کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس تابناک مطرح کرد

مشکلات نرم افزاری نفس بورس بازان را گرفته است/ گوشه چشم تحلیلگران به اشباع قیمتی در بورس/ دوران ورود نقدینگی عمومی به بازار سرمایه

متاسفانه در بحث زیرساخت ها و ریزساختارها به لحاظ نرم افزاری (هسته معاملات) و سخت افزاری (قوانین و مقررات) با مشکلات متعدد مواجه هستیم، اکنون وضعیت هسته معاملات به صورتی است که همزمان و متقارن نمی توان معامله انجام داد و با تأخیر مشهودی معاملات انجام می شود و این موضوع تصمیم گیری را برای معامله گران سخت کرده است.
کد خبر: ۹۶۹۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲ 03 April 2020

مشکلات نرم افزاری نفس بورس بازان را گرفته/ گوشه چشم تحلیلگران به اشباع قیمتی در بورس/ دوران ورود نقدینگی عمومی به بازار سرمایه

مشکلات نرم افزاری نفس بورس بازان را گرفته/ گوشه چشم تحلیلگران به اشباع قیمتی در بورس/ دوران ورود نقدینگی عمومی به بازار سرمایهکارشناس بازار سرمایه گفت: متاسفانه در بحث زیرساخت ها و ریزساختارها به لحاظ نرم افزاری (هسته معاملات) و سخت افزاری (قوانین و مقررات) با مشکلات متعدد مواجه هستیم، اکنون وضعیت هسته معاملات به صورتی است که همزمان و متقارن نمی توان معامله انجام داد و با تأخیر مشهودی معاملات انجام می شود و این موضوع تصمیم گیری را برای معامله گران سخت کرده است.

حمید میرمعینی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس تابناک با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت، شیوع بیماری کرونا در جهان، جریان نقدینگی و نرخ ارز از فاکتورهای موثر بر بازار در شرایط فعلی هستند، ادامه داد: هر یک از این مولفه ها یک وزنه تاثیرگذار هستند که البته جریان نقدینگی از همه پر وزن تر است.

وی ادامه داد: اتفاقات دو ماه گذشته ثابت کرد، جریان نقدینگی حتی به برخی از مولفه‌ها که در دوران گذشته تاثیر مشهودی بر بازار داشتند، فرصت اثرگذاری نمی‌دهد و اثرات آن‌ها را خنثی می‌کند.

میر معینی با بیان اینکه این موضوع به نفع بازار نیست و حتی خطرناک نیز هست، افزود: بازار سرمایه در دوران ورود پول‌های عمومی است و به رغم اینکه برخی نماد‌های معدود در بازار وجود دارند که هنوز برای رشد پتانسیل بالقوه دارند، لیکن بسیاری از نماد‌ها (شاید حدود ۷۰ درصد) بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند.

کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه جریان نقدینگی باعث خروج بازار از تحلیل و منطق شده، اظهار کرد: بازار حتی با اخبار منفی با اصلاح قیمتی خاصی مواجه نمی‌شود و در حالی به سبز شدن بازار‌های جهانی، واکنش مثبت نشان می‌دهد که در دوران قرمز پوشی کامودیتی‌ها اثر منفی بر بازار ما نداشته اند، ولی با برگشت مولفه‌های قبلی بازار با قدرت بیشتری جلو می‌رود.

وی با تاکید بر این که بازار از حالت تحلیل خارج شده و با عوامل منفی، افت پیدا نمی‌کند، ادامه داد: این موضوع خطرناکی بوده و این روند ادامه دار نخواهد بود. نقدینگی عمومی ریسک بالایی دارد، در حالی که در مجامع و محافل تحلیلی گوشه چشمی به ریسک‌های اشباع قیمتی از لحاظ تحلیلی و اقتصادی دیده می‌شود.

میر معینی افزود: عامل دوم موثر بر حرکت بازار سرمایه علاوه بر جریان نقدینگی، سیاست‌هایی است که دولت در پیش گرفته و سخنان مسئولان دولتی گویای رویکرد مثبت آن‌ها نسبت به بازار است و همچنان خواهان جذاب ماندن آن هستند.

وی تصریح کرد: شاهد سکته اقتصاد جهانی هستیم و اثرگذاری این موضوع در اقتصاد داخلی به شدت مشهود است، در اقتصاد جهانی متاثر از بیماری کرونا کاهش قیمت نفت با تبعاتی مواجه خواهد شد که نتایج آن را در اقتصاد داخلی ظرف حداکثر یک ماه آینده بروز پیدا می‌کند.

میر معینی ادامه داد: افزایش در خواست‌ها برای بیمه‌بیکاری، رکود اقتصادی ورشکستگی فعالان اقتصادی، چک‌های برگشتی زنجیره متصل به هم را شکل می‌دهند که آثارش به مرور زمان و دومینو وار در اقتصاد کشور نمایان خواهد شد.

وی افزود: از طرف دیگر، سیاست‌های داخلی سازمان متولی و شرکت‌های بورس و فرابورس و راهکار‌هایی آنان برای مدیریت بازار نامعلوم بوده و تاکنون راهکار روشن و شفافی ارائه نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: در آینده، با این سبک مدیریت بورس و بی قاعده بودن رشد‌های بازار سرمایه به مشکل خواهیم خورد همچنین در بازار با مشکلاتی از قبیل نشت اطلاعاتی، دستکاری قیمت و عدم شفافیت مواجه هستیم که همه این‌ها نیازمند عزم جدی برای حل و فصل است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۹
یکی از مهم‌ترین خدمات ارائه شده از درگاه سجام، پرداخت سود سهامداران بدون نیاز به مراجعه سرمایه‌گذاران به شعب بانک‌ها خواهد بود....
سوال عمده سهام داران این است که چه زمانی اجرایی می شود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
جانا سخن از زبان ما میگویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
واقعیت این هست که سالها نقدینگی کشور روی گرده دلار طلا و ملک بوده و بورس برای بسیاری از وزیران دولتی و کارشناسان اقتصادی یک بازار ناشناخته بود که توجه چندانی به آن نشده بود وسهم ها در بازار بدلیل نبود نقدینگی با قیمت هایی بسیار پایین تر از ارزش ذاتی و جایگزینی معامله میشد.در صورتیکه در این سالها اکثر درآمدهای دلاری کشور صرف واردات ماشین آلات و توسعه همین صنایع بورسی شده و قاعدتا باید با رسیدن ارزش آنها به قیمت جایگزینی و ذاتی مقداری از بار نقدینگی ایجاد شده رو بدوش بگیرند.هیچ نگرانی از سقوط بورس نداشته باشید کافیه همزمان با رشد قیمت ها در بورس سود بانکی رو کاهش و متناسب با تورم قیمت دلار رو تعدیل کنیم با این کار محاله بورس سقوط کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
من موندم که سود دهی بورس ما با هیچ منطقی جور در نمیاد مثلا تو کشور تورمی اسم بعضی چیزها رو میذاریم سود وضعیت اقتصاد ما که کاملا مشخصه چرا یه جوری جا میندازین که انگار بور سود داره
ایشون باید کاهش ارزش پول ملی رو در نظر بگیرند
فرمایشات ایشون شبیه این هست که بگیم قیمت پراید اگه اینجوری پیش بره حبابش می ترکه و قیمتش میشه 15 میلیون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
با دید بلند مدت بورس جای نگرانی نداره ساخص دو میلیونو راحت رد میکنه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
همچنین اضافه کنید که حباب دلار هم میترکه و میشه ۳۰۰۰ تومن، سکه میسه ۵۰۰ تومن و خونه ۶۰ متری میشه ۵۰ میلیون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
این جماعت همشون بر این عقیده اند که طلا و دلار و ملک میره بالا و بورس باید بیاد پایین.
این بورس واقعی نیست
سرمایه هایتان را جای دیگری هزینه کنید وارد این بورس نشوید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
اتفاقا بهترین جا واسه سرمایه گذاری بورس هست ،بوده و خواهد بود میتونید آمار بگیرید با دیگر بازارها مقایسه بکنید ، در ضمن بورس اخلاقی ترین بازار هست نه اینکه مثل بازار دلار و سکه به ضرر کشور باشه و در ضم موجب رشد صنایع داخلی کشورمون میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
همش عددسازیه ومملوازحبابی که بزودی خواهدترکید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
زکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
ناشناس 22:13
احیانا منظورت خرید سکه و دلار از جنابعالی نیست ؟؟
این بورس کاملا دولتیه، دولت برای اینکه نقدینگی در بازار را کم کنه از طرفی نرخ دلار نسبت به ریال را بی اندازه بالا برده، در ثانی بورس خودش را با سود های آنچنانی بدون پشتوانه دچار یک سری چالش ها کرده که بازار سرمایه به این بخش ورود کنه و کنترل سرمایه های مردم را بهتر و راحت تر داشته باشد.اگر به این مقوله شک دارید رفتار بورس را در طی این چند ماه و حتی چند سال نسبت به بورس جهانی بررسی و تریس کنید اونوقت متوجه معادلات معکوس آن میشوید.
نرم افزار و زیر ساخت معاملات بورس تهران ساخت شرکت آتوس فرانسه است . بعد از برجام مقداری بروزرسانی شد و بعدا با کنار کشیدن شرکت های فرانسوی از ایران این شرکت هم گذاشت و رفت . سهامدارها هر روز گله میکنن به مدیران بورس و مدیران بورس هم بنابر ملاحظات سیاسی از اعلام اینکه مشکل به خاطر تحریم ها هست تفره میروند و مدام وعده میدهند که بزودی مشکل برطرف خواهد شد . توجه داشته باشید که این برنامه ها و نرم افزارها قابلیت تولید داخل ندارند . شبیه ویندوز کامپیوتر . اگر قابلیت تولید داخلی داشتن الان ماکروسافت و بقیه غولهای نرم افزاری دنیا ورشکست شده بودند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
این افرادی که این نرم افزارها رو طراحی کرده اند از فضا نیومدن.اگر در سالهای گذشته از اون ۸۰۰ میلیارد دلار زمان احمدی نژاد درصدی هم صرف آموزش نیروی انسانی و ورود صنایع هایتک به کشور شده بود الان وضعیت این نبود.اما افسوس که با آن دلارها روغن زیتون وارد کردیم و سنگ قبر و مهر وتسبیح
الآن که بورس های کل کشورهای جهان بطور مدام با سر و کله دارن میان پایین بهترین فرصت طلایی برای قدرتمندترین و واقعی ترین بورس جهان یعنی بورس ماست که با روزی سی میلیون واحد رشد شاخص ، قله هیمالیا رو هم فتح و پس از اون با عبور از منظومه شمسی کرات و کهکشانها رو هم فتح کنه
لیکن بسیاری از نمادها (شاید حدود ۷۰ درصد) بیش از ارزش ذاتی معامله می‌شوند.
دیگه به چه زبانی بگه بورس نورچشمی مملوازحبابه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
یعنی چی 70 درصد حباب داره؟؟؟
رو هوا حرف نزنیم لطفا
من شبندر رو دارم 3 ماهه داره ضرر می ده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
۲۳:۰۱ تو یه نابغه هستی
وی با تاکید بر این مطلب که بازار از حالت تحلیل خارج شده و با عوامل منفی، افت پیدا نمی‌کند، ادامه داد: این موضوع خطرناکی بوده و این روند ادامه دار نخواهد بود، نقدینگی عمومی ریسک بالایی دارد در حالی که در مجامع و محافل تحلیلی گوشه چشمی به ریسک های اشباع قیمتی از لحاظ تحلیلی و اقتصادی دیده می شود.!!!!!!
بالاخره یکی پیداشد دوکلمه حرف حساب بزنه
کوگوش شنوا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
ایشون باید بدونند که تحلیل در ایران جواب نمی دهد
با چه تحلیلی می توان افزایش قیمت ملک از 300 میلیون به یک ونیم میلیارد رو تحلیل کرد؟؟؟
سال ۹۹ سال نابودی بورس
سال تخلیه حباب عظیم بورس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
هر وقت پراید شد 10 تومان بورس هم نابود میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
بهت زنگ میزنم
همه چی حباب داره پراید ۷۰ درصد حباب داره ولی تا قیامت حبابش نمیترکه کهیچ بازم بزرگتر میشه تا میتونید سهام بخرید مخصوصا ارزه اولیه خلاصه ریال نگه ندارید طلا ماشین خونه
بورس هرچی بجز ریال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
عرضه اوليه
بورس نیست کوره نقدینگی است
بخاطر مالیات شدید در بازار های موازی توسط دولت سرمایه گذاران چاره ای جز حرکت بسمت بورس رو ندارن من خودم بخاطر همین رفتم به این سمت بالاخره اونجا بری مالیاتی ها هستن اینجا هم که حبابه یعده دیگه هستن برای خالی کردن جیبت
چراهمه چشمشان رابرروی حباب عظیم بورس که بزودی باصدای مهیبی خواهدترکید بسته اندو درمقابل ضرروزیان عنقریب سهامداران سکوت کرده اند؟!!!
رشد بورس خیلی هم خوبه
جون دلال های دلار و طلا و کاسبان تحریم دارند میسوزند
نرم افزار ویروس کرونا گرفته
بهتر هست كمي منطقي تر به موضوع نگاه كنيم
سلام
من نمیدونم چرا دولت از این شرایط ایده ال استفاده نمیکنه ؟ این همه نقدینگی سرگردان ... شرکتهای بزرگ دولتی با درصد بالا و قیمت واقعی در بورس عرضه شوند، هم نقدینگی جمع می شود و هم سهام شرکتهای دیگر دچار حباب نمی شود. همیشه از قافله عقبند این دولتیهای عزیز یا عقب نگه داشته می شوند

نکته دیگر: یک عامل دیگر رشد بورس علاوه بر نقدینگی بیکاری جوانان و مردم حتی در زمان حضور در محل کار است که با ورود به بورس پشت یک دستگاه کامپیوتر عطش معامله دارند. معامله بیشتر یعنی بالا رفتن قیمتها .. کارمندان، دانشجویان، کسبه، و .... حتی در ساعات کاری در حال معامله در بورس هستند. انگار بورس یک تفریح شده است.
....

راستی مالیات بر درآمد در بورس چرا وجود ندارد؟؟؟
بله
بورس بی منطق رشد کرده و اونایی که بورس رو با قیمت پراید مقایسه می‌کنند توجه داشته باشند که شرکت باید سودآور بلشه تا رشد کنه نه املاک‌ رو جمع بزنه
وگرنه آینده ای نخواهد داشت
شما هر چی میخوای ثروتت رو الان جمع بزن
ولی جیبت خالیه
چرا
چون درآمد نداری
امیدوارم گرفته باشین چی گفتم
انشالا اتفاقات سال 92 نیفته در امسال
آقای به اصطلاح کارشناس میدانی الان قیمت دلار رسیده به ۱۷۰۰۰ تومن میدانی الان طلا گرمی ۶۵۰ هزارتومنه میدانی میانگین قیمت مسکن متری چنده ؟ اصلا میدانی گوشت کیلویی ۳۰ هزار تومن رسیده به ۱۳۰ هزار تومن سانتافه ۱۷۰ تومنی شده یک میلیارد ؟!
تورم چند درصد؟ بورس به مراتب هنوز خیلی عقبه یکم مطالعه کنید بد نیست .
سلام به نظرم شما از لحاظ بار علمی سطح پایینی هستین و کای گویی اجام میدهید خوب همه میدونن ریال نباید نگهداری کنن ما میگیم کجا بالاترین سودو میده و کجا خطرش زیاد شده شما بعدش بگید ما چطوری ۵۰۰ ملیون عرضه اولیه بخریم؟ لطفا جایی که نمیتونید اظهار نظر کارشناسی نفرمایید
کافیست عرضه اولیه ها را به ساعات بعد از ظهر و کل سهامها را دو و یا سه قسمت کنند و برای هر گروه یک ساعت مشخص برای معامله تعیین کنند.و تابناک له مسولون بورس این مطلب را بگه.ستید مجبور شوند یه عده استخدام کنند چه اشکال داره؟؟؟
راهکار جلوگیری از حباب سخت نیست.بازار برتر ایجاد کنند برای سهم بزرگ و سود ده که رشدی نداشته اند.دامنه نوسان آن بازار را بالاتر ببرند.الان سهام شرکتهای کوچک و زیانده با فشار نقدینگی حبابی شده. وگرنه شرکتهای بزرگ حبابی ندارند.الان پراید 18 میلییونی را مردم با شناسنامه فامیل ثبت نام میکنند 70 میلیون میفروشند.اون حباب نیست؟؟؟؟
با این تحلیل ها اولا افراد با عجله سهام خود را نمی فروشند ثانیا جریان نقدینگی را از بورس منحرف نکنید و الا هم بازار بورس سقوط می کند و هم بازارهای موازی خود را می ترکاند برای حل هسته مرکزی بورس هم می توانید ساعات معامله را 3 ساعت افزایش دهید جهت توزیع معاملات به ساعات دیگر
واقعیت این هست که سالها نقدینگی کشور روی گرده دلار طلا و ملک بوده و بورس برای بسیاری از وزیران دولتی و کارشناسان اقتصادی یک بازار ناشناخته بود که توجه چندانی به آن نشده بود وسهم ها در بازار بدلیل نبود نقدینگی با قیمت هایی بسیار پایین تر از ارزش ذاتی و جایگزینی معامله میشد.در صورتیکه در این سالها اکثر درآمدهای دلاری کشور صرف واردات ماشین آلات و توسعه همین صنایع بورسی شده و قاعدتا باید با رسیدن ارزش آنها به قیمت جایگزینی و ذاتی مقداری از بار نقدینگی ایجاد شده رو بدوش بگیرند.هیچ نگرانی از سقوط بورس نداشته باشید کافیه همزمان با رشد قیمت ها در بورس سود بانکی رو کاهش و متناسب با تورم قیمت دلار رو تعدیل کنیم با این کار محاله بورس سقوط کنه.
هیچ نگرانی از سقوط بورس نداشته باشید کافیه همزمان با رشد قیمت ها در بورس سود بانکی رو کاهش و متناسب با تورم قیمت دلار رو تعدیل کنیم با این کار محاله بورس سقوط کنه.
هشدارشون بجاست ولی در این حد هم جدی نیست. افزایش قیمت‌های بورس ناشی از کاهش ارزش پول ملی و تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکتها متناسب با قیمت روز است که آن هم ناشی از کاهش ارزش ریال است. برای رفع نگرانی شاخص و ارزش بازار شرکت‌ها را به دلار تبدیل کنید می‌بینید که هنوز نسبت به دوران قبل از جهش دلار نسبت به ریال، عقب است.

فقط به این کارشناس بفرمایید در علم مدیریت و اقتصاد، قوانین و‌ مقررات «نرم افزار» محسوب می‌شود و نه «سخت افزار». در تحلیل مدیریتی، سخت افزار به تجهیزات و ماشین‌آلات (مثلا سرورهای کامپیوتری) اطلاق می‌گردد و منظور از نرم افزار عوامل فرهنگی، نیروی انسانی و‌قوانین و مقررات است.
قيمت واقعي سهم برابر با 5 و نهايت 10 برابر سود سالانه هر سهم ميباشد باقيش حبابه
کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه جریان نقدینگی باعث خروج بازار از تحلیل و منطق شده، اظهار کرد: بازار حتی با اخبار منفی با اصلاح قیمتی خاصی مواجه نمی شود
وی با تاکید بر این مطلب که بازار از حالت تحلیل خارج شده و با عوامل منفی، افت پیدا نمی‌کند، ادامه داد: این موضوع خطرناکی بوده و این روند ادامه دار نخواهد بود،
عدم تاثیری پذیری بورس ایران از محرک هایی که قاعدتا منجربه سقوط میشوند وهمچنین حبابی بودن بورس در تحلیل زیر توسط یک کارشناس خبره بورس به صراحت عنوان شده :
حمید میرمعینی با اشاره به اینکه نوسانات قیمت نفت، شیوع بیماری کرونا در جهان، جریان نقدینگی و نرخ ارز از فاکتورهای موثر بر بازار در شرایط فعلی هستند، ادامه داد: هر کدام از این مولفه ها یک وزنه تاثیر گذار هستند
وی ادامه داد: اتفاقات دو ماه گذشته ثابت کرد جریان نقدینگی حتی به برخی از مولفه ها که در دوران گذشته تاثیر مشهودی بر بازار داشتند، فرصت اثرگذاری نمی دهد و اثرات آنها را خنثی می کند.
درشرایطی که کل جهان باکرونا دست وپنجه نرم میکند وهرروزشاهد مرگ انسانهای بیشماری هستیم و سقوط پی درپی بازارهای بورس دنیا همچنان ادامه دارد درایران اما دیگرهیچ چیزجلوداربورس نورچشمی نیست
خیلی وقته فقط داره اسم بورس رو یدک میکشه و بس
نابودی بورس وبورس بازان نزدیک است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی