بازدید 24458
پیمانه اقتصادی

روند بورس، دلار و سکه در آخرین روز کاری سال/ عرضه اولیه‌ای که به ۹۸ نرسید/ قیمت نفت امروز هم به سقوط ادامه داد/ حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۹ چند درصد افزایش می‌یابد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر مالی فرانسه: با سقوط بازار شرکت‌ها را ملی می‌کنیم، سقوط سنگین سهام آسیایی، معاملات اینترنتی سهام آمریکا به دنبال سقوط ۵ درصدی متوقف شد، سقوط سنگین سهام اروپا علی‌رغم اعلام بسته کمک مالی، کاهش قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی، جدیدترین آمار از میانگین مصرف روزانه بنزین کشور و فراخوان مرسدس بنز در استرالیا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۶۶۷۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹ 18 March 2020

روند بورس، دلار و سکه در آخرین روز کاری سال/ عرضه اولیه‌ای که به ۹۸ نرسید/ قیمت نفت امروز هم به سقوط ادامه داد/ حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۹ چند درصد افزایش می‌یابد؟

روند بورس، دلار و سکه در آخرین روز کاری سال/ عرضه اولیه‌ای که به ۹۸ نرسید/ قیمت نفت امروز هم به سقوط ادامه داد/ حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۹ چند درصد افزایش می‌یابد؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون وزیر مالی فرانسه: با سقوط بازار شرکت‌ها را ملی می‌کنیم، سقوط سنگین سهام آسیایی، معاملات اینترنتی سهام آمریکا به دنبال سقوط ۵ درصدی متوقف شد، سقوط سنگین سهام اروپا علی‌رغم اعلام بسته کمک مالی، کاهش قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی، جدیدترین آمار از میانگین مصرف روزانه بنزین کشور و فراخوان مرسدس بنز در استرالیا را در بر دارد.

وزیر مالی فرانسه: با سقوط بازار شرکت‌ها را ملی می‌کنیم

برونو لو میر، وزیر مالی فرانسه گفت: من برای استفاده از تمام ابزارهای موجود برای پشتیبانی از شرکت‌های بزرگ فرانسه تردید نمی‌کنم. می‌شود این کار را با تأمین مجدد سرمایه توسط دولت انجام داد. دولت همچنین می‌تواند سهام این شرکت‌ها را خریداری کند و من حتی در صورت لزوم از عبارت ملی‌سازی استفاده خواهم کرد.

پایان سبز دماسنج بورس تهران در آخرین روز سال

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی هفته سال ۱۳۹۸ با رشد ۱۰ هزار و ۴۸۰ واحدی در ارتفاع ۵۱۲ هزار و ۹۰۹ واحدی به کار خود پایان داد. به گزارش نبض بورس، شاخص قیمت وزنی ارزشی با ۲۷۹۲ واحدی به ارتفاع ۱۳۶ هزار و ۷۰۱ واحدی صعود کرد، شاخص کل هم وزن با ۳۲۹۸ واحد رقم ۱۷۷ هزار و ۸۳ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص قیمت هم وزن با ۲۱۹۴ واحدی به کانال ۱۱۷ هزار و ۸۱۴ واحدی صعود کرد. ارزش معاملات امروز بیش از ۴۴۴۷.۹ میلیارد تومان بود که ناشی از داد و ستد بیش از ۵ میلیارد و ۴۱۹ میلیون برگه سهم طی ۷۶۸ هزار و ۹۳۷ نوبت معاملاتی بود.

عرضه اولیه‌ای که به ۹۸ نرسید

در حالی که در پانزدهم اسفندماه ۱۳۹۸ اطلاعیه عرضه اولیه شرکت پلیمر آریاساسول با نماد آریا در فرابورس درج شد و پیش بینی می‌شد که زمان ثبت سفارش این عرضه اولیه در روز چهارشنبه مورخه ۲۱ اسفندماه سال جاری باشد، اما عرضه اولیه سهام شرکت آریا ساسول به سال ۹۸ نرسید و این عرضه اولیه به سال آینده موکول شد. مبینا بنی‌اسدی، مدیر ارتباطات فرابورس ایران طی مصاحبه‌ای در همین رابطه گفت: پتروشیمی آریا ساسول آخرین شرکتی بود که قرار بود تا آخر سال فرابورسی شود، اما مدیران فرابورس ایران تصمیم گرفتند برای حفظ سلامتی مردم و پرسنل فعال در بازار سرمایه فعلا این عرضه به اوایل سال ۹۹ موکول شود. جزئیات بیشتر

سقوط سنگین سهام آسیایی

روز چهارشنبه، با تداوم سنگینی شیوع سریع ویروس کرونا بر بازار‌های مالی جهان، سهام آسیایی یک سقوط سنگین دیگر را به ثبت رساندند. سهام استرالیا پیشتاز سقوط در بین بازار‌های منطقه بود؛ شاخص ای‌اس‌اکس این کشور ۶.۴۳ درصد سقوط کرد. سهام کره‌جنوبی هم با سقوط سنگینی روبه رو شد و شاخص کوسپی ۴.۸۶ درصد از ارزش خود را از دست داد. نیکی ژاپن ۱.۶۸ درصد پایین آمد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن با سقوط درصدی مواجه شد. در بازار چین کامپوزیت شانگ‌های سود‌های اولیه امروز را از دست داد و به سقوط ۱.۸۰ درصدی رسید. در هنگ‌کنگ شاخص هانگ‌سنگ ۳.۳۲ درصد از ارزش خود را از دست داد. سقوط سهام آسیایی علی‌رغم این اتفاق افتاد که دیشب در معاملات سهام آمریکا به دنبال وعده ترامپ برای ارائه یک تریلیون دلار مشوق اقتصادی، جهش کردند و داوجونز ۱۰۰۰ واحد بالا آمد.

معاملات اینترنتی سهام آمریکا به دنبال سقوط ۵ درصدی متوقف شد

ظهر چهارشنبه، به ‌رغم اعلام مشوق‌های مالی قابل‌توجه از سوی فدرال‌رزرو، نوسانات بازار سهام همچنان شدید مانده و سهام آمریکا تا آخرین حد مجاز معاملات اینترنتی سقوط کردند. میانگین صنعتی داو جونز که دیشب در بازار‌های رسمی وال‌استریت ۱۰۰۰ واحد جهش کرده بود، حالا تا این لحظه در معاملات اینترنتی امروز ۸۲۱ واحد پایین آمده که به معنای سقوط ۱۰۰۰ واحدی در آغاز معاملات وال‌استریت امروز است. داوجونز با این سقوط به محدوده پایین مجاز معاملات اینترنتی خود رسید و معاملات آن متوقف شد. اس‌اندپی ۵۰۰ و نزدک هم تا محدوده مجاز خود سقوط کردند. برای جلوگیری از نوسانات بسیار شدید، شاخص‌های سهام پس از سقوط ۵ درصدی در معاملات اینترنتی، بسته می‌شوند. شاخص نوسان بورس CBOE که نشان‌دهنده وحشت در بازار است، در روز‌های اخیر رکورد‌های تاریخی ثبت می‌کند و حتی از مقادیری که در بحران مالی بزرگ ۲۰۰۸ ثبت شده بود، بالاتر رفته است.

سقوط سنگین سهام اروپا علی‌رغم اعلام بسته کمک مالی

روز چهارشنبه، علی‌رغم اعلام چندین بسته تشویقی چند میلیارد دلاری از سوی دولت‌های مختلف اروپا برای مقابله با ویروس کرونا، سهام اروپا در معاملات امروز کار خود را با سقوط سنگینی آغاز کردند. در ساعت اول معاملات امروز اروپا شاخص پن‌یوروپین استاکس ۶۰۰ با سقوط ۳.۷ درصدی روبه رو شد. شاخص داکس آلمان ۴.۱۱ درصد سقوط کرد. کاک فرانسه ۳.۳۷ درصد پایین آمد و فوتسی انگلیس ۴.۲۱ درصد از ارزش خود را از دست داد. این به ‌رغم این اتفاق می‌افتد که شب گذشته دولت انگلیس با معرفی یک بسته مالی ۴۰۰ میلیارد دلاری اعلام کرد، هر چه در توان دارد، برای مقابله با ویروس کرونا و تأثیرات اقتصادی آن به کار خواهد گرفت. در این میان، تعطیلی رولسزرویس و ایرباس به علت شیوع ویروس کرونا باعث شد تا سهام این دو شرکت بدتر از همه سقوط کنند. سهام رولزرویس ۱۸.۷ درصد و سهام ایرباس ۱۴ درصد از ارزش خود را در همان ساعت اولیه معاملات امروز از دست دادند.

آخرین روز سال با دلار چند هزار تومانی بسته شد؟

در معاملات امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی، به نرخ ۱۴۹۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۵۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد. این نرخ نسبت به روز قبل، تغییری نداشته، ولی نسبت به اولین روز هفته، ۹۵۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور، به نرخ ۱۶۸۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۷۴۵۰ تومان به منقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به روز قبل، بدون تعییر و نسبت به روز شنبه (اولین روز هفته جاری) ۷۵۰ تومان گران‌تر شده است. علاوه بر نرخ‌های اعلام شده در صرافی‌های بانکی، شاهد رشد قیمت‌ها در بازار آزاد بودیم. بر این اساس هر اسکناس دلار آمریکا و یورو به ترتیب به نرخ‌های ۱۶۰۷۰ و ۱۷۷۵۰ تومان فروخته شد.

پایان کار سکه در سال ۹۸ در کانال ۶ میلیونی

قیمت طلا و سکه در معاملات آخرین روز کاری سال ۹۸ تغییر چندانی نسبت به روز معاملاتی گذشته نداشت، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز امروز پنج میلیون و ۹۰۰ تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۸۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۶۰۲ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

کاهش قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی

با افزایش نگرانی‌ها در مورد خسارات اقتصادی شیوع ویروس کرونا که بر تاثیرات اقدامات محرکی آمریکا سایه انداخته و سرمایه‌گذاران را بر آن داشته تا ذخایر طلای خود را بفروشند و نقدینگی جمع کنند، طلا افزایش قیمت ساعات اولیه معاملات خود را از دست و بیش از یک درصد کاهش یافت. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۲۸.۸۱ دلار کاهش ۱۴۹۹.۴۹ دلار فروخته شد.

قیمت نفت امروز هم به سقوط ادامه داد

رویترز: با تیره شدن چشم انداز تقاضا برای سوخت در میانه کاهش سفر‌ها و فعالیت‌های اجتماعی ناشی از شیوع ویروس کرونا، قیمت نفت برای سومین روز متوالی در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت و در سال جاری میلادی تاکنون ۱۷ درصد از ارزش خود را از دست داد. هر بشکه نفت برنت با ۴۹ سنت کاهش ۲۸.۲۴ دلار فروخته شد که این رقم کمترین میزان از اوایل سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رود. نفت برنت روز سه شنبه ۴.۳ درصد افت قیمت را ثبت کرد. هر بشکه نفت خام آمریکا با ۹۳ سنت کاهش ۲۶.۰۲ دلار معامله شد که کمترین قیمت در بیش از چهار سال گذشته به شمار می‌رود. نفت آمریکا WTI دیروز ۶ درصد از ارزش خود را از دست داد.

جدیدترین آمار از میانگین مصرف روزانه بنزین کشور

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با «شانا» گفت: پیش‌بینی ما این بود که مصرف بنزین در روز‌های پایانی سال حداقل به ۹۵ میلیون لیتر برسد که این رقم با کاهش تردد‌های درون‌شهری و برون‌شهری، از ابتدای اسفندماه تاکنون به‌طور میانگین به روزانه ۶۸ میلیون لیتر رسیده است.

حق بیمه شخص ثالث در سال ۹۹ چند درصد افزایش می‌یابد؟

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی با اشاره به تعیین نرخ دیه برای سال ۹۹ از سوی قوه قضاییه اعلام کرد نرخ حق بیمه شخص ثالث برای سال ۹۹ نیز حدود ۲۵ درصد افزایش خواهد یافت.

فراخوان مرسدس بنز در استرالیا

شرکت دایملر آلمان اعلام کرد، بیش از سه هزار و ۵۰۰ دستگاه از ون تجاری مرسدس بنز «ویتو» به دلیل نگرانی از آتش‌سوزی در استرالیا فراخوان داده شده‌اند. سه هزار و ۵۴۲ دستگاه از ون‌های ویتو مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ مشمول این فراخوان هستند که دلیل آن باتری نصب شده در زیر صندلی راننده است. مرسدس بنز استرالیا هشدار داده که ممکن است این باتری‌ها فاقد روکش در زیر پایه صندلی باشند که می‌تواند باعث شود کاربر فضای خالی موجود را با فضای ذخیره بار اشتباه بگیرد. از این روی، هر وسیله‌ای که در این فضای خالی قرار گیرد می‌تواند باعث قطعی مدار و ایجاد آتش‌سوزی شود. فهرستی از خودرو‌های مشمول این فراخوان نیز منتشر شده است. مالکان خودرو‌های مشمول باید با نزدیک‌ترین نمایندگی مرسدس بنز برای تعبیه یک روکش مناسب تماس بگیرند. به علاوه نصب روکش‌های جدید برای ون ویتو به رایگان مجانی انجام می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
یه عده با تمام تلاش سعی کردند قیمت نفت را به بالای صد دلار برسونند حالا باید آرزو کنند که به همون 60 دلار برگرده
زهی خیال باطل، اوضاعی خواهد شد بعد عید
وقتی قانون کذائی بیمه ثالث جدید را اصلاح و تصویب کردید و بابت کاهش تخفیفات سالانه از 10% به 5% کلی منت سر مردم گذاشتید! البته کلی هم فرانشیز برای خودتون در هر تصادف قائل شدید و زمان تخفیف بیمه را از 7 سال به 14 سال رساندید و تظاهر کردید بنفع ملت است! قرار شده بود برای چند سالی افزایش قیمت نداشته باشید! ولی الان مبارکه که بزور اجبار بیمه ثالث مردمو می تیغید!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
گرچه قانون ثالث اتومبیل مثل خیلی از قوانین جاری کشور اشکال دارد.
اولا قبل از اجرای قانون جدید نیز فقط سال اول عدم خسارت دارای تخفیف ۱۰ درصد بود و مابقی سنوات ۵ درصد تخفیف داشت.
دوما در خسارت ناشی از تصادفات ثالث فرانشیز وجود ندارد
سوما تصور بفرمائید سالانه چند هزار نفر در اثر تصادف مجروح و فوت میشوند متوسط بار مالی آن را برای شرکتهای بیمه ای در نظر بگیرید و مقایسه کنید با متوسط حق بیمه دریافتی از هر خودرو در تعداد خودروهای موجود در کشور منهای ۳۰ درصدی که اصلا پوشش بیمه ای ندارند نتیجه اینکه شرکتهای بیمه در این بخش ضرر ده هستند
ز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
ناشناس 09:50!
احتمالاً اون قانونی رو میگی در خواب دیدی! در قانون قبلی از ابتدا تا بمدت 7 سال و حداکثر 70% تخفیف منظور میشد که در قانون جدید تعداد سال تخفیف با سالی 5% به 14 سال افزایش یافته که بنفع بیمه گر است! این موضوع رو حتی کسانیکه قانون نمیدانند ولی سالها خودرو خود را بیمه کرده اند میدانند!
در بیمه نامه ثالث برای مشتری یا بیمه گذار فرانشیزی وجود ندارد بلکه این فرانشیزها برای بیمه گر است که در هر تصادف برای خود قائل شده برای هر بار تصادف کل مبلغ تصادف را نمی دهد بلکه درصدی از آنرا کسر می کند! اگر قانون جدید را نمی دانی اظهار فضل نکن برو بخوان!
در ضمن کسی نگفته بیمه ها باید ضرر کنند و این ربطی به بیمه گذار ندارد! اگر مبلغ بیمه بین بخشهایئی تقسیم میشود و بیمه گذار تمام و کمال پول خود را پرداخت کرده و شاید هیچ وقت از آن استفاده نکند و یا بندرت از آن استفاده نماید!
همه چیز سقوط کرده ، الا شتر که هر ساله جهش هم میکند . بعد میگن اقتصاد اسلامی ..
عیدی قابل توجه ای به مردم غیر خودی بدهید تا تعطیلات نوروز را باهواپیما به کشورهائی که کرونا ندارند سفر کنند مردم پیشاپیش اراین لطف و مرحمت رئیس جمهور مردمی سپاسگزاری مینمایند
کسانی که به جای بورس،دلار بی پشتوانه با اون بدهی عظیم دولت آمریکا را خریدند اشتباه کردند،با بورس میمانم....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
جوجه رو اخر اردیبهشت مشمارن
رشد اقتصادی غیر نفتی هم مثبت شده
تیتر روزنامه وطن امروز مورخ سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۸:
جذاب حبابی !!!
بالا رفتن ارزش سهام بانک هاوخودروسازان که درگیرزیان های عملیاتی هستند نشان از رفتار حبابی بورس دارد!
بالاخره جرایدهم به رشدغیرعادی وغیرمنطقی وحبابی بودن بورس اذعان کردند
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
پاسخ ها
ناظر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۸
بله واقعا-آخه چرا ما باید کودتا را در آمریک سازماندهی کنیم و دولت مردمی را سافط کنیم-چرا باید از یک کشور متحاصم با آمریکا حمایت کنیم-چرا بایداز گروههای تروریستی در خاک آمریکا حمایت کنیم به ما چه ربطی داره از یک کشور اشغالگر در قاره آمریکا همه جانبه حمایت کنیم-به ما چه ربطی داره در اطراف خاک آمریکا دهها پایگاه نظامی بزنیم-چرا باید یکی از فرماندهان ارتش آمریکا را ترور کنیم-چرا باید کشور آمریکا را تحریم اقتصادی کنیم؟!!! چرا .....آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
حیف که ما قانون کپی رایت را اجراء نمیکنیم والا این شرکت مرسدس بنز بعلت تقلید از خودروسازهای ایرانی مجازات میشد.
بورس محکوم به شکست است حالا صبرکنید تا اردیبهشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
کل پولی که تو بورس داریم سود سال 98 هستش .برا همین خیالی نیست
در ضمن تا اردیبهشت هم کلی فرصت هست برای سود
حالا تو چرا می سوزی؟
مرد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
شکست هم بکنه باز یه روز صعودی میشه مهم اینه که سهامتو نفروشی
آخه قربونت برم از اول امریکا با ما دشمنی کرد ما کارش نداشتیم اگه میگید اول ما سفارت امریکا را اشغال کردیم خوب اسناد سفارت نشون داد چقدر علیه ما توطئه میکرده بعد از سالها که برجام خواست ما روابطمون بهتر بشه ترامپ زد زیرش دیگه چی میگید انصاف هم خوب چیزیه والا
سقوط بورس امريكا خبر درج شده در همين صفحه
سقوط بورسهاي اسيا خبر درج شده در همين صفحه
سقوط بورس هاي اروپا خبر درج شده در همين صفحه
صعود بورس ايران باز خبر درج شده در همين صفحه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
تا کور شود هر آنکه نتواند دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
داداش یک هفته بود شاخص سقوط می کرد خبر نداری
اگر نفت زیر ده دلار برسد تکلیف بودجه تصویب شده روحانی در سال آینده چه خواهد شد
سهام هاییکه تولید وفروش داخلی ندارند سقوط نخواهند کرد ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار