لغو طرح ترافیک به مبارزه با کرونا کمک میکند؟

طرح ترافیک شهر تهران سالیان زیادی است که اجرا میشود و در هر دوره افرادی که پولدارتر بودند و یا روابط خاصی داشتند میتوانستند وارد طرح ترافیک شوند. این در حالی است که مدیریت شهری پنجم با شعار مقابله با رانت با دریافت کارت طرح ترافیک بر طبق روابط و بدون ضوابط ایستاد، اما نتوانست از درآمد ناشی از آن بگذرد و شهروندان میتوانند برای ورود به طرح هزینه کنند.
به گزارش «تابناک»؛ در ابتدای اجرای طرح ترافیک جدید حواشی زیادی ایجاد شد. برخی آن را موفق و برخی دیگر نقطه ضعف دانستند؛ با وجود این، طرح ترافیک جدید در بخشی با عنوان مقابله با آلودگی هوا به کار خود ادامه داد. شعار مدیریت شهری پنجم، حفظ سلامتی شهروندان و مقابله با آلودگی هوا و ترافیک بود.
بیش از دو سال از حضور مدیریت شهری پنجم میگذرد و پایتخت با مشکلی با نام شیوع ویروس کرونا درگیر است. ویروسی که از طریق انسان به انسان منتقل میشود و افراد باید از اجتماعات دوری کنند. بازارها خلوت شد و اتوبوسها و متروها ضدعفونی. با این حال مردم از ترس جان خود، سعی کردند تا کمتر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند. بر این اساس حضور موتورها در خیابان بر قوت خود ماند، اما برخی افراد بناچار باید در سطح شهر تردد کنند. خیلی از ادارات به کار خود ادامه میدهند و دولت تصمیمی بر لغو فعالیت آنها نگرفته است.
شهروندان هر روزه از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده میکردند و هر روزه ریسک ابتلا به کرونا در تهران که حالا به وضعیت قرمز درآمده افزایش پیدا میکند.
در این میان احساس میشود برخی قوانین، باید موقت لغو شده تا جان شهروندان نیز حفظ شود.
در این رابطه، رسانهها پیشنهاد لغو طرح ترافیک برای استفاده شهروندان از وسایل شخصی به جای حمل و نقل عمومی را مطرح کردند.
لغو طرح ترافیک بر عهده شورای عالی ترافیک
علی عالی، مدیر روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این رابطه طی گفتگویی عنوان کرد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، نهاد اجرا کننده مصوبات شورای شهر و شورای عالی ترافیک است و اگر این دست پیشنهادها (لغو طرحهای ترافیکی) بخواهد به مرحله اجرا برسد، باید در شورای عالی ترافیک مصوب و سپس برای اجرا به معاونت حمل و نقل و ترافیک ابلاغ شود.
او در پاسخ به این که آیا این پیشنهاد میتواند عملی شود، گفت: من بعید میدانم بتوان این چنین پیشنهادهای ترافیکی را به مرحله اجرا رساند و برای پیگیری این امر باید موضوع از سوی شورای عالی ترافیک پیگیری شود.
شورای عالی ترافیک به کاهش ساعت طرح رای داد؟!
در پی شیوع ویروس کرونا و اوج گرفتن این بیماری در هفته جاری، شورای عالی ترافیک نسبت به کاهش ساعات ورود به محدودههای ترافیک اقدام و اعلام کرد تا پایان هفته گذشته، ساعات ورود به محدودههای ترافیکی از ساعت ۸ تا ۱۷ خواهد بود.
یوسف حجت درباره تصمیمگیری جدید برای ساعات آغاز و پایان ورود به محدودههای ترافیکی، اظهار کرد: با توجه به تداوم وجود ویروس کرونا و اینکه وضعیت تغییر چندانی نکرده، ساعات ۸ تا ۱۷ برای ورود به محدودههای ترافیکی تا پایان سال اعمال خواهد شد.
بحران مدیریت ادامه دارد
در صورتی که طرح ترافیک برای مقابله با ترافیک و کاهش آلودگی هوا در نواحی مرکزی پایتخت در نظر گرفته شده و زمانی که این دو پارامتر نباشد منطقی است که این طرح به بهای جان شهروندان تا مدتی لغو شود.
هرچند در این روزهای تهران آلودگی هوا را تجربه کرد، شورای عالی ترافیک میتوانست طی قانونی، ورود خودروهای شخصی را با قوانین مشخص در روزهای خاص آزاد کند.
خیابانهای تهران در این روزها خلوت شده است بنابراین پارامتر ترافیک حذف میشود از سوی دیگر جان شهروندان اهمیت زیادی دارد و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هر چند ضدعفونی شود مخاطرات خود را دارد و بهتر است تا شهروندان با حضور حداقلی در این اماکن ظاهر شوند. در این راستا شورای عالی ترافیک میتوانست برای چند روز این طرح را آزاد و از درآمد آن صرف نظر کند تا رفتار شهروندان را مطابق آن بررسی کند. این در حالی است که بسیاری از شهروندان در این روزهای سخت از درآمد خود صرف نظر کرد، اما شورای مذکور به بهای جان شهروندان این اقدام را انجام نداده است.
بهداشتیها به زندگی بحرانی و آماده باش همیشگی عادت دیرینه دارند.سیل می شود خیلیها تعطیل می کنند می روند یا نهایتا تا مدتی بعد از سیل درگیرند ولی ما باید از روز اول تا سالی یا سالیانی بعد درگیر عواقبش باشیم.عواقبی مثل:عدم شیوع بیماریهای واگیر،سالک،هاری،افزایش آمار خودکشی و...و... #زلزله می آید همه بجای امن پناه می برند اما بهداشت باید به دل مناطق #غیرامن برود و وظیفه اش را انجام دهد.عید از راه می رسد و در حالیکه دیگران بار سفر برمی بندند ، تازه آماده باش و چندشیفته بودنهای بهداشت شروع می گردد.کرونا مهمان ناخوانده می شود همه به فکر اینند که از خانه بیرون نیایند تا مبتلا نکردند ولی ما باید با کمترین امکانات سراغ مشکوکها رفته بیماریابی نماییم. درحالیکه در چنین بحرانی همه تعطیل یا نیمه تعطیلند ما باید چندبرابر کار کنیم تا بحران کنترل شود خیلی از هموطنان یا کارمندان منتظرند کرونا _به امید خدا_راهش را بگیرد و با شروع گرما شرش را کم کند ولی ما تازه لرز سالک و تب کریمه و بیماریهای انگلی روده ای که با گرما از راه می رسند برمان داشته است!دردهای بهداشت خیلی بیشتر از تصور است خیلی زیادتر از آن است که بشود با چند خط فریادشان زد.بهداشتیها با این همه استرس و کار و دغدغه و بحران و آماده باش انصافا در زندگی های شخصی و خانوادگی هم بسیار متأثر شده اند و اکثرا توان رسیدن به خانواده های اجباراً کوچک شده خود را ندارند.بعد در این واویلای انصاف می بینیم که از کمترین حقوق ،مزایا و توجه برخوردارند.می بینیم که ۵۰درصد افزایش برای همه وزارتخانه ها اجرا می شود ولی به بهداشت که می رسند می گویند اگر از منابع خودتان می توانید اجرا کنید!آخه برادر من کدام منابع؟ وجدانی کدام نیرو در کدام وزارتخانه حاضر است با مدرک کارشناسی یا ارشد- ماهی زیر دو میلیون- با این همه ریسک،بحران و شرایط سخت کار کند و جانش را به خطر بیندازد؟البته بهداشت یاد گرفته در همه بحرانها جانش را کف دست بگذارد و به امید روزهای بهتر برای هموطنانش سخت کار کند اما کاش مسوولان هم کمی فقط کمی جدیتر به این سربازان کم توقع توجه نمایند و مردم عزیز هم بدانند که دل فرزندانشان در بهداشت گاهی اوقات با یک تشکر خشک و خالی هم به تپش می افتد.(سیدعباس میرهاشمی)
@behdashtpold
ببین سازمان جهانی بهداشت چه پیش بینی ایی کرده؟؟!!!
شوخی گرفتیدا
همین الانش تخت ندارید دیگه
فعالیت ویروس هم محدود میشود
همه باید بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کنیم
اصلاحطلبی امکانی نداشته ،یقه اونایی رابگیر که موجب این اوضاع شدند.
این یعنی مسئولین دارن بنزین بی کیفیت میدن و پول میگیرن
از ان طرفم دوباره پول میگیرن برای کاهش آلودگی هوا و تردد
در نتیجه این مسئولین از پول نمیگذرن








