بازدید 10083
۲

برنامه‌های سفرتان را لغو کنید

فوق تخصص عفونی گفت: سفر کردن احتمال شیوع و ابتلا به بیماری را مضاعف می‌کند، لذا خانواده‌ها این ۲ یا ۳ هفته هم، برنامه سفرشان را لغو کنند.
کد خبر: ۹۶۴۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹ 07 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما دکتر مردانی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با بیان این مطلب افزود: قرنطینه در غیر از خانه و غیر شهر موطن خود، معنایی ندارد و بهترین محل، خانه و شهر خود است، زیرا امکانات درمانی هر شهری به اندازه ساکنان آن شهر است و اگر جمعیت کثیری به عنوان مسافر به شهر دیگری مراجعه کنند موجب بحران می‌شود.

این فوق تخصص عفونی با بیان این که ویروس کرونا در ۸۰ درصد موارد، علامتی ندارد و یا خیلی خفیف است گفت: اگر در خانواده‌ای فردی علائمی نظیر سرماخوردگی و آنفلوانزا دارد باید او را قرنطینه خانگی کنند و همه چیز او را جدا کنند و چنانچه علائمی مثل تب و تنگی نفس داشت او را به مراکز درمانی منتقل کنند.

دکتر مردانی افزود: بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت تا یکسال آینده ۴۰ تا ۷۰ درصد جمعیت جهان کرونا را تجربه خواهند کرد و قطعا تا یکسال آینده این بیماری از حالت اپیدمیک خارج می‌شود.

وی با بیان این که گرما و مناطق گرمسیر، تاثیری روی ویروس کرونا ندارد گفت: وقتی هوا گرم می‌شود تجمعات و دور هم جمع شدن‌ها کمتر می‌شود و به این دلیل امکان سرایت این بیماری کاهش می‌یابد و الا گرمای هوا و مثلا سفر به جنوب کشور و خوزستان هیچ تاثیری بر ویروس و ابتلا به آن ندارد.

دکتر مردانی افزود: ایمنی بدن افراد را استرس و نگرانی و نخوردن غذا و میوه جات تضعیف می‌کند و باید تا آنجا که ممکن است نگرانی و استرس را از خود دور و موارد بهداشتی را رعایت کنند و با تغذیه مناسب و سفر نکردن از بیماری اجتناب کنند.

دکتر جان بابایی معاون وزیر بهداشت هم با بیان این که نکته کلیدی در کنترل بیماری، شناسایی افراد بیمار است گفت: یک پنجم مبتلایان همیشه شناسایی می‌شوند، از این جهت است که توصیه می‌شود افراد سفر نروند و نکات بهداشتی را رعایت کنند تا خواسته یا ناخواسته به شیوع و سرایت بیماری کمک نکنند.

وی افزود: هنر این نیست که ما هر که مریض شد بستری کنیم بلکه پیشگیری و کنترل بیماری هنر است و اگر شمار مبتلایان بخواهد مدام زیاد شود تا ۱۰ برابر بیشتر، تخت بیمارستانی نیاز خواهیم داشت.

معاون وزیر بهداشت گفت: ما استدعایمان از مردم این است که در خانه بمانند و سفر نرونند و اگر این اتفاق بیفتد و مردم رعایت کنند ما قطعا قبل از عید به سمت سرازیری و کاهش مبتلایان و کنترل بیماری خواهیم رفت.

دکتر جان بابایی با بیان این که به زودی بیماری کووید ۱۹ مهار خواهد شد افزود: سیر کاهش شیوع بیماری نشان می‌دهد که مردم موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند و مبتلایان و صاحبان علائم بیماری زودتر به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، سیستم بهداشت و درمان امادگی بیشتری پیدا کرده است و دارو‌های جدید هم دارد می‌آید.

وی تصریح کرد: ما درصدد هستیم بیمارستان‌ها را سبک کنیم و از هتل‌ها و مهمانسرا‌ها برای قرنطینه و نگهداری برخی از بیماران که شرایطشان رو به بهبود است استفاده کنیم، این افراد در حال خوب شدن هستند و شرایطشان کنترل شده است، اما هنوز ناقل بیماری اند و امکان ترخیص کامل آن‌ها وجود ندارد، زیرا ۱۴ روز مداوای بیماری طول می‌کشد.

معاون وزیر بهداشت گفت: هیچ دارویی خاصِ کووید ۱۹ تولید نشده است و مجوز مصرف هم ندارد، زیرا تولید و استفاده دارو سیر مشخص و حساسی در جهان دارد و باید تاییدیه‌های مختلف جهانی و داخلی دریافت کند و نمی‌شود سر خود دارویی تولید یا استفاده کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
درود بر شما بد نیست حداقل مراجع عظام اگر احساس تکلیف می کنند و در مقابل مرگ انسانها بی تفاوت نیستند فتوایی در این خصوص صادر کنن شاید مردم بی عقل سرجایشان بنشینند.
میخوایم لغو کنیم عزیز پولمون و پس نمیدن. هیچ جا هم نظارت نیست. شرکت رجا میگه تا آخر اسفند وقت دارید کنسل کنید و حتما باید حضوری بیاید آژانس ها یا راه آهن اونم تو این وضعیت ! هواپیمایی ها هم میگن فعلا پول نداریم پس بدیم ! موقع خرید بلدن اینترنتی و ثانیه ای پول بگیرن موقع پس دادن ... ! واقعا متاسفم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار