بازدید 3677
۱

جزییات مصوبات شورای شهر تهران برای مقابله با کرونا

کد خبر: ۹۶۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 01 April 2020

رئیس شورای شهر تهران به تشریح مصوبات این شورا برای مقابله با کرونا پرداخت و گفت: مردم عید امسال را در خانه بمانند و دید و بازدید نداشته باشند.

به گزارش میزان، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران گفت: همانطور که می‌دانید ما سال سختی را گذراندیم، آغاز سال ۹۸ با سیل‌های فراوان در استان‌های گلستان، لرستان و خوزستان دچار بحران شدند که با کمک و فعالیت مردم و ارگان‌ها این مشکلات را از سر گذراندیم.

وی ادامه داد: از طرفی اعمال تحریم‌ها، سقوط هواپیما و شهادت سپهبد سردار قاسم سلیمانی و چند مورد دیگر از جمله اتفاقات ناگواری بودند که در سال گذشته صورت گرفت که تمامی این موارد را با همت مردم پشت سر گذاشتیم، اما در آخر سال با پدیده جدیدی به نام بیماری کرونا روبه‌رو شدیم که تابحال با چنین موردی مواجه نشده بودیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: از مردم فهیم ایران می‌خواهیم که در مواجهه با این بیماری رفتار متفاوتی را در پیش بگیرند و پرهیز از سفر، عدم دید و بازدید مرسوم عید و پرهیز از حضور در تجمعات گسترده از جمله اقداماتی است که باید مردم آن را جدی بگیرند تا بتوانیم به کادر درمانی کشورمان اعم از پرستاران و پزشکان کمک کنیم.

وی ادامه داد: اگر همه با رعایت کردن نکات بهداشتی این حرکت را آغاز کنیم، انتشار ویروس کرونا که نزدیک به یک ماه از انتشار آن در کشورمان می‌گذرد، به زودی به اتمام می‌رسد و این توصیه‌ای است که همه انجام می‌‎دهند و نمی‌توان زندگی هم نکرد، اما باید سعی کرد که فعالیت‌های ضروری در حد لازم انجام داد تا روند زندگی دچار مشکل نشود، اما باید در رفت و آمد‌ها احتیاط کرد.

رئیس شورای شهر تهران ضمن تقدیر از فعالیت همه افرادی که برای مقابله با این بیماری تلاش می‌کنند، تصریح کرد: همه باید به توصیه‌های پزشکی و بهداشتی که دلسوزان کار درمانی می‌کنند، توجه داشته باشیم و یکی از این مساله مهم این است که مردم عید امسال را در خانه بمانند و دید و بازدید نداشته باشند.

هاشمی با اشاره به مصوبات ضدکرونایی شورای شهر در انتهای سال ۹۸ خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید ما مصوبات خوبی را در دوران کرونایی داشتند که شما هم شاهد بودید اعضای شورای شهر مصوباتشان را کنسل نکردند و بودجه سال ۹۹ را به موقع تصویب کرده و به فرمانداری فرستادیم.

وی ادامه داد: اعتراض فرمانداری به شورای شهر تهران رسید و دوباره جلسه گذاشتیم و بودجه را مجددا تصحیح و تکمیل کردیم که اکنون شهرداری دارای بودجه مناسبی است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به چند مصوبه دوفوریتی اعضای شورای شهر برای مقابله با این بیماری واگیردار خاطرنشان کرد: چند حرکت از سوی اعضای شورای شهر برای مقابله با بیماری کرونا مصوب شد که منجر به تصویب طرح دوفوریتی بود از جمله اینکه تخفیف‌ها و فعالیت‌های اداری و جاری شهر را به صورتی از آخرسال به مدت دوماه تمدید کردیم تا اجتماع به خاطر کار‌های بوروکراسی در شهر ایجاد نشود و مردم از جهت کرونا دچار آسیب نباشند.

وی ادامه داد: متاسفانه بر روی این موارد تاکید چندانی از سوی صدا و سیما انجام نشد در صورتی که باید به مردم گفته می‌شد که به شهرداری مراجعه نکنند و تمامی تخفیف‌ها تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده است.

هاشمی تصریح کرد: از طرفی افزایش نرخ عوارض مربوط به پروانه ساختمانی که از سال آینده اعمال می‌شود را به دوماه تعویق انداختیم و فرصتی را به آنان دادیم تا نگرانی از این بابت نداشته باشند.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: البته در کنار این مساله اقدامات دیگری هم انجام شد از جمله اینکه بحث شورای نما و تصویب نما را تعهدی کردیم و فرصت سه ماه‌ای را به این افراد دادیم تا این مساله پس از حل کرونا انجام شود و شهرداری اجازه دادیم که بتواند از بودجه موجود در جهت کاهش انتشار کرونا هم هزینه کرده و مسائل شهر را حل کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه اعضای شورای شهر هم در این زمینه فعالانه عمل کردند و تمامی وظایف خود را مجدانه‌ای پیگیری کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
البته این را یادتون رفت بگید که عوارض خودروها را نسبت به سال ۹۷ بین ۵ تا ۶ برابر افزایش داده اید !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان