بازدید 32143
هزار و نهصد و سی و هفتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

اصولگرایان سِمت‌ها را ابتدا در یک مجلس فرضی تقسیم کنند / چند نماینده کرونایی هستند؟ / پیش‌بینی وزیر دولت اصلاحات از احتمال ردصلاحیت عارف در ۱۴۰۰

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: اصولگرایان هیچ چاره‌ای ندارند که بی سروصدا با ترامپ کنار بیایند / شهر‌های آلوده قرنطینه و ارگان‌های دولتی تعطیل شوند / مقاومت برخی روحانیون با تعطیلی نماز جمعه و زیارتگاه‌ها، چرا؟ و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۴ 28 February 2020

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

اصولگرایان هیچ چاره‌ای ندارند که بی سروصدا با ترامپ کنار بیایند

صادق زیبا کلام می‌گوید: برای من جالب است که اصولگرایان بعد از ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ چه کار می‌خواهند بکنند، چگونه می‌خواهند تحریم‌ها را جا به جا کنند؟ چطور می‌خواهند صادرات نفت ایران را بالا ببرند؟ چطوری می‌خواهند پول حاصل از فروش نفت را از طریق سیستم مالی و پولی بین المللی وارد کشور کنند؟ با تورم و بیکاری چکار خواهند کرد؟ چون آن زمان دیگر دولت روحانی، اصلاح طلبان، مجلس دهم و فراکسیون امید نیستند که اصولگرایان مشکلات کشور را به آن‌ها حواله بدهند. دوست دارم واقعا ببینم که اصولگرایان بعد انتخابات ۱۴۰۰ چه کار می‌کنند؟ من معتقدم اصولگرایان هیچ چاره‌ای ندارند که بی سروصدا با ترامپ کنار بیایند. والا اگر بخواهند این سیاست آمریکاستیزی را ادامه دهند تورم، بیکاری و وضعیت کسری بودجه تشدید خواهد شد. اتفاقا بعضی از اصلاح طلبان می‌گویند ما اشتباه می‌کنیم که وارد انتخابات می‌شویم بگذاریم تمام امور مملکت دست خود اصولگرا‌ها باشد که بهانه‌ای برای حمله به ما نداشته باشند.

پیش‌بینی وزیر دولت اصلاحات از احتمال ردصلاحیت عارف در ۱۴۰۰

علی صوفی وزیر تعاون دولت اصلاحات در باره احتمال فتح سنگر به سنگر اصولگرایان تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم به خبرآنلاین گفت: اصولگرایان می‌خواهند همیشه بر اساس آن خصلت تمامیت خواهی شان، تمام ارکان قدرت را در اختیار بگیرند و با ابزار‌هایی که در اختیار دارند معمولا قاعده بازی را هم به هم می‌زنند. همین انتخابات هم نتیجه آن از قبل مشخص بود، وقتی که تمام چهره‌های شاخص اصلاح طلبی را حذف می‌کنند، حتی یک گفتمان را هم حذف می‌کنند، وارد یک میدان بی رقیب می‌شوند و نتیجه هرچه باشد به نفع آن‌هاست. این می‌شود مهندسی انتخابات، این‌ها با مهندسی انتخابات، انتخابات را پیروز می‌شوند. او ادامه داد: طبعا در جریان انتخابات ریاست جمهوری هم از این ابزار استفاده می‌کنند، کمااینکه در گذشته هم استفاده کردند. ۱۴۰۰ هم همین است فقط ممکن است که این‌ها کمی سخت‌تر عمل کنند و ریسک سال ۹۲ را هم نکنند، یعنی حتی اگر دکتر عارف هم کاندید شود ممکن است به شکلی عذر او را هم بخواهند. یا اگر آقای جهانگیری می‌خواهد کاندید شود به او اجازه ندهند. او درباره مجلس یازدهم گفت: وقتی اصولگرایان می‌آیند، متاسفانه سهم مردم را از حاکمیت کنار می‌گذارند و خودشان را نماینده مردم نمی‌دانند، اصولگرایان وکیل الدوله می‌شوند و وکیل المله نیستند؛ بنابراین اینجا سر مردم یک کلاه گشادی می‌رود؛ این‌ها بر سر قدرت و حرص جایگاه با هم یک ترازویی خواهند داشت و بعد هم سهمیه بندی می‌کنند.

اصولگرایان سِمت‌ها در مجلس یازدهم را ابتدا در یک مجلس فرضی تقسیم کنند

کریمی‌اصفهانی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلافات میان اصولگرایان به خصوص بر سر کسب کرسی ریاست، به درون مجلس یازدهم هم کشیده می‌شود یا خیر، اظهار کرد: احتمال اینکه اختلافات قبلی اصولگرایان اثرات خود را برای کسب سِمت‌ها درمجلس یازدهم بگذارد وجود دارد، اما آن‌ها اگر می‌خواهند برای خدمت وارد شوند این سِمت‌ها مهم نیست. این عضو حزب موتلفه تاکید کرد: کار و طرح و تدبیر باید مهم باشد، پس بهتر است قبل ‌از آنکه در ملاعام مقابل هم بایستند، جلساتی را در یک مجلسِ فرضی یا سایه تشکیل دهند و این جایگاه‌ها را میان خود تقسیم کنند، دور از چشم مردم و صدا و سیما؛ که روزِ موعد با کمترین درگیری و آسیب این سِمت‌ها را تعیین کنند تا فقط به خدمت به مردم و سامان دادن امور برسند بنابراین این توافق قبلی باید شکل بگیرد.

جلسات علنی هفته آینده مجلس لغو شد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از تعطیلی جلسات علنی هفته آینده مجلس به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد. محمد علی وکیلی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: با تصمیم هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مقرر شد جلسات علنی هفته آینده مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا تعطیل شود. وی درباره چگونگی بررسی لایحه بودجه سال ٩٩ گفت: احتمالاً بررسی بودجه به هفته بعد موکول خواهد شد و ما بودجه دو دوازدهم را بررسی و تصویب خواهیم کرد. وکیلی همچنین گفت برای تداوم کار سرپرست وزارت جهاد کشاورزی باید اذن رهبری کسب شود. به گزارش ایسنا، قرار بود در جلسات علنی هفته آینده مجلس صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و همچنین کلیات گزارش کمیسیون تلفیق از بودجه ۹۹ مورد بررسی قرار گیرد.

چند نماینده کرونایی هستند؟

سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس گفت: نیمی از نمایندگان تست کرونا ندادند، لذا ما نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی اعلام کنیم. اسدالله عباسی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، درباره آمار و جزئیات و اسامی نمایندگان مبتلا شده به بیماری کرونا عنوان کرد: آمار جدیدی هنوز به ما اعلام نکردند و چون اسامی و تست‌ها قطعی اعلام نشده ما نیز نمی‌توانیم آن‌ها را اعلام کنیم. عباسی در مورد برخی آمار و تعداد اعلام شده گفت: این آمار قطعی نیست و این‌ها از جمله اطلاعات محرمانه مربوط به وزیر بهداشت و درمان است که در اختیار اوست، اما برخی همکاران که مشکوک به کرونا بودند قرار شد تست مجدد دهند، چرا که اصلا نیمی از نمایندگان تست کرونا ندادند لذا ما نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی در این باره اعلام کنیم. سخنگوی هیأت رئیسه مجلس بیان کرد: احتمال دارد چهار نماینده کمتر یا بیشتر را وزارت بهداشت اعلام کند، اما هنوز این آمار قطعی نیست.

شهر‌های آلوده قرنطینه و ارگان‌های دولتی تعطیل شوند

نایب رییس مجلس، خواستار قرنطینه شهر‌های آلوده و تعطیلی ارگان‌های دولتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شد. مسعود پزشکیان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «بنده معتقدم نباید وقت را از دست داد، دولت باید کاملا قاطعانه و در اسرع وقت قرنطینه‌ی شهر‌های آلوده، منع رفت و آمد و تعطیلی ارگان‌های دولتی را با اتخاذ تدابیری که کمترین لطمه به مردم وارد شود با نظر کارشناسان داخلی و خارجی اعمال کند.» این در حالی‌ است که وزیر بهداشت عصر امروز (جمعه) پس از جلسه ستاد مبارزه با کرونا عنوان کرد که اعتقادی به قرنطینه نداریم و آن را روش علمی نمی‌دانیم.

ماجرای آژیر سیزده دقیقه‌ای در سازمان انرژی اتمی چه بود؟

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد: روز جمعه در این سازمان تست آژیر طبق پروتکل‌ها انجام شد که امری عادی است. در پی برخی اخبار و گزارش‌های مردمی درباره شنیده شدن صدای آژیر طولانی مدت در سازمان انرژی اتمی، بهروز کمالوندی در گفت وگو با ایسنا توضیح داد: صبح روز جمعه طبق پروتکل‌های معمول تست آژیر سازمان انرژی اتمی انجام شد و با توجه به سیستم اتوماتیک به طور کلی سیزده دقیقه آژیر به صدا درآمد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: هر سه چهار ماه یک بار این تست انجام می‌شود و عادی است.

انتقاد تند امام جمعه مشهد از محتکران لوازم پیشگیری از کرونا

آیت‌الله علم‌الهدی: در این زمان که این بیماری به جمعی از هم‌وطنان ما تعلق ‌گرفته، بدخواهان و دشمنان در بلوک استکبار غرب از این ابتلا اظهار خوشحالی می‌کنند و آن را ابزاری برای بروز کینه خود علیه ملت مسلمان ایران قرار داده‌اند، چهره دوست و دشمن امروز عیان‌تر از گذشته قابل‌ تشخیص است. با آرزوی شفا و عافیت سریع همه مبتلایان، امیدواریم سایر مردم دین‌دار ما از بلای فرود آمده از بلاد کفر مصون و محفوظ بمانند. آیت الله علم الهدی با اشاره به مشکلات اقتصادی ادامه داد: در مساله تنگنای اقتصادی جامعه و فشار معیشتی در روز‌های پایانی سال متأسفیم که این وضعیت نامطلوب وجود دارد و توجه کمی به دغدغه‌های دردمندانه مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد. وی آورده است: احتکار و گران‌فروشی اقلام پزشکی و مراقبتی از یک‌سو و افزایش قیمت سایر کالا‌ها سبب شده مردم انقلابی ما با گرانی نه روزافزون، بلکه ساعت افزون روبرو باشند، در روز‌های آخر سال خانواده‌ها در مضیقه‌های معیشتی قرار دارند، کارگزاران این نظام مقدس تمام همت و توان خود را برای برداشتن بار از دوش مردم به کار بگیرند. باید در کنار یکدیگر باشیم و با همدلی، این روز‌ها را پشت سر بگذاریم.

زنگ کنار صندلی رهبری برای چه بود؟

پس ازانتشار پیام ویدئویی رهبر انقلاب و تشکر از مجموعه پزشکان وپرستاران کشور، وجود یک «کلید زنگ» در کنار دست رهبر انقلاب، دستمایه تفاسیر متعدد معاندین در فضای مجازی شد. برخی رسانه‌های ضدانقلاب نوشتند که این زنگ را دستگاهی برای کمک ایشان برای تکلم بهتر است. واقعیت این است که وجود این کلید نه تنها در اتاق بیت رهبری اتفاق جدید نیست بلکه وجود چنین کلیدی که برای احضار افراد خارج از اتاق استفاده می‌شود در بسیاری از اتاق‌های اداری وجود دارد. واقعیت این است که وجود این کلید نه تنها در اتاق بیت رهبری اتفاق جدید نیست بلکه وجود چنین کلیدی که برای احضار افراد خارج از اتاق استفاده می‌شود در بسیاری از اتاق‌های اداری وجود دارد. /نامه نیوز

اثر سمپاشی خیابان‌ها در مقابله با ویروس کرونا بسیار اندک است

رضا کرمی رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران در نشست مجازی جمعه که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: متخصصین مربوطه اثر سمپاشی خیابان‌ها را بسیار اندک می‌دانند؛ ضمن اینکه حجم مواد ضد عفونی کننده لازم برای این کار بسیار زیاد خواهد بود و با کمبود فعلی این مواد چنین کاری امکان پذیر نیست. شهرداری تهران برای تجهیز سوله‌های مدیریت بحران جهت قرنطینه مبتلایان به کرونا آمادگی دارد. برای مقابله با ویروس فرصت نداریم و کار‌ها باید با سرعت پیگیری شود. ️ما شرایط را بحرانی ارزیابی می‌کنیم. /ایسنا

سکه اصولگرایان تا انتخابات ۱۴۰۰ ده‌ها بار چرخ می‌خورد

«عباس عبدی» تحلیلگر و فعال سیاسی اصلاح‌طلب به خبرآنلاین گفت: اتفاقی که در دوم اسفند رخ داد به هر چیزی می‌توانست شبیه باشد به جز انتخابات. اصولگرایان با وضعیت و رفتار کنونی مطلقا قادر نیستند به بدنه اجتماعی خود بیفزایند. جریان اصلاح‌طلبی در این انتخابات حضور نداشت. این شبیه به شوخی است که می‌گویند اصلاح طلبان در انتخابات حضور داشته‌اند. حضور صوری اصلاح طلبان در انتخابات برای خود اصولگرایان زشت است. ️سکه‌ای که اصولگرایان بالا انداخته اند تا انتخابات ۱۴۰۰ ده‌ها بار چرخ می‌خورد و جابجا می‌شود تا به زمین برسد. مجلس یکدست شوخی محض است. ️با تشکیل چنین مجلسی خواهید دید بلافاصله شکافی میان اصولگرایان رخ می‌دهد و به روی هم آنچنان پنجه بکشند که هیچ گاه با اصلاح‌طلبان این کار را نکنند.

پاپ به کرونا مبتلا شده است؟

یک روز پس از ابراز همدردی پاپ فرانسیس با مبتلایان به کرونا در ایتالیا و حضور او در جمع مردم که بدون مراقبت‌های بهداشتی صورت گرفت، واتیکان اعلام کرد پاپ برنامه حضورش در اجتماع رم را به دلیل «بیماری» لغو کرده است. ️تصاویری که منتشر شده نشان می‌دهد او بار‌ها سرفه کرده است. برخی منابع از احتمال ابتلای پاپ به کرونا خبر می‌دهند و از او انتقاد می‌کنند که چگونه در کشوری که بیشترین مبتلا به کرونا را دارد با مردم دست داده و حتی با آن‌ها روبوسی کرده است. /ایسنا

مقاومت برخی روحانیون با تعطیلی نمازجمعه و زیارتگاه‌ها، چرا؟

محمد مهاجری گفت: خیلی خلاصه بگویم برخی از روحانیون خو کرده‌اند که قطب عالم امکان باشند و هیچ جنبنده‌ای بدون اجازه آن‌ها آب نخورد و ضمنا همیشه خودشان آمر و فرمانده باشند. این عادت باعث می‌شود هیچ دستوری حتی اگر روا و درست باشد جز به اجازه آن‌ها صادر نگردد و اگر جز این شود، آن را ناقض قدرت خود می‌دانند. این گروه از روحانیون خصلت خودمحوری شان را زیر لوای دین پنهان می‌کنند؛ به این معنی که هر آنچه را خود درست می‌پندارند یا می‌خواهند به اجرا بگذارند، به اسم اینکه دستور دین است جا می‌زنند تا مومنین به آن گردن نهند. الان می‌شود فهمید که با تعطیلی یک نمازجمعه از مجموع ۲۲۰۰ نمازجمعه از ابتدای انقلاب تا کنون، دلشان مثل سیر و سرکه می‌جوشد که مبادا نمازجمعه‌ای که با هیچ اتفاقی تعطیل نشد، باز هم به دلیلی جز آنچه آن‌ها می‌خواهند وقفه بیفتد. در احکام رساله‌های عملیه، احتمال ضرر و بیماری، ترک برخی اعمال دینی را جایز و حتی واجب می‌داند، اما این جماعت، برای لکه‌دار نشدن قدرت‌شان آن را هم نمی‌پذیرند و اگر تکلیف سازمان‌های رسمی مانند شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نبود، توسن خویش می‌راندند. ویروس کورونا باعث شد، کرونا‌هایی که به مذهب نفوذ کرده‌اند پوست‌اندازی کنند. / اعتمادآنلاین

پیشنهاد ستاد مدیریت کرونا برای مرخصی"زندانیان کیفری" استان تهران

ستاد مدیریت بیماری کرونا در تهران به قوه قضائیه پیشنهاد داد برخی زندانیان استان تهران با رعایت ضوابطی به مرخصی بروند. علیرضا زالی، رئیس ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا گفت: پیشنهاد این ستاد به قوه قضائیه این بوده که زندانیان در استان تهران بعد از "غربالگری و طبقه‌بندی در مورد جرم‌های کیفری" و به شرط صدور "گواهی صحت توسط مبادی بهداشت و درمان درون زندان‌ها"، اجازه مرخصی داشته باشند. به گفته زالی، با مرخصی رفتن این دسته از زندانیان، "بار قابل توجهی از تجمعات در زندان‌ها کم می‌شود". قوه قضائیه هنوز به این پیشنهاد ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا واکنشی نشان نداده است. /ایسنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۶۹
انتشار یافته: ۷۲
این تندروها را هر کجا برخورد کردید چه با زبان خوش چه باز زور و اجبار روبوسی کنید .. دلایل زیادی دارد .
پاسخ ها
خان محمدعلی آقا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
متاسفانه دولت روحانی همه تپه ها رو آباد کرده بود و فقط مونده بود که بعداز چین، دومین کشور در کره زمین باشیم که بیشترین کشته رو بخاطر کرونا دادیم اون هم با کمتر از ۴۰۰ مبتلا
البته اگه همین امار هم واقعی باشه
چه بسا از چین هم بیشتر کشته داده باشیم!
هرکس هم در این مورد از دولت میپرسه حرفشون اینه که کشورهای دیگه تعداد مبتلاها و فوت شده ها رو راست نمیگن
و در کل جهان فقط ایران هست که مو لای درز امارش نمیره
که البته امیدوارم اونطوری که کمدین مشهور امریکایی توی برنامه اش گفت نباشه و ایران هرچه زودتر این ویروس و تعداد کشته شده ها رو کنترل کنه
انشاالله
حالا با دیدن اوضاع، بیشتر به ظرفیتها و مدیریت بحران و توانایی هامون پی میبریم
ای کاش این دولت هم مثل مجلس دهم شرّش کنده میشد و می رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
درواقع ماجرا از این قراره که تا بعد از چهارروز ازمایش کرونایی ها مشخص بشه اون بیچاره ها جونشونو از دست میدن و به همین خاطر خیلی از کشته ها مربوط به اونایی هست که بین انفلوانزا و کرونا بهشون مشکوکند و از اونجایی که مثبت اعلام شدن مُرده دیگه فایده نداره پس از لیست ازمایشگاه برای تایید شدن یا نشدن خارج میشه و فقط مثبت اعلام شده ها بعنوان فوتی های کرونا معرفی میشن
ناشناس
| France |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
این ویروس تقصیرخان ممده.اینقدر داغونه که مثله اهنربا ویروس بخودش جذب میکنه
این نیز بگذرد

این مجلس هیچ فرقی با قبلی ها نداره

فقط عمر ما داره بیهوده میگذره

اصولگرا و اصلاحطلب دو روی یک سکه اند
به جناب علی صوفی
نیست کهه اصلاحطالبان اصلا تمامیت خواه نبودند؟
شعار فتح سنگر به سنگر که شعار رسمی اصلاحطلبان بود!!!!
مگه نبود؟
پاسخ ها
حق گو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
جناب صوفی مگه کواکبیان کاندیدای شما تو تهران نبود پس چرا رای نیاورد پس در ملا عام دروغ نگو که کاندیدا نداشتید والا اصولگرایان رای نمی اوردند
ناشناس
| France |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
نه نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۰
برای اصلاحطلبان اشکال نداره
اما از اصولگرایان بعیده
اگر عارف میتونه رئیسجمهور این کشور باشه
منم میتونم دبیر کل سازمان ملل بشم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
سیب زمینی کیلوی چنده
تابی جان برو ببین مردم دارند جان می‌دهند برای کرونا، اخبار تقسیم مجلس بین نمایندگان خود خوانده کیلو چند؟
خبر دادند ۲۱۰ مردند و آقایان ۳۴ نفر اعلام کردند. ضمنا یک سمت به امام جمعه مشهد در بیمارستان مبتلایان به کرونا بدهید تا هم خدمت کند و هم با آنها نماز جمعه برپا کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
کی خبر داده ۲۱۰ نفر مردن؟؟؟به من که خبر دادن ۱۵۰ نفر مردن...تازه به دوستمم خبر دادن ۳۲۰ نفر..منابع هممونم موثقه.
چرا اکثریت مراجع تقلید در موضوع کرونا سکوت اختیار کرده اند ؟؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
مثلا انتظار داری چه کار کنند فتوای تحریم کرونا را بدهند؟
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
فقط در مورد اینترنت و کنسرت و حجاب اجباری . تعدد زوجات .
از کرونا بدتر همان مسئولانی هستند که نتوانستند آنرا کنترل و مدیریت کنند

هیچ مصلحتی بالاتر و مهمتر از جان یک انسان وجود ندارد ولی مسئولان چه چیزب مهمتر از آن پیدا کردند خدا عالم است !!!!!!!
اگر مجلس که در راس امور است تعطیل شده باید همه ادارات هم تعطیل شوند.تازه حقوق و مزایای کدام کارمند به پای نمایندگان گلابی خور می رسد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
کرونا را برای تعطیل کردن مجلس بهانه قرار داده اند ،چون همین مجلس پوکیده از مجلس بعدی روراستره!
چینی ها با اون فرهنگ مسخره غذایی شان چیزی جز دردسر ، مزاحمت ، شرمندگی ، بدبختی ، لجن پراکنی ، و .......... برای بشر ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
چطور میخواهی از نگاه به شرق روی گردان شوی؟
ناشناس
| France |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
سگ غربیها شرف داره به چین و روسیه
سخنان علم‌الهدی را بخوانید : مردم دین دار ما ، دشمنی همه با ما ، بلای وارده از بلاد کفر که منظورش همون کروناست ،
واقعاً امیدی به بهبودی هست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
آمار واقعی مشهد در مورد کرونا باید فاجعه باشد!
ای آقا هنوز شما دنبال فسیل های سیاسی جپ و راست هستید؟با این وضع مملکت من نمی دانم تا ۱۴۰۰ مملکتی باقی خواهد بود یا نه بعد شما هنوز دنبال هیرو هیتو و الکس فرگوسن هستید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
خوب گفتی
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
وافعا درسته... اخبار هیچی رو نمیذارید مملکت و مردمش دارن از بین میرن نه خبری نه حرفی ... هیچی...
تحلیل عباس عبدی تقریبا درست هست . منظور عبدی این هست که در شرایط قبل از اینکه قدرت در دست اصولگرایان بفتد هیچ اختلافی ندارند . اما بعد از اینکه جلسات متعدد و برنامه را شروع کنند چون اقتضای فضای سیاسی و سیاستمداری اینچنین هست که در باب عدالت . آزادی . دمکراسی . حقوق شهروندی و انتقاد و رفاه اجتماعی با هم درگیر خواهند شد مگر اینکه دستور از مافوق باشد یعنی این نمایندگان دیگر ایده و نظری در مواردی که در بالا شرح دادم نداشته باشند بلکه تابع و مطیع دستورات و سیاست ها باشند . بنظرم باز هم برای اجرای دستورات نیاز به وضع قوانین در مجلس هست دوباره با هم‌چالش خولهند کرد . مخالفت میکنند . جدل میکنند . ......... یادتان هست در اول انقلاب انقلابیون و روحانیون و مذهبیون هیچ اختلافی نداشتند فقط به سرنگونی شاه فکر میکردند اما بعد از مدتی بین منتظریر. خلخالی . رفسنجانی ...بازرگان و موسوی و کروبی در شکل اجرای دمکراسی اختلاف بوجود امد . و این یک امر طبیعی بود ....
عارف که هیچ خاتمی هم بیاید نهایتا اندازه مجید انصاری رای بیاورد.
معنی لغوی اصولگرا : یک اصلاحطلب در لباس تندرو
معنی لغوی اصلاحطلب : یک تندرو در لباس اصلاحطلب

منافع هر دو مشترک است .
اقای زیبا کلام شما واصلاح طلبها تازه به اینجا رسیدید که زور زدن برای انتخابات صوری بی فایده هست ؟ والله ما مردم عادی که مثل شما درس سیاست نخونده ایم خیلی وقته که داریم می گیم تا وقتی در به روی این پاشنه می چرخه انتخابات مساویست با هدردادن وقت وسرمایه مردم وسرکار گذاشتن اونا.
اصلاح طلبان موجودات عجیبی هستند درد امروز مردم را نمی بینند به فکر انتخابات 1400 و عارف هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
فسیل های اصلاحطلب و اصولکرا و انقلابیون پایداری در انتخابات ۱۴۰۰ هیچ شانسی ندارند، از بهار کنونی پاییز۱۴۰۰ قابل دیدن است.
سخنان زیبا کلام همان سخن بخش زیادی از مردم سیاسی جامعه هست . یعنی کم رنگ شدن انتخابات اخیر اگر ده دلیل داشت یکی از دلایل اصلی این بود که تندروها وقتی با منتخبین مردم مخالفت میکنند و مشکلات را به اشتباه رای مردم‌محول میکنند من هم با همین‌تفسیر رای ندادم و افتحپخار هم‌میکنم که چون دیدگاه سیاسی با من وجود نداشت رای ندادم ......
اما زیبا کلام نمیداند که این اصولگرایان بخاطر مصلحت هر کاری را میکنند و تفسیرش هم‌میکنند و یک تبصره شرعی هم بهش اضافه میکنند . مثلا اگر اقتصاد را حل نکردند و گرانی حل نشد دوباره امریکا را مقصر بدانند .
طرف حال ندارد شهری را قرنطینه کند می گوید تاثیر ندارد این شهردار هم حال ندارد خیابان ها را سمپاشی کند می گوید تاثیری ندارد دولت روحانی تنبل خانه شاه عباس است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بابا امکانات ندارد!
به نظر میرسه دو نوع کرونا به ایران اومده
نوع اول: فقط مخصوص‌ مسئولینه، سریع تشخیص داده میشه، باعث شادابی و سرحالی میشه و با یکی دو‌ روز خونه موندن هم خوب میشه.

نوع دوم: مخصوص مردم عادیه، همراه با تنگی نفس، قرنطینه و زجرکش شدن هستش و تا لحظه مردن هم تشخیص داده نمیشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
خوب گفتی
باز کرونای خودی وغیر. خودی!
بیاییم در حوزه سیاسی به دمکراسی عمل کنیم . بیاییم در حوزه اقتصاد به علوم اقتصادی عمل کنیم . بیاییم در حوزه سلامت به علوم پزشکی اهمیت دهیم و دست از هوچی گری و بهربرداری سیاسی کنار بزنیم . توسعه و رشد جمعیت و سلامت و راه و بهداشت و آموزش باید متوازن و برابر باشد . نمیشود در جامعه ای که شعار رشد جمعیت میدهد بینارستان شهرش مال ۶۰ سال پیش باشد امکانات درمانی مال دهه پنجاه هست . اگر جمعیت بالا بردی ولی با ورود یک ویروس خطرنلک امکانات شامل دکتر و پرستار و تخت بستری نداشته باشی اشتباه استراتژیک هست . بیایید به دستاورد دانشمندان علوم‌مختلف احترام و اجرا کنید
هفته گذشته : گوشت قرمز هر کیلو ۹۳ هزار تومان
این هفته : گوشت قرمز هر کیلو ۱۳۵ هزار تومان

این آمار مربوط به محله ما در تهران بود

چرا رییس جمهور ، دولتمردان ، مراجع ، فضلا ، مسئولین ، مدیران ، ائمه جمعه ، استانداران ، فرمانداران ، شهرداران و همه هیچ چیزی برای گفتن ندارند ؟؟؟؟؟؟

شما بزرگواران سرپرستان خانوارها را شرمنده خانواده شان کرده اید

سیب زمینی و پیازم دیگه داره از سفره ها میره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
در حالت مرگ که غذا مهم نیست!
جاب آیت الله علم الهدی ویروس " مرس " در سال 2012 از حیوان حلال گوشتی بنام شتر و در کشوری مسلمان آغاز گردید / چگونه است که در این نکته چین غیر مسلمان خوانده میشود اما در روابط سیاسی و اقتصادی چنین موضوعی مطرح نمیشود ؟ برای کشتار مسلمانان ایغور توسط حکومت چین چند خطبه دشمن شکن را ایراد فرمودید ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
بی خودی زور نزن
آن جوانی که در شهر به شهر در حرم کلیپ تهیه میکند و میگوید بیایید در حرم کرونای وجود ندارد و میبوسد و مردم را تشویق میکند که این دشمنان الکی تبلیغ میکنند ........ این جوانان خام و بی تجربه و سرشار از احساسات جوانی ؟ اگر مردم امدند و آلوده شدند جواب انها را میدی ؟ آیا اگر چند روز دیگر مبتلا شدی جرات داری کلیپ را تهیه کنی ؟ گیرم که حرف شما درست . اگر خودت الوده شدی و دوباره کسی فهمید که شما به کرونا مبتلا شدی ایا به عقل و فهم و اعتقاد مردم پاسخگو هستی . واقعا اگر دیوانه یا روانی هسنید هر چه زودتر به دکتر مراجعه کنید . با سلامت مردم‌چرا بازی میکنید . این سخنان و این باورها اعتقاد نیست
خدایی خوب تقسیم کنند به همه برسه ، گناه داره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
چی را تقسیم کنند!؟
مرگ را!
در مورد کرونا دیر یا زود همه ی ایرانی ها کرونا یی می شوند زیرا این ویروس تا 9 روز می تواند دوام بیاورد..این ویروس فقط زمانی از بین می رود که حداقل در دما 56 درجه و30 دقیقه قرار بگیرد که فعلا هنوز هوا گرم نشده.بنابراین تا خرداد ماه میهمان ایرانی ها است.ماسک و شستن دست ها هم نمی تواند جلو ویروسی که معلق در فضا است ومثلا روی چشم یا گوش شما می نشیند بگیرد.پس بنابراین تنها راه بالا بردن ایمنی بدن و به نوعی مقاوم نمودنبدن در برابر ویروس است :
اگر شما غذاهای تند بخورید مانند هندی ها البته حاوی فلفل خشک وسیاه باشد وبدون روغن وهمینطور خوراکی های گرم دیگر مثلا خرما.کشمش ومویز.شیره ها وعسل تا حدود زیادی خود را در برابر این بیماری مقاوم نموده اید.عسل باید خالص باشد وگرنه خود باعث بیماری است.هر نیم ساعت یک فنجان آب جوشیده که ولرم شده بنوشید.می توانید به این آب عصاره شلغم ویا پیاز را اضافه کنید در حد چند سی سی.با کوچکترین علامت در گرفتگی بینی یا خشک شدن گلو با دود درمانی به مبارزه با ویروس بروید.استنشاق دود عنبر نسارا راه حل است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
تریاک کشیدن چطوره!؟
میگویند در ژاپن یک نفر کرونا گرفته دکترها او را معالجه کرده اند و از بیمارستان فرستاده اند خانه چند روز بعد همان یک نفر آمده تا دوباره کرونا گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
این خاصیت را من شخصا سالهای پیش با یک ویروسی تجربه کردم ،
شاید مدل های جدیدی از ویروس در بازار است
پریروز روحانی می گفت از شنبه همه چیز عادی میشود امروز وزیر بهداشت روحانی گفته است هفته های آینده بیماری کرونا به اوج میرسد روحانی اصلا نمی داند در مملکت چه خبر است
پاسخ ها
Bet
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
میدونه چه خبره... اینا رسما میخوان مردمو دیوونه کنن
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
اگر بخواهند آمار را هم تصحیح کنند ،تعداد بالا می رود،در هر حال در وضعیت خوبی قرار نداریم!
ویروس کرونا درمان قطعی ندارد . دقیقا مثل ویروس (زونا ) هست یعنی چون این بیماری با تغییر بافتی و ساختاری از یک میزبان به میزبان دیگر انتقال پیدا میکند تغییر جهش میدهد . و بعد از اینکه بدن جاندار یا انسان با آن‌مقابله کرد در جای از بدن موجود زنده مخفی میشود و در امان میماند ولی بشکل ضعیف تر خواهد بود . بعد از اینکه دوباره بدن انسان در سنین بالاتر شروع به رشد خواهد کرد . چون ساختاری دفاعی انسان نمیتواند کلا ابن بیماری را نابود کند
زنده باد ولادیمیر پوتین که هنوز اجاز نداده یک نفر در روسیه کرونا بگیرد یاد بگیرید فقط خزر بخشی نکنید
روحانی چقدر ضرر زدی به حق التدریسی های آموزش و پرورش که دلشان به چندرغاز حق التدریس خوش بود که آن را هم یک ماه آخر بهشان نمی دهند
اري اصولگرايان هيچ وقت در فكر كرونا كه جان هزاران نفر در خطر است نيستند البته شكي نيست كه اشاعه كرونا بيكفايتي همين اصولگرايان بود
تو خوابگاه هم میومدن کف راهرو رو با ضدعفونی میشستن. این کار اشتباه یه.مگه کرونا اژ طریق کفش انتقال پیدا میکنه؟یا اگه رو زمین کرونا باشع با وجود کفش ب افراد منتقل میشه؟ب نظر من خیابون هارو نباید ضد عفونی کنن بلکه باید محیط هایی چون عابر بانک و دیوار هایی ک افراد بهش دست میژنن رو ضدعفونی کنن.
لطفا انتشار دهید ا ین بار
امروز دو کشور دیگر هم به جمع بیماران کرونایی اضافه شدند بلاروس و نیوزیلند و عجیب است که دو نفر بیمار از ایران به آنجا رفته اند قبلا پاکستان افغانستان بحرین کویت امارات گرجستان هم همین مشکل را داشته اند یک نفر نوشته بود تنها احتمال ممکن آن است که مامور بازرسی بدنی در فرودگاه تهران گرونا دارد و خودش نمی داند
انتخابات سال ۱۴۰۰ با بازماندگان سال ۹۸.واقعا با این مدیریت فکر نکنم مردمی باقی بمانند برای رای دادن
آقای عارف و روحانی با این عملکرد ضعیفشون اصلاح طلبی رو نابود کردن
عارف تاييد صلاحيت بشه يا نشه كسي بهش راي نميده
كسي كه كلا سكوت اختيار كرده وپسرش ژن مرغوبشو به رخ ملت مي كشه ! اصلاح طلب و اصولگرا دو روي يك سكه هستند ولي عارف تو هشتاد ميليون واسه من يكي گزينه اخره حتي به راي ملت احترام نگذاشت يه مورد موضع گيري از ايشون نديدم
عارف بودونبودش در مجلس هیچ فرقی نمیکنه حیف ان رای که بهش دادم .
اصلاح طلبان همانطور که در انتخابات مردم ثابت کردند فعلا خاموشی و سکوت بهترین ابزار دمکراسی هست .‌این ابزار سکوت را مردم جلوتر از اصلاح طلبان فهمیدند . بی تفاوتی بهترین روش مبارزه بدون هزینه هست . وقتی کسانیکه با ابزار چماق میخواهند با دمکراسی رای و صندوق مبارزه کنند و خواست بحق مردم را تفسیر به رای خود میکنند .تنها راهش سکوت و بی تفاوتی هست . اجازه میدهیم که ان بخشی که خیلی حرف میزند اما عقل و علم و سلامت مردم را تمسخر میگیرد دوباره خودش را در امتحان قرار دهد . حالا که اصلاحات را با روش عیر دمکراتیک شکست دادید ما طرفدران اصلاحات واقعی تنها گزینه ای که از اصلاح طلبان داریم سکوت . سکوت هست
هنوز دارم به آن آدمی فکر می کنم که در چین سوپ خفاش خورد و این ویروس را به انسان منتقل کرد نه برای اینکه خفاش خورد یا این که چرا ویروس را به انسان منتقل کرد چرا رفته بود رستوران خفاش بخورد
من حاضرم ویروس کرونا بگیرم و بروم خدمت آقایان تندرو واز جانب مردم کرونا گرفته انها رو غرق بوسه بکنم
سخنان زیبا کلام درست هست . یعنی مجلس یک دست و یک تفکر اصلا نیازی به رای گیری و انتخابات نبود . چون هزینه زیادی داشت . یعنی برای اینکه زنان را از پوشش مانتو به چادر اجباری کرد نیازی به چنین هزینه های سیاسی نیست . چماق و اسید بهترین روش هست . . برای اجرای چنین کارهای تهدید بهترین روش هست . دلیل من این هست که برای اجباری کردن پوشش زنان یک جامعه رای گیری نمیکنند . شعارها و اهداف و رفتارهای که اصولگرایان قرار هست اجرا کنند اصلا نیازی به دمکراسی ندارد . چون روح دمکراسی خواست اکثریت مردم هست . آیا اکثریت مردم رای میدهند که فرد خاطی را در میادین شهر شلاق بزنند ؟ هیچ شهروند عاقلی به نماینده ای که چنین شعار دهد رای نخواهد داد . تندروها در این بحث شرکت کنند .
درصد مشاركت بيش از حد پايين بوده و اينها نماينده واقعي مردم نيستند
مشارکت زیر ۳۰ درصدی را نمیتوان رقابت نامید
امسال مجلس ، سال بعد نوبت ریاست جمهوری
کلا امید مردم ناامید شد.
اصلاحطلبان با کارنامه فضاحتبارشان همه چیز را به رقیب بدتر از خودشان باختند
مردم قربانی هر دو جناح بوده ، هستند ، خواهند بود
ای کاش این انتخابات ۲ اسفند چند ماه به تاخیر می افتاد ، جای دوری نمی رفت ، ؟؟ متاسفانه یه عده از حول حلیم داخل دیگ افتادن
این آخرین فرصت به مجلسی یکدست است تا مسئولان دیگه دنبال بهانه برای شکست های کاری شان و فضاحت مدیریتی شان نباشند .

الان هیچ مانعی بنام اصلاحطلب برای تصویب لوایح مجلس وجود نداره
نیروهای خودی هم که در هماهنگی کامل با آنها هستند

ببینیم و تعریف کنیم
با توجه به اینکه حداقل حقوق از یک میلیون پانصد به دو میلیون هشتصد هزار تومان افزایش می یابد متاسفانه اثار بسیار خطرناکی در بر دارد
۱_ کارفرمایان عملا توان پرداخت دو برابری حقوق را ندارن و اکثرا ترک کار خواهند زد
۲_ حق بیمه ۹۰۰ هزار تومانی عملا باعث میشه خیلی از افراد قید کار را بزنتد
۳_ دولت با فشار مالیاتی باعث نارضایتی اجتماعی خواهد شد
۴_ کشور با ابر تورمی وحشتناکی دست و پنجه نرم خواهد ورد
۵_ با توجه به امار فروس نفت و قیمت پایین ان منابع ارزی کشور محدود خواهد شد و دولت چاره ای جز چاپ پول بودن پشتوانه نخواهد داشت ؟؟!!
دولت باید فاصله حداقل حقوق و حداکثر ان را از ۷ برابر به ۴برابر کاهش دهد تا فاصله طبقاتی از حال گسل طبقاتی خارج شود .
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی