بازدید 14794

خالی کردن جیب مردم به بهانه تست کرونا

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه برخی مراکز به بهانه تست کرونا جیب مردم را خالی می‌کنند، گفت: تاکنون مجوز انجام تست کرونا به هیچ‌کدام از آزمایشگاه و مراکز خصوصی استان داده نشده است.
کد خبر: ۹۶۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ 07 March 2020
به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سید حسن اینانلو اظهار داشت: تست کرونا فقط جهت تایید قطعی این بیماری است، حتی برای رد کردن این بیماری هم تست کرونا بکار نمی‌آید، یعنی اگر کسی تست کرونای منفی داشته باشد به این معنا نیست که کرونا نگرفته است.

وی با بیان اینکه اکنون متخصصین عفونی ما ملاک تشخیص را اعلائم بالینی و سی تی اسکن ریه می‌دانند، افزود: اگر شخصی علائم بالینی و سی تی اسکن ریه او نشانگر کرونا باشد، با تشخیص کرونا بستری شده و مورد درمان قرار خواهد گرفت، حتی اگر تست کرونا او منفی باشد.

سرپرست معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، بیان کرد: مریضی که بصورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کند و حال عمومی خوبی دارد، دلیلی برای انجام آزمایش وجود ندارد به دلیل اینکه کمکی به سیر بیماری نمی‌کند و اگر علائم بیماری نزدیک به کرونا داشته باشد، به فرد دارو داده و مرخص می‌شود، اما اگر تنگی نفس شدید داشته باشد بستری و تحت درمان قرار خواهد گرفت.

اینانلو با بیان اینکه تست کرونا به آن میزانی که بر آن تاکید داریم با اهمیت نیست، گفت: اکنون مجوز تست کرونا به مراکز دولتی و چند مرکز خصوصی در تهران داده شده است.

وی تصریح کرد: اکنون در بیمارستان امام علی (ع) شهر کرج به اندازه کافی کیت برای انجام تست کرونا وجود دارد، اما این کیت‌ها تنها برای بیماران بستری شده است و تنها جهت مستند سازی برای وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی از تعداد بیماران دارای کرونای مثبت است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه برخی مراکز به بهانه انجام تست کرونا جیب مردم را خالی می‌کنند، خاطر نشان کرد: هیچ تست کرونایی در هیچ آزمایشگاه خصوصی در استان البرز فعلا انجام نمی‌شود و تصمیم گیری این که به آزمایشگاه‌ها این مجوز داده شود با معاونت درمان است که فعلا دادن این مجوز ضرورت ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل