بازدید 43044
هزار و نهصد و چهلمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

پیشنهاد کرونایی آشنا برای صدا و سیما / بدنه رأی اصولگرایان بیشتر از ۱۶ میلیون شده است! / طرح جلوگیری از خروج افرادِ مشکوک به کرونا از قم اجرا نشد!

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران برای مقابله با کرونا / زیباکلام: پیروزی اصولگرایان نتیجه رأی ندادن مردم است / روحانیِ کتاب‌سوز: ضریح رضوی ضد ویروس است! و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ 02 March 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
طرح جلوگیری از خروج افرادِ مشکوک به کرونا از قم اجرا نشد!

علیرغم اعلام مسئولان مبنی بر اجرای غربالگری افراد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در خروجی‌های قم از ابتدای دیروز یکشنبه، اما این طرح اجرا نشد و در طول روز گذشته در ورودی‌های شهر قم، رفت‌وآمد خودرو‌ها عادی در جریان بود. /ایرنا

فردی گفته ۲۰۰ میلیون ماسک می‌دهد دم‌کلفت و لو نمی‌رود

محمد مهاجری در توییتر خود نوشت: وزیر بهداشت نوشته فردی گفته ۲۰۰ میلیون ماسک را ۴۸ ساعته تحویل می‌دهد. موضوع به وزارت اطلاعات ارجاع شده. کسی که در شرایط حاد کرونا می‌تواند چنین معامله بزرگی انجام دهد، قطعا یک آدم دم‌کلفت است که مطمئن است لو نمی‌رود. منتظر افشای مشخصاتش باشیم؟ آقای سیدمحمودعلوی بسم الله

ضربه ۱۰۰ میلیون دلاری کرونا به خطوط هوایی خاورمیانه

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی اعلام کرد که خطوط هوایی کشور‌های خاورمیانه به علت گسترش ویروس کرونا در این منطقه حدود ۱۰۰ میلیون دلار ضرر کرده اند. این انجمن پیشتر ارزیابی کرده بود که ناوگان‌های هوایی منطقه آسیا و اقیانوسیه در سال جاری میلادی، متحمل ۲۷.۸ میلیارد دلار خسارت خواهند شد. / ایرنا

مقایسه رفتار با کرونا؛ از چین تا ایران

رایزن فرهنگی ایران در چین در حالی از فرهنگ مقابله مردم چین با ویروس کرونا در مقایسه با ایران و تعطیلی فرهنگ در آن کشور به دلیل شیوع این ویروس می‌گوید که معتقد است: مردم ایران کرونا را شوخی گرفته‌اند. قصد ترساندن ندارم، اما اگر همکاری مردم نباشد و دولت تصمیم‌های بهتری اتخاذ نکند و از تجربه چین در این مقابله استفاده نکند، کشور بیشتر متضرر می‌شود. من آن‌جا دیدم که بسیاری از مسئولان به شهر ووهان رفتند، اما هیچ نشانه‌ای از این‌که مبتلا شده باشند در آن‌ها پیدا نشد. اما برخی مسئولان ما مبتلا و گرفتار شدند و این نشان می‌دهد ما حتما نوع مقابله با این ویروس را نمی‌دانیم. کما این که نمی‌بینیم در هیچ کجای چین همان تعداد اندکی هم که بیرون هستند از ماسک استفاده نکنند، اما هنوز هم پزشکان ما بر این باورند که نیازی نیست، وقتی چنین باوری وجود دارد، ویروس این‌طور گسترش پیدا می‌کند. / ایسنا

بدنه رأی اصولگرایان بیشتر از ۱۶ میلیون شده

غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به خبرآنلاین گفت: بخشی از از آراء، معروف به آرای خاکستری است که اصولگرایان توانستند آن را جذب کنند. رأی خاص جریان اصولگرا بین ۱۵ تا ۲۰ درصد است و هرچه بیشتر از آن کسب شده بالتبع رأی خاکستری به حساب می‌آید. اگر اصولگرایان در مجلس یازدهم بتوانند وعده‌های خود را دنبال کنند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هم باید مشابه انتخابات مجلس باشد. بدنه رأی اصولگرایان بیشتر از ۱۶ میلیون سال ۹۶ شده است. آن ۱۶ میلیون را باید رأی سنتی تلقی کرد. مابه تفاوت ۱۶ میلیون رای در انتخابات ۹۶ و ۲۴ میلیون رایی که در این انتخابات به صندوق‌ها ریخته شد افزوده‌ای است که اصولگرایان به دست آوردند. این ۴۵ نماینده متعلق به اصلاح طلبان و مستقلین بیشتر از شهرستان‌هایی هستند که تعداد آرا در آن‌ها کم است. غلبه در مجلس یازدهم با جریان اصیل اصولگراست نه نواصولگرایان.

اجازه ورود مسافران به گیلان را ندهید

نماینده رشت اوضاع رشت در پی شیوع کرونا را نگران کننده خواند و گفت: با توجه به افزایش ویروس کرونا در این شهر بعد از زیاد شدن حجم مسافران درخواست داریم که اجازه ورود مسافران به رشت را ندهند. جبار کوچکی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح وضعیت شهر رشت بعد از شیوع کرونا در کشور گفت: در حال حاضر دو استان قم و گیلان کانون بحران کرونا هستند؛ به این دلیل که بیشترین مبتلایان مربوط به این دو استان می‌باشند. طبیعتا این موضوع می‌تواند بحران ایجاد کند. وی با بیان این که امکاناتی همچون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در استان در حالت عادی کم است افزود: در شرایط فعلی این کمبود بیشتر شده و حتی ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کمیاب است؛ حال این که بیمارستان‌ها و کادر پزشکی و پرستاری باید بتوانند از چنین امکاناتی برای حفاظت از خود استفاده کنند. متاسفانه این کمبود باعث شده بسیاری از پزشکان و پرستاران در این استان مبتلا شوند.

لاریجانی و هیات رئیسه تفحص از خودروسازی‌ها را معطل کردند

«محمدرضا نجفی» رئیس هیأت تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت: تعارض منافع خودروساز و وزارت صمت دلیل باتلاق بازار خودروست. وزارت صمت به جای پاسخگویی درباره عملکردش، قیمت‌گذاری هم می‌کند. دولت تکلیف سهام تو در تو در خودروسازی‌ها را مشخص کند. واگذاری سهام دولت در خودروسازان به مصلحت نیست. کم لطفی و کوتاهی هیأت رئیسه و شخص رئیس مجلس درباره اجرای تحقیق و تفحص از صنعت خودرو بخشودنی نیست. در شهریور ۹۷ تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس به تصویب رسید، اما در هیأت‌رئیسه مجلس و به‌طور مشخص از سوی علی لاریجانی تمامی اقدامات مرتبط با عملیاتی شدن این مصوبه متوقف و بلااقدام ماند.
 
نامه تُند وزیر بهداشت به وزیر صمت درباره تولید ماسک

وزیر بهداشت در نامه‌ای به وزیر صمت اخبار مبنی بر تولید چندین میلیون ماسک را «عوامفریبانه» خواند و مدعی شد تنها یک میلیون ماسک به آن‌ها تحویل شده است. در بخشی از نامه سعید نمکی آمده است: علیرغم جلسات مکرر همکاران اینجانب در آن وزارتخانه، متاسفانه هنوز مشکل ماسک پابرجاست و با اطلاعات واصله شبکه در هم تنیده احتکار ماسک در شرایطی که همکاران جان بر کف اینجانب زندگی‌شان را شبانه روز فدای مردم می‌کنند و مردم در خطر ابتلا به بیماری قرار دارند محصولات خود را احتکار و با واسطه با قیمت ده برابری به دلالان معرفی می‌کنند. از هفته پیش تا کنون طبق اظهار نظر مدیران وزارت بهداشت حداکثر یک میلیون ماسک تحویل شده که با شعار فریبنده روزی چند میلیون تولید و متاسفانه انتقال این عوام فریبی به مردم، اینجانب و همکارانم به شدت مورد شماتت و تحت فشار قرار گرفته ایم. به نظر اینجانب این شیوه برخورد و پیگیری بوروکراتیک مشکلی از مملکت حل نخواهد کرد و آبروی نظام و سلامتی مردم به شدت زیر سوال خواهد رفت. لازم است مقامات امنیتی، قضتیی و انتظامی کشور نه تنها در گرفتن تعدادی ماسک از انبار‌های متفرقه بلکه با در دست گرفتن کارخانه‌های تولیدی و گذاردن مدیر دولتی مستقل سریع این مشکل را حل کنند.

دادسرای قم: فرد مرتکب اقدام غیر متعارف در حرم حضرت معصومه (س) بازداشت شد

فرد مرتکب اقدام غیر متعارف در حرم حضرت معصومه (س) دستگیر شد. حسب اعلام روابط عمومی دادسرای مرکز استان قم، با توجّه به انتشار فیلم اقدام غیر متعارف یک فرد در حرم حضرت معصومه (س) و وصول گزارش به سامانه گزارش های مردمی قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرای قم، با دستور دادستان مرکز استان و با تلاش عوامل نیروی انتظامی این فرد شناسایی، دستگیر و بازداشت شد و برای وی پرونده قضایی تشکیل و در حال رسیدگی است.

لغو قانون عدم نیاز به ویزا برای ایرانیان توسط ارمنستان

نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان روز دوشنبه گفت: ارمنستان موقتا قانون عدم نیاز به ویزا برای ایرانی‌ها را در پنج روز آینده تعلیق می‌کند. وی همچنین گفت: مقام‌های ایران و ارمنستان در تعامل هستند و ارمنستان در حد توان خود برای کمک به ایران آماده است. /ایلنا

ناصری: انتخابات دوم اسفند فرصت طلایی برای انحلال شورای عالی سیاست‌گذاری است

عبدالله ناصری در پاسخ به اینکه تاثیر مدیریت محمدرضا عارف در رسیدن شورای عالی به وضعیت فعلی چقدر بوده است، گفت: بالاخره این در ذات آقای عارف و هیات رئیسه نبود که غیر از این عمل کنند. یعنی اگر از سال ۹۴ که این شورا شکل گرفت مدیریت و موضع گیری همه جانبه در حوادث و ترکیب هیات ریسه به گونه‌ای بود که انتقاد به آن نمی‌شد، شاید در این انتخابات می‌توانست صدای واحدی داشته باشد، اما من باورم این است که اصلاح طلبانی از جنس آقای کمالی و کواکبیان و کرباسچی که من اسمشان را شکاف اصلاحات گذاشتم؛ دیگر نمی‌توانند با احزاب جامعه محوری مثل توسعه و اتحاد عملا مواضع همسو داشته باشند، زیرا واقعیت‌های جامعه ایران نسبت به سال‌های قبل خیلی تغییر کرده است؛ فلذا به نظر من این موضع دوگانه در انتخابات دو اسفند فرصت طلایی برای انحلال شورای سیاست گذاری و شکل گیری یک نهاد قابل دفاع‌تر است.

روحانیِ کتاب‌سوز: ضریح رضوی ضد ویروس است!

شیخ عباس تبریزیان از مدعیان طب اسلامی که با آتش زدن کتاب پزشکی هاریسون حاشیه‌ساز شده بود، به تازگی در اظهارنظری قابل تامل گفته است: جنس ضریح حرم امام رضا (علیه السلام) و حضرت معصومه (س) از نقره است و نقره قوی‌ترین میکروب‌کش با هزار سال سابقه است.

توکلی: با مافیای ماسک و دستکش برخورد کنید

رئیس سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار حمایت از وزارت بهداشت برای مقابله با مافیای تجهیزات پزشکی مقابله با کرونا شد. در بخشی از نامه احمد توکلی آمده است: دویست میلیون ماسک عددی نیست که دو سه دلال معمولی بتوانند بی پشتیبانی صاحبان قدرت کارش را سامان دهند و از آن بسیار مهمتر، این که با کمال بی شرمی و نهایت گستاخی این جنایت را علنی کنند. چنین حوادثی که بر زخم مردم نمک می‌پاشد و آبروی و مشروعیت نظام را در خطر قرار می‌دهد. جنابعالی طبق وظیفه قانونی و وظیفه شکرگزاری نعمت درایت و شجاعتی که خداوند به شما ارزانی داشته است، باید یاری بیشتری نصیب وزارت بهداشت درمان و آموزش پرشکی بفرمایید. این کمک معطوف به کشف و تعقیب صاحب منصیان و کارگزاران مفسدی است که پشت ماجرا هستند. شاید همان طور که در سازمان غذا و دارو توفیق مبارزه با فساد در عرصه دارو، فراهم شد، با حمایت دستگاه قضا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جناب دکتر نمکی بتواند با فساد در عرصه تجهیزات پزشکی نیز توفیق به دست آورد. دیده بان شفافیت و عدالت در کمک به این مجاهدت هم در کنار همه مجاهدان مبارزه با فساد در همه قوای کشور است.
 
راه حل بحران اخیر سوریه از نظر امیر عبداللهیان

دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین‌الملل مذاکرات سه جانبه تهران، مسکو و آنکارا را راه حل اساسی در مورد تنش‌های اخیر در سوریه دانست. به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‏تحولات ⁧ادلب⁩ منجر به تشدید تنش‌های ژئوپلتیک در منطقه شده است. رفتار ⁧آمریکا⁩ و ⁧ترکیه⁩ شرایط را پیچیده‌تر کرده است. تمرکز بر تعهدات سوچی و مذاکرات سه جانبه تهران، مسکو و آنکارا در مورد ⁧سوریه⁩، راه حل اساسی است. تروریسم تکفیری، صهیونیستی، آمریکایی جایی در آینده منطقه ندارد.»
 
پیشنهاد کرونایی آشنا برای صدا و سیما

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری پیشنهاد کرد: شبکه سلامت صداوسیما به عنوان کانال اصلی مبارزه با کرونا انتخاب شود. «حسام الدین آشنا» روز دوشنبه در حساب توییتری خود نوشت: این شبکه (سلامت) می‌تواند با هدف گرفتن مخاطبانی به ترتیب شامل: «بیماران و کادر پزشکی در مراکز درمانی درگیر»، «کادر درمانی کل کشور»، «خانواده‌های بیماران درگیر» و «عموم مردم» به رسانه ۲۴ ساعته مبارزه با کرونا تبدیل شود.
 
زیباکلام: پیروزی اصولگرایان نتیجه رأی ندادن مردم است

صادق زیباکلام گفت: با توجه به شرایط و همچنین اتفاق‌هایی که طی سال جاری در کشور رخ داد، از همان اول مشخص بود تندرو‌ها صندلی‌های مجلس نهم را بعد از چهار سال حاشیه‌نشینی از آن خود خواهند کرد. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دلیل نوع تعیین صلاحیت‌ها با حاشیه‌های بسیار ولیکن مشارکتی نه‌ چندان قابل توجه برگزار شد. صادق زیباکلام که پیشتر از رأی ندادن در انتخابات صحبت کرده بود، در گفت‌و‌گویی کوتاه با اعتمادآنلاین اظهار داشت: تندرو‌ها در حالی پیروزی در انتخابات را جشن گرفته‌اند که از همان اول هم معلوم بود به سبب شرایط کشور، در دوره یازدهم قوه مقننه مجلس‌نشین خواهند بود. این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه گفت: در واقع وقتی درصد بسیار بالایی از مردم به دلایل متعددی تصمیم گرفتند رأی ندهند؛ از همین روی، تندرو‌ها دقیقاً مثل مجالس سه‌گانه هفتم تا نهم بیشتر کرسی‌های بهارستان را در اختیار خود می‌بینند.
 
حمله ارتش به کرونا

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: ارتش حالت تهاجمی نسبت به ریشه کن کردن ویروس کرونا دارد و تمام تجهیزات خود را در این زمینه پای کار خواهد آورد. امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش (نزاجا) در بازدید از خط‌های تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی گفت: پس از تشکیل قرارگاه جهادی مبارزه با ویروس کرونا در ارتش، علاوه بر تولید ماسک و لباس‌های حفاظتی، برخی از تجهیزات خودرویی را بلافاصله با تغیر کاربری به تجهیرات ضد عفونی و مه پاش تبدیل کرده ایم. وی با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت خوبی در تولید تجهیزات در مقابله با ویروس کرونا هستیم، افزود: کارگاه‌های مختلفی را در سطح کشور در استان‌های کرمانشاه، ایلام، تهران، گلستان و خوزستان دایر کرده ایم تا پاسخگوی یگان‌های نیروی زمینی ارتش، بیمارستان‌ها باشیم و حتی در آینده بتوانیم در اختیار مکان‌های عمومی نیز ارسال کنیم، در این کارگاه نیز روزانه به صورت شبانه روزی تهداد ۱۰ هزار ماسک و لباس حفاظتی تولید می‌شود. امیر حیدری با اشاره به تشکیل قرارگاه جهادی مقابله با ویروس کرونا در ارتش گفت: این قرارگاه قابلیت‌های مطلوبی در حوزه پیشگیری و همچنین ضدعفونی کردن اماکن و معابر شهری را دارد، از روز گذشته در تمامی قرارگاه‌های نیروی زمینی ارتش این قرارگاه شروع به فعالیت کرد و در چندین استان با حضور در اماکن عمومی آغاز به ضد عفونی و مه پاشی کرده است.
 
مصطفی پورمحمدی از بیمارستان مرخص شد

حال عمومی مصطفی پورمحمدی که در روز‌های اخیر به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود، رو به بهبود است. پورمحمدی از نهم اسفند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود. علی پورمحمدی با اشاره به آخرین وضعیت سلامت مصطفی پورمحمدی اظهار کرد: حال عمومی ایشان رو به بهبود است. وی در گفتگو با ایسنا خاطرنشان کرد: ایشان وضعیت خوبی دارند و طبق گفته پزشکان که قرار بود یک یا دو روز آینده مرخص شوند، اکنون از بیمارستان مرخص شده‌اند. حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و وزیر سابق دادگستری از روز ۹ اسفند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری بستری شده بود.
 
وزیر صمت ابتلای خود به کرونا را تکذیب کرد

رحمانی وزیر صمت و حجت الاسلام پناهیان شایعه ابتلای خود به کرونا را تکذیب کردند. رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با تسنیم شایعه ابتلایش به ویروس کرونا را تکذیب کرد. همچنین پس از پیگیری خبرنگار تسنیم از حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان خطیب و مدرس حوزه و دانشگاه، ابتلای وی یه این ویروس نیز تکذیب شد.بنا بر این گزارش امروز برخی اخبار و شایعات درخصوص ابتلای وزیر صمت و حجت الاسلام پناهیان در فضای مجازی منتشر شده بود.
 
ضیا نبوی آزاد شد

ضیا نبوی فعال سیاسی، امروز دوشنبه ۱۲ اسفند، پس از شش روز بازداشت آزاد شد. ضیا نبوی، فعال سیاسی و دانشجوی کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبائی امروز، دوشنبه ۱۲ اسفند ۹۸ بعد از شش روز بازداشت توسط نهاد‌های امنیتی آزاد شد. وی روز ششم اسفندماه توسط نهاد‌های امنیتی به دلایل نامعلوم بازداشت شده بود؛ ضیا نبوی، پیشتر در ۲۵ خرداد ۸۸ یعنی سه روز پس از برگزاری انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری در ستاد انتخاباتی مهدی کروبی از سوی ماموران امنیتی بازداشت شده بود و از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیرعباسی»، به اتهام محاربه از طریق ارتباط موثر با سازمان مجاهدین خلق به ۱۵ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد که بعد از تحمل هشت سال و هفت ماه حبس چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ از زندان سمنان آزاد شده بود.
 
بیانیه سه کشور اروپایی درباره کمک به ایران برای مقابله با کرونا

سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی با قربانیان ویروس کرونا در ایران، از ارسال کمک‌های پزشکی و مالی به کشورمان برای مقابله با شیوع سریع این ویروس خبر دادند. بر اساس این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده، محموله کیت‌های آزمایشگاهی، دستکش و لباس‌های مخصوص حفاظتی امروز (دوشنبه) سریع با هواپیما به تهران منتقل خواهد شد. سه کشور اروپایی همچنین متعهد شده‌اند که حدود ۵ میلیون یورو از طریق سازمان بهداشت جهانی و سایر آژانس‌های بین‌المللی برای ایران ارسال کنند.
 
حمید بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن نیز پیشتر با انتشار پیامی در توییتر این خبر را اعلام کرد و افزود، در کنار تلاش مهندسان و فن آوران ایرانی برای تامین نیاز‌های داخلی، هماهنگی با مقامات انگلیسی برای خرید برخی از اقلام مهم فوری پزشکی مقابله با کورونا از بازار این کشور نیز در جریان است. بر اساس آخرین آمار مقام‌های بهداشت و درمان ایران، شمار مبتلایان در کشور به بیش از یک هزار تن و آمار جان باختگان به ۶۶ تن رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۶
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۴۳
مردم‌ درشهرهای کوچک‌قبیله ای کار می کنند
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
در روزهایی که بخاطر کرونا مجبوریم در خانه بمانیم فیلم ببینید
خدا رو شکر الان هم دیگه مثل سابق نیست که تنها مرجع مان ویدئوکلوپ محله مان باشد
و هیچ فیلمی نیست که از طریق اینترنت قابل دسترس نباشه
من گنجینه ای از فیلمهای برتر IMDb رو در چندسال اخیر گردآوری کرده ام و امروز هم قرعه افتاد به فیلم بهشت و جهنم کوروساوا
بهتون پیشنهاد میکنم که وقت خودتون رو واسه سریالهای مزخرف هدر ندید
بهتره ابتدا با ۱۰۰ فیلم اول IMDb شروع کنید و نهایتا برسید به ۱۰۰ فیلم اول در Box Office mojo
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وقتی پزشکان . پرستاران . مددکاران بهداشت . بهیاران با حفاظت ماسک و دستکش در حال خدمات و مبارزه با ویروس کرونا هستند و از مردم‌میخواهند در تجمعات زیاد و دست دادن و روبوسی در شرابگیط فعلی اجتناب کنند از آنطرف . برخی مداح و روحانی و روصه خوان مردم را تشویق به گردهمایی و تجمع میکنند . حالا بعد از یک‌ماه دیگر پزشکان بر ویروس فایق امدند میگویند دعای و ثنای ما بوده که ویروس از بین رفت . تمام‌زحمات پزشکان به حاشیه رانده میشود . در صورتی الان در کنار تلویزیون لم داده در حال خوردن چای گرم و جای نرمی نشسته اند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
خان محمد علی مگه فیلمذهم میبینه؟ صدا و سیما بزای شما خوبه ها
هاشم رجایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
خطاب به رایزن فرهنگی ایران در چین:برادر من کو ماسک که مابزنیم عزیزان دل برادر همه روانبار کردن کرونا رو هم خودشون آوردن که سودشون تضمین بشه
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وزیر محترم بهداشت از تشکیل ۳۰۰هزار اکیپ و گسیل شدنشان به سمت خانه های مردم برای تشخیص کرونا خبر داد
اما متاسفانه یک نگرانی ای بین مردم در گروه ها و کانالهای شبکه های مجازی دیده میشه از بابت اینکه این اکیپ ها ویروسی را از خانه ی آلوده به خانه های غیر کرونا منتقل کنند
خواهشمنداست که از وزارت بهداشت درخواست شود که این نگرانی مردم را مرتفع سازد
باتشکر
ادمینAdmin
| Netherlands |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
من امروز تو خونه بیکار بودم و یه دوربین عکاسی قدیمی اسکینا داشتم و اسمواعضاش رو درنوردیدم و از هم پاشوندمش و به سبک بچگی هام تشریحش کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
دولت جنایتکار آمریکا به بهانه ویروس کرونا ژست بشردوستی و حمایت از مردم ایران گرفته و اعلام کرده اجازه ارسال غذا و دارو به ایران را می‌دهد! دولتمردان آمریکایی‌ اگر انسان بودند سراغ ترور بیولوژیکی یعنی ساخت ویروس کرونا و انتشار آن در جهان نمی‌رفتند.
دوستدار احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
وقتیکه از کمک کشورهای اروپایی با کلی منت گذااشتن به ایران میشنوم خیلی ناراحت میشم
ایران بزرگ با این وسعت و 85میلیون نفر جمعیت و خفته بر نوم ویجینتیلیون ها بشکه نفت و نوم ویجینتیلیون ها مترمکعب گاز نباید کارش به اینجا بکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اصولگرایان با دستکاری و مهندسی میتونن دل خودشونو خوش کنند , ولی مردم میدانند که آنها تمام ظرفیتشان پنج شش میلیون نفر است ! مابقی رای دهندگان چند میلیون کارمند از ترس شغلی رای میدهند که آنها پای خود میگذارند دلتونو الکی خوش نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
۲۳:۳۵ شکست خوردید پس لاجرم ۴سال باید ساکت بمانید خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ناشناس۲۳:۳۵
عزیزم ، حرف و دلیلی از این غیرمنطقی تر تا حالا کسی نداده بود
فرض کنیم رای اصولگراها ۴تا۵ میلیون نفر باشه و بقیه هم از ترس و اجبارا پای صندوق رفته باشند ؛ خب اگه تعداد اصولگراها ۴الی ۵ میلیون بوده و اینها به کاندیداهای اصولگرا رای داده باشند ، مابقی این تعداد که بقول شما به زور اومدند رای دادند چرا به اصولگراها رای دادند ؟ مگه کسی موقع نوشتن اسامی منتخبین توی برگه رای بالای سرشون ایستاده بوده تا اسم اصولگراهارو بنویسند ؟ اگه بشه این دروغتون درموزد مجبور بودن مردم‌به شرکت در انتخابات رو باور کرد ، ولی دیگه اجبار به رای دادن به کاندیداهای اصولگرا رو نمیشه باور کرد
شماها رسم دارید که تو هر انتخاباتی پیروز شدید اون انتخابات رو تایید کنید و هر وقت باختید اون انتخابات رو با هر ترفند و دغل کاری که میتونید غیرواقعی و متقلبانه معرفی کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
به ناشناس ۲۲:۲۹
میشه دقیقا بفرمایید کدام مداح و سخنران مردم رو تشویق به اجتماع کرده؟ خسته نمیشید این قدر دروغ میگید؟ تقریبا تمام مکان های زیارتی تعطیل شدن اما در عوض مجتمع های تجاری و بازارها و حتی قهوه خانه ها هنوز باز هستند و انگار نه انگار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
جناب مصباحی مقدم تعداد حداکثر رای اصولگرایان
همان ۴ میلیون رای جلیلی است و بس
خودتان بهتر میدانید
و در ۱۴۰۰ دوباره خواهید فهمید
آقای آشنا همان نبود که سه روز تمام با چه حدتی دروغ میگفت و برای همه مردم ایران و همچنین اصحاب رسانه خط و نشان میکشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
با تشکر از بهداشت جهانی که 100هزار کیت تشخیص کرونا برای ایران ارسال کردند
تو اتوبان تهران قم پرنده پر نمیزنه، تهران بچسبید که کل شمال کشور دارن آلوده می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Ireland |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
دود درمانی یکی از شیوه های چندین هزار ساله در درمان بسیاری از بیماری ها وعفونت هاست.مخصوصا دود عنبر نسارا که ویروس کشی بسیار قوی ومؤثر است.عنبر نسارای اصل به رنگ سبزه تیره است و روش درمان با آن خیلی ساده است .کافی است خودتان را به مدت 60 ثانیه در معرض این دود شفا بخش قرار دهید
اگر نقره و طلا ضد ویروس هست یک زحمتی بکشید ویروس ایدز را روی نقره بریز بعد از دو دقیقه به جایی که زخم هست یا کف دست و انگشتت زخم هست بریز نتیجه را ببین .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
فرق ویروس و باکتری را نمی‌دونن اما نسخه میپیچن آن! حقیقتا باید روزی پاسخگوی این ..رفتارشون باشن و اینکه افرادی رو گمراه کردن
MZ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
البته نانوذرات نقره خاصیت آنتی باکتریال دارند منتها مهم اینجاست که اولا آیا جنس ضریح مطهر رضوی از چیست و دوم اینکه نسبت به چه باکتری و یا ویروسی مقاوم هستند؟
اولا باید ثابت کرد که نقره ضد میکروب است .
دوما کرونا میکروب نیست ،بلکه جسم جامد و غیر زنده است فقط در کلبولها متواند جای کروزم یا د ان آ را بگیرد و خود را تکثیر کند .
میکروب و ویروس متفاوتند بهمین جهت مبارزه با ویروس مشکلتر است و در ضمن باید ثابت شود که نقره اثری بر ویروس دارد و نه فقط ادعا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ویروس هم یک نوع میکروب است
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ویروس د ان ا یک میکروب است و زنده نیست
بگیم اسکلت میکروب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
نقره فقط به شکل ذرات نانو خاصیت باکتری کشی دارد. و به شکل فلزی هیچگونه اثری ندارد. در خصوص نظامیان جهت درمان زخمها از اسپری نقره اسنتفاده می شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
نقره ضد باکتری هست. مثلا لباسهای نان که بونمیگیرند درش نانو ذرات نقره داره. یا لباسشویی هایی که یک لایه نازک نقره داره تاباکتری رو لباس خیس رشد نکنه و بو نگیره.
ولی ضد ویروس نیست.
پور محمدی را برای درمان‌چرا پیش تبریزیان نبردند ؟ چرا در بیمارستان بستری کردند ؟ مگر گفتمان انها در طب قدیم باور ندارند ؟ بیمارستان‌مربوط به کسانی هست که علم را قبول دارند
زاد و ولد نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
تو کی هستی ک۶ زیر هر خبر این نظر رو میگذاری‌ نظرت رو واسه خودت نگه دار پروفسور
همین خودروسازی زپرتی کشور رو بی اعتبار کرده لاقل برای جوانانش که با این اوضاع دوست دارند از مملکت فرار کنن
واقعا هم چه وضع قیمت و کیفیت؟
اونم از مسکن و بقیه اقلام
ارزش ریال در حد جلبکه
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
جلبك تو يك سري كشورها ماده غذايي با ارزشي مي باشد ولي پول ما تو هيچ كشوري ارزش ندارد
از جناب زیبا کلام انتظار نمیرفت.
جناب وقتی اصلاحطلبان قلع وقم شده اند و نمایندگانشان بسیار کم است و یا در بعصی نقاط اصلا نماینده نداشتند ،طرفدارانشان میبایست به کی رای می دادند!
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
نه اصول گرا نه اصلاح طلب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
این حرفا همش بهانه آوردنه
مثلا اصلاحطلبها که مدعی قلع و قم‌شدن کاندیداهاشون بوده و هستند مگر توی تهران لیست کامل نداده بودند و مگر مجیدانصاری سرلیست اونها نبود ؟ چرا حتی رای مجید انصاری بعنوان سرلیست اصلاحطلبها اینقدر با نفر ۳۰ منتخبین تهران فاصله داشت ، ؟ چون‌اصلاحطلبها بعد از ۶ سال کهوهم قوه مجریه و هم مقننه را در کنترل خودشون داشتند به هیچ کدوم از وعده هد و ادعاهاشون نتونستند عمل کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
یعنی فقط کار این جماعت ترساندن از طرف دیگر است وگرنه هیچ برنامه ای برای اداره کشور و کار و تلاش کردن و عمران و ابادانی و...ندارند که هیچ تمام تلاش خود را برای حاشیه سازی و توقف کشور و ناامیدی و بدبین کردن بیشتر مردم و افزایش بدبختی مردمو...بعمل می اورند و ما همچنان از لج و ترس رقیب به انها رای میدهیم .و همیشه هم اخرای کار میشنویم که نمیگذارند و نگذاشتند کار کنیم و ما هیچ کاره ایم.و..
خدا از این مسوولین بی مسوولیت نگذره بیچاره کردن ملت ا با روشهای مختلف
روحانیِ کتاب‌سوز: ضریح رضوی ضد ویروس است!


راست گفته. نقره ضد میکروب و ویروس است و هزاران مقاله در این زمینه هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
یک مقاله علمی را لطفا اعلام کنید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ناشناس ۲۱:۴۴
عبارت "خاصیت ضد میکروبی نقره" یا معادل انگلیسیشو توی گوگل سرچ کن و چیز یاد بگیر.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
دستورتان را برای یاد گیری اجرا کردم ولی مقالات قانع کننده نبودند ،گر چه در مورد نیترات نقره که میکروب را بعد از ۲ ساعت نابود میکند میتوان تامل کرد ولی در مورد ویروس چندان قانع کننده نبود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
دکتر ویروس با میکروب یکیه؟
ناشناس
| Turkey |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
دکتر میکروب یعنی موجود میکروسکوپی این رو تو درس علوم دوم راهنمایی بهتون یاد ندادن و شامل ویروس ها باکتریها و باسیلها و ... می شه
ناشناس
| Germany |
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اصلا چرا ما ایرانی ها به خلط مطلب دچار میشویم.
کسی مخالف زیارت نیست و فرض را بر این میگیریم که نقره اکسید کننده و خاصیت یونی دارد و میکروب و ویروس را در جا نا بود میکند.
مشکل انبوه جمعیت است که در اینچنین مکانهایی تن بتن و نفس به نفس با هم مواجه هستند و نقره و اسید هم کمکی نمیکند.
زیارت کنندگان را دسته دسته به حرم اجازه ورود دهید با حفظ فاصله و چراغهای ماورای بنفش برای ضد عفونی نسبی فضا داخلی در حرم نصب کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
تنها به شکل نانوذره خاظیت میکروب کشی دارد. وقتی وارد غشای سلول باکتری شود باعث مرگ سلول می شود
من ماله کش هستم و درآمد خوبی هم دارم و ناگفته نماند که مدتی هست احساس میکنم مثل سابق دیگر نمیتوانم ماله کشی کنم.

چندین دفعه ماله ام را عوض نمودم اما نتیجه دلخواه حاصل نشد. حتی تکنیک آبا و اجدادای ماله کشی ام را تغییر دادم اما باز هم نتیجه نگرفتم.

از دوستان اگر فردی در این زمینه تخصص دارد لطفن راهنمایی نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
من ماله ساز هستم
به شما پیشنهاد میکنم‌کارفرمای خودتون رو عوض کنید و از ماله کشی با روشهای قدیمی برای کارفرماهای قدیمی که آباء و اجدادتون براشون کار میکردند مثل بی بی سی و .... دست بکشید و ماله کشی رو با متدهای جدید و برای کارفرماهای جدید ادامه بدید ، کارفرمایان بروزتر و امروزیتری مثل منوتو و سعودی اینترنشنال و ....
این کارفرماها مطمئنا با روشهای جدیدتر و علمی تر و تکنیکهای پیچیده تر به شما کمک میکنند به نتیجه دلخواهتون برسید و تبدیل به یک ماله کش برجسته تبدیل بشید ، ضمنا پول بهتر و بیشتری هم بدست میارید
فقط لطفا اگر دستتون به اونجاها رسید و مشغول به ماله کشی شدید مارو هم‌فراموش نکنید و به کارفرماهاتون بفرمایید که ماله هاشون رو از ما خریداری کنند تا ماهم بتونیم بعضی روزها ی کمی شیر از گاوهای شیرده را سر سفره صبحانمون میل کنیم
جناب رایزن . توی ووهان خونه به خونه رفتند و همه رو توی خونه هاشون زندانی کردند و از هر خانواذه یک نفر فقط چند ساعت اجازه ی خروج برای خرید را دارد. این رو چطوری توی ایران اجرا کنیم؟ اصلا به ماسک ربطی ندارد جناب اونجا کارها چکشی هست نه با "لبخند"!
علت پیروزی اصولگرایان رای ندادن مردم بود . .... یک اشکال اساسی که وجود دارد نگاه تندروها در نوع اداره کشور اینچنین دیکته شده است که در داخل خودرو مینشینند و همین اقلیت دنبال خودرو اصوگرایان دو و مسابقه بدو رو میدهند . چنین روشی را اصلاح طلبان اشکال گرفتند . که این روش بخاطر ارزش و مقام و کرامت انسانی از پیر و جوان اشکال دارد .ولی یادم هست همین تندروها در دوره اصلاحات اشکال و ایراد میگرفتند که ما این نوع و نگرش را قبول نداریم . مردم باید دنبال ماشین بدو کنند . جنبه تبلیغی دارد کاربران در این بحث چالشی شرکت کنند
جناب زیبا کلام. این که مردم رای ندادن که بدتر است. یعنی از شما ناامید شده اند
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
مردم رای ندادند چون بعد از انتخاب شدن هم با وجود شورای نگهبان کاره ای نبودند
من از هر اقدامی در جهت بهبود شرایط حمایت میکنم و به عقیده اینجانب مسئولین بهتر است همگی با هم استعفا دهند و بروند استراحت نمایند چون هم تخصص کاری ندارند . هم از مردم و وقایع جامعه کلن بیخبر هستند و هم اینکه به دلیل اینکه همگی گرین کارتی هستند و اکثر خانواده هایشان در اروپا یا امریکای شمالی زندگی می کنند هیچ انگیزه ای برای بهبود شرایط ایران ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
اصلاح طلبان بازیکنان خوبی هستند وهمیشه در تیم ملی حضور داشته اند اما مشکل از آنجاست که مربی تیم از این بازیکنان فقط بعنوان توپ جمع کن استفاده مینمایند ونه بیشتر
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
انقلابیون با تفکر انقلابی و کارکرد جهادی ......... واقعا برای من یک پرسش وجود دارد . برای ساخت یک راه اهن از بندر عباس تا نوشهر یا ساخت بزرگراه از شرق تا غرب چه ربطی به انقلابی بودن و کار جهادی دارد ؟ مگر کشورهای پیشرفته در صنعت و تولید شعار جهادی دارند . انها با فرمول های ریاضی و فیزیک و در کل مهندسی پل ویا جاده و بیمارستانی را میسازند که با سیل و زمین لرزه از بین نرود . فکر کنم این سخنان برای پرتاب کردن افراد فهیم و زرنگ در اجرای پروژه ها هست . یعنی این یک ابزار سیاسی هست تا افراد خودی نون و نوا برسند
هه هه ! خروج از قم كنترل نشد . يك بار براي هميشه بايد بفهميد كه باعث و باني بي قانوني و هرج و مرج در اين كشور چه كساني هستند . جالب اينه كه اعلام امادگي براي كمك به پزشكان هم مي كنند .
مرگ دوای درد بسیاری از مشکلات و بیماری هاست.
پاسخ ها
B
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
مخصوصا در ایران
مصباحی : بدنه رأی اصولگرایان بیشتر از ۱۶ میلیون شده) . بدنه اصولگراها در خوشبینانه ترین حالت رای اقای جلیلی در سال 92 است البته که بارها و بارها مردم انها را از این توهم بیرون اورده اما براشون درس نشده
کار به جایی رسیده که کسب 20%. آرا مطلوب تلقی می‌شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
مطلوب رو خوب اومدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
اصلاح طلبان که زیر 2 درصد رای داشتند ضمنا حواس پرت محترم 43 درصد رای بوده نه 20 درصد
بعد از اینکه اقایان قم را قرنطینه نکردند و جلوی هواپیمایی ماهان را نگرفتند حالا به فکر افتاده اند از طریق ۳۰۰هزار نفر ویروس را به در تک تک خانه ها برسانند!!! بنظر میرسد اقایان مسئولان برای مسئولیت گرفتن در این کشور بایست درصدی از ایکیو زیر نرم معمول جامعه داشته باشند و اینکه کدامین دست پشت پرده چنین گلچین میکند مسئولانمان را،خدا میداند و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
این افراد بیان در خونه در را باز نمی کنم و بعد که رفتند با الکل شستی زنگ را هم ضد عفونی می کنم
این طبیعی است که وقتی بحرانی در حد کرونا بروز کند این قضیه میتواند در هر کشوری جنبه های امنیتی و سری پیدا کند . اما بپذیریم بخشی از رفتار گاه باور ناپذیر مسولانمان در مورد کرونا ناشی از وضعیت تحریمی کشور است. اگر تحریم نبودیم و مثلادر وضعیت کشوری مثل ترکیه بودیم ٬ مقاماتمان مجبور نبودند تا این حد با کرونا امنیتی برخورد کنند
اصولگرایان با تمام تلاش و کوششی که کردند رای انها همان شانزده میلیون رای دوره ریاست جمهوری بود . یعنی همان ۱۶ میلیون بود . بیشتر هم‌نبود . این ۱۶ میلیون از کدام گروه هستند . ۷۰ درصد از گروه اداره بهزیستی و کمیته امداد هستند ۳۰ درصد هم از اصولگرایانی که در کوچه و خیابانها با مردم در حال تنش و چالش فیزیکی و روحی بسر میبرند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
بخش مهمی از ان ۱۶ میلیون افرادی بودند که تحت تاثیر رسانه های دروغگو فکر میکردند عامل بدبختی هایشان برجام است در نتیجه به کاندید غیر برجامی رای دادند
اقای مصباحی با این محاسبه آیا شما اقتصاددان هستید؟
بهش مي گفتين ما مثل شما ها كمونيست نيستيم كه از شما ياد بگيريم . تو كشور ما قرنطينه معني نداره و مال جنگ جهاني دومه . بعدش هم ما تو قم دارالشفا داريم كه شما سكولار ها نداريد و نميشه قرنطينه كرد . ضمناً ما فقط بنجل هاي چيني رو مي خريم و عادت نداريم كار هاي خوب شما رو باد بگيريم .
ویروس کرونا برای خلق بحرانهای اجتماعی تکثیر شده،نشریه فارین پالسی از شهریور ماه امسال از کجا خبردار شده که قرار همچین ویروسی انتشار پیدا کنه هم یه طرف ماجراست،ولی جالب ماجرا کارتون معروف امریکایی هاست که خبر از اتفاقات اینده می ده،فیلم سینمایی امریکایی هم موضوع رو جالبتر میکنه، جالب ماجرا اینکه همه این اینده سازی ها رو فقط امریکا و هالیوود می تونه انجام بده،وقتی این جنایت ساخته و پرداخته امریکایی هاست باید منتظر رونمایی از جنایات اتیه هم بود ولی بدبختی اینجاست که خیلی باور کردن ایران منشا انتشار اون بوده،صبر میکنیم و مکر خدا رو هم می بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
شما هم كه با اصرار تمام چيني ها را با ويروس وارد كرديد كم از امريكا نيستيد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
شغل شما ماله كشي نيست ؟
مستاجرها قشر ضعیف جامعه هستند و خانه دار شدن آنها واقعا به افسانه ها شباهت دارد
یه عده بیننده تلوزیون هستن رعایت نمیکنن میگن تلوزیون گفته کرونا شبیه سرماخوردگیه فقط سرایتش زیاده!!لااقل تکلیف ملتو مشخص کنید اگه سرماخوردگی ساده وکم خطره(که نیست) چرا دنیا شدید داره مقابله میکنه، اگه خطرناکه اطلاع رسانی کنید چون حتی یه نفر تو کشور رعایت نکنه یعنی خطر برای همه، توجامعه داریم می‌بینیم حتی بعضیها میگن کرونا دروغه!!!
نرگس محمدی راز صاف شدن پوست صورت خود را فاش کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
مرسي واقعاً منم مدت ها بود برام سوال بود :)))))
یک فرد چقدر باید به یک جامعه صدمه بزند تا محاکمه شود صدمه به سلامت ، اقتصاد ، اعتماد ، نظام و .... مدیر هواپیمایی ماهان این کار را کرده است چرا برکنار و محاکمه نمی شود.
بدنه رای اصولگرایان حد اکثر ۶ میلیون نفر است.مابقی مخالفین انها هستند که یا شرکت نمیکنند یا اگر شرکت کردند به مخالفین انها رای میدهند و یا رای باطله می اندازند.در انتخابات مجلس البته اصلا مهم نیست که طرف چه گرایش سیاسی داشته باشد زیرا مردم عشیره ای و قبیله ای یا بر اساس شناخت فردی ان کاندیدا بدون توجه به حزبش رای خواهند داد بنابراین اصولگرایان عزیز در محبوبیت خود دچار اشتباه محاسباتی نشوند.در نبود اسبهای مسابقه ....پیروز خواهند بود
از خاصیت ضد میکروبی نقره امروزه در لباس ها استفاده میشه. جوراب های نانو دارای نانوذرات نقره هستن. چرا تیتر اینطوری میزنی؟ خاصیت ضد میکروبی این فلز مربوط خاصیت تشعشعی این ماده است. یعنی طول موجی که بازتاب میده میکروبو میکشه. بعضی مواد دیگه مثل اکسید تیتانیم هم خاصیت ضد میکروبی دارن که مربوط به پدیده فوتولومینسانس از نوع فلوئورسانس اون ماده است. از این به بعد قبل از تیتر با علامت تعجب، از یه دانشگاهی سراغ بگیر تا اینقد تعجب نکنی.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
سرو گوش و دستت را انگشتر و النگوی نقره ببند برو وسط بیمارستانی که کرونا گرفتند و کمک کن . حرف زدن فایده ندارد عمل کن . فکر کردی ان دانشمند ور طب پزشکی از شما کمتر میفهمد . چرا فکر میکنید که این موج توهمی که دارید دیگر مردم به این توهم باور کنند . ایا این انتطار زیادی از مردم نیست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
افرين نابغه
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
آقاي دانشمند و دانشگاهي ، ويروس ميكروب نيست ، يعني موجود زنده نيست ، داراي پوششي شبيه چربي مي باشد كه بوسيله صابون كه خاصيت قليايي دارد و يا الكل و موادي كه خاصيت حل كردن چربي را در خود دارند از بين مي رود
به شیخ مصباح بگو آن 45 تن هم شمایید وما ملت هیچ نیستیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ایرانی عزیز کارت یک اشکال داره امثال آقای مصباح چنین طعنه ای را که آن مدعی فهم کرد درک نمی کنند ....معنی پاسخ تو را فقط ما مردم عوام درک می کنیم نه آنکه پاسخش داده ای
مردم فهیم ایران با رعایت بهداشت فردی و آگاهی از روند انتشار ویروس بسیار خوب عمل میکنند. اگر از ابتدا با کشف ابتلای کرونا در قم مسوولین قم را قرنطینه میکردند و صدا و سیما اطلاع رسانی مناسبی در این مورد داشت جان مردم و نیروهای امدادی اینقدر به خطر نمی افتاد.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
خواهشمندم از اين كارهاي سخت سخت نخواهيد
ما می خوایم از ماسک استفاده کنیم ولی پیدا نمی کنیم نمی دونم انبار ماسک نشان دادن از تلویزیون چه خاصیتی دارد !!!!!! من دیابت دارم و از دو ادم سالمند هم نگهداری می کنم حتی یک دانه ماسک هم پیدا نکردم .....دستکش هم از قبل داشتم....
روی اقلام ارسالی مارک ساخت ایران می زنندد
پور محمدی نیومده حالش خوب شد؟
خدایی کرونا گرفته بود یا اومده بود ببینه کروناییا چه شکلین؟؟؟
این اصرار بر قرنطینه نکردن قم قطعا به یاد مردم کل کشور خواهد ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
کرونا که چیزی نیست .بمب اتم هم تاثیر نداره.
رئیس جمهورارمنستان گفت برای چندروزآینده قراردادلغوویزارابرای ایرانیهالغومیکندوباایرانیان درحال تعامل هست وارمنستان درحدتوان ! به ایران کمک میکند آخرماچه کرده ایم که بعضی هابرایمان موذی گری هم میکنند شایدهم تقصیرخودمانست
اینها نه تنها قرنطینه نمی کنند بلکه مریض یک شهر آلوده را برای درمان به شهر دیگری که آلوده نیست می فرستند یا مرده ها را در مکان تمیزی دفن می کنند
موجز عدم مشارکت مردم 1به هیچ انگاشتن منتخبین مردم اعم ازدولت ومجلس 2 فیلتر غیر قانونی کاندیداها
فردوسی فرمود:

بایرانیان گفت کز کردگار / بترسید وز گردش روزگار
به بد بس درازست چنگ سپهر /به بیدادگر برنگردد بمهر
اقای ترکمن
با این رتبه بندی فاتحه معلمان باسابقه رو خواندی و با ابروی انها بازی کردی ؟؟
کسی که کتاب پزشکی هاریسون را در استامبولی بنایی بگذارد و آتش بزند چرا باید براش مهم باشد که نقره ضد باکتری هست یا نیست؟
راستی از اختلاس جدید ۳ هزار میلیاردی نیما چه خبر ؟؟ میگن وسط کرونا گم شده ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
ولش كن . اختلاس ديگه قديمي شده . يه چيز جديد پيدا كن
این شرکت کذایی چرا به خودش جرات می دهد اقلام مورد نیاز مردم مثل ماسک و مواد ضد عفونی کننده را انبار کند و بعد به قیمت گزاف به مردم بفروشد این ها الان باید در داروخانه ها و در دسترس مردم باشند یا در انبار این شرکت مافیایی؟
بیکاری . گرانی . رانت و اختلاس و احتکار کم بود کرونا هم اضافه شد . دمکراسی به حاشیه رانده شد . اقتصاد خصوصی نشد . اخلاقیون در باب مشکلات وقتی نتوانستند مشکلات را حل کنند یا به سرنوشت محول میکنند یا به دشمنان یا به مردم .
سازمان بهداشت جهانی و چین و اتحادیه اروپا صدها هزار کیت تشخیص کرونا و لوازم دیگر را به ایران داده اند اینها حق مردم است مافیا بازی را کنار بگذارید و به قول امام حسین اگر دین ندارید آزاده باشید و اینها را به دست بیماران برسانید
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
باور بفرماييد هر روز از خودشان و اطرافيانشان تست مي گيرند ، ديگه كيتي براي مردم نمي ماند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
این کیت ها به احتمال زیاد آلوده است و قصدشون گسترش بیماری در ایران است
خان‌محمد علی ؟ آن فیلم های که میبینی . فیلم کرونا هم وجود داره . فکر نکنم کرونا ظرف سه روز جان ۱۵۰۰ نفر را بگیره . درسته ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
مبتلا شده اند کشته نشده اند
کرونا طی سه روز ۱۵۰۰ نفر را نمیکشه . این شایعه اشتباه هست بلکه طی یک ماه امکان دارد
سخنی با وزیز محترم اموزش و پرورش
با سلام
دبیر اموزش و پرورش هستم که با سابقه بالا و به ناچار خودم رو ۳۰ ساعته کردم ( قسط و قرض) و ۱۰ ساعت بیشتر از موظفی برداشتم و دقیقا کار نصف یک معلم رو برعهده گرفتم و در عوض اموزش و پرورش در یک کلاهبردازی اشکار مبلغی حدود ۷۰۰ هزار تومان به حکمم اضافه شده که بعد از کسر مالیات و بیمه ۵۰۰ هزار تومان به دریافتی من اضافه شد کخ در کل سال حدود ۶ میلیون میشود در صورتی که اگه میخواستتد اضافه کار بکیرم باید ساعتی ۳۵ هزار تومان میگیرفتم و ماهی حدود یک میلیون پانصد و در ۹ ماه حدود ۱۳ میلیون یعنی ۷ میلیون حق معلمان ضایع میشود .
حالا بااین وضعیت ایا جفا نیست که با افزایش ۵۰ درصدی رتبه بندی رو حذف میکنید ؟، ایا دیوان عدالت به داد ما میرسد ؟؟
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
خدا هم ديگه به داد اين مردم نمي رسه ، خودكرده را تدبير نيست
جناب حاجی بابایی شما به داد فرهنگیان برس ؟؟ از این نوبخت و نوچه هایش تو وزارت خونه امیدی نداریم ؟؟ بعد از ۴ سال در بوق و کرنا کردن فاتحه رتبه بندی رو هم خوندند ؟؟
طلا و نقره میگن کرونا رو از بدن دفع میکنه ؟؟ لطفا پزشکان عزیز راهنمایی بفرمایند ؟؟
جناب ناصری
این جامعه محوری توسعه!! و اتحاد! ما رو کشته :)
اینا که اصلا نمیدونن با خودشون چند چند هستند چه برسه به جامعه!
يكى به اين آقاى تبريزيان بگه استاد ! باكترى با ويروس فرق دارد
اينقدر بر طبل جهالت نكوب .
آقای مصباحی مقدم. نگفتید ۶۰درصدی که رای ندادند چی می خواهند. آیا آنها را ایرانی به حساب می آورید یا نه.
آقای مصباحی مقدم مثل ضرب المثل خود گوید خود خندم شدید آمار سازی می کنی و بعد تحلیل آبکی ! حداکثر طبق اسناد غیر قابل انکار 30 تا 32 درصد مشارکت متوسط کل کشور بوده است که 15 تا 19 درصد آن مال شماست ! 85 درصد بین کجا هستند
یکی از دلایلی که کشور درگیر بلاهای طبیعی و غیر طبیعی میشه ظلم هست
۱_ ظلمی که ما مردم در حق یکدیگر مبکنم مانتد احتکار و ‌‌.

۲_ ظلمی که مسیولین نسبت به مردم روا میدارن
۳_ ایا وقت ان نرسیده که ارزوی مرگ دیگران فراموش کنیم و به دنیای سراسر صلح و ارامش فکر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
تابی چرا سانسور میکنی نرگس محمدی را آزاد کنید
دیگ جوشان بورس کرونا در خود بلعید مواظب باشید قربانی کرونای بورس نشوید ؟؟
جمعیت جهان زیاد شده باید جا رو داد به جوانها
مجلس مشروعیت نداره چ ن فقط ۲۰ درصد رای داده اند
رای زیاد نشد زیاد اعلان شد
رفت رو نمودار
تمام فاضلاب محلات شهرهای شمال کشور پس از عبور از زمین های شالیزاری و رودخانه به دریا میریزند و بعد از ۴۱ سال هنوز با افزایش جمعیت بومی و عیر بومی و الوده شدن جلگه های کشاورزی با ایجاد و احداث چاه های فاصلاب آغشته به مواد شیمایی شوینده و پاک کننده شده اند و همه اینها به دریا میریزند . حتی کوچه و خیابانها هم الوده به فاضلاب شهری شده اند ایا با وجود بیماری کرونا و جاری شدن سیل این خطرات بیشتر نمیشود ؟ واقعا مسولین صبح که بیدار میشوند و شعار رشد جمعیت را میدهند . رفاه و اسایش و بهداشت و اموزش و شادی در کجای سیاست های انها قرار دارد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
مازندران واقعاً داره تاراج میشود زمین هاش،یک هر کی به هر کی در آنجا است دیدنی.
هر کار میخواهند میکنند هیچ کس هم هیچ نظارتی نمی کند.
خاک بر سر من و مایی که در این شرایط به فکر پردن جیب خود از طریق احتکار وگرانفروشی لوازم بهداشتی کرده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
مگر شما احتکار کردین چیزی که به خودتان توهین میکنید؟
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
الباس علی دین ملوکهم
داروی کرونا در دست ترامپ است و چند هفته ی دیگر آن را به جهان عرضه می کند والبته میلیاردها دلار هم سود می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۳
شفای عاجل مسألت دارم .
وضعیت موجود ناشی از جدی نگرفتن خطر کرناست
جناب مصباحی مقدم اگر در انتخابات ریاست جمهوری هم رد صلاحیت کنند کاندیدای شما با یک رای هم برنده میشود.
۱۶ میلیون؟ اختیار دارید شما ۸۰ میلیون رای دارین! اینقدر شکسته نفسی نفرمایید! ما که شرکت نکردیم شما هم هر عدد و رقمی میخواهی بگو !!!
زندانیان سیاسی و فعالان صنفی و معلمان و کارگران را ازاد کنید ؟
کرونای جدید در راه است ؟؟ واکسن ان هم فقط در دست معلمان است واول از همه هم نوبخت رو درمان میکنند ؟؟ لطفا جدی بگیرید ؟؟
در مورد آثار میکروب کشی نقره اولا در نانو نقره به عنوان یک بیو کاتالیست مطرح است نه ویروس کشی و ثانیا نقره که به صورت فلزی و شبکه فلزی درگیر در ساخت و ساز است این آزادی عمل و این خاصیت را ندارد و اگر داشته باشد در زیورآلات طلا و نقره می تواند آثار مخربی بر سلول های پوست ایجاد کند
آقای مصباحی مقدم مگر ففط خودتون باور کنید بیست و چهار میلیون نفر رای داده اند !!!!!
به قوه قضاييه پيشنهاد ميكنم
مجازات افرادي كه لوازم بهداشتي كرونا را احتكار ميكنند
تدفين جنازه هايي باشد كه در اثر كرونا فوت كرده اند
تا نتيجه كار خود را ببينند
مسئولین بی تدبیر ما، باید از همان روزهای اول شیوع در چین، به فکر تهیه ماسک و الکل و کیت می افتادند که الاه منتضر کمک خارجی ها و گرفتار مشکل محتکران نباشند.
سلام. جناب مصباحی مقدم رقم 16 میلیون را از کجا نقل می کنید؟ نهاد برگزار کننده که رقمی را اعلام نکرد. تازه بفرمایید چرا از فهرست یک لیست رآی نفر اول 400 هزار بیشتر از نفر دوم شد؟
لطفا در یک مقاله از معاونت حقوقی دولت بخواهید از شبکه های بی بی سی فارسی، منو تو، صدای آمریکا و ایران اینتر نشنال بابت پخش و گسترش ساعت ها ترس، اضطرس، نگرانی و تشویش ملت ایران در شرایط کرونا شکایت کند. قطعا ادله کافی برای پیگیری این خواسته حقوقی ملت ایران وجود دارد. ما موش آزمایشگاهی نیستیم
علت اینکه طرح خروج افراد مشکوک از قم اجرا نشد این بود که بسیاری از روحانیون بخاطر کرونا از قم خارج شده اند
برای یکبار هم که شده بیایید دست از سیاست بازی بردارید و قم را برای یک ماه قرنطینه کنید
امارات اتباعش را از ایران خارج کرده. از جزیره ابوموسی چطوز؟ اگر کرونا سراغ جزیره ابوموسی بیاید چه اتفاقی می افتد
مسئولان هنوز در خواب خرگوشی هستند و واقعیت های مربوط به کرونا را نمی خواهند باور کنند اما باید به ایشان گفت آنچه امروز از کرونا در ایران دیده می شود در برابر آنچه در آینده بسیار نزدیک می بینند هیچ است اگر فکر می کنند به راحتی با سکوت و طبق معمول منتظر ماندن و از این ستون به این ستون فرچ است اتفاقی می افتد سخت در اشنباه هستند برای مدیریت کرونا راهی جز تعامل گسترده با جامعه جهانی و کمک از کشورهای دیگر وجود ندارد و این راه نیز با تغییر کلی سیاست ها است که فقط به ضرر مردم بوده است.
آقای نوبخت هرروز فاصله حقوق بازنشستگان گذشته با بازنشستگان سالهای اخیر بیشتر وبیشتر می شود چرا بعد از چندین سال وعده ووعید به داد بازنشستگان سالهای دور نمی رسید می دانید دادخواهی ضعفا ومستضعفین در نزد خداوند بیشتر وزودتر اجابت می گردد .
وقتیکه پخش سراسری انجام شده دیگه چه کمکی می تونه بکنه عدم خروج مردم . اون موقعی که می بایست قم رو قرنطینه کنند این کار رو نکردند الان که دیگه در تمام ایران پخش شده .
پس رای باطله چی میشه؟ اون 58 درصد واجدین که رای ندادند چی؟ اگر واقعا می خواید بدونین چقدر رای دارید باید رای اصولگراهای سنتی رو جمع بزنید. یعنی حتی رای امثال آقای قالیباف هم حذف میشه چون شما خود نو اصولگرایی را قبول ندارید. با این مبنا برین جمع بزنید شاید یه 3 یا 4 میلیون رایی شد.
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی