بازدید 7810
دانستی‌های کرونایی؛

از اضطراب کودکان درباره کرونا تا چکونه حالمان را خوب نگه داریم؟

در این بسته خبری هر روز چند نکته کرونایی را مرور خواهیم کرد و بعد به چند سوال مهم شما درباره این ویروس و بیماری ناشی از ابتلا به آن پاسخ خواهیم داد؛ نکاتی مانند «باید و نبایدهای تغذیه در دوران کرونا» و سوالاتی از قبیل «چگونه بعد از خرید کرونا را به خانه نیاوریم؟»
کد خبر: ۹۶۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 21 March 2020
همه‌مان درباره ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ اطلاعات جسته و گریخته زیادی داریم، اما از آنجایی که شیوع این ویروس عالم‌گیر شده و هنوز تلاش‌ها برای یافتن درمان و ساختن واکسن آن به نتیجه قابل اتکایی نرسیده، بهتر است که بیشتر در این باره بیاموزیم و به دیگران هم آموزش دهیم.
دانستنی
به گزارش «تابناک»، یکی از مهم‌ترین سوال‌های پیش روی بسیاری از مردم، اضطراب کودکان از کرونا است. اینکه با چه جملاتی فرزندانمان را در برابر اضطراب کرونا آرام کنیم؟
 
محمد رضا ایمانی روان شناس اجتماعی در این بازه می گوید: والدین از کلمات و جملات مثبت استفاده کنند. به کودکان خود بگوییم که این ویروس کرونا ویروسی است که از بین می‌رود. مثلا بگویند: بابا جان نگران و ناراحت نباش چرا که ما همیشه دستهایمان را می‌شوییم و الان باید مقداری مراقبت کنیم. هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد. ما یک خانواده مقاوم هستیم و می‌توانیم این موضوع را بدون خطر بگذارنیم. یا بگویند الان فرصت خوبی است که از غذا‌های با بهداشت بیشتر و ایمنی بیشتر استفاده کنیم و از غذا‌های فست فودی و رستوران‌ها استفاده نکنیم.

وی افزود: در این روز‌ها خانواده و بچه‌ها کنار هم بازی کنند و فیلم ببیند و حرف بزنند. والدین خاطرات دوران بچگی خودشان را برای بچه‌ها بازگو کنند که خیلی از فضای رستورانی و اجتماعی که امروز وجود دارد وجود نداشته است. خیلی از موضوعاتی که والدین می‌خواهند به فرزندان خود بگویند را در قالب داستان و جُک و خاطره تعریف کنند چرا که کودکان ظرفیت پذیرش خیلی از واقعیات را ندارند و هضم اخبار بسیار صریح و سنگین برایشان سخت است و هضم کردن آن‌ها برای ما راحت‌تر است، ولی برای بچه‌ها کوچگ به این صورت نیست.

وی در پایان توصیه کرد: مدام به بچه‌ها نگوییم که تو فلان کار را کردی و الان کرونا می‌گیری. این شوخی‌ها بسیار به بچه‌ها آسیب می‌زند چرا که این مسائل در ذهن کودک باقی می‌مانند و در زندگیشان دچار اختلال و گرفتاری فکری و ذهنی می‌کند. شستن زیاد و حساسیت زیاد باعث ایجاد وسواس می‌شود که باید جلوی آن‌ها را بگیریم.
 
از اضطراب کودکان درباره کرونا تا چکونه حالمان را خوب نگه داریم؟
دانستنی
آیا ویروس کرونا می‌تواند باعث ایجاد تشنج در افراد مبتلا شود؟
 
عفونت‌های ویروسی می‌توانند باعث ایجاد تشنج یا تحریک آن در افراد مختلف شوند. بیشتر بخوانید
 
همزمان با شیوع کرونا، چگونه حالم را خوب نگه دارم؟
 
برای کمک به داشتن احساس بهتر در دوره مبارزه با کرونا راهکار‌هایی ارائه شده است. بیشتر بخوانید
 
آیا ویروس کرونا از طریق نیش حشرات منتقل می‌شود؟
 
در حال حاضر بررسی‌های مختلفی به دنبال پیدا کردن سرمنشاء و میزبان ویروس کرونا هستند. بیشتر بخوانید
 
چگونه بعد از خرید کرونا را به خانه نیاوریم؟
 
انجام برخی نکات به منظور پیشگیری از انتقال ویروس کرونا بعد از خرید الزامی است که باید رعایت شود. بیشتر بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری