اند بازار به حال خودش رها شده و تقریبا همه میدونن بانک مرکزی از پشتوانه خالی شده حتی اون یک میلیارد که روحانی میخواست بهش ندادن منتظر روزهای بسیار بد باشید
اخبار تلویزیون حیدری میگوید که در چین خبری از کرونا نیست ولی در کل اروپا و امریکا را گرفته است . یعنی در چین تمام شده گ؟ ولی در ایران بعد از چهل روز در حال شیوع شدن هست . قضیه کمی بو دار نیست . ایا واقعا یا جنگ ایران و عراق نمیفید که اقای موسوی نخست وزیر وقت میخواست زود تمام بشه ولی گروهی افراطی در حال کش دادن جنگ بودند ؟ نتیجه ان مشکلات زیادی و خسارت جانی و مالی برای مردم شده بود ؟
مخاطب من 5درصد اقتدارگرا هستند شما بالطائف الحیل مردم را از اصلاحات مایوس واز شرکت درانتخابات محروم کردید به عدد انگشتان یک دست هم درمجلس مخالف ندارید روحانی هم تا 1400 تدارکاتچی خواهد ماند بعدا درآنسال هم مردم شرکت نمیکنند وشما برای چندمین بار درتشک بدون رقیب قهرمان میشوید دیگه چه لزومی داره آب درهاون بکوبید روحانی هم میرود واصلاحات را هم دفن فرمودید کمک کنید کرونا ریشه کن شود بالاخره کشور آباد وسالم برای شما هم خوب است تخریب دولت ومجلس بی اختیار حماقت محض است این آشیه که خودتون پختید بافتوای علم الهدی اکثریت مردم ایران مسلمان نیستند
من کاری به به هیچی ندارم آمریکا از عوامل رشد قیمت مسکن سایت کذایی دیوار است چون دالان واملاکیهای از خدا بیخبرهر روز برای ملک خود آگهی میگذارند وهر روز سی درصد. قیمت را بالاتر میزنند و جو گرانی ایجاد میکنند. دولت باید این فضا ی مجانی را از دست آنها خالی کند وانها نتواند. قیمت در دیوار بزنند قطعا جو روانی افزایشی میشکند اماگوش شنوا
اینا شرکت های سرمایه ای بورس و شرکت های هستند که سهامشون تو بورسه...
بله برای همینه که توی دنیا بورس ۱۶۰۰۰ واحد کاهشی شده . اما تو ایران نه.
چون همتی از طرفی دلار رو میبره بالا و از طرفی از شرکتهای توی بورس حمایت می کنه.
اینجوری گرانی بر دوش مردم و ثروت اندوزی با پول مردم ثورت می گیره..

بله اقای همتی مدیرعامل بانک مرکزی با فرمول سازی مانع واقعی شدن بورس میشه.
ایشون ادعای واقعی شدن دلار رو داره.. اما با دستکاری توی دلار فقط گران ماندن بنزین و بالا رفتن شاخص بورس رو داره تنظیم می کنه.

توی امریکا بدای حمایت از اقتصاد بهره بانکی رو صفر کردن. اما بانک مرکزی با بالا بردن دلار باعث حفظ دوستان سرمایه دار در بورس و ورشکستگی ۹۰ درسد اقتصاد مردمی شده است.

دلار رو ببر بالا. شاخص بورس بره بالا. قیمت بنزین و هزینه دولت با دنیا بالانس شه و دولت متهم به گرون فروشی نره.

مردم عادی.. دلار بای بای....
ارز ۴۲۰۰ مال شما نیست.. نیخواد برید به جون ادمیزاد بخرید.
ولی ارز ۴۲۰۰ مال مالست.. مردم شما .. بای بای ...
عامل گرانی بنزین مشخص شد ؟
قیمت مسکن ، نه ترمز میخواهد ،و نه گاز ، فقط کافی است بنگاه های ( دلالان مسکن ) را سامان دهی کنند ،و قیمتها را بر مبنای کارشناسی واقعی اعلام نمایند ؟ چه لزومی هست که اینهمه بنگاه معاملات مسکن وجود داشته باشد ؟ در صورتیکه در هر محله از منطقه یک نبگاه معاملاتی دارای صلاحیت کفایت میکند ؟ چرا بنگاه از هرمعامله ای یک درصد از هر طرف نیگیرد ،مبلغی بیش از بیست برابر دفتر اسناد رسمی ؟، چه ارگانی متولی معاملات مسکن است ؟ تعداد بنگاه ها بیش صد برابر دفاتر اسناد رسمی میباشد ؟ به واقعیت اکنون یک حکومت الیگاشی در ایران برقرار است ؟،،
در بحث سود بانکی و افت شدید سرمایه مردم نزد بانک سپرده ۵ ساله شده بود به شدیدترین وجهی ارزش خود را از دست داده که متاسفانه حتی نمیشود با سود سپرده یک میلیون تومان در ماه دو قالب پنیر خرید . در صورتی تا ۵ سال پیش میشد یک کیلو گوشت خرید . هم ارزش سپرده سه برابر کم شده هم سودش ناچیز هست . افراد زرنگ پول های مردم را بردندبا تغییر در کاربری و سود چند برابر هم کردند . نه بانک امانت دار خوبی بود نه روحانیون محترم که فریاد میزدند سود ۲۰ درصد ربا هست چرا حالا از ارزش سرمایه سمرده گذار دفاع نکردند .‌چرا خاموش هستند . چرا لا کتب علمی مثل پزشکی با تمسخر برخورد میکنید . ها ؟
مشکل ما سلیمی نمین و ابطحی و اینها نیستند برو در بازار قیمت ها را ببین تا بفهمی در برابر عظمت فقر و گرانی اینها فقط حرف می زنند
150 ملوان آمریکایی روی ناوشکن در وسط اقیانوس مبتلا به ویروس کرونا شده اند. مکانی که هیچکس به آنجا اجازه تردد ندارد چه رسد به چینی ها. داستان چرا و چگونگی این ویروس بسیار پیچیده شده. ملکه و ولیعد و نخست وزیر انگلیس همگی کرونا گرفته اند. زندانهای نیویورک با جمعیت صدها هزار نفری مملو از بیماران کرونایی است. حسن روحانی اعلام وضعیت سفید کرده، پولهای ذخیره را نمیخواهند خرج مردم کنند، پس برای چه زمانی آنها را ذخیره کرده اید. اقتصاد ایران با رفتن تعدادی کارگر و کارمند به محل کار نجات نخواهد یافت.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی