بازدید 4688

تهدید کرونا را به فرصت بدل می‌کنیم

کد خبر: ۹۷۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹ 05 April 2020

حناچی درباره آخرین اقدام‌های انجام‌ شده در مدیریت شهری برای مقابله با کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در دویست و ششمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تشریح عملکرد شهرداری در مقابله با ویروس کرونا گفت: ما از دوم اسفند ماه که اولین وضعیت اپیدمی در کشور فعال شد، ستاد کرونا شهرداری را فعال و ستاد مدیریت بحران را با 5 کمیته تشکیل دادیم که یکی از موارد بکارگیری ۲۰ هزار نیروی خدمات شهری برای مقابله با ویروس کرونا بود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات تشویق مردم به در خانه ماندن بود و بستر آن را فراهم کردیم و تعداد ۱۴ کنسرت برخط نیز برگزار کردیم که رکورد بازدید با ۵ میلیون بازدید کننده ثبت شد.

شهردار تهران با بیان اینکه سرویس دهی میادین میوه و تره بار یکی دیگر از اقدامات مدیریت شهری بود، تصریح کرد: نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ۷۰ درصد شهروندان از خدمت رسانی میادین میوه و تره بار رضایت داشتند و ما در 12 میدان میوه و تره بار، فروش بر خط را دایر کردیم.

حناچی بیان کرد: در فروشگاه‌های شهروند نیز طرح فاصله گذاری اجرا شد و در ادامه نیز اقلام بهداشتی با تمام ظرفیت در اختیار مشتریان قرار گرفت.

وی افزود: آماده سازی ۵۰ سوله مدیریت بحران، ضد عفونی ۵ هزار دستگاه اتوبوس، تاکسی و حذف تفکیک پسماند از مبدأ از دیگر اقدامات شهرداری تهران است و باید اعلام کنم‌ میزان زباله‌های عفونی بیمارستانی به ۱۰۰ تن رسید که با شرایط ویژه دفن آن‌ها انجام می‌شود.

شهردار تهران ادامه داد: در جهت آگاهی بخشی و تقدیر از کادر درمانی تبلیغات محیطی به شکل ویژه‌ای در شهر به اکران در آمد و از دیگر اقدامات ما ارسال پیامک اخطار به رانندگانی بود که تردد غیر ضروری در شهر داشتند و ما در حال حاضر تنها به اخطار بسنده کردیم، اما این شکل رصد امکان اعمال جریمه را نیز دارد.

او بیان کرد: ارائه مشاوره رایگان با سامانه ۱۸۴۲، غربالگری پرسنل بهشت زهرا(س) از دیگر اقدامات مدیریت شهری بود و باید اعلام کنم یکی از مشکلات کرونا برای مدیریت شهری ضرر مالی ۲ هزار و 500 میلیارد تومانی بود و در همین‌ شرایط توانستیم در حوزه بین الملل اقدام‌های مناسبی را برای کاهش و حذف تحریم‌ها برداریم و ما این اقدام را با کمترین هزینه انجام دادیم و هیچگاه فراموش نمی‌کنیم که تهدید‌ها را می‌توانیم به فرصت بدل کنیم.

شهردار تهران افزود: ویدئو مپینگ با موضوع کرونا در دو نوبت در پایتخت به اجرا در آمد که موضوع اول مربوط به ووهان بود و موضوع دوم را به جامعه جهانی اختصاص دادیم و امروز نیز نخست وزیر اسپانیا به شعر سعدی که در این ویدئو مپینگ اجرا شد اشاره کرد.

حناچی ادامه داد: در امر غربالگری در شهر تهران در حدود ۶۰ هزار آزمایش انجام شده است و در ادامه همکاری‌های خوبی با بسیج و وزارت بهداشت برای غربالگری انجام دادیم که نتایج آن را در ادامه به شهروندان گزارش خواهیم کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر