بازدید 8420
۱

هلال احمر و تصمیم ریس جمهور

علی صارمیان
کد خبر: ۹۶۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ 07 March 2020
متأسفانه در هنگامه بیماری کرونا؛ چند گروه که علاقمندند هلال احمر و پتانسیل هایش را ذیل نهاد‌های دیگر تعریف کنند و عملا با لجاجت و گسترش اخبار منفی، تصمیم‌گیری کلان را در این نهاد؛ بخصوص پیشنهاد‌های درونی این شبکه گسترده را در وضعیت بحران اخیر کرونا، غیر موثر کنند و یا با نگاهی خدای نکرده غیر مطلع یا بعضا منفعت طلبانه در صدد هستند که ضمن تاکید بر اعمال تعارض منافع، افرادی بی تجربه و بی شناخت عملیاتی و فاقد توان مدیریت میدانی بحران را بر راس جمعیت خدوم بگمارند، شروع به تضعیف آن در رسانه‌ها کرده اند.

قطعا این توان هلال احمر بدون کوتاه آمدن بخشی که از خلاءقانونی، منفعت گروهی را بر مصالح کشور ترجیح می‌دهند، مانع ابتکار عمل و چابکی این نهاد می‌شوند. فی الحال ریس جمهور اگر بتواند فردی از بین پرسنل هلال احمر را به علت قانونی اختبارات ویژه در بحران و به استناد اینکه جمعیت هلال‌احمر از قانون خدمات اداری کشوری تبعیت می‌کند و با توجه به این قانون، تعیین سرپرست موقت در خلاء اساسنامه و داشتن اختیارات ریس جمهور در قانون اساسی در راس تابعان قانون خدمات اداری استخدامی کشور، دست ریس جمهور برای تعیین سرپرست جمعیت مزبور از نظر دکترین حقوقی قانونی باز است و امید است در این گرفتاری کشور در کرونا؛ شورای عالی هلال احمر که بدون در نظر گرفتن عدم تعارض منافع خواستار تعیین یکی از گروه خویش بودند و با همین رویه ریس قبلی را دوسال پیش تعیین کردند، تعیین سرپرست و تفویض اختیارات ریس جمعیت را تا هنگامه انتصاب ریس دائم که قانونی و درست است، تسهیل کنند.

اما کم هزینه‌ترین اقدام می‌تواند استیذان ریس جمهور به سرپرست قانونی داخل جمعیت مطابق ماده ۱۳ اساسنامه باشد که تعیین می‌کند در غیاب ریس جمعیت هلال احمر، دبیر کل قائم مقام اداری اوست.

ریس جمهور از راه تعیین دبیرکل به مدت سه ماه به عنوان سرپرست هلال احمر می‌تواند نظم و توانایی بیشتری در میان این دعوا‌های سیاسی به هلال احمر دهد.

شخصا دبیرکل فعلی هلال احمر را از نظر توانایی و شناخت هلال احمر در چند بحران میدانی یکی دوساله اخیر فردی همراه با امدادگران و توانا در تصمیم گیری و از نظر سلامت نفس و پاکدستی سالم تشخیص می‌دهم که در صورت معرفی به عنوان سرپرست موقت هلال احمر؛ می‌تواند بدون اشتباهات قبلی و بخصوص یکساله اخیر روسای هلال احمر که وی را وتو می‌کردند؛ توان اول مدیریت بحران توسط هلال احمر در پیشانی خط مقدم بحران کرونا باشد.

امید است ریس جمهور در این مساله تسریع نماید چرا که آوردن افراد فاقد توان عملیاتی و بی شناخت از هلال احمر؛ فقط اتلاف وقت خواهد بود. کمک کنیم هلال احمر به توان اصلی اش برگردد.

۱۷ اسفند ۹۸
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یک نفردستور دهد داخل هر نانوایی یک بسیجی برای گرفتن پول و رعایت نکات بهداشتی حاضر شود تا زنجیره کورنا در نانوایی ها قطع شود وآقاجان ناشنوایان به پول دست نزنندید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان