بازدید 17499

در شهری که پرنده پر نمی‌زند هوا آلوده است

بعد از تاکید مسئولان به لزوم توجه به نکات بهداشتی و عدم حضور در مکان های عمومی شاهد خلوت بودن خیابان های شهر هستیم، اما با این وجود نیز هوای شهر تهران آلوده و غبارآلود دیده می شود که مشخص نبوده که علت دقیق آن چیست.
کد خبر: ۹۶۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ 02 March 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از تیترشهر از ابتدای اسفند بود که ویروس کرونا سروکله اش در ایران پیدا شد، با وجود توصیه های مکرر وزارت بهداشت و اطلاع رسانی مختلف بازهم شاهد رفت و آمد شهروندان در سطح شهر بودیم. اما با گذشت چند روز تردد ها کاهش پیدا کرد و ساعت کاری ادارات و بانک ها نیز تغییر کرد، اما با وجود این اقدامات در همچنان هوای شهر تهران آلوده است.

 در روزهای گذشته شاخص آلودگی هوا تا 138 نیز رسید و با وجود خلوت بودن سطح شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا دلیل این آلودگی مشخص نیست.

برخی این آلودگی را به علت استفاده از ماده ضدعفونی کننده (سم ادورانت) در سطح شهر تهران می دانند اما دقیقا مشخص نیست که منشا این آلودگی چه بوده است.

ضدعفونی در سطح شهر گسترده نبوده است/ آلودگی هوا به علت ذرات معلق است

در همین رابطه زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری در گفت وگو با خبرنگار تیترشهر گفت: آلودگی هوا عوامل مختلفی دارد که یکی از علت های اصلی آن، مسائل جوی و ریزگردها هستند. در شرایط فعلی ما خوشبختانه وارونگی هوا را نداریم، اما در حال حاضر آلودگی منابع ثابت و متحرک نیز از بین نرفته و کارخانه ها، نیروگاه ها و پالایشگاه ها در حال فعالیت بوده که بخش زیادی از آلودگی مربوط به این عوامل است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر منابع آلاینده متحرک متوقف نشده اند و فقط تعداد آن ها کمتر شده است و ضمن اینکه سهم خودروهای سنگین در آلودگی pm2/5 به نسبت خودروهای شخصی، قابل توجه است.

نوری در خصوص وجود سم ادورانت در رابطه با پاکسازی هوای شهر تهران گفت: "در این خصوص بررسی صورت نگرفته است، اما ضدعفونی در سطح شهر انقدر گسترده نبوده که بتواند این چنین تاثیری بر روی آلودگی هوا بگذارد، اما این موضوع را بعید می‌دانم."

موضوع دیگری که در سطح شهر به چشم می خورد، حضور نیروهای یگان ویژه برای ضدعفونی معابر شهری است که این سوال را ایجاد می کند، وظیفه مدیریت شهری در این بخش چیست؟

نوری در رابطه با دلیل حضور یگان ویژه در خیابان های شهر تهران و پاکسازی خیابان ها می‌گوید: حضور یگان ویژه در خیابان ها به این علت این است که، نیروی انتظامی تجهیزات بسیار خوب و غابل توجهی دارد. معمولا در همه ی شهرهایی که دچار بحران می شوند، دستگاه های نظامی ورود پیدا کرده و به واسطه امکاناتی که دارند به کمک شهروندان می‌آیند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سپاه، ارتش و نیروی انتظامی دارای امکانات خوبی هستند که در این زمان ها باید از آن ها استفاده کرد. البته مدیریت شهری نیز پای کار است و هر نوع کمک و همکاری که لازم باشد را دریغ نخواهد کرد.

وی در پایان افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران به عنوان فرمانده عملیات در مدیریت شهری است و وظیفه هماهنگ کننده بین بخش های مختلف شهرداری تهران را برعهده دارد و پایگاه های مدیریت بحران این آمادگی را دارند که مورد استفاده قرار بگیرند. و سایر فضاهایی که در اختیار شهرداری هستند مانند مترو اتوبوسرانی به صورت مرتبط ضدعونی می شود. سایر مراکز مانند فرهنگسراها، ورزشگاه ها و استخرها به غیر از مددسراها تعطیل شده اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۰
علتش معلومه بابا جان. نیروگاه تولید برق با سوخت مازوت یا گازوییل. کارخانه های حاشیه تهران و ازین قبیل.
اون موقع که یهو همه کشور دچار پدیده وارونگی شد ؛ همه فهمیدن علت آلودگی امسال هوا نیست و کیفیت بنزین افت شدید شدید داره.
من خدمتتون یکی رو میگم:
ماشین خارجی بعد از 100 هزار کیلومتر هنوز لنتش عوض نشده....ماشین ایرانی هر 6 ماه لنت تموم میکنه....این در صورتی هست که باهاش مسافرکشی نکنی.....شما تعداد ماشینها رو در یک جفت لنت ضرب کن ببین جقدر میشه و لنت وقتی تموم میشه...ذراتش کجا میره
متاسفانه تاکنون تحقیق علمی معتبر درمورد هوای تهران نشده است .ظاهرا عمده منشا آلودگی هوای تهران علاوه برصنایع وسایل گازسوز خانگی است نه ماشین ها
مشکل اصلی اتوموبیل ها نیستن.
مشکل اصلی کمبود گاز هست که برمیگرده به عدم سرمایه گذاری در صنایه نفت و گاز. حالا هی برید مرگ بر این و اون بگید تا تحریم بشیم.
الان دیگه ثابت شد این همه طرح ترافیک و زوج و فرد و معاینه فنی و ... هیچکدام تاثیری در آلودگی هوا نداشت و فقط پول از مردم گرفتند به نام طرح های کاهش آلودگی هوا .
قسمت بزرگی از آلودگی شهرها مصرف گاز شهری در خانه هاست. تصور باطلی هست اگر فکر کنید سوزاندن گاز باعث تولید منو اکسید و دی اکسید کربن نمیشه
علتش رو که از اول هم میدونستید خودروی شخصی و اینا فقط بهانه ای هست جهت پول در آوردن !
این آلودگی هم کار دشمنه !
کرونا , فلاکت اقتصادی , فساد پرقدرت اداری , یسیتم آموزشی عهد دقیانوسی و مافیایی و ... همه کار دشمنه
دشمن نمیذاره کار بشه
مسئولان همگی پای کار هستن
اما دشمن همه جا هست
اونا !!!
برو
برو
برو دشمن
اینور هم هست که
همه جا دشمن هست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
علت ش سیستم گرمایش منازل و پخت و پز و منابع آلوده کننده مشابه ثابت می تواند باشد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل