بازدید 21564
۷

افزایش سیر بستری‌های کرونایی در قم

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی قم با گلایه از عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی برخی از مردم از افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرنا در استان خبرداد.
کد خبر: ۹۶۴۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 07 March 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا دکتر علی ابرازه جمعه شب در گفتگو با بخش خبر شبکه استانی قم با اشاره به بستری شدن ۱۰۲۶ نفر در مراکز درمانی در قم گفت: متاسفانه ۱۶۷ نفر از ۲۴ ساعت گذشته به مراکز درمانی مراجعه و بستری شده اند و تا این لحظه بیش از ۵۰۰ نفر به این بیماری به شکل قطعی مبتلا شده اند.

وی افزود: تعداد بهبود یافتگان رو به افزایش است ولی متاسفانه تعداد بستری شدگان نیز دائما افزایش پیدا می‌کند. واقعا نیروهای پرستاری و خدمات و پزشکان زیربار فشار افزایش بستری ها خم به ابرو نیاوردند ولی تحمل هم حدی دارد.

قائم مقام علوم پزشکی قم، بیان کرد: امروز از بخش کهک هم تصاویری به دست ما رسید که در این زمینه واقعا از مردم می خواهیم که تعطیلات آخر هفته را در منازل خود بمانند و مهمانی های آخر هفته ای را برگزار نکنند که این چنین شاهد افزایش بیماران نباشیم.

وی گفت: در خصوص طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا نیز باید گفت که این طرح در سه استان قم، گیلان و اصفهان به شکل پایلوت انجام می شود. این بخشنامه تجزیه و تحلیل شده و به این صورت است که از کمک ظرفیت استانی از جمله بسیج و سپاه و... استفاده کنیم و کسانی که هنوز شناسایی نشده اند از طریق رسانه ملی اطلاع رسانی می کنیم که چگونه با سامانه های ما تماس بگیرند. باید درمان دارویی در منزل و نمایندگی ها شروع شود. در روزهای آینده این طرح را اطلاع رسانی می کنیم به دنبال آن هستیم که روند بستری در بیمارستان ها کاهش دهیم و درمان را در منزل افراد آغاز کنیم.

وی درخصوص کمبود ماسک و دستکش گفت: در حوزه تامین حفاظت فردی سعی کردیم که ماسک و دستکش لازم را در مراکز درمانی تامین کنیم ولی مسئولان اداره کل صمت استان نیز قول داده شده است که با راه اندازی خطوط تولید این مساله نیز در استان حل شود.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز مراقبتی در جمکران بیان کرد: این مرکز اقامتی با هدف تامین نیازهای درمانی افرادی است بیماری آنها بهبود یافته و دوران پس از درمان را طی می کنند در نظر گرفته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
مردمانی که خوب را ازبد تشخیص نمی هند همان بهتر که کرونا بگیرند .
پس جناب روازاده دارد چه می کند؟
خداوند به کادر پزشکی و پرستاری صبر و اجر عنایت بفرماید و هر چه سریعتر این بلیه ی ساخته ی دست بشر را از عالم بشریت دورنماید.
قم را قرنطینه کنید اجازه رفت و آمد به هیچ کس در ورود و خروج از این شهر را ندهید.
قابل توجه اینکه دو روز پیش حرم رفته بودم
متأسفانه هیچ فرقی با روزهای عادی نداشت
هیچ حائلی تا ضریح وجود نداشت و بوسیدن و.... نیز عادی بود.
خدمه اونجا ایستاده و هیچ تذکری هم نمی دادند.
اون وقت رهبر می فرماید: هر کاری که به شیوع این بیماری کمک کند، سیئه و گناه است....

قربان بشم خدا را
یک بام و دو هوا را
امیدوارم اون هایی که می گفتند قرنطینه قدیمی شده و منسوخ شده است پیش وجدان خودشون از این همه مرگ و میر جوابی داشته باشند ....
چرا قم را قرنطینه نکردید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی