بازدید 3940

همزمان با شیوع کرونا، چگونه حالم را خوب نگه دارم؟

کد خبر: ۹۶۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸ 21 March 2020

برای کمک به داشتن احساس بهتر در دوره مبارزه با کرونا راهکارهایی ارائه شده که در ادامه می خوانید.

به گزارش پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همانطور که می‌دانید ویروس کرونا از مرز‌های چین پافراتر گذاشته و به ایران نیز وارد شده است. مرکز مراقبت و پیشگیری بیماری‌های چین اعلام کرده است علائم بیماری در ۸۱ درصد از بیماران خفیف است، ۱۴ درصد به علائم سخت مبتلا می‌شوند و وضعیت ۵ درصد از بیماران رو به وخامت می‌باشد.

در دوران مبارزه با کرونا چگونه احساس بهتری داشته باشیم؟

توصیه سازمان بیمه سلامت درباره یکی از راه‌هایی که به افراد کمک می‌کند تا در دوره مبارزه با کرونا احساس بهتری داشته باشند این است که افراد احساسات و نگرانی‌های خود را بیان کنند، همچنین خواب کافی، حفظ وعده غذایی سالم و داشتن فعالیت‌های فیزیکی مناسب موجب حفظ سلامتی بدن‌تان می‌شود.

از ملاقات حضوری پرهیز کنید

در حد امکان از ملاقات حضوری پرهیز شود و از طریق تلفن، اینترنت و شبکه‌های مجازی باهم در ارتباط باشید، مراقب باشید زمان صحبت کردن با دیگران فقط روی بیماری کرونا متمرکز نشوید.

اخبار مربوط به کمک‌های بهداشتی و روش‌های پیشگیری و خود مراقبتی رو به اطرافیان‌تان منتقل کنید.

انتقال اطلاعات صحیح درباره کرونا

اطلاعات لازم در خصوص علائم بیماری راه‌های انتقال و روش‌های پیشگیری از بیماری را یاد بگیرید و تمام انرژی‌تان را برای آموزش این موارد به دیگران و رعایت نکات پیشگیرانه صرف کنید.

فعالیت بدنی داشته باشید

از روش‌هایی مثل آرام سازی و تنفس عمیق استفاده کنید، بی‌حرکت نباشید حتی اگر در منزل هستید فعالیت بدنی مناسب داشته باشید، این کار باعث افزایش خلق و روحیه‌تان و کاهش استرس می‌شود.

درباره کرونا مثبت فکر کنید

مثبت فکر کنید. افکار منفی باعث ایجاد استرس و اضطراب، اختلال خواب، بی اشتهای، اختلال در تمرکز، کم شدن انرژی و خستگی می‌شود، اخبار و اطلاعات را فقط از طریق منابع معتبر کسب کنید.

تکذیب اخبار غیر معتبر درباره کرونا

اخبار و گزارشات غیر معتبر را منتشر نکنید، در حضور کودکان از اخبار بد صحبت نکنید، به بچه‌ها روش‌های پیشگیری متناسب با سن‌شان را آموزش دهید، با کودکان بازی کنید و برای آن‌ها سرگرمی ایجاد کنید.

علائم اولیه کروناویروس

اما علائم اولیه این بیماری مشابه سرماخوردگی است، سردرد، تب، احساس خستگی، سرفه خشک، عطسه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی از مهم‎ترین نشانه‌های اولیه ابتلا به این بیماری به حساب می‌آید.

راه‌های پیشگیری ابتلا به کرونا

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، دست‌ها را مرتباً با آب و صابون بشویید، برای ضد عفونی کردن دست‌ها از ژل‌های مخصوص استفاده کنید، قبل از شستن دست‌ها از دست زدن به چشم‌ها، بینی ودهان خودداری نمایی، از تماس نزدیک با افرادی که علائم سرماخوردگی یا آنفلوانزا دارند پرهیز نمایید، گوشت و تخم مرغ را قبل از مصرف به طور کامل بپزید.

از تماس مستقیم و بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام‌های زنده خودداری کنید، هنگام سرفه یا عطسه جلوی دهان و بینی خود را با دستمال یا آرنج بگیرید، گلو و بینی خود را مرطوب نگه دارید، از حضور در اماکن پرازدحام و رفتن به مسافرت بدون ضرورت خودداری نمایید.

اگر به کرونا مبتلا شدیم چه کنیم؟

در صورتی که فکر می‌کنید به کرونا متبلا شده‌اید علاوه بر رعایت موارد فوق از حضور در اماکن عمومی و وسایل حمل ونقل عمومی خودداری نمایید، اشیا و سطوحی که معمولا لمس می‌کنید، ضدعفونی کنید، از ماسک‌های مناسب و دستکش یکبار مصرف استفاده نمایید.

اتاق و محل استراحت خود را از دیگر اعضای خانواده جدا کنید و در نهایت هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه نمایید.

با خبر‌های بد بچه‌ها را نگران نکنید

فراموش نکنید که بچه‌ها با مشاهده رفتارات و هیجانات ما احساسات خودشان را مدیریت می‌کنند.

از مصرف دارو بدون تجویز پزشک پرهیز کنید و از آدرس مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت و نزدیک‌ترین آن‌ها به محل زندگی‌تان مطلع باشید.

در پایان توجه داشته باشید که گاهی وقت‌ها اپیدیمی اضطراب خیلی سریعتر از اپیدمی بیماری رشد می‌کند سعی کنید اخبار اضطرابی را منتشر نکنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر