بازدید 19411
پیمانه اقتصادی

نوبخت: افزایش حقوق کارگران، خارج از اختیار من است/ کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک به ایران / جهش ۲۰ درصدی قیمت نفت در فضای گفتگو / تعلیق ۳۶ هزار کارمند در یک شرکت هواپیمایی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکورد تاریخی بیکاری آمریکا دو برابر شد، اعطای کارت اعتباری به قشرهای آسیب‌پذیر، کرونا و قرنطینه در اسپانیا حدود ۹۰۰ هزار نفر را بیکار کرد، تعرفه‌های جدید گمرکی واردات کالا ابلاغ شد، پیشنهاد عرضه ذرت و جو در بورس کالا، چرا صادرات سیگار کاهش یافت؟ جهش قیمت طلا در بازار جهانی و خسارت دو تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهان را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 03 April 2020

رکورد تاریخی بیکاری آمریکا ۲ برابر شد/ کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک به ایران/ جهش ۲۰ درصدی قیمت نفت در فضای گفتگو/ تعلیق ۳۶ هزار کارمند در یک شرکت هواپیمایی/ نوبخت: در برابر کارگران احساس شرمندگی کردمتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رکورد تاریخی بیکاری آمریکا دو برابر شد، اعطای کارت اعتباری به قشرهای آسیب‌پذیر، کرونا و قرنطینه در اسپانیا حدود ۹۰۰ هزار نفر را بیکار کرد، تعرفه‌های جدید گمرکی واردات کالا ابلاغ شد، پیشنهاد عرضه ذرت و جو در بورس کالا، چرا صادرات سیگار کاهش یافت؟ جهش قیمت طلا در بازار جهانی و خسارت دو تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهان را در بر دارد.

اعطای کارت اعتباری به قشرهای آسیب‌پذیر

معاون اول رییس جمهوری، دستورالعمل اختصاص کارت اعتباری یک و دو میلیون تومانی به چهار میلیون خانوار از قشرهای آسیب‌پذیر را ابلاغ کرد. این کارت‌ها در طرح خرید اعتباری اضطراری ناشی از شیوع کرونا براساس دستورالعمل ابلاغی معاون اول رییس جمهور به قشرهایآسیب‌پذیر فاقد درآمد ثابت از قبیل رانندگان تاکسی، اتوبوس، مینی‌بوس و کرایه‌های بین‌شهری، دستفروشان و کارگران فصلی تا سقف ۴ میلیون خانوار به تشخیص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعلق می‌گیرد. بانک‌های عامل همان بانک واریز کننده یارانه افراد بوده و موظفند ۴۸ ساعت پس از اعلام وزارت کار، به ترتیب اعتبار ۱ میلیون تومانی را در کارت خانوارهای یک نفره و ۲ میلیون تومانی را در کارت خانوار بیش از یک نفره فاقد درآمد ثابت منظور نمایند. بازپرداخت طی ۲۷ ماه که ۳ ماه آن تنفس است صورت می گیرد و ۸ درصد از سود ۱۲ درصدی آن توسط دولت به بانک‌ها پرداخت می شود. مشمولین نیازی به مراجعه به بانک‌ها نداشته و بانکها با اخذ تعهد الکترونیک می توانند اقساط را از یارانه و کمک هزینه معیشتی افراد کسر نمایند. دارا بودن چک برگشتی و اقساط معوق بانکی مانع دریافت این تسهیلات نمی شود.

نوبخت: افزایش حقوق کارگران خارج از اختیار من است

محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در توییتی نوشت: کارگر عزیزی مرا خطاب قرار داد که چرا فقط پیگیر افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان لشکری و کشوری هستم و در برابر کارگران و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی احساس مسئولیت نمی‌کنم؟ خدا می‌داند احساس شرمندگی کردم اما قانون درخصوص این عزیزان ساز و کاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.

کرونا و قرنطینه در اسپانیا حدود ۹۰۰ هزار نفر را بیکار کرد

اسپانیا که پس از ایتالیا از حیث تلفات ناشی از کووید-۱۹ در رتبه دوم قرار دارد، از ۱۴ مارس هرگونه خروج از منزل را مگر در موارد ضروری ممنوع اعلام کرد. این کشور در هفته جاری با تشدید مقررات قرنطینه، تنها افرادی را که حضورشان در محل کار الزامی است، مجاز به خروج از قرنطینه خانگی اعلام کرد. آمار و ارقام جدید منتشره نشان می‌دهد که ۸۹۸ هزار و ۸۲۲ اسپانیایی از زمان شروع قرنطینه کار خود را از دست داده اند که حدود ۵۵۰ هزار تن از این تعداد مشاغل موقت داشتند. شمار افرادی که رسما در اسپانیا برای استفاده از مزایای بیکاری ثبت نام کرده‌اند در ماه مارس به ۳.۵ میلیون تن رسید؛ این بالاترین رقم از آوریل ۲۰۱۷ محسوب می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها از جمله خودروسازان و سایر کسب و کارهای بزرگ، در هفته‌های اخیر از مقررات تعدیل موقت نیرو استفاده کرده‌اند که البته افرادی که از این طریق از کار بیکار شده اند، در داده‌های مذکور گنجانده نشده‌اند.

رکورد تاریخی بیکاری آمریکا دو برابر شد

وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد، موج شدید آمریکایی‌هایی که درخواست پرداخت حقوق بیکاری خود را ثبت کرده‌اند این هفته با بیکار شدن ۶.۶ میلیون آمریکایی ادامه یافته است. اقتصاددانانی که در نظرسنجی مؤسسه داوجونز شرکت کرده بودند پیش‌بینی نمودند این هفته ۳.۱ میلیون آمریکایی بیکار شوند. این در حالی اتفاق افتاد که هفته گذشته هم با بیکار شدن ۳.۵ میلیون نفر بدترین رکورد بیکاری در تاریخ آمریکا به ثبت رسیده بود و حالا نرخ بیکاری این هفته تقریباً دو برابر رکورد هفته قبل شده است. قبل از اینکه شیوع ویروس کرونا، بخش‌های مهمی از اقتصاد آمریکا را تعطیل کند، بالاترین نرخ بیکاری هفتگی آمریکا ۶۹۵ هزار نفر در ۱۹۸۲ بود. در بحران اقتصادی بزرگ جهان در مارس ۲۰۰۹ هم بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده ۶۶۵ هزار نفر بود.

تعرفه های جدید گمرکی واردات کالا، ابلاغ شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، تصویب نامه هیات وزیران در خصوص تغییرات تعرفه‌های گمرکی واردات کالا در سال ۹۹ را ۹ فروردین ماه سال جاری جهت اجرا به وزرای اقتصاد، صنعت و جهاد کشاورزی ابلاغ کرد. بر اساس این تصویب نامه، واردات ۴۶۴ ردیف تعرفه کالایی در سال ۹۹ مشمول تغییرات شده است.

کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک به ایران

کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با ویروس کرونای وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: با پیگیری‌های وزارت اقتصاد، کمک ۵۰۰ هزار دلاری صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) به ایران برای خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا از سوی این صندوق تصویب شد و صندوق اوپک برای توسعه جهانی (OFID) این کمک ۵۰۰ هزار دلاری را در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار داده تا خرید و توزیع تجهیزات بسیار ضروری بیمارستانی مورد نیاز جهت مقابله با ویروس کرونا در ایران عملیاتی شود.

پیشنهاد عرضه ذرت و جو در بورس کالا

وزارت جهاد کشاورزی، پیشنهاد «تعیین کالای ذرت و جو برای عرضه در بورس کالای ایران» را برای بررسی به دولت ارسال کرده است. پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی به استناد ماده (۲) آیین نامه اجرایی ماده (۳۳) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی به منظور تکمیل ظرفیت ذخایر راهبردی محصولات استراتژیک و تعیین کالای ذرت وجو برای عرضه در بورس کالا در حال بررسی در دولت است. بر اساس این پیشنهاد، محصولات ذرت و جو به منظور عرضه در بورس کالای ایران تعیین می­ شوند؛ هزینه ­های تبعی اجرای سیاست قیمت تضمینی به پیشنهاد مشترک شرکت بورس کالای ایران و وزارت جهاد کشاورزی و با تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور تعیین و از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تأمین و پرداخت می­ شود. هم‌چنین، سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است مابه ­التفاوت قیمت تابلوی بورس با قیمت تضمینی محصولات یادشده را به علاوه کارمزد معامله در بورس، به تفکیک از محل اعتبارات مصوب قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور تأمین و پرداخت نماید.

چرا صادرات سیگار کاهش یافت؟

بررسی آمارهای منتشره از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) حاکی از کاهش ۲۷.۳ درصدی صادرات سیگار در ۱۱ ماهه سال گذشته است. رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بالا بودن هزینه تولید و در نتیجه بالا بودن قیمت تمام شده محصول امکان صادرات و رقابت در بازارهای صادراتی را برای ایران کمتر می‌کند، تصریح کرد: در حالی که  تولیدکننده ایرانی تلاش می‌کند تا قیمت محصول نهایی را به زیر ۸۰ دلار برساند، محصول مشابه در مناطق آزاد امارات حداکثر بین  ۵۵ تا ۶۰ دلار تولید و روانه بازار شده و امکان هر گونه رقابت را از تولیدکنندگان داخلی سلب می‌کند. وی با بیان اینکه تمام کارخانه هایی که مواد اولیه وارداتی دارند با چنین مشکلاتی مواجه هستند، گفت: حدود ۷۰ درصد مواد اولیه مورد نیاز تولید سیگار در کشور از طریق واردات تأمین می‌شود.

جهش ۲۰ درصدی قیمت نفت در فضای گفتگو

عصر پنج‌شنبه به دنبال مصاحبه ترامپ با سی‌ان‌بی‌سی که گفت با روسیه و عربستان صحبت کرده است تا فشار بر بازار نفت را کاهش دهند، قیمت‌های نفت سر به فلک کشید. تا ساعت ۲۱:۵۸ (شب گذشته) به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام ۱۹.۷۳ درصدی یا ۴.۸۸ دلار جهش کرد و به ۲۹.۶۲ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی ۲۱.۵۲ درصد یا ۴.۳۷ دلار جهش کرد و به ۲۴.۶۸ دلار رسید. ترامپ روز پنج‌شنبه در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی گفت که روز گذشته با رئیس‌جمهور پوتین و ولیعهد عربستان سعودی صحبت کرده و انتظار دارد آنها اعلام کنند که تولید خود را ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه کاهش خواهند داد. ترامپ سپس در توئیتی نوشت: کاهش تولید نفت برای صنعت نفت و گاز عالی خواهد بود.

جهش قیمت طلا در بازار جهانی

پس از اینکه سطح بیکاری آمریکا برای دومین هفته متوالی رکوردی تاریخی به ثبت رساند، با تشدید وحشت از تأثیرات اقتصادی ویروس کرونا سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن پناه آوردند. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۲.۷۹ درصد یا ۴۴.۴۰ دلار جهش کرد و به ۱۶۳۵.۸۰ دلار رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا، اسپات گلد ۱.۵۹ درصد یا ۲۳.۴۷ دلار جهش کرد و به ۱۶۱۴.۱۵۳۷ دلار رسید. باب هابرکورن، استراتژیست ارشد بازار در شرکت اوراق آرجی‌او، می‌گوید: اتفاق افتادن بالاترین نرخ بیکاری آمریکا در تاریخ در ترکیب با سقوط بازارهای سهام، موج جدیدی را به سوی سرمایه‌های امن و طلا به وجود آورده است.

تعلیق ۳۶ هزار کارمند در یک شرکت هواپیمایی

شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز انگلیس توانسته با اتحادیه کارمندان خود برای تعلیق ۸۰ درصد کارکنان در حوزه خدمه پرواز، مهندسان، کارمندان دفاتر و خدمه فرودگاهی به توافق برسد. به نقل از BBC، گزارش ها، حاکی از آن است که تا چند ساعت دیگر، شرکت بریتیش ایرویز، رسما تعلیق ۳۶ هزار کارمند خود از کار را اعلام کند. /فارس

خسارت دو تریلیون دلاری کرونا به اقتصاد جهان

­سخنگوی دولت گفت: کرونا دو تریلیون دلار خسارت به اقتصاد جهان وارد کرده و ۲۵ میلیون نفر را در مرحله اول بیکار می‌کند که در منطقه آسیا بیشتر خواهد بود.

افت نامحسوس دلار در معاملات پنجشنبه

دلار در معاملات جهانی دیروز ریزش کمی داشت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات روز گذشته با ریزش ۰.۱۵ درصدی نسبت به روز چهارشنبه و در سطح ۹۹.۰۱ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۳۴ دلار اعلام شد.  

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۵
تابناک با ادبیاتی که بکارمیبری احساس میشه داری کم کم راه صداسیما رو میری.عاقبت نداره مخاطبتو از دست میدی
اقای نوبخت مگر میشود کسی که سی سال حق بیمه پرداخت کرده وسه برابر بقیه که شما میگویید لشکری وکشوری شرکت نفتی وسایر دولتی ها چرا دولت طلب تامین اجتماعی را نمی دهد به از اینکه پول تامین اجتماعی را تبدیل به اضافه حقوق بقیه کردید درمملکت یک بوم ودو هوا ندارد طبق قانون بازنشستگی هرکس در برابر حق بیمه ای که پرداخت کرده باید حقوق بگیرد چرا باید شرکت نفتی ها این همه مزایا داشته باشند حتی دو اضافه حقوق در سال میگیرند هم دولتی و شرکتی همه ملت ایران هستند
پاسخ ها
پرسنل نفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
خوبه یه نفت هست والا شما خودتونو با چی می سوزوندین برادر. والا تلا بنده با دوازده سال سابقه ی نفت این مواردی که شما میفرماییدو ندیدیم
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷
نیروهای مسلح مخصوصا وزارت دفاع وضعیت حقوقیشون فاجعه است در مورد شرکت نفت هم حقوق های چند سال اخیر و نیروهای جدید حقوقشون از کارگر ها کمتر نباشه بیشتر نیست تازه با اون همه تحصیلات و قتی کارگر ۲۰ ساله حقوق میگیره مهندس ۳۰ ساله از جیب باباش خرج میکنه
جناب نوبخت چطور ، دولت و شخص شما در انتصاب مدیریت تامین اجتماعی حق دارید ؟
چطور برای فروش و برداشت از دارایی های شستا ، که متعلق به تامین اجتماعی است حق دارید ؟
چطور در عدم پرداخت و بدهکار ی حق بیمه کارمندان و کارگران ادارات شرکتهای دولتی که طرف قرار داد تامین اجتماعی هستند ، حق دارید
ولی برای افزایش حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی که 30 درصد حقوق خود را از بدو استخدام تا 30 سال به تامین اجتماعی پرداخت کرده و میکنند
حق و اختبار ندارید !؟!؟!؟!؟
پس لطفا ، دستور فرمایند تا اجازه بدهند تا کارگران و بازنشستگان فلکزده و به غارت رفته تامین اجتماعی ، در یک فراخوان سراسری فراگیر در تمام استانها جمع شوند
تا نسبت به انتخاب هیئت مدیره و مدیر عامل غیر دولتی و نمایندگان صالح و دلسوز و کاردان برای بررسی میزان سرمایه های تامین اجتماعی و مطالبات ان از کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله دولت مستقر و دولتهای قبلی جمع گردند
و نسبت به تهیه اساسنامه جدید و راهکاری برای برون رفت از ورشکستگی و سرپرستی دارایی های خود اقدام کنند
بدیهی است ، که دلیل اصلی اوصاع بد فعلی دخالتهای دولتهای مختلف در بیمه تامین اجتماعی بوده است .
بدیهی است چنانچه بدهی های نجومی به تامین اجتماعی به ان مسترد گردد
و سرپرستی ان که حق انها است به خود اعضاء مظلوم و مالباخته ان سپرده گردد ، قطعا مشکلات انها برای همیشه حل خواهد شد
و دولت و شخص شما میتوانید از زیر این بار سنگین !!؟؟ خارج و کار اداره انرا بدست خودشان بسپرید .
"نوبخت: افزایش حقوق کارگران خارج از اختیار من است"
تعیین مدیر عامل تامین اجتماعی وفروش اموال کارگران و...........هم طبق قانون بعهده هییت امناء سازمان تامین اجتماعی است اما چرا دولت خود را صاحب تامین اجتماعی میداند وهمه این امور را بصورت دستوری به سازمان تامین اجتماعی تحمیل میکند ؟اگر قانونمند هستیم بایت در همه موارد به قانون پایبند باشیم نه بصورت موردی وابن الوقت !!!!
آقای نوبخت اشتباه نکن ما با خانواده هامون چهل میلیون نفریم تا وقت داری زودتر برای ما بازنشستگان تامین اجتماعی کاری بکن شاید فردا میز ریاست برای شما نباشد بعد پشیمان میشی که ایکاش قدمی برای این قشر زحمتکش برمی داشتم
واقعیت اینه که وظعیت سخت و حقوق و معیشت کارگران اصلا به دولت ارتباط ندارد
توکه همه بودجه دولت دستته آخه افزایش حقوق کارگران تواین مملکت باکیه
آقای نوبخت اگر به شما باشه که مردم بیچاره تر میشن ..چپن شما کسی نیستی برای مردم کاری بکنی
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
بخدا درست گفتی .
پس چی در اختیار شماست؟؟؟فقط کاهش ارزش پول ملی؟؟؟
کمکهای نقدی خارجی نبایست به حساب دولت ایران ریخته بشه چون اکثر مسولین ما بچه هاشون در امریکا وکانادا وبقیه بلاد کفر جهت تبلیغ اسلام حضور دارند
پول ایران را بی ارزش نکنید، پارا کیذاری خارج ازکشور احساس میکنی کاغذ همراهت است به جای پول
ثروتمندترین کشور خاورمیانه محتاج قیمت یه آپارتمان کوچیکه که تجهیزات پزشکی وارد کنه؟! شرم بر حکومتش
جناب آقای نوبخت چرا نماینده دولت با نماینده کارفرما هماهنگ است مگر براساس قانون نرخ تورم مبنای افزایش حقوق سالیانه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نیست احتمالا" نماینده دولت برای تعیین تورم سالیانه در جلسات حضور دارند چرا برعکس عمل میکنند
ظاهرا مسئولین مدام در تعقیب صاحبان اصلی انقلاب که همان کارگران مستضعف تمامی صنوف بوده اند ، میباشند تا هر روز ضربه ای کاری تر به پیکر نحیفشان بزنند !!! به غیر از جامعه کارگری کدام قشری را سراغ دارید که تعیین میزان حقوق و دستمزدش که همیشه و بر خلاف قانون پایین تر از سطح تورم واقعی تصویب شده ، تا این اندازه دچار تاخیر و تعلل باشد ؟روزگاری در و دیوار کارخانجات و محیطهای کارگری پر شده بود از دیوار نوشته « پیامبر (ص) بر دست کارگر بوسه زد» و بعد از اینکه پای دوست و برادر چین به میان آمد گفتند چنین روایتی نداریم که پیامبر(ص)بر دست کارگر بوسه زده باشد.!!!
البته وقتی از سه عضو شورای عالی کار دو عضو آن را نماینده کارفرما(نماینده کارفرمایان بخش خصوصی +نماینده دولت که نماینده بخش دولتی صنایع است)تشکیل میدهد و پای کشور برادر چین هم در میان است ،تا آخر غصه را میشود خواند.!!!
ولی مسئولان بدانند این کار عاقبت خوبی را در پی نخواهد داشت.
احتمالا مسئولین با همین شیوه برده داری میخواهند در تولید کشور جهش ایجاد کنند.شاید هم جنس چینی را با مارکهای داخلی وارد کنند
تابناک عزیز لطفا منتشر کنید
کمک 500 هزار دلاری؟
اگه اون موقع که روزی دو میلیون یشکه نفت 100 دلاری صادر میکردید فکر الان مملکت بودید کمک 500 هزار دلاری نمیگرفتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
عزیز جان اگه هم درآمدی کسب می شد به ما نمی رسید
نوبخت جان اونی هم که ظاهرا در اختیار شماست را مجلسی ها در فصل ناکام انتخابات ار کیسه خلیفه بخشیدند که با چاپ پول بی پشتوانه افزایش حقوق ۱۵ درصدی در سطوح بالاتر و تطبیق تا ۷۰ درصدی در سطوح پایین تر بدهند و برای این کار و ۲ میلیون نفر کارمند و بازنشسته دولت، ۱۰ هزار میلیارد تومان پول چاپی در نظر گرفتند.اما عمده ۱۵ میلیون کارگر کشور در کارگاههای کوچک ‌بحران زده کار می کنند که دسترسی به چاپخانه آقای همتی ندارند پس همین الان هم در خطر اخراجند حال با تصویب یک افزایش حقوق تپل ولو به حق، به مصداق مثل موش در خانه نمی رفت جارو به دمش می بست ،از دست رفتن شغل عمده آنها در عصر کرونا قطعی خواهد شد.لذا به دوسنان حاتم بخش مجلسی باید سفارش کنید که بودجه افزایش حقوق کارگران را هم باید خودشان تامین کنند چون لایه پایین بخش خصوصی که ۹۰ درصد کارگران نزد آنها کار می کنند ابدا توان ماله کشیدن روی تورم تولیدی دولت را ندارد
آقا این کمهای مالی به عراق و یمن رو حماس را کم کنید و به کارگران ایرانی بدهید
از صاحبان خودرو بالاتر از سیصد میلیون مالیات بگیرید این یک خواست ملی است
پاسخ ها
کارگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
چرت ننویس
خردمند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
در پاسخ به کارگر
کارفرمایی که با اسم کارگر اومدی کامنت گذاشتی بدون همه کارگران خواهان چرخش ثروت به طور عادلانه
هستند و این مهم جز با مالیات محقق نمیشه
پس ماشین های بالای دویست و سیصد ملیون باید مالیات بدهند
جناب آقای نوبخت آن بخش هم که در اختیار شما بود به عدالت رفتار نکردید کارکنانی که قبل از اسفند 98 بازنشسته شدند باحداقل دریافتی؛پاداش و مستمری دریافت میکنند مانند کارکنان جهاد کشاورزی که هنوز پاداش پایان خدمت سال 96 را دریافت نکردند وحداقل دریافتی بازنشستگی رادارند
متاسفانه 100نفر از آقایان نمایندگان مجلس که تومار امضا کردن وبرای رییس جمهوری ارسال نمودند آگاه نبودند که ساز و کارتغییر حقوق مستمری بگیران در اختیار سازمان تامین اجتماعی است که هرساله بیشتر از بازنشستگان کشوری ولشکری بر حقوقها افزایش می دهد.حتی مزایای دیگری مانند درمانگاهها وبیمارستانهای تخصصی تامین اجتماعی خدمات درمان ودارویی وازمایشگاهی رایگان در اختیار آنها قرار میدهند وسطح حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همیشه بالاتر از بازنشستگان کشوری و لشکری بوده مضافاً اینکه کسوربازنشستگان کشوری ولشکری زمان شاغلی تقریبا دوبرابر کسور زمان شاغلی مستمری بگیران تامین اجتماعی می باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۵
پس چرا از فوق العاده هایی که می گیرید ننوشتی و چرا از حق مدیریتی ها و حق سرپرستی ها و صدتا دیگه از مزایای خودتان را ننوشتی کارگر همیشه فقط کارگر است چه کارگر امروز و چه کارگر سی سال قبل همه یکی است آیا شما می توانید چنین تبعیضی را برای یک عمرت حتی تصور کنی پس چرت و چرند ننویس
با سلام، مسئول تصویب افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی چه نهادی است ؟ لطفا" در این خصوص باید اطلاع رسانی و پیگیری شود تا هرچه زودتر این افزایش شامل حال این قشر زحمتکش شود.
میخواد بگه تا من نوبختم ؛ شما بدبختی!
حالا خیلی حقوق کارمند و لشکری و کشوری هم بردی بالا خیر سرت...حقوق برخی پزشکان بالا هسو وکلا و کارمنای وزارت نفت...بقیه هم بخوررو نمیر
داریم لذتشو می بریم!!!
پروپاگاندا یعنی چی؟
رکورد تاریخی بیکاری درامریکادوبرابرشد
ازاونطرف : بیکاری درایران ده درصدشد !!!
برادر دولتی جناب آقای نوبخت بدهی های دولت را به سازمان تامین اجتماعی بپردازید تا بتواند از توان خود نسبت به نیاز های مجموعه راهی باندیشد با دوشیدن سازمان توسط دولت وفشل کردن آن انتظار معجزه دارید وخود را مسئول نمیدانید
۵۰۰۰۰۰دلار از چند خونه میشه جمع کرد، روزی که دلار صرف کالاهای لوکس میشد، صرف واردات سوزن ته گرد، کفش بنجل چینی، کت شلوار پلاستیکی چینی، جوراب و .... میشد اگر اندک تعقلی بود، الان برای ۵۰۰۰۰۰دلار عروسی نمیگرفتم!! واردات شکلات، کیک و ‌...، رابطه تجاری خیلی خوبه ولی شما که میدانستید تحریم هستید و میشوید چرا برنامه نداشتید
سلام، جناب آقاي نوبخت، آيا رئيس سازمان برنامه و بودجه بخش كارگري در كشور شخص ديگري است؟ مگر ماليتهاي پرداختي كارگران و شركتها و بنگاهها به حساب خزانه كشور ديگري واريز ميشود؟ آيا معادن و منابع و ساير درآمدهاي تشكيل دهنده بخش درآمدي بودجه متعلق به آحاد جامعه است يا قشر خاص مد نظر جنابعالي؟ وقتي شرائط براي افزايش حقوق و دستمزد براي بخشهاي مختلف فراهم نيست ، با چه توجيهي اقدام به افزايش حقوق بخش خاصي از جامعه مينماييد؟ آيا اين امر موجب افزايش شكاف طبقاطي نميشود ؟ و آيا بي عدالتي و سلب حداقل رفاه از مردم و توزيع فقر را دامن نميزند؟ جناب رئيس با بي تدبيري هاي انجام شده ، بلايي بر سر نظام پرداختها آمده است كه با هيچ فرمولي قابل استانداردسازي نيست، آقاي نوبخت ايكاش به همان برادر كارگري كه سرمايه اين كشور و دوستدار مملكت و نظام ميباشد ، به شما رجوع كرده بود ميفرموديد، در بخش كارمندي هم جنابعالي برنامه اي نداريد ، و وقتي قانون همسان سازي بازنشستگان را اجرا نكرده ايد ، چرا در اواخر سال گذشته اقدام به افزايش ٥٠ درصدي حقوق كامندان برخي سازمانها شده است ؟ و چه برنامه اي براي رفع اين اختلاف داريد؟ جناب رئيس چرا اينقدر ميل به افزايش حقوق داريد؟ آيا قصد اين است كه دريافتي هاي نجومي بگيران را توجيه نموده و پوشش دهيد ، و آيا بجاي افزايش بي رويه حقوق كه همه ساله متعاقب آن با تورم چند برابري روبرو ميشويم، فكري بحال افزايش ارزش پول ملي نموده و قدري بجاي اقتصاد سياسي ، سياست اقتصادي اعمال ميفرموديد ، از كشورهاي همسايه و حتي بحران زده مانند عراق چگونگي حفظ ارزش پول ملي را سئوال بفرماييد كه چگونه با وجود تمام ناملايمات و درگيري داعش و.... توانسته نه تنها ارزش پول ملي خود را حفظ كرده ، بلكه در مقابل ساير ارزها افزايش دهد، و نسبت به واحد ريال ما طي ده سال گذشته بيش از ١٥برابر افزايش دهد. چه كسي پاسخگوي اين بي درايتي هاست؟ جناب رئيس آيا ميدانيد هر خبر و گزارشي كه توسط جنابعالي ارائه ميشود با ترديد و وجود شبهه به آن نگريسته ميشود؟ در پايان عاجزانه استدعا دارم ، بخاطر خدا و بخاطر نظام و مملكت و اميد دادن به جوانان و بخاطر حفظ اعتماد مردم به سيستم اقتصادي و برنامه هاي مرتبط، كارها و امور را به اشخاص كاردان ، تحصيلكرده و جوانان پويا و داراي برنامه سپرده و خير دنيا و آخرت را براي خود بخواهيد.
لابد جناب آقای شریعتمداری هم اختیاری در رابطه با حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نداره! آقای روحانی هم ایذا وفق حیطه مسولیت شما عزیزیان دولت در رابطه با باز نشسته‌اند لشکری و کشوری است. و اعضاء هیأت مدیره تامین اجتماعی هم از طرف دولت تعیین نمیشوند. ویولت هم اصلا از جیب صندوق تأمین اجتماعی برداشت نکرده و بدهکار بازنشستگان تامین اجتماعی نیست.!!
نوبخت یکی از افراد سهیم در وضعیت اسفناک اقتصادی است.
آقای نوبخت ازخود سلب مسئولیت نکنید حداقل بعنوان یک ایرانی مسئول هستید درکابینه این موضوع را پیگیری کنید . از این آقای وزیر بیخیال تر نداریم . شما درکابینه مطالبه کنید . این قشر به کجا پناه برند؟
آقای نوبخت درست است که حقوق کارگران دست شما نیست ولی بازنشستگان تامین اجتماعی آن افراد که کارمند دولت بودند و فقط صندوقشان تامین اجتماعی بوده و بالای حداقل حقوق هستند هر سال با مصوبه ظالمانه هیات وزیران که معمولا نصف یا یک سوم افزایش حداقل هست و حتی نیمی از تورم را هم پوشش نمیدهد حقوق شان معین میشود در حالیکه شما عمری کسور بالا از حقوق شان کم کردید و الان به تامین اجتماعی مجوز ظلم قانونی میدهید و همه ما را ظرف چند حداقل حقوق میکنید پس حداقل در مورد قشری از ما مسئول هستید
آقای نوبخت مردم رو چی فرض کردی ؟؟؟ پرداخت مطالبات تامین اجتماعی هم دست تو نیست؟؟؟؟ پول یه مملکت دست توئه پس همه چی دست توئه. خودتو به کوچه علی چپ نزن. علت تعیین نشدن دستمزد کارگرا هم مستقیما به جنابعالی مربوطه . اگر دولت یعنی به عبارتی شما که خزانه دار دولتی با کارفرماها دست به یکی نمیکردن که کارگرا رو بیش از پیش استثمار کنن و خونشونو تو شیشه کنن الان دستمزد تعیین شده بود . خواسته جامعه کارگری حداقلی بود ولی همینم نخواستین برآورده کنین عادت کردین کارگرا رو استثمار کنین.
یک مربی با ۱۵ سابقه هیات علمی در دانسگاه آزاد نصف یک راننده رسمی در دستگاه های دولت حقوق نمی گیرد. چگونه به فرزندان خودمی گویید درس بخوانید و اهل تحقیق و علم و پژوهش شوید در حالی که زندگی یک کارمند دیپلمه دولتی به مراتب بهتر از ماست.
سال ۹۹ سال اعتصاب کارگران و بخش خصوصی بدلیل اختلاف فاحش بین بخش خصوصی و دولت.دولت با چاپ پول تودم را با همه تقسیم می کند ولی پولش را به کارمند و خودش می پردازد . بی عدالتی به اوج رسیده است .
آقای نوبخت می فرمایند حقوق کارگرها دور از اختیارات من است بازنشستگان.تامین اجتماعی که شامل کارمند ها میشود چطور مگرنه اینکه تا زمانی که در آداره.مشغول کار بودیم از دولت حقوق می گرفتیم
نوبخت باید بدونه که مردم فریب این مظلوم نمایی رو نمی خورند.بالا بردن حقوق کارگر و بازنشسته در اختیار شما نیست و خب اشناهاتون که دیگه عرضه ندارن از اینجا برن میفرستید شرکت ها حقوق های انچنانی میگیرند دنبال کار اونهایید و قانون برای امثال اونها و خودتون هست.
وقتی آقای.احمدی نژاد تصمیم داشت کشور ایران را به عنوان الگو به دنیا معرفی کند حتما خواستند فقرو فساد کشور را الگوی جهانیان قراردهند
بازنشستگان.کشوری ولشکری حقوق آن ها دوبرابر کردند حال اشک تمساح میریزند که به من مربوط,نیست و بازنشستگان .تامین اجتماعی بروند سماق بمکند.ایشان اگر راست می گویند چرا پول تامین اجتماعی را پرداخت نکردند
بنده.شخصا پشیمان شدم از اینکه تامین اجتماعی را انتخاب کردم می خواهم برگردم به خانه اول یعننی زمان قبل از بازنشستگی و دوست دارم باز نشسته کشوری باشم نه سازمان ورشکسته تامین اجتماعی من امسال باز نشسته شدم چکار می توانم بکنم
ببین ما چقدر بدبختیم که محتاج کمک ۵۰۰ هزار دلاری هستیم
فرافكني نكن افزايش حقوق كارگران را به رئيس جمهور و وزير مربوطه منتقل كن سريعتر جلسه بگذارند و تعيين تكليف كنند نمي خواهد شرمنده باشي كار درست را سريعتر انجام بده آقاي نوبخت
چه کردن با ایران وایرانی...
بعد از چهل سال 500 هزار دلار وام به ایران میده...
من منتظر انتشار نظر خودم بودم ولی دیدم خبری نیست چابلوس.بدور از منطق اخلاق من نیست حضرت علی ( ص ) فرموده حقیقیت هر قدر تلخ نیز باشد باید گفته شود حتی اگر بعضی ها خوششان.نیاید
سلام آیا کارگران از کشورنیستند
سلام آقای نوبخت شما معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه هستید هم اکنون ئولت به تامین اجتماعی میاردها تومان بدهکار است هزینه‌های ئولت در بودجه اورده نمی شود شما ئر هیئت دولت تشریف دارید نبای از اقای وزیر کا بخواهید وضعیت حقوق کارگران بدبخت را مشخص کنند ما در طول خدمت مان با مدرک کارشناس ارشد حق بیمه ومالیات را به دولت پرداخت کرده ایم وقتی خبر خوش از زبان شما و وزیر کار با بوق وکرنا گفته می شود اضافه حقوق لشکری و کشوری وگفته نمی شود کارگران و....وقتی وزیر کار وظایفش را نمی داند چیست ؟؟
امیدواریم در اعطای کارت اعتباری آسیب پذیرترین اشار جامعه که مهاجرین هستند مشمول تبعیض عمیق نشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
شما مربوط به این کشور نیستید که برای شما تصمیم بگیرند .برای مردم این سرزمین نمی توانند تصمیم بگیرند چه برسه به شما
درصد افزایش حقوق رسمی کارمندان دولت طبق بودجه هر ساله مبنای افزایش حقوق کارگری قرار می گیرد . این در حالیستکه دولت هرساله به بهانه ها و دلایل مختلف مثل همین افزایش 50 درصد ضریب ... ، حقوق کارمندها را بیش از درصد اعلامی سالانه افزایش میدهد ولی کارگرا همون رقم اولیه.
شکمهای سیر از شکمهای گرسنه خبر ندارند...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی