بازدید 50926
هزار و نهصد و چهل و دومین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

کنایه شبکه استانی قم به کرونا گرفتن پسر حدادعادل / کنایه وزیر ارشاد به برخی مسوولان / توصیه کلیدی منتجب نیا به مجلس آینده / چرا جلسه دولت به کاخ سعدآباد رفت؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:نظر پارسایی درباره رای گیری تلفنی از نمایندگان مجلس / کوهکن: مجلس دهم شاخ و شمشاد نبود، اما ... / و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۶ 04 March 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
کنایه وزیر ارشاد به برخی مسوولان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از خود بزرگ‌بینی برخی از مسوولان، خطاب به آنان گفت: «دغدغه مردم، کروناگرفتکی من و شما نیست.» سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توییتی، از برخی مسوولان دولتی و نمایندگان مجلس برای بزرگ‌نمایی اخبار مثبت شدن تست کرونای‌شان انتقاد کرد. صالحی توییت کرد: «چند خبر منتشر شده در امروز از مراکز واشخاص مسوول: ۱-تعداد ... از نمایندگان مجلس کرونا گرفتند. ۲-رئیس مرکز... کرونا گرفته است. ۳- نماینده شهرستان...:کرونای من کنترل شده است. عزیزان: دغدغه مردم، کروناگرفتکی من و شما نیست. خودبزرگ‌بینی را کنار بگذاریم.»
 
توصیه کلیدی منتجب نیا به مجلس آینده

دبیر کل حزب جمهوریت ایران اسلامی گفت: مجلس یازدهم و دولت باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا نارضایتی‌ها را به حداقل برسانند و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف کنند.حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا با اشاره به درگیری کشور با مشکلات مختلف، اظهار کرد: مردم نارضایتی دارند، دولت مشکلاتی دارد و برخی ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها وجود دارد؛ بنابراین باید مسائل دوران رقابت انتخابات مجلس کنار گذاشته شود؛ زیرا در غیر این صورت مشکلات کشور باقی می‌ماند.وی با بیان اینکه مجلس یازدهم بار سنگینی بر دوش دارد و جناح پیروز انتخابات که اکثریت مجلس را تشکیل داده است باید به اولویت‌های کشور توجه کند، ادامه داد: مردم به لحاظ اقتصادی دچار مشکلات جدی هستند. من نمی‌گویم مشکلات باید با معجزه و یک شبه حل شود، اما اگر مجلس و دولت فعلی دست به دست هم می‌دادند، از نظرات کارشناسی استفاده کرده و اقدام شجاعانه داشتند، کار به اینجا نمی‌رسید. حالا مجلس یازدهم و دولت باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا نارضایتی‌ها را به حداقل برسانند و مشکلات اقتصادی و اجتماعی را برطرف کنند.این فعال سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: شاید رقابتی بین دولت و جناح پیروز مجلس یازدهم وجود داشته است، اما دیگر نباید این مسائل مطرح شود؛ زیرا اکنون زمان همکاری برای کاهش مشکلات معیشتی مردم است. اکثریت و اقلیت مجلس باید دست به دست هم داده و با همکاری دولت، قدم‌های خوبی در جهت حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاست خارجی برداشته شود. مشاهده می‌کنیم یک بیماری چگونه به کشور خسارت وارد کرده و تلفات داشته است؛ بنابراین الان زمان همکاری است.
 
نظر پارسایی درباره رای گیری تلفنی از نمایندگان مجلس

یک نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رای‌گیری استمزاجی به صورت تلفنی خلاف آیین‌نامه مجلس است و در هیچ کجای این آیین‌نامه چنین رای‌گیری وجود ندارد. بهرام پارسایی درباره رای‌گیری استمزاجی در خصوص اصل هشتاد و پنجی بودجه سال ۹۹ به صورت تلفنی از سوی اعضای هیئت رئیسه گفت: یکی از اعضای هیئت رئیسه با من تماس گرفت و گفت: برای اصل هشتاد و پنجی شدن بودجه سال ۹۹ تماس می‌گیرد و نظرم را جویا شد من هم گفتم باید آیین‌نامه را مطالعه کنم و ببینم این رای‌گیری شدنی است یا خیر. قرار شد نیم ساعت بعد زنگ بزنند و نظرم را جویا شوم که این کار را انجام ندادند. عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این نحوه تماس‌شان علاوه بر اینکه خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس است فقط برای حل کردن صورت مسئله است، بودجه بحث حساس و مهمی است و چیزی نیست که بشود مسئولیتش را برعهده هیئت رئیسه و یا اقلیتی از نمایندگان گذاشت باید با رای مستقیم نمایندگان تفویض اختیار می‌شد. وی با اشاره به سخنان سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گفته شده با توجه به نظر اکثریت نمایندگان کمیسیون تلفیق در مورد بودجه تصمیم می‌گیرد و برای این کار هم آقای لاریجانی اذن رهبری را گرفته‌اند؛ اذن رهبری بحثش جداست، اما نظر نمایندگان را به صورت تلفنی پرسیدن و اینگونه رای‌گیری کردن در آیین‌نامه داخلی مجلس دیده نشده و چنین رای‌گیری خلاف است.
 
کوهکن: مجلس دهم شاخ و شمشاد نبود، اما ...

عضو فراکسیون ولایی مجلس می‌گوید: نمایندگان در این دوره همدیگر را تحمل می‌کردند و کمتر بخاطر نطق یا اظهارنظری شاهد برخورد بین نمایندگان بودیم، این از ویژگی‌های مثبت مجلس دهم بود. محسن کوهکن، نماینده اصولگرای لنجان درباره نقاط ضعف و قوت مجلس دهم به خبرآنلاین گفت: مجلس دهم تمرینی برای هماهنگی سه فراکسیون در مسائل مهم کشور بود. در این مجلس، هر چه برپایه تعامل و گفتگو پیش رفت به نتیجه می‌رسید، اما متاسفانه مطالبات حوزه انتخابیه، نمایندگان را وارد اقداماتی می‌کند که در شرح وظایف آنان تعریف نشده است.وی ادامه داد: نمایندگان در این دوره همدیگر را تحمل می‌کردند و کمتر بخاطر نطق یا اظهارنظری شاهد برخورد بین نمایندگان بودیم، این از ویژگی‌های مثبت مجلس دهم بود. کوهکن با اشاره به رد صلاحیت نزدیک به ۹۰ نفر از نمایندگان پارلمان دهم، گفت: متاسفانه در قضاوت عملکرد مجلس دهم گا‌ها تندروی صورت می‌گیرد، به طور مثال می‌گویند وقتی این تعداد از نمایندگان توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده اند پس باید این مجلس منحل شود، نمی‌گوییم بگویند پارلمان شاخ و شمشاد است، قطعا این هم قضاوت اشتباهی است، اما باید عملکرد نمایندگان را منصفانه و منطقی مورد بررسی و واکاوی قرار داد.این نماینده اصولگرا به عملکرد مجلس در حوزه قانون گذاری نمره ۱۴/۷۵ داد و بیان کرد: نمی‌توان گفت: مجلس در این حوزه خیلی عالی عمل کرد.
 
نائب رئیس مجلس دولت روحانی را به توپ بست

نائب رئیس مجلس گفت: جامعه از تصمیمات غلط اقتصادی دولت و تبعیض‌های موجود ناراضی و دلسرد بود، به همین دلیل مشارکت مردم در انتخابات کاهش یافت. عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس هفتم، نهم و دهم در بخشی از گفتگوی خود با مهر، از علل کاهش مشارکت مردم در انتخابات و شکست جریان حامی دولت از گلایه‌های مردم در ایام انتخابات می‌گوید و تاکید می‌کند: «مردم می‌گفتند پراید ۶۰ میلیون تومانی یا پنیر ۸ هزار تومانی انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات باقی نمی‌گذارد.» وی عملکرد اقتصادی دولت را عامل نارضایتی مردم عنوان می‌کند و معتقد است «کاهش مشارکت مردم در انتخابات، اعتراض به ناکارآمدی دولت بود. مردم از وضعیت اقتصادی دلخور بودند و دل و دماغ شرکت در انتخابات را نداشتند. حضور در انتخابات دلِ خوش می‌خواهد.»»نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، انفعال مجلس دهم در برابر ناکارآمدی دولت را نیز از دلایل نارضایتی مردم می‌داند و می‌گوید «مجلس دهم از دولت تبعیت می‌کرد، بدترین مجالس، مجالس دولتی هستند که نمایندگان وکیل الدوله می‌شوند. متأسفانه مجلس دهم دولتی شد و مردم بدون پشتیبان ماندند.»مصری مجلس یازدهم را مجلسی انقلابی می‌داند و معتقد است: «انقلابی بودن مجلس به این معنا نیست که مقابله‌های تند و جناحی با دولت صورت گیرد. مجلس یازدهم، مجلس انقلابی با تفکر انقلابی است که برنامه‌های انقلابی برای حل مشکلات کشور ارائه می‌دهد.»نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد سرنوشت بودجه ناکام ۹۹ نیز می‌گوید: «احتمالا بودجه با اذن مقام معظم رهبری بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی توسط اعضای کمیسیون تلفیق به تصویب رسیده و به شورای نگهبان ارسال می‌شود».
 
حمله ناکام گروهک تروریستی به پاسگاه مرزی در سیستان و بلوچستان

تجاوز گروهک تروریستی جیش الظلم به پاسگاه مرزی «جکیگور» واقع در جنوب سیستان و بلوچستان توسط مرزبانان این پاسگاه دفع شد. چند شب قبل مرزبانان پاسگاه مرزی «جکیگور» با عناصر خود فروخته گروهک تروریستی جیش الظلم درگیر شدند و با شجاعت و آمادگی رزمی از تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کردند. مرزبانان پاسگاه مرزی جکیگور جیره خواران استکبار جهانی را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشتند. همچنین سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا نیز در پی درگیری مرزبانان هنگ مرزی جکیگور با گروهک تروریستی از برجک مرزی این پاسگاه بازدید کرد.
 
پزشکیان: اذن رهبر انقلاب، کشور را از بحران بودجه نجات داد

نایب رئیس مجلس گفت: مقام معظم رهبری تائید کردند که بودجه براساس اصل ۸۵ قانون اساسی تصویب شود تا کشور بدون بودجه نماند. مسعود پزشکیان با اشاره به اذن رهبر معظم انقلاب برای ارسال مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ به شورای نگهبان، گفت: نمایندگان هفته گذشته در جلسات علنی مجلس حضور یافتند، اما حال برخی مساعد نبود و پس از انجام تست کرونا از بین ۳۰ نفر جواب ۵ نفر مثبت اعلام شد که این آمار ممکن است در میان ۲۹۰ نفر افزایش یابد. وی، با بیان اینکه برگزاری جلسات علنی برای بررسی بودجه و دیدار‌های مردمی نمایندگان می‌تواند کرونا را در تمام نقاط کشور گسترش دهد، افزود: رییس مجلس شورای اسلامی با توجه به این شرایط از مقام معظم رهبری درخواست کرد که بودجه سال ۹۹ نیز که توسط کمیسیون تلفیق بررسی، براساس اصل ۸۵ قانون اساسی تصویب و به شورای نگهبان ارسال شود تا کشور بدون بودجه نماند. نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در پاسخ به نامه رییس مجلس تایید کردند که بودجه براساس اصل ۸۵ قانون اساسی تصویب شود همچنین اجازه فرمودند که وزارت جهاد کشاورزی تا زمانی که نمایندگان درگیر با کرونا، درمان شوند و جلوی گسترش این ویروس گرفته شود با سرپرست به فعالیت خود ادامه دهد. پزشکیان با تاکید بر اینکه باید رفت و آمد‌ها در تمام نقاط کشور محدود شود تا بتوان ویروس کرونا را کنترل کرد، افزود: همزمان با محدودیت رفت و آمد مردم، افراد درگیر با این ویروس نیز باید درمان شوند در غیر این صورت کرونا کشور را فلج می‌کند.وی ادامه داد: در برخی کشور‌ها برای مقابله با کرونا نیرو‌های نظامی و امنیتی به میدان آمده‌اند و با هر کسی که همکاری نمی‌کند برخورد می‌کنند چراکه هر فرد بیمار می‌تواند ۲۰ نفر دیگر را نیز درگیر ویروس کند.
 
آیت‌الله نوری همدانی: نصف سهم امام را برای مبتلایان کرونا صرف کنید

مرجع تقلید شیعیان اجازه صرف نصف سهم امام را برای کمک به مبتلایان و آسیب‌دیدگان ویروس کرونا اعلام کرد. آیت‌الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در پیامی ضمن دعا برای شفای همه بیماران و تاکید مجدد برعمل به دستورات پزشکی اظهار داشت: رعایت آنچه که مسئولان برای رعایت بهداشت داشته‌اند باید مورد توجه باشد. وی همچنین توصیه به تلاوت قرآن کریم و خواندن ادعیه و توسل به پیامبراکرم (ص) و حضرات معصومین علیهم السلام خاصه وجود مقدس حضرت، ولی عصر (عج) کرد. مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: نصف سهم مبارک امام علیه السلام برای درمان و جلوگیری و رسیدگی به خانواده‌های مبتلا به این بیماری و درگذشتگان آن درصورت نیاز مصرف شود. استاد سطوح عالی حوزه علمیه در پاسخ به سوال تدفین و غسل اموات این بیماران خاطرنشان کرد: تا حد ممکن باید غسل و کفن صورت گیرد و حتمأ نماز خوانده شود.
 
آخرین وضعیت سلامتی حسین شیخ‌الاسلام

حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل از بهبود شرایط جسمی حسین شیخ‌الاسلام سفیر اسبق ایران در سوریه و معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد. امیر عبداللهیان اظهار داشت: از طریق پزشک محترم بیمارستان مطلع شدم که امروز برادر عزیزم آقای حسین شیخ‌الاسلام به بخش عمومی منتقل شده‌اند و شرایط جسمی ایشان روبه بهبودی است. حسین شیخ‌الاسلام در روز‌های گذشته به‌دلیل مشکلات تنفسی در بیمارستان مسیح دانشوری بستری بود.
 
چرا جلسه دولت به کاخ سعدآباد رفت؟

جلسه امروز دولت به‌خلاف رویه همیشگی در کاخ سعدآباد برگزار شد، این سؤال مطرح می‌شود: آیا این اقدام دولت در نرفتن به منطقه مرکز شهر به‌دلیل آلودگی و یا احتمال ابتلا به بیماری کرونا بوده است؟ بر همین اساس تسنیم در گفتگو با نوروزپور دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت دلیل این اقدام دولت را جویا شد. وی گفت: مسائل و اخبار مربوط به دکتر روحانی را باید از شخص آقای معزی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور سؤال کنید، اما به‌نظر بنده به‌دلیل مسائل درختکاری این تصمیم گرفته شد.
 
واکنش دیپلمات روس به درخواست آژانس برای بازرسی از دو سایت در ایران

یک دیپلمات ارشد روس در واکنش به گزارش آژانس اتمی درباره ایران، گفت: درخواست آژانس برای بازرسی از دو سایت در ایران ربطی به ادعا‌های طرح‌شده درباره گذشته برنامه هسته‌ای ایران ندارد. «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، امروز (چهارشنبه) ادعای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای بازرسی از دو تاسیسات در ایران را رد کرد. اولیانوف در صفحه شخصی توئیتر خود با اشاره غیرمستقیم به گزارش دیروز آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، نوشت: «برای درک دقیق‌تر، لازم است بدانید که مسئله دسترسی بازرسان آژانس به دو سایت در ایران برای نمونه‌برداری، هیچ ربطی به ادعای "گذشته نظامی احتمالی" برنامه هسته‌ای ایران ندارد». وی پیشتر در توئیت دیگری نوشته بود: «مسئله دسترسی در بردارنده هیچ معنای عملیاتی نیست. در واقع، هیچ نگرانی از اشاعه مطرح نیست. مسئله صرفاً درباره اجرای مناسب رویه‌های پیش‌بینی‌شده در پروتکل الحاقی است.»آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عصر روز سه‌شنبه در گزارش جدید خود درباره برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۵ برابر محدودیت تعیین شده در برجام شده است.
 
کمالوندی جواب آژانس را داد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما درباره بخشی از درخواست‌ها و دسترسی‌هایی که آژانس داشته است ملاحظه‌ای داشتیم که این ملاحظات حقوقی بوده و همیشه بر آن‌ها پافشاری کرده‌ایم. بهروز کمالوندی در نشست خبری گفت: دیروز آژانس دو گزارش داد که یکی در ارتباط با مسائل برجامی و دیگری درباره موضوعی که اختلاف بین ما و آژانس بود که این را جدا از گزارش برجامی منتشر کردند. فعالیت‌های ما به طور کامل مشخص شده است. غنی سازی انواع سانتریفیوژها، تحقیق و توسعه آب سنگین در واقع همان گزارش‌های دروغینی است که هر سه ماه یک بار توسط آژانس براساس توافقی که در برجام بوده صادر می‌شود، اما در ارتباط با موضوع دیگری که مدت هاست بین ما و آژانس مطرح است از زمان مرحوم آمانو تا الان بوده است. وی افزود: ما راجع به بخشی از درخواست‌ها و دسترسی‌هایی که آژانس داشته ملاحظه‌ای داشتیم که این ملاحظات حقوقی بوده است و همیشه بر آن‌ها پافشاری کرده‌ایم از جمله درخواست بعضی اطلاعات در مورد بعضی مکان‌ها البته آن‌ها گفته‌اند سایت، در حالی که سایت نیستند، چون سایت تعریف خودش را دارد. سایت‌هایی است که در آن فعالیت‌های هسته‌ای انجام می‌شود آنچه که مسلم است این است که کشور در پادمان و پروتکل وظایفی دارد که این وظایف را به نحو دقیق انجام می‌دهد کما این که ۱۶ گزارشی که در برجام بوده به طور کامل مؤید این امر است که ما به خوبی تعهدات خودمان را انجام می‌دهیم. وی ادامه داد:، اما در ارتباط با موضوعی که آژانس گزارش جداگانه داده است این که ما براساس حقوق کشور خودمان به عنوان یک کشور عضو، وقتی مورد سؤال واقع می‌شویم، این سؤال باید یک مبانی مشروع و دقیق تعریف شده در اساسنامه آژانس، توافق پادمانی و متن پروتکل داشته باشد که متأسفانه هیچ کدام از آن‌ها نبود، در زمان مرحوم آمانو هم مطرح شد ما خیلی واضح و با تأکید می‌گفتیم که نمی‌توانیم اطلاعات درباره موضوعاتی که مبهم است و اصالت ندارد مطرح کنیم.

تلاش برای اصلاح اختیارات و مسئولیت‌های رئیس جمهوری

ایران نوشت: دولت می‌خواهد قانون «تعیین حدود وظایف و اختیارات و مسئولیت‌های ریاست جمهوری» را اصلاح کند. اقدامی که ناظر به اصل ۱۱۳ قانون اساسی و موضوع مسئولیت رئیس جمهوری برای اجرای قانون اساسی است. موضوعی که مدت‌هاست محل اختلاف بین دولت و نهاد‌های دیگری مانند شورای نگهبان بوده. خبر تهیه لایحه برای اصلاح این قانون را دیروز پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اعلام کرده و البته آورده است که مراحل ابتدایی کار تمام شده و حالا معاونت حقوقی ریاست جمهوری لایحه را جهت سیر مراحل بررسی به کمیسیون لوایح هیأت دولت ارائه کرده است.

زرتشتیان یزد برای "سلامتی ایران"، آیین نیایش برگزار می‌کنند

رییس انجمن «همازور» زرتشتیان یزد گفت: امشب زرتشتیان این استان برای سلامتی ایران و بازگشت آرامش به مردم، آیین نیایش برگزار می‌کنند. زرتشتیان روز‌های خاص و مقدسی دارند که یکی از آن‌ها ساعات و روز‌هایی است که پر انرژی محسوب شده و آن‌ها به دور هم جمع می‌شوند تا به دیگران انرژی بدهند. / ایرنا

قمی‌ها هنوز کرونا را جدی نگرفته اند

روزنامه ایران نوشت: رفت‌وآمد‌های زیاد در خیابان‌ها و حتی برگزاری تجمعات برخلاف توصیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در قم نشان می‌دهد که کرونا در این شهر هنوز جدی گرفته نشده است. این در حالی است که بر اساس آمار‌ها تاکنون ۸۴۰ نفر از مردم قم به‌خاطر کرونا راهی بیمارستان‌ها شده‌اند. البته آنطور که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی قم می‌گویند با وجود آن‌که ۸۵ نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند، اما باز هم روند شیوع این بیماری در استان افزایشی است و اگر مردم به هشدار‌ها توجه نکنند فاجعه بزرگی در راه است.

استفاده نمایندگان از کیت‌های کرونا بدون داشتن علائم، غیراخلاقی بود

سلحشوری نماینده تهران گفت: محیط مجلس به گونه‌ای است که سیصدنفر در فضای بسته هستند و تهویه درستی هم ندارد. فضای مجلس تا حدی آلوده است و بعضی از نمایندگان نمی‌دانستند که به کرونا مبتلا شده اند. به شخصه آسم دارم و بعضی اوقات مدام سرفه می‌کنم. در این شرایط ترجیح دادم در منزل بمانم تا با سرفه‌ها باعث نگران شدن دیگران شوم و قرنطینه خانگی را از خود شروع کردم. جدای از کارمندان، زندانیان و سربازان و نظامیان در پادگان‌ها در معرض خطر هستند و باید فکری به حال این افراد کرد. پیشنهاد دادیم که مدارس و مراکز آموزشی هم تعطیل شوند که ابتدا موافقت نکردند و بعد هم به صورت موقت مدارس را سه روز تعطیل کردند که به نظرم این تعطیلی تمدید شود. درحال حاضر به میزان کافی کیت تشخیص کرونا نداریم. در این شرایط چگونه برخی نمایندگان بدون علائم داشتن اولیه آزمایش داده‌اند؟! از لحاظ اخلاقی واقعا کار درستی نبود. به دفتر گفتم که کیف محتوی مواد ضدعفونی که به نمایندگان داده‌اند را بگیرند و برای مراجعین که به مجلس رفت‌وآمد دارند استفاده شود. برای خودمان هم از داروخانه الکل گرفتم و با کمی آب قاطی کردیم و برای ضدعفونی کردن منزل از آن استفاده می‌کنیم. /رویداد ۲۴

قالی‌شویی متری چند؟

اگر قالیشویی‌ها قیمت بالاتر از نرخ مصوب از مشریان درخواست کنند مشمول تخلف شده و مشتری می‌تواند برای طرح شکایت به تعزیرات، اتحادیه و خانه صنعت معدن مراجعه کند. اما نرخ مصوب چقدر است؟ شست‌وشوی انواع فرش ماشینی هر متر مربع ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان، شست‌وشوی فرش دستباف هر متر مربع ۱۷ تا ۱۹ هزار تومان، شست‌وشوی فرش دستباف رنگ روشن ۲۴ تا ۲۶ هزار تومان و شست‌وشوی فرش گل ابریشم ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. / ایرنا

کرونا مصرف بنزین را کاهش داد

شهرام رضایی مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره کاهش مصرف بنزین در داخل کشور گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین کشور در انتهای بهمن‌ماه به ۸۰ میلیون لیتر رسیده بود که این رقم با کاهش ۱۰ درصدی در فاصله روز‌های یکم تا دوازدهم اسفندماه امسال، به ۷۰ میلیون لیتر رسیده است. صدور کارت‌های هوشمند سوخت هم‌اکنون به روز شده و صدور کارت درخواست‌های جاری نیز در حال انجام است. زیرساخت‌های اجرای طرح سهمیه بنزین نوروزی در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آماده است، اما تاکنون ابلاغیه‌ای در این باره دریافت نشده است. /فارس
 
کنایه شبکه استانی قم به کرونا گرفتن پسر حدادعادل

در یک برنامه طنز در شبکه استانی قم یکی از شخصیت‌های کمدی برنامه ضمن گوشه و کنایه زدن به رقابت مسئولان برای اعلام تست مثبت کرونای‌شان به حرف‌های فریدالدین حدادعادل که در خصوص کرونا گرفتنش از قم واکنش نشان دادو به کنایه گفت: همانطور که به گفته مادرش در یک برنامه تلویزیونی برای او مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردند برای درمانش هم یک بیمارستان خصوصی تاسیس کنند.

صادرات دارو و مواد بهداشتی در آلمان ممنوع شد

به دلیل نگرانی از کمبود دارو و مواد بهداشتی در اثر شیوع ویروس کرونا در آلمان، صادرات این مواد از سوی دولت این کشور ممنوع شد. خبرگزاری فرانسه گزارش داد: دولت آلمان برای جلوگیری از کمبود احتمالی مواد دارویی و بهداشتی در اثر گسترش ویروس کرونا، صادرات این مواد را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است. بر این اساس با کشف موارد ابتلا به این ویروس در ۱۵ ایالت از مجموع ۱۶ ایالت آلمان، نگرانی‌ها در خصوص احتمال کمیاب شدن دارو و مواد بهداشتی افزایش یافته است. طبق آخرین آمار‌های اعلام شده از سوی مقامات آلمان شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۴۰ نفر رسیده است که از این میان ۱۶ نفر بهبود یافته اند.

در‌های حرم امام خمینی بسته است

جت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی صبح امروز طی تماس تلفنی با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ از زحمات شبانه روزی وی و کلیه‌ی مدیران این وزارتخانه و همچنین کلیه پزشکان، پرستاران و مجموعه بهداشت و درمان کشور در مبارزه با ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد. یادگار امام، در این تماس تلفنی با اشاره به اهمیت بسیج فراگیر همه بخش‌های کشور در این مسیر، تأکید کرد: کلیه امکانات آستان امام خمینی در خدمت مجموعه بهداشت و درمان کشور برای مبارزه با کروناست. نمکی نیز با تشکر از تمهید این امکان، بر تلاش بی وقفه مجموعه متبوعش در مبارزه با کرونا تأکید کرد. درب‌های حرم امام خمینی از سه شنبه هفته قبل جهت جلوگیری از شیوع کرونا بسته است. پارکینگ و سرویس‌های بهداشتی پیرامون مرقد مطهر که ضدعفونی آن از سوی شهرداری بهشت زهرا (س) انجام می‌شود، قابل استفاده خواهد بود.

تعطیلی نماز جمعه این هفته در تمام مراکز کشور

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا این هفته نماز جمعه در تمام مراکز استان‌های کشور تعطیل است و برگزار نمی‌شود. / صدا و سیما

شایعه معطلی زنگنه برای انجام تست کرونا صحت ندارد

شانا اعلام کرد: بیژن زنگنه، وزیر نفت صبح امروز چهارشنبه ١۴ اسفند برای شرکت در یکصد و هفتاد و هشتمین نشست اوپک وارد وین و بدون معطلی از فرودگاه خارج شد و به سوی محل اقامت حرکت کرد و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد. وزیر نفت بدون معطلی و طبق روال معمول از فرودگاه خارج شد و برخی شایعات درباره معطلی دو ساعته برای انجام تست کرونا صحت ندارد. /شانا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۱۳۲
انتشار یافته: ۱۰۶
اونا هیچوقت ۲ساعت ینفر رو برای یه تست معطل نمیکنن
پاسخ ها
نعمت
| Malaysia |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
نمازجمعه نباید تهطیل شه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
از وزیر بهداشت یک درخواست سیاسی و علمی و فرهنگی و منطقی دارم . در دو شهر قم و مشهد بیمارستانها را تعطیل و کادر پزشکی را از این دو شهر خارج‌کنید . دلیلم این هست که برخی این سخنان علمی تو گوششان فرو نمیره . با منطق خودشان با انها برخورد کنید . واقعا الان بهترین شرایط برای این هست که فقط با استدلال و فلسفه و منطق و حرف خودشان عمل کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
با نعمت موافقم. نباید تعطیل بشه
افسانه ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت با کار و تلاش یک دروغ بزرگ است. شما اگر در یک خانواده ثروتمند متولد شوید به احتمال 99 درصد در زندگیتان مشکلی نخواهید داشت و شانس اینکه یک فرد موفق شوید بسیار زیاد است اما اگر در یک خانواده فقیر به دنیا بیاید هیچ شانسی برای داشتن یک زندگی بدون مشکل و معمولی نخواهید داشت و شانس اینکه یک فرد موفق شوید زیر 1 درصد و تقریبن محال ممکن هست.

منطقی باشید و دست از زاد و ولد بردارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
کاملا در اشتباهی عزیزم.حداقل در ایران اینطور نیست.کافیه نگاهی به برخی مسئولین و برخی اقایون بندازی.پولدار شدن اسونه فقط باید چشمتو روی یه چیزایی ببندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
چندساله برعکس شده، یه باجناق دارم یه مغازه خرید صدوپنجاه میلیون الان شده نهصدمیلیون، یه پراید هم داره میگفت میخوام بفروشمش بذارمش بانک سودش بگیرم اندازه حقوق یه کارمند بهم میده، درعوض من کارگر له شدم به معنای واقعی چندشبه تا صبح بیدارم صاحبخونه پول پیش بیشترمیخواد منم ندارم
امروز بعد از 7 ماه که در جستجوی یک ماله خوب و مرغوب بودم بالاخره با چندین واسطه توانستم یک ماله خوب از آمازون به ارزش 123 دلار خریداری کنم.

آیا این سزاوار است که کشور ما حتی توانایی تولید یک ماله مرغوب را هم ندارد که من مجبور شوم برای کارم از امریکا ماله بخرم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
بالای ده هزار نوع فولاد داریم.
ورقی که برای ماله استفاده میشه از نوعی ورق مخصوصه.
تو ایران به اندازه انگشتان دست فولاد ساخته میشه
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
دمت گرم. ما هم چند ماهی هست نگران ماله تو هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خدا رو شکر بالاخره ماله رو گرفتی. کلی از مردم نگرا تو بودند انشالله کار و از کی شروع می کنی؟ ولی ظاهرا ماله کشی کار پر درآمدی هست نه؟
ماهی شناگر خوبی است لاکن عقاب پرنده خوبی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
کرونا ویروس است ولاکن کشنده هم هست
دم برنامه سازش گرم ! چه خوب زده وسط خال !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
بالاخره بعد سالها یک حرف درست و حسابی از صدا سیما شنیدیم. ولی در آینده نزدیک شاهد اذیت کردن عوامل برنامه باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
حرفش حرف حساب بود،آفرین دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
شبکۀ قمه. احتمالاً متوجه شدن که مبتلا هستن، زدن به سیم آخر
نیاز به ایجادِ یک بیمارستان خصوصی برایش نیست، یک قسمتِ کوچک از خانه اش را در حدود یک کلینیک تخصصی را، تجهیز و ایزوله میکنند و با پزشکان پرواز از اقصی نقاط اروپا، او را سریعا درمان میکنند. بعدش میگویند با دعای خیر مردم و نذری که کردیم شفا گرفت!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
خجالت بکشید . این حجم از کینه ضد انقلاب و مردم نمک نشناس باعث تاسفه
کرونا گرفتن مسئولین دروغی بیش نیست ! میخوان بگن ترس نداره ! دیدین ما گرفتیم خوب شدیم ! هر چی میگن دروغه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
به این میگن هشتک کرونا!
خداد آقا برای پسرش یک بیمارستان خصوصی درست نمی کنه سریع؟
نمی خواد یک اسم فرهنگستانی برای کرونا درست کنه؟
مثلاٌ
ریزریزک مسؤول بدبخت کن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
هر وقت واقعاً گرفت درست میکنن براش
برنامه شبکه استانی قم را دیدم و عالی بود عالی.انشالله طوری بشود که اقازاده ها را بتوان همینطور صریح نقد کرد.همینقدر راحت.کسانی که با گردش چرخ گردون با اینکه اکثرا هوش پایینی هم دارند در این کشور صاحب مسئولیت و دفتر و دستک شده اند و در عین حال توهم خود نخبه پنداری و ژن خوب و خواص بودن دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
از دستشان در رفته یه بلایی سر عوامل برنامه می آرن.
من در سیاست تخصصی ندارم اما اوضاع مردم مظلوم ما بسیار وحشتناک هست و روز به روز فلاکت مردم بیشتر میشود.

هزینه زندگی در ایران حتی از هزینه زندگی در گران ترین شهرهای جهان مثل نیویورک و توکیو هم گرانتر شده اما درآمد مردم عادی ایران حتی از درآمد مردم افغانستان جنگ زنده هم کمتر شده

اینجانب نسبت به وخامت اوضاع هشتار جدی میدهم و از هر هر اقدامی در جهت بهبود شرایط حمایت جانانه مینمایم.

بهتر است صدا و سیما، دو فرغون ساز عمده کشور، ادارات دولتی، مجلس، شوراها، وزارت خانه ها و ... تعطیل شوند و بودجه آنها صرف بهبود زندگی مردم عادی گردد.

همچنین تعرفه گمرکی بر کالاهای مورد نیاز مردم حذف گردد، آب و برق، گاز و تلفن رایگان شود.

از همه مهتر سیستم بهداشت و درمان کشور نیاز به تحول اساسی دارد و برای این کار لازم است تا کارانه ها حذف گردندو نظام پرداخت آن مشابه سایر مشاغل گردد و نه کتاب دستمزد کالیفرنیا و این مبالغ صرف تجهیز بیمارستان ها و پیشگیری از بیماری ها گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
همچنین تعرفه گمرکی بر کالاهای مورد نیاز مردم حذف گردد، آب و برق، گاز و تلفن رایگان شود.؟؟؟؟؟؟؟؟
شوخی می کنی نه؟ پس مسئولین و آقازاده ها چی بخورن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اشتباه شما اینه که فکر میکنید قم زادگاه ویروس بوده یا یه تونل زیرزمینی به چین داشته، نخیر ! منشاء ورود و پخش ویروس فرودگاه امام خمینی و عامل انتشارش هم دلال بازی هواپیمایی ماهان بود و مدیریت اون که عکس یادگاری با سفیر چین گرفت چرا ؟ چون این دید یک فرصتی هست و مثل محتکرین با یک حرکت غیر انسانی که شرایطی بوجود اومده که میشه منفعت طلبی زیادی خارج از عرف داشت حتا به قیمت جان دیگران .منتها اولین مبتلایان و شیوع در قم و تهران بود بخاطر رفت وآمد چینی هاو استفاده مردم تهران از فرودگاه، که اولین مورد تشخیص داده شده با 2 روز جلوتر توی قم تشخیص داده شد بخاطر همین مسئولین از قرنطینه قم اجتناب کردند چون خوب میدونستند که مسئله فقط قم نیست . و هرکسی هم که پروازی از فرودگاه امام داخلی یا خارجی داشته مبتلا شده وقتی که تمام اون فضای فرودگاه و اماکن عمومی و کالاهای وارداتی از چین یا میز و صندلی هواپیما آلوده به ویروس کرونا بوده .
مطمعن باشید که هیچکدام از مسعولین وفرزندانشان به کرونا مبتلا نشده اند. مردم محترم ایران لطفا این نمایشها را باور نکنید.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
مطمئن و مسئولین را صحیح بنویس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
حمیدخان، همون مسعول درسته، والبته درست ترش مصعول یا مثعول هم میتونه باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
حتما در کیبورد گوشیش نتونسته ئ را پیدا کنه . حالا نمیخواد ما الکی تریپ سواد بگیریم
نمی دانستم مسئولین هم بیمار میشوند !!!!!!!!؟
به چه دلیل باید کرونایی فوت شده را غسل داد؟ چه کسی جرات این کار را دارد؟
پاسخ ها
007
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
اشتباه منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
یا خدا. مگه غسلش میدن؟؟؟؟ جسد کرونایی یه معدن و یه بمب ویروسه
آقای مصری مردم بخصوص اصلاح طلبان دل خوشی از روحانی ندارند اما شما هم از آب گل آلود ماهی نگیرید مشکل عدم اعتماد به تمام مسئولان است / تمام مسئولان هر یک بنحوی خواستار حضور مردم در پای صندوقهای رای شدند اما اگر آمار را درست بدانیم نزدیک شصت درصد از مردم با عدم حضور اعلام نمودند که هیچ یک از مسئولان حال حاضر را قبول ندارند
اقای پزشکیان پس برو بشین خونت و ماهی ده میلیون تومن برا هیچ کار نکردن نگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
الان زمان پیشترف و گرفتن مقام های بهتره است ،کرونا هم مانع آن نمیشود!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
آقای پزشکیان
هنر مثل شما همینه
اصولگرایان با تبصره و تک ماده شورای نگهبان که پیروز قدرت شدند در صورتی اصلا نیازی به قدرت اصافه تر از طریق رای اقلیت جامعه که دغدغه بیکاری و گرانی را ندارند نبود چون اکثر فرزندان و خودشان در مراکز و ادارات حضور دارند از انطرف هم اصولگرایان در نهادهای تصمیم گیر و سیاست گذاری هم حضور مستمر چهل ساله دارند . نمیدونم حالا که خودشان نزدیک به ۱۲ میلیون کارمند ادرات را گل چین کردند ولی کار پیش نمیره . از انطرف هم قوانین را باب میل خودشان تصویب میکنند نمیدونم چرا قانون اجرا نمیشه .
تیر سال ۹۰ مشرف شدیم مکه.اقای حداد هم بودن.رفتیم جلو و بعد احوالپرسی گفتیم چند تا جوون سالم و مومن و اهل کار ولی بیکار تو خونه داریم.کار نیست.چشمهاشو کوچک و مهربون کرد و گفت انشالله درست میشه.الان داره ۹ سال میشه و جوونهامون میانسال شدن ولی هنوز درست نشده.یعنی اونا اهل کارن ولی با حقوق یک و پونصد فقط زنده هستن زندگی نمیکنن .اخه اگه درست بشه و بچه های ما رعیتها برن سر کار اقا فرید الدین با اون عقل و هوشش کجا باید بره؟چه اشتباهی کردیم بهش رو انداختیم.
با توجه به اینکه پیش بینی می شود هفته پیش رو هم همانند هفته قبل برای جلوگیری از شیوع کرونا مدارس تعطیل اعلام شود عملا ماه اسفند دانش آموزان سر کلاس درس حاضر نشدند و لذا باید فکری به حال جبران ساعات آموزشی از دست رفته شود.بهترین راه حل این است که امتحانات نوبت دوم به جای خرداد ماه در تیرماه برگزار شودو ماه خرداد دانش آموزان به جای اسفند ماه سر کلاس درس حاضر شوند تا زیان آموزشی ترمیم شود.
سخنگوی
سازمان اتمی گفت . که سایت تعریف دارد و ما به تعهدات خود عمل گردبم در زمان مرحوم آمانو ........ حاجی گام ششم چی شد ؟
خدا این هنرمند از شبکه استانی قم را رحمت کند و روحش شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
این هنرمند فردا در بازداشت باید جواب پس بده ؟؛ به ژن فوق برتر حداد برخورده ؟،
طفلکی گور خودش رو کند چون با بد کسی درگیر شده

زبون سرخ سر سبز دهد بر باد نمونش همین میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
مثبت اشتباهی
آقای مصری عزیز،اصولگرا و اصلاح طلب و مستقل و پایداری و ولایی و... همه سر و ته یه کرباسند،هیچ فرقی هم با هم ندارند،در ضمن مراکز و کانونهای انتصابی،از نظر وزنی در تصمیم گیریها،بیشتر از مراکز انتخابی،سهم سوء دارند.
دیر یا زود همه کرونا می گیریم واین ویروس در هوا معلق وهمه جا پخش شده .پس بهترین راه تقویت بدن است درست همانند شهری که مورد هجوم قرار گرفته.اگر قوای دفاعی شهر به خوبی مقاومت کنند دشمن را شکست می دهند.بنده بعد از مطالعه دقیق چندین هزار صفحه کتب مربوط به تغذیه در چند روز اخیر ترکیبی شگفت انگیز از آجیل و غلات وعسل دست یافتم که پیر را جوان ومرده را زنده می کند و آنرا برای استفاده عموم به زودی اعلام می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
عنبر نسار قاطی ترکیب نباشه جواب نمیده
ناشناس
| Russian Federation |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
روغن بنفشه که دیگه احتیاج به چندین هزار صفحه مطالعه نداشت. شما سعی کن بیشتر جدول حل کنی یا عکس هاش رو نگاه کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
شیره ناب انگور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
عنبر نسارا باید از الاغ ماده اون هم در بهار تهیه شده باشه
احتمال تقلبی بودنش زیاده
دست کم نگیر
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
آلاغ ماده دو ساله که خوراکش علف مخصوصی هست که در ارتفاعات سه هزار متری میروید و این علف باید با جو مخصوص دو سر به الاغ خورانده شود. پهن الاع فقط صبح های زود جمع شود . بعد از دوسال که در افتاب خشکانده شد بصورت پیپ استعمال گردد .
یک انسان دلسوز به روالی که دولت در بورس در پیش گرفته رسیدگی کنه. بورس های کل دنیا منفی هستن ولی بورس ما با وجود کرونا و رشد منفی اقتصادی و لیست سیاه و تحریم هر روز 5 درصد مثل موشک بالا میرود. دولت میخواد با بالا بردن بورس بالا رفتن دلار و طلا رو به تعویق بندازه یا به دولت بعدی منتقل کنه. ولی همین رشد 1000 درصدی بورس تو یک سال خودش تورم عظیمی رو ایجاد میکنه که دولت بعدی رو از همین الان با مشکل بسیار بزرگی مواجه میکنه. علت اینکه کشورهای دنیا بانک مرکزی مستقل دارن دقیقا همینه. متاسفانه بانک مرکزی ما فقط مجری دستورات دولت وقت خودش هست. از ماه گذشته تا الان بورس دو برابر کرده سرمایه ها رو. این تاثیر بسیار وحشتناکی در ایجاد تورم داره. سقوط آینده بورس هم تعداد خیلی زیادی رو که دیر واردش شدن رو نابود میکنه.
نایب رییس مجلس دولت را به توپ بست و گفت عملکرد دولت و نمایندگان مجلس باعث شد که درصد مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد و در هیچ زمانی در طول انقلاب ندیدم که مجلس وکیل دوله باشد . ......واقعا . راستی ؟ راست میگی ؟ واقعا مجلس بنزین را گران کرد ؟ مجلس اف ای تی اف را تصویب نکرد ؟ مجلس از مردم دفاع نکرد ؟ دوم اینکه رای ندادن مردم نه بخاطر گرانی و بیکاری بود بلکه دلایل سیاسی داشت تنها ابزار مردم برای دفاع از خود بود . من در طول چهل سال رای دادم اما امسال رای ندادم . چون واقعا مردم از جنبه سیاسی و دمکراسی خلع سلاح کردید . دمکراسی را وقتی عمل و احترام نمیکنید نتایج ان بدتر میشود در ۱۴۰۰ شرایط خرابتر خواهد بود . دمکراسی باید واقعی باشد والسلام
شخصیت کمدی رازندان نیندازندصلوات
مجلس انقلابی شکل خوا۶د گرفت که کارهای افتصادی با نگرش انقلابی قرار هست انجام‌گیرد ....... چقدر این کلمه را در طول چهل سال زیاد شنیدم . کار انقلابی . کار جهادی . روش انقلابی . روش جهادی ..... واقعا کدام‌مشکل را میخواهید حل کنید ؟ اتفاقا وجود شما در مجلس دولت دوباره مشکلات را بیشتر تلنبار خواهید کرد . بزرگترین گار شما در نطق های مجلس شعار بر علیه غرب بوده . یعنی برای فرافکنی اذهان‌مردم همش سخنرانی سخنرانی سخنرانی . چقدر سخنرانی میکنید . خسته شدیم از این همه سخنرانی .. اول عمل کنید بعد حرف بزنید .
از کمدین قمی سپاسگزاریم خداوند سلامتی بهشون بده
هر کی خواست بره بیمارستان تو جیبش ده میلیون باشه بعد بره . فقط هزینه تست کروتا چهارصد تومنه
اینقدر دستامو با آب گرم وصابون شستم که دستام زخمی شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
از يكي پرسيدن بزرگترين ارزوت در حال حاضر چيه ؟ گفت يك ماه دستامو نشورم
کوک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
معلوم میشه خیلی گنده کاری کردی
در ایران مردن خیلی راحت تر و بهتر از زندگیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
اگه هزینه های مرگ و کفن و دفنو میدونستی، این نظرو نمی نوشتی
آیا ایران فقط تهران است؟ در حالی که اراک از اولین شهرهای گرفتار این ویروس بوده چرا حمایت‌های دولت برای عرضه ماسک و مواد ضد عفونی در تهران متمرکز شده است؟ مگر مردم شهر های دیگر ایرانی نیستند؟
با اینهمه گزارشات تولیدات سه شیفته و کشف احتکارات چرا مردم این اقلام را نمی بینند؟
چرا دولت در توزیع عدالت را بین مردم کشور رعایت نمی کند؟
لعنت به چینی های آشغال خور و وای بر آنهایی که ورودشون به این کشور رو ممنوع نکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
امين .
آگاهی این به آن و کنایه آن یه این... تا به کی؟
در این ایام اروپایی و اصطراری باید وحدت و همکاری را باید در راس برنامه ها قرار داد و بجای کلام و شعار و توهین، عمل کرد و ملت مارا که تمام دنیا چشم بر آنها دوخته اند تا کشور و ملت مارا لگدمال کنند به کوری دشمنان دست به دست هم تو دهان منافقان و سعودی و غیره بزنیم. به حق تعالی ایران بازهم از برهه اروپایی که آمریکا با آن دنیا را سرگرم کرده است تا ترامپ را برای بار دیگر بر تخت ظلم و ستم بنشانند. همانطور که دیروز نتانیاهو را بار دیگر در جای خود برگرداندند. ملت مستقل ما دشمنان زیادی دارد زیرا به هیچ عنوان حاضر به سرشکستگی نیست و پرچم غیرت ایران اسلامی را برافراشته خواهند داشت.
کرونا را با اسلحه و نیروی نظامی نمیتوان شکست داد.
کرونا را با همکاری و علم و درایت میتوان شکست داد
تعطیلی نماز جمعه این هفته در تمام مراکز کشور

پس حداقل متن خطبه ها را از طریق صدا و سیما برای مردم ارسال کنند. هر چند می دانم اغلب ائمه جمعه این روزها برای روحیه دادن به بیماران کرونایی به بیمارستانها می روند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
نماز جمع تعطیل شده شاید امام جمعه ها از ترس کدونا اعتصاب کردند!
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
نماز جمعه و کرونا را صحیح بنویس ؛ مجبور نیستی با این سواد ضایعت اظهار
فضل کنی ؛ بچه جان
کرونا هم شده یک فرصت بزرک برای مسئولان.
الان همه چیز زیر لوای کرونا پنهان شده.
وای به روزی که کرونا بره کنار.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
راست میگی و در تابستام هم رفتنی است ،بعد تازه سر بزرگه از زیر لهاف آشکار میشه!
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
تابستان و لحاف را صحیح بنویس
بچه جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
رو اعصابی لک لک میرزا
مانند رییس جمهور ترکیه بهتون نگفتند به جای اینکه فم را قرنطینه کنید باعث پخش ویروس شدید و حالا تقاضای کمک میکنید !!!
فرهنگیان عزیز جناب ترکمن مدعی شده از با رتبه بندی و افزایش ۵۰ درصدی یک میلیون پانصد تا دو میلیون به حقوقشان اضافه شده ؟؟ هر عزیزی که کمتر گرفته بره حقش رو از حلقومش بکشه بیرون ؟؟من که به پیوست حکم با ۲۷ سال سابقه ۸۶۰ اضافه شده و یک میلیون طلبکارم ؟؟ توجه کنید که حق گرفتنی هست، در ضمن خیلی راحت حق التدریس ۳ ماهه ۹۸ به دو ماه و نیم کاهش یافت ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
به سلامتی با توجه اوضاع اسفناک بودجه قراره تمام احکام ۵۰. درصدی لغو بشه، و این به نظر بهترین تصمیم خواهد بود ؟؟ میخواهیم ۱۰ روزه یه بیمارستان بسازیم ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
ترکمن تو این اوضاع بد جور نمک به زخم همکارنت ، هر گونه تحصن و اعتراض انها عواقب خطرناکی داره سریع معذرت خواهی کن و استعفا بده ؟
پس عملیات سرکوب کرونا چی شد؟ فکر کنم خیلی موثر بود.
متاسفانه مردم قربانی انتخابات شدند ، کرونا خیلی وقت بود وارد ایران شده بود باید از روز اولی که متوجه کرونا در چین بودیم کلیه پروازها رو از چین لغو میکردیم
پاسخ ها
رحیم
| Switzerland |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
شما این دلیل هارا از کجا پیدا می کنید؟ پس چرا شما اعلام نکردید اگر می دانستید؟
چرا كرونا فقط ما مردم ضعيف را ميكشد ولي اقازاده ها و از ما بهتران جان سالم بدر ميبرند؟؟!!! چون امكانات اول ما انهاست و اگر چيزي ماند به...... ؟؟؟!!!
پاسخ ها
رحیم
| Switzerland |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
این حرف های مضحک چیست؟ وقتی مسئولین خود دچار این ویروس شده اند. خدا را خوش نمی آید
این وضعیت هر چه زودتز بایر تموم بشه
۱_ با ادامه این روند ورشکستگی بسیاری از مردم رو شاهد خواهیم بود
۲_ استرس بیشتر بر مردم حاکم خواهد بود
۳_ مردم عصبی تر خواهند شد
جناب مصری سوراخ دعا رو گم کردی ؟؟ زمان سکانداری شما پراید ۶ میلیونی ۲۰ میلیون شد ؟؟ مردم از دخالتهای دولت سایه دلخورند و فهمیدن که دولتی که با پشتوانه رای ۲۴ میلیونی از امثال ازغدی و ضرغامی باید امر و نهی بشنود دیگه رای دادن معنی نداره ؟؟
اقای مصری میدونی چه کسانی رای دادند
۱_ حدود ۵ میلیون نفر که همیشه کشور واسه اوناست( پایگاه ثابت اصولگرایان )
۲_ حدود ۶ میلیون کارمند از ترس اخراج یا گرفتن پست و مسند
۳_ روستابیان عزیز از ترس قطع شدن یارانه و معیشت ؟؟
لطفا سرتان از زیر برف بیرون اورید و واقعیت رو درک کنید
اقا اینقدر به اقای حداد گیر ندین ایشان دامادش از یک خانواده شهیدپرور است اگر چه با دخترش در امریکا مقیم است مرک بر امریکا حا لا برای اقازادش یم مدرسه نقلی کوچک ردیف کرده برا خدمت رسانی ....
مصری جون بی خیال
انتخابات هم تموم شد
ولمون کن
آلمان صادرات دارو را متوقف کرد. بزرگترین صادر کننده دارو در اروپا بخاطر سلامت مردمش صادرات دارو را جلوگیری کرد . انوقت امروز سه کیلو پیاز خریدم کیلوی ۱۳ هزار تومان شد ۳۹ هزار تومان . پیاز بخورید .
پاسخ ها
رحیم
| Switzerland |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
چرا دروغ می نویسید شما در ایران نیستید چرا می نویسید پیاز را کیلویی ... تردید. الله اکبر از این منافقین
جناب ترکمن مجبوری دروغی به این شاخداری بگی که دعای کل جامعه فرهنگی رو پشت سرت داشته باشی ؟؟؟ مرد حسابی اگه هر مسیولی تو بلاد کفر دروغی به این بزرگی میگفت شبانه استعفا میکرد و محاکمه میشد . ولی چه کنیم که پوست ‌کلفتی هم حدی داره
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
همانطور که به گفته مادرش در یک برنامه تلویزیونی برای او مدرسه غیرانتفاعی تاسیس کردند برای درمانش هم یک بیمارستان خصوصی تاسیس کنند.
دیگر ار دمکراسی و حقوق شهروندی کسی سخنی نمیگوید . دیگر موسسه و بانکی خود بخود آتیش نمیگیرد . دیگر شیشه خودرویی حتی در تاریکترین‌نقطه خیابان شکسته نمیشود . خداوند خودش ناظر اعمال ما بود و این اواخر کرونا را برای این فرستاد که بخشی خیلی در سیاست غرق شدند را نشان دهد که بگوید قدرت انسان چقدر ضعیف هست که از ترس جانشان خودشان را از مردم قرنطینه کردند . قربون خدا برم .
پاسخ ها
رحیم
| Switzerland |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
شما یک طوری نوشته آید که انگار کرونا تنها وا اول ایران گریبانگیر شده ! کمی چشمتان را باز کنید و ببسنید چند نفر در اسراییل و امریکا و اروپا و کره و چینن.... دجار این بلا شده اند.
تابناک سایت تلوزیون ایران اینترنشناله درته، یا کمپ داخلی آلبانی؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
به جای این چرت و پرت نوشتن های هر شب ( نطرت در باب دمکراسی . انقلاب . آزادی . رای مردم . اقتصاد . حقوق شهروندی . عدالت سیاسی و قضایی . حاکمیت مردم . آزادی بیان و قلم . حق انتقاد . مصونیت و رفاه و اسایش مردم . شادی . اقتصاد . بانک . بورس . ......) چرا اینقدر موصوعات به این‌مهمی نظر نمیدی هر شب چرت و پرت در میکنی . عدم استقبال مردم از رای نظری نداری ؟
سرمایه دران اقلیت جامعه با رای اقلیت ثروتمند جامعه میخواهند برای فقرا قانون بنویسند . همین سرمایه داران اقلیت قبل از انقلاب سرمایه دار نبودند اما بعد از مدتی پولدار شدند . ماشین خوب . خانه خوب . شغل خوب .....حالا قرار هست برای فقیر قانونی وضع کند که به پول نفت برسد . نفت با ۴۰ دلار و صادرات ۳۰۰ هزار بشکه . آیا میشود عدالت را در جامعه با این تعاریفی که تندروها در جامعه تعریف کردند را بسط داد ؟ آیا میشود آزادی را جامع عمل پوشاند با تعاریفی که تندروها در باب آن تعریف میکنند ؟ آیا دمکراسی دستاورد ژشتی هست که اینقدر تندروها از ان وحشت دارند . حداقل دمکراسی و دستاورد آن بهتر از گفتمان الیگارشی هست . حداقل چرخش قدرت وجود دارد .
منظور از سوراخ دعا چیه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۵
به کسی که سفسطه میکنه و میخاد یه گندی رو جمع کنه به اصطلاح میگن سوراخ دعا رو گم کرده؟؟
کم کم داره از کرونا خوشم میاد
درجواب کاربرمحترم باامضای mm که جهت درمان فرزندآقای حدادعادل اظهارنظرفرمودندپزشک پروازی ازآمریکاواروپامی آورندبایدبگویم که یاشماسن خیلی بالائی داریدویفکرقدیمی وازمهارت وعلم پزشکان امروزایران بی اطلاعید ویاازدنیابیخبریدچونکه امروزه پزشکان ایرانی چه درایران وچه درامریکاواروپا بهترین ویاجروبهترینهاهستنداگراطلاغ نداریدازکسانیکه سالهادردیارغرب زندگی کرده اندسئوال بفرمائیدوبخواهیدصادقانه بشماجواب دهندمشکل مابیگانه پرستی وتحقیرخوداست که البته این جزوفرهنگ ماشده وبرای بعضی علامت تشخص است !! البته فهمیدگان واهالی مطالعه اینرامیدانندوخیلیها نه میدانندونه میخواهندبفهمند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر