بازدید 30626
هزار و نهصد و سی و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

علت شکست اصلاح طلبان از زبان میرتاج الدینی / مطالبه مردم از مجلس یازدهم به روایت فعال اصولگرا / قالیباف با فراکسیون نواصولگرایان می‌آید؟

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نماینده جدید آستانه اشرفیه قربانی کرونا شد؟ / شهادت طلبه مدافع حرم در ادلب سوریه و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۲۶۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 29 February 2020
 

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

نماینده جدید آستانه اشرفیه قربانی کرونا شد؟

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس، خبر درگذشت منتخب مردم این شهر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تأیید کرد. محمدحسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی از درگذشت "رمضانی‌دستک" منتخب مردم آستانه اشرفیه در دوره یازدهم مجلس خبر داد. وی افزود: درگذشت آقای رمضانی‌دستک" به دلیل شیوع ویروس کرونا نبوده و هیچ پزشکی این موضوع را تأیید نکرده است، همان طور که پزشکان ایشان اعلام کرده‌اند، دلیل فوت آقای رمضانی، شبه آنفلوآنزا بوده و وی زمینه بیماری‌های تنفسی و ریوی نیز داشته است. عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره نحوه انتخاب نماینده مردم آستانه اشرفیه در دوره یازدهم مجلس، اظهار داشت: انتخاب جایگزین وی برای نمایندگی مردم آستانه اشرفیه، به اولین انتخابات در این حوزه انتخابیه و همزمان با انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود. رمضانی دستک در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۳ هزار و ۹۴۸ رأی به دست آورده است.

حال پور محمدی رو به بهبود است

یکی از بستگان حجت‌الاسلام پورمحمدی درباره بیماری کرونای وی گفت: تب ایشان از شب گذشته قطع شده و از صبح امروز حالشان رو به بهبود است. یکی از بستگان حجّت‌الاسلام مصطفی پورمحمّدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران درباره خبر ابتلای وی به کرونا گفت: از هفته پیش علائمی مثل تب و درد قفسه سینه در حجّت‌الاسلام پورمحمّدی مشاهده شد و جواب تست اولیه کرونا وی منفی بود. وی ادامه داد: روز چهارشنبه هفته گذشته، اسکن ریه از حجّت‌الاسلام پورمحمّدی انجام شد. اگرچه به‌طور قطعی مشخص نشد که ایشان به کرونا مبتلا هستند، امّا با توجه به تب طولانی مدت و علائمی که وجود داشت، بیماری حجّت‌الاسلام پورمحمّدی، کرونا شناخته شد و از روز پنجشنبه هفته گذشته، ایشان در بیمارستان بستری و تحت کنترل هستند. وی افزود: تب حجّت‌الاسلام پورمحمّدی از شب گذشته (جمعه‌شب) قطع شده و از صبح امروز حال ایشان رو به بهبود است. پزشکان نیز گفته‌اند اگر همین روال ادامه پیدا کند، حجّت‌الاسلام پورمحمّدی ظرف سه چهار روز آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.

شهادت طلبه مدافع حرم در ادلب سوریه

سید علی زنجانی طلبه ایرانی مدافع حرم شب گذشته در حملات هوایی به مواضع نیرو‌های مقاومت در استان ادلب سوریه به شهادت رسید. از این شهید عزیز دو فرزند به نام‌های سید ابراهیم و زینب سادات به یادگار مانده است.

موافقت رهبر انقلاب برای ادامه کار وزارت کشاورزی با سرپرست

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: رئیس جمهوری موافقت مقام معظم رهبری برای ادامه سرپرستی عباس کشاورز را تا زمان کسب رای اعتماد وزیر جدید جهاد کشاورزی، کسب کرده است. حسینعلی امیری اظهار کرد: تا موعد قانونی برای کسب رای اعتماد وزیر جدید جهاد کشاورزی، عباس کشاورز سرپرست قانونی این وزارتخانه است. رئیس‌جمهور طی نامه‌ای از رهبری، موافقت ایشان را با ادامه کار سرپرست وزارت کشاورزی گرفته است. بر اساس این گزارش، مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه (۱۲ اسفند) را برای رسیدگی به رای اعتماد به خاوازی وزیر پیشنهادی تعیین کرده است، ولی با توجه به تعطیلی مجلس، مشخص نیست این جلسه برگزار شود.

توصیه انبارلویی به هم کیشانش

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت و مجلس یازدهم با تعامل و همکاری با یکدیگر تحقق مطالبات معیشتی مردم را دنبال کنند. کاظم انبارلویی با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه مجلس آینده تحقق مطالبات معیشتی مردم و عمل به وعده‌های محقق نشده مجلس دهم و دولت فعلی است، اظهار کرد: احزاب و گروه‌هایی که به مجلس یازدهم راه یافته‌اند در حال تهیه برنامه‌های خود مخصوصا در حوزه اقتصادی هستند تا با ورود به مجلس یازدهم، طرح‌های خود برای تحقق مطالبات معیشتی مردم را ارائه کنند. وی با بیان اینکه تقابل دولت و مجلس برای مردم نان و آب نمی‌شود، ادامه داد: تحقق مطالبات معیشتی مردم با تعامل مثبت دولت و مجلس امکان پذیر است. مجلس آینده هم با دولت برای تحقق این مطالبات همکاری می‌کند. این گونه نیست که مجلس یازدهم چوب لای چرخ دولت بگذارد بلکه دنبال تعامل مثبت است. مجلس یازدهم با دولت همراه‌تر از مجلس دهم در زمینه پاسخ به مطالبات معیشتی مردم خواهد بود. با رعایت ادب، گفتگو و تعامل و همچنین داشتن برنامه و تئوری می‌توان برای حل مشکلات معیشتی مردم قدم‌های خوبی برداشت. این فعال سیاسی با بیان اینکه نیت خوبی از سوی دولت برای همکاری با مجلس یازدهم وجود دارد، تصریح کرد: برخی در نقد دولت افراط کرده‌اند. دولت در حد توان خود تلاش کرده است و اگر جایی موفق نبوده به این معنا نیست که نخواسته است موفق شود. باید برای حل مشکلات معیشتی به دولت کمک کرد تا از این راه سرمایه اجتماعی نظام افزایش یابد.

حرف‌های تند جواد امام در مورد مجلس یازدهم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: جریان راه یافته به مجلس صدای اقلیت خواهند بود و مسیری را طی خواهند کرد که اکثریت خیلی نتوانند مشارکت داشته و تصمیم گیر باشند و باید گفت: متاسفانه کلیت نظام هزینه این اقلیت شد. جواد امام درباره نتایج یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و درصد مشارکت حضور مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: در دولت دوم آقای روحانی تلاش‌هایی صورت گرفت تا دولت توفیقی نداشته باشد. باید تاکید کرد رئیس‌جمهور از ابتدا هم آن‌طور که باید دستش باز نبود تا از کارگزاران مورد نظرش که افراد توانمندی بودند، بهره ببرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که از سوی دیگر برخی سیستم‌ها یکی از موانع جدی به کارگیری افراد توانمند و خوش فکر در دولت بودند، عنوان کرد: دولت به قوانینی برای تعامل در حوزه‌های اقتصادی و بین‌المللی نیاز داشت؛ «پالرمو و CFT» از جمله مواردی بود در دولت لایحه شد مجلس آن را تصویب کرد، اما متاسفانه روندی آن را متوقف کرد. به گفته امام به نتیجه نرسیدن «پالرمو و CFT» یکی از دلایل جدی بود که دولت نتواند در حوزه‌های اقتصادی موفق شود. وی یادآور شد: برجام یکی از توفیقات جدی دولت بود، اما مسیری در داخل ایجاد کردند که با مشکل رو‌به‌رو شود، در خارج هم ترامپ با نگاه به داخل با رفتار‌های بی‌ربط این مسیر را ادامه داد و کار را به جایی کشاند که امروز وضعیت برجام رسیده است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: تندرو‌های داخلی با بی‌اثر کردن برجام راهی را برای ترامپ باز کردند، در واقع آنان می‌خواستند دولت را ناکارآمد نشان دهند و نگذارند موفق شود.

علت شکست اصلاح طلبان از زبان میرتاج الدینی

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: جریان مقابل اصولگرایی که حامی دولت و به نوعی عامل روی کار آمدن دولت فعلی بودند به دلیل عدم موفقیت دولت در مباحث اقتصادی، دچار بی انگیزگی و دلسردی شده و از انسجام کافی و جدیت لازم برای یک رقابت سیاسی برخوردار نبود. سید محمدرضا میرتاج الدینی، منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم، ضمن قدردانی از حضور مردم پای صندوق‌های رای، درباره میزان مشارکت این دوره از انتخابات مجلس گفت: میزان مشارکت مردم با وجود شرایط خاص تحریمی و فشار اقتصادی در مقایسه با کشور‌های خارجی که مدعی دموکراسی هستند و در انتخابات‌های خود مشارکت 30درصدی دارند قابل قبول و قابل دفاع است. میرتاج الدینی کاهش حضور مردم در انتخابات را نسبت به دوره‌های قبل، عدم موفقیت دولت در تحقق شعار‌های اقتصادی و همچنین کارنامه ضعیف مجلس فعلی در زمینه اقتصاد و مطالبه گری از دولت دانست و افزود: این اتفاقات موجب دلسردی برخی قشرهای مردم شد لذا برخی عدم شرکت در انتخابات را بی تاثیر در بهبود وضعیت اقتصادی تصور کردند و به پای صندوق رای نیامدند.

مطالبه مردم از مجلس یازدهم به روایت فعال اصولگرا

یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه کار اصولگرایان در مجلس یازدهم بسیار دشوار خواهد بود، زیرا حالا که اکثریت مجلس هستند باید پاسخگوی مطالبات مردم در زمینه خروج کشور از بحران‌های اقتصادی کشور باشند. محمدجواد آرین منش با بیان اینکه انتخابات نماد مردم‌سالاری و جمهوریت نظام است، اظهار کرد: هرچه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد، نمایندگان مردم از پشتوانه بیشتری برخوردار خواهند بود. با این حال در انتخابات مجلس یازدهم شاهد ویژگی‌هایی بودیم که در انتخابات گذشته وجود نداشت. در این انتخابات شاهد افزایش تعداد داوطلبین، کاهش مشارکت و افزایش آرای باطله هستیم. وی ادامه داد: میزان مشارکت کاهش 20درصدی داشته است و نمایندگان مجلس یازدهم از پشتوانه کمتری برخوردار خواهند بود. کاهش میزان مشارکت در تهران و کلان‌شهر‌ها نمایان‌تر است. از سویی شاهد افزایش آرای باطله هستیم. در مشهد یک هشتم آراء، باطله است که این نشان می‌دهد انگیزه‌هایی مثل نگرانی بابت قطع یارانه هم در انتخابات وجود داشته و برای این افراد صرفا مهر شناسنامه مهم بوده است. این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی کاهش چهره‌های شاخص، سخت‌گیری بیش از گذشته شورای نگهبان، نارضایتی عمومی مردم، مشکلات اقتصادی و معیشتی و قدری سلب اعتماد را از دلایل کاهش مشارکت در انتخابات دانست و افزود: چهار پنجم ترکیب مجلس با انتخابات تغییر کرد و فقط ۵۶ نماینده مجلس دهم در مجلس بعدی هم حضور خواهند داشت. این نشان می‌دهد که مردم از عملکرد مجلس دهم رضایت کافی ندارند. آرین منش با اشاره به غیبت یا حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس یازدهم و یکصدا شدن موقت سلایق مختلف اصولگرایان برای انتخابات مجلس اظهار کرد: شکاف و انشقاق میان اصولگرایان در انتخاب رئیس و هیات رئیسه مجلس یازدهم خود را نشان خواهد داد. معتقدم اصولگرایان در مجلس صاحب دو فراکسیون خواهند شد و مستقلین نیز یک فراکسیون شده و اصلاح طلبان هم دارای یک فراکسیون کوچک خواهند بود.

آشنا: تحریم‌های آمریکا از کرونا منحوس‌تر است

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در پیام توییتری خود نوشت: پزشکان می‌گویند کرونا در کنار بیمار‌ی های زمینه‌ای، مرگبار می‌شود. تحریم همان بیماری زمینه‌ای است که کرونا را منحوس‌تر و مرگبارتر می‌کند. «حسام الدین آشنا» در این توییت تاکید کرد، ایالات متحده آمریکا با تحمیل تحریم و فشار حداکثری و کوبیدن بر طبل ایران هراسی مسئول مستقیم مرگ و درد و رنج قربانیان ایرانی ویروس کرونا است. طبق آخرین اطلاعات آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ تن رسیده و ۷۳ تن ظرف روز‌های گذشته بهبود یافتند و ۳۴ تن فوت کرده‌اند.

نمایندگان مجلس همچنان نگران شیوع کرونا

رسول خضری، نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکره خود با معاون وزیر بهداشت، گفت: من این درخواست را مطرح کردم که دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نسبت به شهر‌هایی که مصدومین شیمیایی دارند عنایت ویژه‌ای داشته باشد. سیدابوالفضل موسوی بیوکی، با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه از مبتلا شدن به ویروس کرونا، بیان کرد: ویروس کرونا نشان داده که با کسی شوخی ندارد و بزرگ و کوچک و مسئول و غیر مسئول را نمی‌شناسد. با شیوع ویروس کرونا در کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی برای مقابله با آن ضمن کنترل دمای بدن کارکنان و مراجعان اعلام کرده که کارکنان مرکز در صورت داشتن هرگونه علائم مشکوک همچون تب در محل کار حاضر نشوند. /ایسنا

زلزله‌ای که در ایران لرزید، در ترکیه کشته گرفت

نیو صدر در گزارشی در خبرآنلاین نوشت: هفته گذشته دو زلزله نسبت قوی در یک روز استان آذربایجان غربی را لرزاندند. موضوع عجیبی که در این حادثه بسیاری را حیرت زده کرد وقوع دو زلزله نسبتا قوی در یک روز در یک منطقه بود. اما مهدی زارع، استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی، معتقد است، این اتفاقی عجیب در منطقه قطور نیست. او در همین رابطه به خبرآنلاین می‌گوید: «منطقه‌ای که زلزله‌ها در آن رخ داد به طور کلی منطقه پر لرزه‌ای است، این منطقه، محل برخورد گسلی بین ایران، ترکیه و شمال عراق است، به این دلیل هم زلزله در این منطقه و هم قله‌های آتش‌نشانی فراوان است. اتفاقا در گذشته هم زلزله‌های پی‌درپی در این محل رخ داده بود.»

تست کرونای پنج نماینده مجلس مثبت است

عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: از ۱۰۰ نماینده مجلس که تست کرونا داده‌اند تست پنج تن از آن‌ها مثبت بود، مقرر شد از دیگر نمایندگان هم این تست گرفته شود. در بحث بررسی لایحه بودجه هم از آنجایی که مجلس این لایحه را به کمیسیون تلفیق ارجاع داده هنوز گزارش از این کمیسیون به پارلمان ارائه نشده است. از فردا جلسات کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه برقرار است و گزارش نهایی این کمیسیون را به هیات رئیسه ارائه خواهد داد تا هرچه سریعتر مجلس بودجه ۹۹ را تصویب کند. مجلس فردا جلسه علنی ندارد. /صداوسیما

مجلس یازدهم مهم است، چون آرمان‌هایی را محقق می‌کند که احمدی نژاد هم نتوانست

شرق نوشت: بسیاری بر این باورند که مجلس یازدهم به دلیل سوابق نامزد‌های آن و شیوه به پیروزی رسیدن‌شان از اهمیت چندانی برخوردار نیست و تحلیل درباره حال و آینده این مجلس هم مهم نیست. البته این ادعا نه به‌صراحت، بلکه در لفافه صورت می‌گیرد؛ اما درواقع این‌گونه نیست. آنکه در قدرت است، حرف اول را می‌زند و این مجلسِ برخاسته از تفکر سنتی به‌خوبی به این امر واقف است که توان سنت گاه بیش از مردم است. اغراق نیست اگر بگوییم این مجلس چکیده تمام ادوار سیاست‌ورزی سنت‌گرایان است. آنان درصدد هستند با این مجلس و ادامه این سیاست‌ورزی سنتی به رؤیایی که سال‌ها در فکر تحققش بودند، دست یابند؛ رؤیایی که حتی با نشستن احمدی‌نژاد بر مسند قدرت، هم به بار ننشست.

قالیباف با فراکسیون نواصولگرایان می‌آید، اصلاح‌طلبان با اقلیت قوی

قبضه کردن مجلس یازدهم از سوی اصولگرایان، اما و اگر‌ها را درباره آرایش سیاسی و فراکسیونی این مجلس بیشتر کرده و این سوال مطرح می‌شود که آیا قرار است تنها یک فراکسیون سیاسی و اکثریت میدان‌دار باشد؟! قالیباف که بعد از انتخابات ۹۶ و در نامه‌های سرگشاده به جوانان اصولگرا از نواصولگرایی سخن می‌گفت: حالا در نزدیک‌ترین حالت برای تحقق بخشیدن به رویای خود قرار دارد و می‌تواند فراکسیون «نواصولگرایان» را تشکیل دهد. در میان نمایندگان مجلس یازدهم دولتمردان و مدیران احمدی‌نژادی کم نیستند، افرادی که قابلیت آن را دارند تا یک فراکسیون جداگانه تشکیل بدهند. «جبهه پایداری» که در آخرین چانه‌زنی‌ها توانست سهم قابل توجهی از لیست را به دست بیاورد می‌تواند یا در قامت یک فراکسیون جدا وارد میدان شود یا در کنار احمدی نژادی‌ها یک فراکسیون قدرتمند را شکل دهد. احتمال دارد طیف اصولگرایان سنتی متشکل از نمایندگانی برخاسته از جامعه روحانیت، موتلفه و جبهه پیروان دست به تشکیل فراکسیونی مجزا بزنند. اصلاح طلبان حضوری کمرنگ در مجلس آینده دارند، اما زمزمه تشکیل فراکسیونی اقلیت، اما قوی از این اردوگاه شنیده می‌شود. تشکیل فراکسیون مستقلین هم که در این مجلس تعدادشان از چپ گرایان بیشتر شده محتمل به نظر می‌رسد. / خبرآنلاین

کشف بیش از ۱۶ میلیون ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده

سردار محمدرضا مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا گفت: در بازرسی از انبار‌ها و مراکز توزیع طی یک هفته گذشته، ۱۶ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۱۷ عدد انواع تجهیزات بهداشتی شامل ۶ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۶۷۳ عدد انواع ماسک، ۹ میلیون و ۸۱۶ هزار و ۴۰۰ عدد دستکش‌های بهداشتی (لاتکس) و ۲۴۷ هزار و ۸۴۴ بطری انواع مواد ضد عفونی کننده احتکاری کشف شد. با دستور قضائی، انبار‌های مذکور پلمب و اقلام کشف شده برای بررسی بیشتر تحویل نمایندگان مراجع ذی‌ربط شد. در این رابطه ۷۱ نفر دستگیر و در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند.

نگرانی در زندان فشافویه

یازده روز بعد از شیوع کرونا در ایران، وضعیت زندان‌ها چگونه است؟ یکی از زندانیان زندان فشافویه در تماسی تلفنی با دفتر روزنامه وضعیت بهداشتی این زندان را بسیار نگران‌کننده عنوان کرد. مهم‌ترین کمبود این روز‌های زندان مواد ضدعفونی‌کننده است. این زندانی گفت: از آنجایی‌که پایه مواد ضدعفونی‌کننده الکل است، در زندان توزیع نمی‌شود. او همچنین گفت: دسترسی زندانیان به حمام هم خیلی محدود است و در بندی با نزدیک به ۱۵۰ زندانی تنها چهار حمام و آن هم در ساعات مشخصی از روز در دسترس است. / شرق

تا اطلاع ثانوی حرم‌های مطهر در استان فارس تعطیل می‌شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تعطیلی حرم‌های مطهر در استان فارس خبر داد. «عبدالرسول همتی»، امروز (شنبه ۹ اسفند) در جلسه کارگروه سلامت که ویژه «کرونا» در سالن «شهید قاضی» استانداری فارس برگزار شد، گفت: تا روز گذشته آمار را اطلاع رسانی می‌کردیم که از امروز آمار را به وزارت بهداشت ارائه می‌کنیم. وی تاکید کرد: با تولیت اماکن مذهبی جلسات داشتیم و تمهیدات خوبی اجرا شده تا اطلاع ثانوی حرم‌های مطهر در استان تعطیل می‌شود و در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تنها یک در باز است و مردم از همان در وارد می‌شوند و در صحن سلام می‌دهند و خارج می‌شوند و سایر حرم‌های دیگر هم همین خواهد شد و مسائل ضدعفونی کردن در تمام حرم‌ها اجرا می‌شود.

«دربی ایتالیا» به خاطر کرونا لغو شد

فدراسیون فوتبال ایتالیا تصمیم گرفت پنج دیدار هفته بیست و ششم سری آ. را لغو کند. فدراسیون فوتبال ایتالیا امروز (شنبه) اعلام کرد پنج دیدار سری آ. ایتالیا از هفته بیست و ششم که قرار بود پشت در‌های بسته برگزار شود لغو شده است. بر این اساس دیدار حساس یوونتوس و اینتر هم برگزار نمی‌شود. پیش از این قرار بود بازی تیم‌های اودینزه با فیورنتینا، میلان با جنوا، پارما با اسپال و ساسولو با برشا به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا بدون تماشاگر به انجام برسد.

هشدار قطع آب در تهران همزمان با نگرانی از شیوع کرونا

به دنبال نگرانی از شیوع ویروس کرونا در تهران و ضرورت رعایت دوچندان نکات بهداشتی از سوی شهروندان و هم‌چنین هم‌زمانی آن با سنت نوروزی خانه‌تکانی، مصرف آب تهران به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است. مصرف آب شهروندان تهرانی در روز جمعه ۹ اسفندماه ۹۸ از مرز سه میلیون مترمکعب عبور کرد که این میزان برای این مقطع از سال بالا است. همچنین افزایش مصرف آب در روز‌های گذشته موجب افت فشار در برخی مناطق شهر تهران و قطع آب در شهر‌ها و روستا‌های پیرامونی شده است. به همین دلیل شرکت آب و فاضلاب استان تهران طی اطلاعیه از مشترکان استان تهران درخواست کرد تاضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشت فردی تا حد امکان از مصارف غیر ضروری مانند شست‌وشوی فرش، پتو، در‌ها و پنجره‌ها خودداری شود تا برای مصارف ضروری دچار کمبود آب نشویم و این مقطع حساس را بدون کم‌آبی و قطع آب سپری کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴۳
کدوم اصلاحات، اگه از اصلاحات کسانی بودن برای رقابت عمرا اصولگراها رای میاوردن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
کاش یک سنگ کوچک در سویس بودم اما یک ایرانی نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
شکست سنگین این نوع حرف زدن ها هم دارد
ابروریزی اصلاحات درتاریخ ماندگار شد از این شکست خوردن
خان محمدعلی آقا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
روزگار كثيفى‌ست نازنين
یکی از شدت فقر و کمبود، گونی را ماسک کرده و یکی در ماشین گران قیمت خود، ماسک‌هایش را به رخ میکشد...‌
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
کلا در ایران حزبی با نام‌و شناسنامه حزبی وجود خارجی ندارد بلکه فقط در موقع انتخابات روی بعضی از گفتمانها و ایدها در باب سیاست . اقتصاد و حقوق شهروندان مانور تبلیغی میدهد و به یکباره فروکش میکند . اگر این اصلاح طلبان شناسنامه حزبی داشتند و قانون هم رقابت حزبی را قبول میکرد و اصلاح طلبان چارچوب تعریف و اساسنامه حزبی و مطالبات حزبی را تعریف میکردند و این‌مشکلات حل میشد . بحث این هست که اساسا حاکمیت حزب و حزب بازی و دمکراسی را قبول ندارد . با یک فوت کل اصلاحات را به باد هوا میکند ‌
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
وقتی نماینده یک جریان در لیست انتخابات نباشد ،مسلما طرفدار به نماینده مخالف رای نمیدهد،حال طرف های بیهوده هم انتخابات یکجانبه را تطهیر نمی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
تابناک جان !
لطفا با سردبیر و مدیر مسئول خبر گزاری مطرح کنید که
دسترسی آی پی های خارج از ایران رو به سایت ببندن
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ما ملت اصلاح طلب این اجازه را نخواهیم داد که دوباره اصلاح طلبان با شعار اصلاحات در انتخابات ۱۴۰۰ به مردم لا این‌مجلسی که فقط دنبال سیاست های بالا دستی هاهست کاندید شود . واقعا به حداقل طرفدران خود احترام کنید ؟ اصلاحاتی وجود ندارد . در چنین روندی که با دو مجلس دو دولت دو ارتش دو اقتصاد دو سیاست وجود دارد اصلاحات شکست خورده و بی معنی هست .
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
درگذشت علی ابوالحسنی بازیگر سریالهای طنز دهه ۷۰ بر هنردوستان تسلیت باد
اگر کسی اهل مطالعه باشد و نحوه از بین رفتن جمعیت بومیان امریکای جنوبی با تمدن بزرگ اینکاها،بومیان افریقا و بومیان استرالیا را تحقیق کند، خواهد دید عامل انها اپیدمی ویروس بوده که توسط مبلغین مسیحی یا جهانگردان به جمعیتشان وارد میشده.فرض کنیم کرونا ساخته امریکا باشد برای ضربه زدن به کشورهای رقیب.حتما داروی ان همزمان با تولید ویروس ساخته شده و توسط شیر یا ماده غذایی دیگری در فروشگاه های کاسکو و والمارت بین مردم کشورش توزیع میشود بدون انکه انها خودشان حتی متوجه شوند و بدین صورت جلوی اپیدمی بیماری در کشور خودش را میگیرد.اگر این فرضیه را بپذیریم ناچارا باید قبول کنیم امریکا میتواند ویروسهای مختلف دیگری تا فوت اخرین ایرانی تولید نماید. دشمنی با ابرقدرتی مثل امریکا برای ما غیر از ضرر چیزی نداشته. "به دشمنی با ابرقدرت پایان بدهید و بجای ان چین را انتخاب کنید" که فرزندان مسلمانان اویغور را از والدینشان جدا میکند و در اردوگاه اموزشی دور از والدین پرورش میدهد تا اسلام را در انکشور برای همیشه از بین ببرد، اگر برای جبران ناکارامدی واقعا به دشمن همیشگی نیاز دارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
باید بهت هزار بار آفرین گفت
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ویروس را هر طوری شده به آمریکا چسباندن دلیل انقلابی بودن نیست.واقع گرا و صهدق بودن را بیاموزیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
چه بیکارایی بودن (اول خودم) که این همه توهمات توطئه رو خوندن
اونجوری که تو آمریکا رو قدرتمند می بینی خود دونالد ترامپ نمی بینه
لابد ویروس کرونا مغز خیلیا رو پیش از ریه ها شون از کار می اندازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
امریکا کارش نابود کردن مردم است یا با ویروس یا با اشاعه مشروب و خوش گذرانی و تنها راه در امان ماندن از شر امریکا مقابله با اوست ما هم باید این ویروس را بگیریم روش کار کنیم و یک قوی تر که خود امریکا هم حالا حالا نتواند واکسنش را بسازد بهشان بدیم تا دیگه هیچ جای دنیا از این غلط ها نکنن
وقتی دولت چند ماه قبل انتخابات تا دم انتخابات ازعمد کارهایی می کند تا مردم را ناراحت و عصبانی ایا فکر نمی کنید مشارکت کمتر می شود؟
و این کارها سابقه نداشته در دولت های گذشته که این دولت کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
همه میدانند٬ تز کاهش مشارکت ایده تندروهاست
ناشناس
| France |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بله مثلا فقط به یک طیف امکان معرفی نامزد در انتخابات میده و برای خالی نبودن عریضه چند نفر مثل کواکبی رو تایید میکنه بگه انتخابات رقابتی بود
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
برای ماست مالی استقبال خوب نکردن مردم در انتخابات خیلی با چرند و پرند توجیه کردی. اگر واقعا اتفاقاتی که برای مردم طی دو سال افتاده دو تا چشم بینا و دو تا گوش شنوا که خدا بهت داده و با شعوری که بالای سرت خدا بهت داده هنوز نفهمیدی که چرا مردم استقبال نکردند واقعا برات متاسفم . به تو هم‌میگویند شهروند . تو کجای و کدام شهر ایران زندگی میکنی که حتی حاصر نیستی از هموطنان خود بپرسی چرا در انتخابات شرکت نکردید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ناشناس 21:25

تز کاهش مشارکت ایده‌ی هیچ کس نیست
نه تندروها نه خارج‌نشین‌ها نه هیچ نیروی غیرمردمی

مساله خیلی ساده است
اگر مسئولین حقیقی در جامعه سیاسی وجود داشته باشند که دروغ‌ستیزی و فسادستیزی و مردم‌دوستی‌شان بر مردم ثابت شده باشد، مگر مردم دیوانه‌اند که در سرنوشت میهن خودشان مشارکت نکنند؟!

کاهش مشارکت یعنی اینکه جامعه سیاسی با همه طیف‌هایش از مردم بیگانه شده و براساس ترجیحات خودش کار میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
پرچم فرانسه
وقتی دو تا لیست و نه یکی می دهید ولی عملا نمی توانید رای زیادی جمع کنید معلوم است دچار.....!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
خطاب به جناب با شعور
تاریخ بخوان تا بیشتر از این سردرگم نباشی
تندرو خود شما ها هستید تا زمانی که روند بر وفق مرادتون است به به می کنید ولی وقتی با ندانم کاری هاتون و سو مدیریت مملکت را خراب می کنید دنبال مقصر گشتن دیگران هستید و مظلوم نمایی برای خودتان
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
الان در ۵۰ کشور دنیا ویروس کرونا انتشار یافته که وقتی بررسی میکنیم میبینیم اکثرا از ایران به اونجا الودگی برده شده بنابراین هواپیمایی نه فقط ایران که کل جامعه بشری رو درگیر مشکل کرده و برای همین هیچوقت مسئولانش نمیتونن از عواقب کارشون رهایی پیدا کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
خخخخه ایران باعث رفتن کرونا شده به کشورهای دیگرشده؟
عزیزم حالت خوب نیست چون وقتی پنهان کاری می کنند و امار درست نمی دهند و از منظر سیاسی ایران را می اورند معلوم است چه خبر است
مثلا امارات که پرواز بین المللی منطقه است و با چین هم پرواز دارد از اولین روز تا الان معلوم است که چه قدر چینی و غیر چینی به سراسر دنیا فرستاده این ویروس را
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
مجلس ۳۰ درصدی نمایند مردم ایرا نیست
هفته گذشته برای خرید مدرک دکترا به تورنتوی کانادا رفته بودم. قرار بر این شد وقتی مدرک را خریدم به عضویت هیات علمی یکی از دانشگاه های دولتی کشور دربیایم. ناگفته نماند که دیپلمم را هم بدون هیچ گونه زحمتی 1 ماه پیش خریداری کردم.

در کاندا به دیدار مرجان شیخ اسلام آل آغا و محمود خاوری رفتم و هر سه با هم اوغات خوشی را سپری نمودیم. خاوری و مرجام به من پیشنهاد دادند که با توجه به وضعیت مالی که خانواده ام دارند در کانادا بمانم اما من قبول نکردم و گفتم کشورم به من نیاز دارد و من نباید عرصه خدمت را خالی کنم.

ناگفته نماند پدرم هم عضو هیات علمی یکی از دانشگاه های دولتی هستند و ایشان الته مدرک خود را حدود 30 سال پیش از انگلستان خریداری کرده بودند. ایشان بسیار به من اصرار داشتند که من هم به انگلستان بروم و از آنجا مدرک خریداری کنم اما من گفتم در برهه حساسی که کشور دچار تحریم است و پوند اینقدر گران است چرا باید خرج اضافی برای کشور بتراشم.

شما هم میتوانید با تلاش و پشتکار مثل من تبدیل به انسان موفقی شوید و برای کشورتان مفید باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
مفید تر اینه که ارز از کشور خاج نکنی و مدرک را با قیمت کم در داخل کشور بخری !
تست کروناش منفی بوده،بعد که خوب شده گفتن کرونا بوده؟؟پورمحمدی ما که دیگه رنگ نمیشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
اینها فقط رنگگری را بلد هستند،بیخیال باش!
تلفات کرونا در ایران بر اساس همین آمارهای کذب که توسط مسئولین اعلام شده حدود 17 درصد هست که با آمار جهانی 3 درصدی تفاوت زیادی دارد.

دامنه سنی افراد فوت شده هم بسیار وسیع بود و از 15 سال شروع شده.

نکته جالب توجه این هست که بیماری جدید تا کنون برای هیچ یک از مسئلینی که در هفته گذشته بیماری خود را اعلام نمودند تلفاتی نداشته و این خیلی عجیب هست.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
چرا یه نفر از منتخبین جدید فوت کردن و یه نفر از اهالی فرهنگ و رسانه که اتفاقا معتقد بوده کرونا شایعه کثیف رقبای انتخاباتی هست
بر اساس نظر سنجی ایسپا که معتبر است چون میدانی و تلفنی است تا قبل از اعلام بیماری کرونا در ایران میزان مشارکت برای انتخابات در کل کشور 52 درصد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
خریدار ندارد ببم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
به کرونا ربطی نداره چرت نگو ،میزان مشارکت مردم در چند دوره گذشته را ببینی میفهمی
مرگ بر کرونا
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
کرونا dna مرده است
وقتی وارد سلول شد ،سلول را تغییر می دهد و خود را تکثیر می کند .
ملت از نمایندگان شورای نگهبان هیچ انتظاری ندارند انها بفکر خودیهای 4% باشند فقط با ملت وکلمه ملت کاری نداشته باشید بگذارید بدرد خود بسوزند وبسازند
کرونا از فیل بسیار کوچکتر است لاکن قدرت کرونا در ایجاد وحشت از هر موجود زنده ای در این سیاره بیشتر است و لذا قطار نمیتواند مانند هزار پا بدون ریل حرکت نماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
کرونا به مغزت زده؟
در بدترین محدود زمانی و مکانی متولد شدیم و زندگیمان نابود شد.
"علت شکست اصلاح طلبان از زبان این و آن"
چه اهمیتی داره؟ بابا اگه خبری نیست لازم نیست هی یه خبری اینطوری بذارین. مگه موقعی که بودن چه کار مفیدی انجام دادن؟ راستی اخبار صبحتون رو برداشتین؟ اخبار مهم رو بذارین نه این چرت و پرت ها رو.
تا میتوانید به سنت حسنه فرزند آوری عمل نمایید. هر خانواده شهری 6 فرند و هر خانواده روستایی 12 فرزند را هدف گذاری نماید. خداوند روزی رسان است.

نگران آینده نباشید. درهای رحمت با فرزند آوری به رویتان باز خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
در رحمت دو ماه پیش چرا بر روی جوانان بیکار و خسته از سیاست های تکراری برای جوانان باز نشد ؟ آنها هم مخلوق خدا نبودند . ؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
اگر قصد اینست که این ۴ در صدی را تکثیر کنید ،نتجه نمیدهد ،با زمان و علم خود را وفق بدهید نتیجه بهتری دارد.
گلبرگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
ببند لطفا
شکست اصلاحطلبان بهتر از پیروزی ضعیف در شرایط رقابت نابرابر و یکطرفه بود

به هر حال هر دو جناح کارنامه تاریکی دارند

اکثریت مردم به هیچکدامشان اعتماد ندارند
اگر کانادا، آمریکا یا آلمان همین فردا اعلام نمایدکه به همه ایرانی پناهندگی میدهد به شما قول میدهم که پس فردا یک ایرانی به جز کارکنان شرکت نفت، پزشکان، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، وزرا، نمایندگان مجلس و (همان افرادی که دریافتی نجومی اونها با بازدهی اونها هیچ تناسبی ندارد) در این کشور نخواهد بود.
با ۲۵ درصد آراء اسمش رو گذاشتید پیروزی ؟؟؟!!!

اصلاحطلبان کیلو چنده ؟
همه باهم هستند

۲۰ سال اونا

۲۰ سال اینا
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
سلام بر تابناک . نه اصولگرا نه اصلاح طلب ....بلکه عقل گرا و علم‌گرا .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
تازه اگه آراء باطله رو کسر کنیم آمار مشارکت به زیر 20 درصد میرسه
حالا که خدا شکر مردم انتخاب خوب و دقیق و انقلابی داشتن و یک مجلس کاملا انقلابی تشکیل شد همه منتظریم تا از برکات آن بهره ببریم در همه امور به ویژه اقتصادی.
مردم خوب ایران به زودی همه ی شما به کرونا مبتلا می شوید و بعد از چند روز بهبود پیدا می کنید و بعد تازه می فهمید کرونا اینقدر ها هم که در مورد آن می گویند ومی نویسند ونمایش می دهند خطر ناک نبوده و این بازی روسیه کثیف و امریکای جهانخواربرای حذف ر قیب اصلی چین بوده تا امریکا بتواند به عنوان بزرگترین دارنده ذخیره طلا طلای خود را بفروشد.یک بازی سراسر تبلیغاتی وکثیف .چرا روسیه با وجود داشتن اینهمه مراودات تجاری با چین ومرز مشترک و همچنین سرد بودن به کرونا مبتلا نشده اند.زیرا داروی فوری برای درمان آن را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
خریدار ندارد به خودت زحمت نده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
آمریکا زباله ها ش را به چین قطع کرد،چین داشت سکته میکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
چین زیر دست آمریکا بزرگ شده
اقای تاج الدینی شکست اصلاح طلبان دلیل بر پیروزی اصولگرایان نمی باشد چون اصولگرایان هم با حدا قل رای انتخاب شدند اگر واقعیت را قبول داشته باشید برای مردم اصولگرا و اصلاح طلب فرق نمی کند چون هر دو جریان نتوانستند و یا نخواستند برای مردم کاری انجام دهند تعدادی نماینده انگشت شمار در مجلس بودند که حرف دل مردم را می زدند ولی با وجود این انها هم نتوانستند کاری از پیش ببرند چون در اقلیت بودند انها هم توسط شورای نگهبان یا رد صلاحیت شدند و یا خودشان کاندید نشدند در حقیقت نهاد های انتخابی یک سمبل است و قدرت اجرایی ندارند قدرت واقعی در دست نهاد های انتصابی می باشد و برای انها فرق نمی کند کدام جریان پیروز انتخابات است چون می دانند انها توانایی این را ندارند در مقابل نهاد های انتصابی قد علم کنند متاسفانه به خاطر بر اورده نشدن خواسته مردم انتخابات خیلی کم رنگ بود عملا در کشور اقلیت بر اکثریت حاکم هستند تابناک محترم اگر خط قرمز نباشد منتشر کن
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
به چند دلیل مجلس قوی و کارامد نیست . قدرت مطلقه و استصوابی شورای نگهبان . تایید یا رد صلاحیت قانون مصوب مجلس و تایید و رد صلاحیت خود نمایندگان . عدم و وجود احزاب مردمی .. سیاست ها فارغ از مجلس هست و با تهدید و ارعاب نمایندگان شجاع مانع تصویب قوانین بنفع ملت میشوند . مردم کاره ای نیستند .
علت شکست اصلاح طلبان در انتخابات رد صلاحیت کاندیدا ها و عدم امید مردم به اصلاح امور است و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
جبه پایداریها اصلاحطب خواهند شد
پیام ساده، قابل فهم و روشن است:

ای امت همیشه در صحنه و صف،

ای امت محتاج وام بانکی 15 ملیون تومنی،

ای امت چشم به راه سبد غذایی دولت،

ای امیت محتاج یارانه 45 تومنی،

ای امتی که گنجشکی که در دستتان بود را به وعده کبوتری که در آسمان بود رها کردید،

ای امتی که با یک کیک و ساندیس یا دستبند رنگی به سرعت و تا حد مرگ هیجان زده و هیستریک میشوید،

ای امتی که در ازای هر چیز مجانی، حتی حاضرید جان خود را از دست بدهید،



دست از زاد و ولد بردارید. اگر دین ندارید، حداقل آزاده باشید و جلوی این زنجیره فقر و فلاکت را با خودداری از زاد و ولد بگیرید و نگذارید فرزندانتان هم به مصیبت شما گرفتار شوند.

فقر مثل بیماری های مادرزادی موروثیست، هیچ درمانی ندارد اما پیشگیری از آن آسان است.

من نه یهودی ام و نه صهیونیستم بلکه یک هموطن هستم که وجدان دارم و با دیدن فلاکت هموطنانم ناراحت میشوم. لیاقت ما به هیچ وجه این شرایطی که در آن گرفتار هستیم نیست.
پاسخ ها
کارگری از آلبانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
احسنت احسنت احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
اولا فرزند نعمت خداست این نعمت را با همه دردسرهاش از خودتان نگیرید بعدش هم به امید خدا تا چند وقت دیگه امریکا و اسراییل نابود می شن انوقت دنیا و ایران اباد می شود
امیدوارم واز ته دل از خدا میخوام هیچکس از هموطنان کرونا نگیره اگه خدای نکرده گرفت از کرونای نوع ساده وبی خطر
که مسئولان گرفتن بگیره!!!!
حاج محمود خیامی بنیانگذار ایران خودرو درگذشت . جا دارد ایرانخودرو بوق تمامی کارخانه های خود را بمدت 1 دقیقه به احترام بنیانگذارش بصدا درآورد.

دکتر صادق زرگری که 20 سال در ایرانخودرو سابقه فعالیت داشته است افزود : سالها پیش خانم فاطمه خیامی را در فرودگاه مشهد دیدم و از ایشان احوال حاج محمود خیامی را جویا شدم . خانم خیامی میگفت چه شبها که تا ساعت 2 شب برادرهایم احمد و محمود در کارخانه ایران ناسیونال می ماندند تا کارها رو پیگیری کنند . به ایشان گفتم من و همکارانمون در کارخانه نماز میخوانیم امیدوارم که راضی باشید. خانم فاطمه خیامی لبخندی زدند و گفتند " شما نماز بخوانید ما راضی هستیم"

از وصیت نامه مرحوم محمود خیامی میشود فهمید که افق دید ایشان چقدر بلند و شاخص است . در طول بیست سال خدمتم در رینگ مشهد (ناسیونال سابق) باتفاق همکاران قدیمی ام که با ایشان خاطره داشته اند غیر از خوبی و نام نیک از ایشان به یاد نداریم . از خداوند متعال علو درجات برای ایشان و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان مسئلت داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
اگر کارخانه های خاندان خیامی رو توقیف نمی کردند ، این کارآفرینان در ایران می ماندند و چه بسیار پیشرفت کرده بودیم
زیرا حالا که اکثریت مجلس هستند باید پاسخگوی مطالبات مردم در زمینه خروج کشور از بحران‌های اقتصادی کشور باشند.) بخدا اگه برنامه ای برای اقتصاد داشته باشند در ضمن با کدام اقتصادد دان مطرح و باسواد
سلیبرتی های های خوش گذران والبته فاقد قدرت تفکر و وطن پرستی با سبک زندگی مصرفی وتجملاتی دارند جوانان را غربگرا می کنند و ارز کشور را صرف ریخت وپاش وخرید کالاهای لوکس وزیور آلات غیر ضروری و خودرو های چند میلیون دلاری می کنند.متأسفم که مسؤولین اینقدر به این جماعت بها می دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بهت منفی دادم . دلیلم این هست که یک سلبریتی اگر بقرصد . فحش دهد . کار ناشایستی انجام دهد . دست به سلاح ببرد و مردم را بکشد اواز خوانی کند و دروغ بگوید و کم حجاب باشد باکی نیست .‌چون سلبریتی هست . اما وقتی یک روحانی یا مداح و روضه خوان ان‌مواردی که در بالا شرح دادم انجام دهد دیگر نمیتواند در ان مقام اخلاقی بماند . تفاوت ها را بفهم .
اصلاح طلبان حضوری کمرنگ در مجلس آینده دارند، اما زمزمه تشکیل فراکسیونی اقلیت، اما قوی از این اردوگاه شنیده می‌شود.) معر میگی فراکسیون اقلیت قوی ؟! اول اینکه فراموش کردی هرنماینده یک رای دارد دوم تمام اشخاص قوی انها را رد صلاحیت کردند پس از سرو بریده سایبانی نطلب
من مه شخصا هیچ مطالبه ای از مجلس یازدهم ندارم
جناب کدخدایی از همون اول بازی رو یکطرفه کرد؟؟ دیکه مشارکت ۲۵ دزصدی و رای ۷درصدی دیگه بوق و کرنا نداره جناب میر تاحدالدینی ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بق زدن و نقاره نوازی را فقط بلدند
آقای جواد امام آخوندی چه گلی به جمال مسکن زد با چندین سال وزارت همین رو جواب بدی بسه بتن فولاد زمین کاشی سرامیک لوله .... همه ایرانی غیر اسانسور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
تکمیل مسکن مهر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
21:31
داری شوخی میکنی یا جای دیگه سیر میکنی
واقعیت چیز دیگریست
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
آقای جواد امام، تشریف ببر دیوان عدالت و یکی از هزار و پانصد دادخواست اعتمادکنندگان به بانک مرکزی و وزیر اصلاح طلب اقتصاد را بگیر و مطالعه کن تا دیگر از موضع حق به جانب سخن نگویی!
علت شکست اصلاح طلبان سناریویی بود که از قبل نوشته شده بود ولی شک نکنید روزهای سختی در انتظار شماست ؟؟ متاسفانه با ندانم کاری شورای نگهبان سرمایه اجتماعی ۷۵ درصدی جامعه نابود شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
این سرمایه دخیره و پس انداز شده برای روز های سخت تر!
اصلاح طلب نادم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
اشتباه می کنی. آن سرمایه اجتماعی ۷۵ درصدی دیگر در سبد اصلاح طلبان نیست و هرگز نخواهد بود.
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: جریان راه یافته به مجلس صدای اقلیت خواهند بود

یک جور حرف میزنه انگار فکر میکنه مردم آلزایمر گرفتن

بحران بنزین ، بحران سکه ، بحران ارز ، رانت ارز دولتی 4200 ، زد و بند مسئولین دولتی برای گرانی گوشت، پوشک

حسین فریدون، برادر جهانگیری ، بچه عباس آخوندی ، دختر نعمت زاده، ویلای لواسان،

واقعا چرا فکر میکنی مردم اینا رو یادشون میره

مردم احمق نیستند میدونند مشکل اصلی شون چیه
متاسفم که این متن را می نویسم،از هموطنانم عذر می خواهم،رفتم نیم لیتر الکل هفتاد درصد خریدم شصت هزارتومان،ناگهان به یاد عزیزانی افتادم که حداقل حقوق را می گیرند یا بی کارند،این عزیزان در این شرایط که دولت و قوه ی قضائیه و نیروی انتظامی و ...دست محتکران از خدا بی خبر را باز گذاشته ،چی کار می کنند؟،به عبارت دیگر باید چیکار کنند؟،لطفا در این روزهای سخت به یاد این عزیزان باشیم.
مجلس جدید نیامده با خودش نحسی اورد ؟؟،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ونحستر هم خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
شما 7 سال نحسی رو به این مملکت تحمیل کردن
شکستی نیست انتخابات فرمایشی است
آقای جواد امام لازم نیست بی کفایتی و سوء مدیریت اکثر مسولان را با اینگونه اراجیف توجیه کنید. لطفا فهرست اقداماتی که میلیاردها حقوق از بیت المل مصروف آن شده را منتشر کنید. من که شخصا روز قیامت جلوی همه این افراد نالایق را خواهم گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
دولتی که در تحریم است و درامدش کم٬ عقلا کمتر دچار ریخت و پاش میشود
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
فکر میکنی تهدید کردی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
آقای جواد امام، آقای فرهاد دژپسند که خلف وعده می کنداز شما نیست؟ شما خوبید!
کل هنر نمایندگی شما اصلاح طلبا و البته بعضی از اصول گراها اینه که هر وقت مسئله اختلاس در وزارت خونه ها در مجلس مطرح شد امثال پروانه سلحشوری مسائلی مثل رفتن زن ها به ورزشگاه رو تبدیل کردن به خبر شماره 1 رسانه ها بحث تفحص در وزارت خونه ها رو بردن رو هوا
بازدید کنندگان گرامی سایت تابناک
و سردبیر عزیز

بنده سالهاست که این سایت رامیخوانم. نظراتم منتشر میشود. گاهی عصبانی میشوم وچیزهایی مینویسم که منتشرنمیشود


دیروز یک دعا نوشتم: بارالهی، دروغگویان را هلاک بفرما...
در کمال تعجب دیدم که سایت ایمیل زد که پیام شما غیر قابل انتشار است!!!

یعنی یک دعا که بارها پیامبر و ائمه نیز خوانده اند به مرحله غیرقابل انتشار رسیده!

تابناک عزیز بفکرتوشه آخرتت باش!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
تابناک ترسیده
بدترین نوع احتکار وسود جویی !!! زمانیکه فرهنگ سرمایه داری در کشور غالب است وتلویزیون ملی ما بیست سال است این فرهنگ را به انواع واقسام تبلیغ ومدیریت میکند نبایست تعجب کرد همه چیز در ایران شده است پول پول وباز هم پول " الرعیته علی طبع ملوکهم "
به خدا این که اصلاح طلبان برنده نشده اند باید مردم جشن بگیرند.شاید مجلس انقلابی و افراد دوستدار انقلاب به داد مردم برسند و ان شاءالله خواهیم دید که اوضاع اقتصادی بهتر خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
بله پا قدم مجلس انقلابی شما رو هم داریم میبینیم.سالی که نکوست از بهارش پیداست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
مردم پیروزی هیچ کدام را جشن نخواهند گرفت.
ده روزه کرونا امده ایران.................چقدر دروغ میگویید ....بیشتر از یکماه پیش این مسئله بوده وانشالله خدا تک تک کسانی را که اهمال کردند در این قضیه برای هر علتی که هیچ توجیهی ندارد به اشد مجازات برساند وخیر نبینند ...........
این یک اصل است مردم فهیم وشجاع همیشه اصلاح طلب خواهند ماند امام این جماعت هم حسین ع است اینکه مجلس رو بی اختیار وانتخابات رافیلترکردند مردم راه اصلاح را ازاین طریق بسته دیدند وشرکت نکردند
شکست !!! خوب مردم شرکت نکردن اینام همیشه 20% آرا رو داشتن
با سلام. عبارات بیان شده بالا از سوی افراد مختلف نظیر آقایان امام، میرتاج الدینی یا آریا منش همگی هم درست است و هم غلط . سوای از نتیجه انتخابات، بایستی همه افراد سیاسی بدانند مردم خواه آنهایی که در انتخابات حضور یافتند و خواه آنهایی که بهردلیل ترجیح دادند سر صندوق حضور نیابند، تنها و تنها به عملکرد افراد و نتایج مثبت آن برای آحاد مردم توجه میکنند، که حاصل نهایی آن بازگشت اعتماد عمومی و تقویت وحدت و استحکام کشور است. بنابراین تحلیل و حرف و این جناح و آن جناح دیگر نه تنها مورد توجه نیست بلکه خسته کننده و کسالت آور خواهد بود، و حداقل در نزد مردم تاثیر معکوس دارد. بجای حرف و جناح بازی، عمل پرثمر بایستی داشت.
عزیزان من

از حضور در مکان های عمومی شلوغ، بسته، پر ازدحام و به خصوص انواع صف تا مدتی خودداری کنید و بیش از 3 متر به هیچ موجود زنده ای نزدیک نشوید.


امیدوارم با گرم شدن هوا و رعایت بهداشت توسط هموطنان عزیز این بیماری عجیب کنترل شود.

پیشگیری بسیار ساده هست و هیچ هزینه ای نداره اما اگر گرفتار شدید معلوم نیست چه عاقبتی داشته باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
تو شهرما توخیابان که نگاه میکنی شاید سه چهاردرصد
رعایت میکنن، همه میگن سیمای میلی میگه یه سرماخوردگیه ساده است فقط سرایتش زیاده
در گفتگوهای برجامی بعضی از فعالان سیاسی مخالف دولت شرط و شروطی برای برجام لازم میدانستند که مردم عوام فکر میکردند ان شروط برای تضمین ادامه برجام است اما در واقع ان سیاسیون ان شروط را سر راه قرار میدادند تا اصلا برجامی بوجود نیاید . انها فکر میکردند غرب هیچگاه زیر بار توافق هسته ای منهای بحث موشکی نخواهد رفت . وقتی بر اثر صبوری فوق العاده دولت برجام به نتیجه رسید ان گروه مخالف متعجب وعصبانی شد٬ حدود چهار سال طول کشید اتش این عصبانیت کمی فروکش کند
الان 1 سال هست ماله ام شکسته اما به دلیل گرانیها و اوضاع بازار نتوانسته ام یک ماله مرغوب و با کیفیت تهیه نمایم. آیا این سزاور است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ماله ظریف را قرض بگیر
جناب میرتاج‌الدینی ، خودت رو به خواب زدی و هرگز بیدار نخواهی شد
آقای میرتاج الدینی همان شیخی است که گفت خودم دیدم احمدی نژاد مادر چاوز را بغل نکرد!
شما و همفکران شما تندروها ، نمایندگان اصلاح طلب را رد صلاحیت کردید حالا با پررویی میگویید رای نیاوردند!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
رای از طرف شورای نگهبان نیاوردند درست است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
چی رو به چی ربط میدی؟ تب نداری ؟ این ها اگه تندرو باشن دوستان شما چی هستن ؟
مجلس یازدهم از کسانی تشکیل شده که بحران اقتصادی فعلی کشور حاصل تلاشهای همفکران این اقایان است . کمترین مطالبه ملت این است که این مجلس اقتصاد کشور را به شرایط سالهای ۹۵ ٬ ۹۶. برگرداند
تابی جون به حق نون ونمک قدیمی این آمار AFC رو بچاپ تا وزیر ورزش ببینه با افتخار ایران وآسیا چه کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بی خیال عدم مناسبت
جدول زیر لیست باشگاه‌ها همراه با تعداد و سال‌های قهرمانی و نایب قهرمانی آن‌ها را در لیگ قهرمانان آسیا نمایش می‌دهد.

قهرمانی‌ها نایب قهرمانی‌ها سال‌های قهرمانی سال‌های نایب قهرمانی
۱ عربستان سعودی الهلال عربستان سعودی ۳ ۴ ۱۹۹۱–۹۲، ۱۹۹۹-۲۰۰۰،۲۰۱۹ ۱۹۸۶–۸۷، ۱۹۸۷–۸۸، ۲۰۱۴، ۲۰۱۷
۲ کره جنوبی پوهانگ استیلرز کره جنوبی ۳ ۰ ۱۹۹۶–۹۷، ۱۹۹۷–۹۸، ۲۰۰۹ -
۳ ایران استقلال ۲ ۲ ١٩٦٩-٧٠، ١٩٨٩-٩٠ ١٩٩٠-٩١، ١٩٩٨-٩٩
کره جنوبی سئونگنام کره جنوبی ۲ ۲ ۱۹۹۵–۹۶، ۲۰۱۰ ۱۹۹۶–۹۷، ۲۰۰۴
۵ ژاپن اوراوا رد دایموندز ژاپن ۲ ۱ ۲۰۰۷، ۲۰۱۷ ۲۰۱۹
کره جنوبی چونبوک هیوندای موتورز کره جنوبی ۲ ۱ ۲۰۰۶، ۲۰۱۶ ۲۰۱۱
عربستان سعودی الاتحاد عربستان سعودی ۲ ۱ ۲۰۰۴، ۲۰۰۵ ۲۰۰۹
۷ چین گوانگ‌ژو اورگراند جمهوری خلق چین ۲ ۰ ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ -
قطر السد قطر ۲ ۰ ۱۹۸۸–۸۹، ۲۰۱۱ -
کره جنوبی سوون سامسونگ کره جنوبی ۲ ۰ ۲۰۰۰–۰۱، ۲۰۰۱–۰۲ -
تایلند تای‌فارمرز تایلند بانک ۲ ۰ ۱۹۹۳–۹۴، ۱۹۹۴–۹۵ -
اسرائیل مکابی تل آویو ۲ ۰ ۱۹۶۹، ۱۹۷۱ -
۱۳ امارات متحده عربی العین امارات متحده عربی ۱ ۲ ۲۰۰۳ ۲۰۰۵، ۲۰۱۶
ژاپن جوبیلو ایواتا ژاپن ایواتا ۱ ۲ ۱۹۹۸–۹۹ ۱۹۹۹–۲۰۰۰، ۲۰۰۰–۲۰۰۱
۱۵ چین لیائونینگ جمهوری خلق چین ۱ ۱ ۱۹۸۹–۹۰ ۱۹۹۰–۹۱
اسرائیل هاپوئل تل آویو ۱ ۱ ۱۹۶۷ ۱۹۷۰
۱۷ ژاپن کاشیما آنتلرز ژاپن ۱ ۰ ۲۰۱۸ -
استرالیا وسترن سیدنی واندررز استرالیا ۱ ۰ ۲۰۱۴ -
کره جنوبی اولسان هیوندای کره جنوبی ۱ ۰ ۲۰۱۲ -
ژاپن گامبا اوساکا ژاپن ۱ ۰ ۲۰۰۸ -
ایران پاس تهران(منتقل به همدان) ایران ۱ ۰ ۱۹۹۲–۹۳ -
ژاپن توکیو وردی ژاپن ۱ ۰ ۱۹۸۷–۸۸ -
ژاپن جف یونایتد چیبا ژاپن ۱ ۰ ۱۹۸۶–۸۷ -
کره جنوبی بوسان ای‌پارک کره ی جنوبی ۱ ۰ ۱۹۸۵–۸۶ -
۲۵ کره جنوبی اف‌سی سئول کره ی جنوبی ۰ ۲ - ۲۰۰۱–۰۲، ۲۰۱۳
عربستان سعودی الاهلی عربستان سعودی ۰ ۲ - ۱۹۸۵–۸۶، ۲۰۱۲
۲۷ ایران پرسپولیس ۰ ۱ - ۲۰۱۸
امارات متحده عربی الاهلی امارات متحده عربی ۰ ۱ - ۲۰۱۵
ایران ذوب‌آهن اصفهان ایران ۰ ۱ - ۲۰۱۰
استرالیا آدلاید یونایتد استرالیا ۰ ۱ - ۲۰۰۸
ایران سپاهان اصفهان ایران ۰ ۱ - ۲۰۰۷
سوریه الکرامه سوریه ۰ ۱ - ۲۰۰۶
تایلند پلیس ترو تایلند ۰ ۱ - ۲۰۰۲–۰۳
چین دالیان شاید هایچانگ جمهوری خلق چین ۰ ۱ - ۱۹۹۷–۹۸
عربستان سعودی النصر عربستان سعودی ۰ ۱ - ۱۹۹۵–۹۶
قطر العربی قطر ۰ ۱ - ۱۹۹۴–۹۵
عمان نادی العمان عمان ۰ ۱ - ۱۹۹۳–۹۴
عربستان سعودی الشباب عربستان سعودی (منحل شده) ۰ ۱ - ۱۹۹۲–۹۳
ژاپن یوکوهاما مارینوس ژاپن ۰ ۱ - ۱۹۸۹–۹۰
عراق الرشید الکرخ سوریه ۰ ۱ - ۱۹۸۸–۸۹
عراق الشرطه عراق ۰ ۱ - ۱۹۷۱
کره جنوبی یانگزی کره ی جنوبی ۰ ۱ - ۱۹۶۹
مالزی سلانگور مالزیا ۰ ۱ - ۱۹۶۷
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
ارطش سورخ آسیا تا 1400
پرستاران واقعا شغل سختی دارند وهمه مستحق دریافت حقوق های بالا هستند.زیرا همیشه با انواع بیماران خصوصا بیماران عفونی سروکاردارند
میر تاج الدینی چند صد تا رای اورده ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
مهم نیست،مهم اینه که نمایندکی اش را میخواد حق وقانونی جا بیندازد
گلبرگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
خخخ. صدهزار تا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
به گفته خودشان یکصد هزار رای از جمعیت 2 میلیونی شهرستانهای تبریز آذرشهر و اسکو یعنی 5 درصد مردم!
کارگران واقعا شغل سختی دارند و همه مستحق دریافت حقوق های بالا هستند زیرا همیشه کار آنها سخت است و تمام زحمات کشور بر گردن آنهاست.

اما متاسفانه در ایران کارگران پایین ترین درآمد را دارند و افراد بیکار هم هیچ حمایتی ندارند. در حالی که در کشورهای توسعه یافته کارگران درآمد خوبی دارند و افراد بیکار هم از حمایت های دولتی برخوردار میشوند.
آمار کشته شدگان ابان ماه چند نفر بود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
از اصلاح طلبان دولت و مجلس، امثال عارف، توقع دارید پاسخ بدهند؟
مگه مجلس قبلی اصلاح طلب بود؟؟
پس چرا رئیس و رئیس کمیسونهاش اصولگرا بودند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
اصلاح سلبهای داخل مجلس و دولت از بقیه بهتر بودند؟ برای ما مردم چه فرقی داشت حضور اینها؟. حتا گاهی از شر اصلاح طلیانی که که با رای ما به مجلس و دولت راهیافته بودند باید به بقیه پناه می بردیم، کدام اصلاح طلب؟
الان مشکل مملکت ما شکسته اصلاح طلب یا اصولگراست؟؟
مردم به تنها چیزی که فکر نمیکنن مجلس و افراد داخلشه!!!
هر بلایی بوده ما مردم خودمون سر خودمون آور یم. اگر ما مردم تغییر بکنیم و از نمایش و فیلم در آوردن مسئولین رو متوجه بشیم
علت شکست اصلاح طلبان کاملا مشخصه، بیشتر افراد جامعه قطعا ترجیح میدن به اصلاح طلبان رای بدهند تا اصولگرایان و این عده به نشانه اعتراض در انتخابات شرکت نکردن در غیر اینصورت تهران که همیشه رای به اصلاح طلبان داده است غیر ممکن اصولگرایی مثل قالیباف بتونه رای بیاره.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
عرت شکست اصلاحات اگر ده دلیل داشت . یکی از دلایل وجود دکلت میانه رویی روحانی بوده است . چون در اصل روحانی اصلا گفتمان و رفتار سیاسی حتی قیافه ایشان به اصلاحات مد نظر مردم نمیخورد . خدا را شکر ۸۰ میلیون نفر از مردم از گفتمان اصولگرایان قبلا عبور کرده بودند و حالا از اصلاحات عبور کرده اند .
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
من قبلاً به اصلاح طلبان رای می دادم، ولی از این پس قطعا به اصلاح طلبان رای نخواهم داد. اصلاح طلبی وجود ندارد.
آقای میرتاج الدینی برای کی کری میخونی این کری تشک بی رقیب مثل پوکر پرسپولیسیها میمونه جدولو نیگا کن طفلیا به همراه 16 تیم دیگه دررده 27 آسیا هستند حالا وزیر هی استقلالو بهم بریزه هی هیئت مدیره هی مدیر عامل هی هواپیما هی برگشت به مهرآباد تا ازاون جاما نگیرن این ستاره های ده تا یکی رو حق ندارن تو آسیا روسینه بچسبونن شما هم بهتراست از گعده بگوئی
علت مبتلا شدن پور محمدی را کسی نمیدونه ؟ من‌میدونم ولی نمیگم چون تابناک درج نمیکنه ؟
مجلس نو اصولگرا با ترکیب تفکر قالیباف و احمدی نژاد ....چی شود ؟ از آنطرف فرد سیاسی میگوید یقینا این مجلس تفکرات احمدی نزاد را عمل نمیکند بلکه بالاتر از آن عمل میکند .....همش کلی گویی . بدون علمی حرف زدن . شعار زدگی . گرانی در قیمت اجناس و حتی گرانی بخش سلامت جامعه بشدت بمردم فشار وارد کرده . تازه بعد از ۴۱ سال چکار میخواهند انجام دهند . نو اصولگرایی کدام سیاست را اجرا میکند . سیاست های مردمی که رای دادند یا نه. سیاست های و مطالبات اقلیت جامعه که ارزانی گوجه و سیب زمینی هست . مشکل چادر و موی زنان ... از انطرف اکثریت جامعه از این گفتمان ها خسته کننده عبور کرده اند . فکر نمیکنید این‌مجلس با این ترکیب با این نمایندگان با این شورای استصوابی کاره ای نیست
اصلاح طلبان اینرا بدانند ؟ این‌حق را مردم نو اندیش و متفکر و علم‌و عقل گرا از شماها درخواست میکنند که از کاندید کردن خود بنام اصلاحات خودداری کنید .‌برای اینکه گفتمان اصلاحات شامل حقوق شهروندی .. عدم نطارت استصوابی . قدرت احزاب . چند صدای . رفع تنش های داخلی و خترجی . خصوصی سازی اقتصاد . عدم‌مشارکت دولت در اقتصاد . دمکراسی . روابط خارجی و حسن همجواری . آزادی بیان و عقیده عدم دخالت در دیگر کشورها . کلا این نگرش ها با مجلسی که در حال شکل گیری هیت تفاوت دارد . تنها راه سکوت هست . سکوت . دوباره مروم را پای انتخابات نکشانید . بگدارید تندروها خودشان جوابگوی مردم باشند . این چند حسن دارد . دیگر مردم مقصر نیستند دوم خودشان جوابگوی اعمال خود هستند .
مجلس فعلی که پنجاه درصدش بعلاوه یک اصولگرا بود اینه. مجلس آینده که بیشتر از 75 درصدش اصولگرا با تفکرهای متفاوت هست چی خواهد شد.
همچین میگی علت شکست اصلاح طلبان انگار که واقعا با هم رقابت کردن! خب اصلا اصلاح طلبی تایید صلاحیت شد که در شرایط مساوی رقابت کنن؟! اصلا مردم رفتن رای بدی اخه؟ دیگه 10-12 درصد که شرکت کردن و به اصولگرایان رای دادن که این حرفها رو نداره که!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۱
برای دلخوشی هوادارانش می گوید با کی رقابت کردی که بردی مجلس ۳۰ در صدی
میرتاج الدینی همون نیست که نمایندگی مردم رو به یه شغل دولتی فروخت بابا حاشا به غیرتت
مجلس دهم كه اكثريت اصلاح طلب بودند هيچ كار مثبتي براي كشور انجام ندادند.
مطمئن باشيد مجلس يازدهم كه يك مجلس كاملا" نظامي و اصولگراست نيز هيچ قدم مثبتي براي مردم بر نخواهد داشت.
"علت شکست اصلاح طلبان از زبان میرتاج الدینی"
خطاب به تابناک : علیرغم تیتر هیچ حرفی از اصلاح طلبان در متن نیست که این نشان دهنده بیماری تابناک است.
مسئولین و نمایندگان و سایر بزرگان اصلاً نباید نگران کرونا باشند چون همگی با مسرت و شادی اعلام می کنند که کرونایی شده اند و الحمدا. حال همگی هم خوب یا رو به بهبود است .
بنده شرکت کردم و به مصدق و بازرگان رای دادم
کدوم اصلاح طلب ، کدوم اصولگرا ، هردو مردود شده اند . مهمتر از این ها آنهایی هستند که یک عمر ادعای هدایت بشر به رستگاری داشتند ، آنهاهم برای همیشه تاریخ مردود شدند
یکمی مشکوکی تابانک که همه نظرات رو منتقل میکنی. خبریه؟
ما هر مشكلي داريم از امريكاست و گرنه همه مسيولين ن جز نخبان اين اب و خاك هستند
لطفا اصلاح بفرمایید علت شکست اصلاح طلبان و اصول گرایان و در کل علت عدم استقبال طیف گسترده ای از مردم از انتخابات و هر دو طیف اصول گرا و اصلاح طلب تیتر بهتری است
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل