بازدید 8098

تعیین دادیار ویژه برای رصد فضای مجازی در کاشمر

دادستان کاشمر گفت: برای شناسایی و برخورد با افرادی که در خصوص ویروس کرونا در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی و پخش شایعات می‎کنند، دادیار ویژه تعیین شده و پلیس فتا نیز به صورت جدی فضای مجازی را رصد می‏‌کند.
کد خبر: ۹۶۴۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 07 March 2020

به گزارش «تابناک»، غلامرضا طالعی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با هرگونه مواردی که سلامت مردم را به خطر بیندازد، برخورد قاطع خواهد شد و هرگونه گزارشی را با جدیت و قاطعیت و در کم‌ترین زمان بررسی خواهیم کرد، سلامتی مردم برای ما بسیار مهم است و با هیچ کس در این رابطه تعارف نداریم.

وی به کسانی که در فضای مجازی اقدام به پخش برخی شایعات و اخبار نادرست و همچنین مطالب غیر واقع، می‌کنند و باعث تشویش اذهان عمومی و بر هم زدن آرامش جامعه می‌شوند، هشدار داد و گفت: طبق قانون و با جدیت با این افراد برخورد خواهد شد.

دادستان کاشمر مطرح کرد: ضمن اینکه برای رصد فضای مجازی دادیار ویژه تعیین شده و پلیس فتا نیز به صورت جدی فضای مجازی را رصد می‌‏کند، از ریاست شبکه بهداشت و درمان کاشمر خواسته شده هرگونه مطلبی که در فضای مجازی اقدام به تشویش اذهان عمومی و انتشار اکاذیب می‎نماید، گزارش نموده تا پیگیری‎های لازم و به موقع صورت گیرد.

وی همچنین افزود: به ادمین‎های کانال‎های فضای مجازی شهرستان، تذکرهای لازم در خصوص تخلفات و جرائم احتمالی در این فضا توسط پلیس فتا داده شده و هرگونه اطلاع رسانی باید با اخذ اطلاعات صحیح از ریاست شبکه بهداشت و درمان انجام شود، بدیهی است با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد.

طالعی بیان کرد: هر مراسم و تجمع غیر ضروری در شهرستان، تحت هر عنوانی تا اطلاع ثانوی ممنوع بوده و تصمیمات در شهرستان بر اساس یک نگاه و خرد جمعی، برابر دستورالعمل‎های بهداشتی مربوطه مصوب می‎شود.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه‎های شورای پیشگیری شهرستان و با همراهی و اخذ نظر متولیان، حضور در بقاع متبرکه کاشمر تا عادی شدن شرایط با محدودیت مواجه خواهند بود، افزود: همشهریان در راستای حفظ سلامت و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، همراهی و همکاری لازم را داشته باشند و از حضور در اماکن عمومی و پرجمعیت به جد پرهیز کنند که در همین راستا و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، برگزاری تمامی تجمعات غیر ضروری، مراسم، جشن‎ها و دیگر برنامه‏‌ها در شهرستان تعطیل و ممنوع است.

دادستان کاشمر عنوان کرد: تا اطلاع ثانوی اماکن پرتردد و تالارها تعطیل هستند و حق برگزاری هیچ گونه برنامه‎ای را ندارند و اگر تخلفی مشاهده شود، تعطیل خواهند شد؛ همچنین برای سایر اماکن و نیز گزارش‌های واصله حسب مورد، تدابیر لازم توسط شورای پیشگیری شهرستان اتخاذ خواهد شد.

وی ادامه داد: برابر قوانین و همچنین دستور ویژه دادستان کل کشور، این دادستانی در صورت کشف هرگونه احتکار، برخورد قاطع و محکم نموده و همچنین در خصوص گران‌فروشی اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز، بازرسی‎های لازم توسط اداره صنعت، معدن و تجارت انجام می‌شود و در موارد تخلف، برخوردهای قانونی سریع و مقتضی توسط اداره تعزیرات اعمال می‌گردد و نسبت به پلمب واحدهای متخلف برابر مقررات اقدام خواهد شد.

طالعی اظهار کرد: اقلام مورد نیاز بهداشتی با نظارت مرکز بهداشت و سایر مراجع ذی‌ربط به شهرستان وارد و توزیع می‌‏گردد که از طریق مراجع مذکور به نحو شایسته اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد و نیازی نیست مردم در این خصوص هیچ گونه نگرانی داشته باشند.

وی گفت: همشهریان ضمن حفظ آرامش، از حضور در اماکن عمومی و رفت و آمدهای غیر ضروری پرهیز و امتناع نموده و با توجه به اعلامیه‎های رسمی وزارت بهداشت و درمان، نسبت به رعایت کامل موارد بهداشتی اقدام نمایند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار