بازدید 59907
هزار و نهصد و سی امین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

رییس مجلس آینده از کجا می‌آید؟ / واکنش مهاجرانی به رای دادن رئیس دولت اصلاحات / دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش رای

رصد‌خانه «تابناک»؛ خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند عمان: امکان گفت‌وگو بین ایران و آمریکا وجود دارد / حرف منطقی نماینده ردصلاحیت شده تهران / واکنش آیت‌الله یزدی به تحریم توسط آمریکا و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۶۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 21 February 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
عمان: امکان گفت‌وگو بین ایران و آمریکا وجود دارد

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا در ادامه تور منطقه‌ای خود امروز جمعه وارد عمان شد و با پادشاه جدید این کشور دیدار کرد. آسوشیتدپرس با گزارش این خبر از عمان به عنوان کشوری نام برد که روابط نزدیکی با ایران و آمریکا دارد و در گذشته به عنوان کانال مذاکرات پشت‌پرده میان دو طرف عمل کرده است. پامپئو در عمان با «هیثم بن طارق آل سعید»، پادشاه جدید عمان که اخیراً به عنوان جانشین «سلطان قابوس» انتخاب شد، دیدار کرده است. پامپئو اکنون بلندپایه‌ترین مقامی است که بعد از درگذشت سلطان قابوس با هیثم بن طارق دیدار کرده است. آسوشیتدپرس نوشته عمان همانند سایر کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس نگران است، تشدید تنش‌ها در منطقه و کارزار فشار حداکثری آمریکا علیه ایران ممکن است باعث لطمه به توریسم و رشد اقتصادی در این کشور‌ها شود. «یوسف بن علوی عبدالله»، وزیر خارجه عمان بعد از ورود پامپئو به مسقط در روز جمعه به استقبال او رفت. وزیر خارجه عمان گفته که دولت او با آمریکا و ایران در تماس بوده و معتقد است که امکان گفت‌وگو میان طرفین وجود دارد. سفر پامپئو به عمان فقط چند ساعت طول خواهد کشید و او به آمریکا بازخواهد گشت.
 
واکنش مهاجرانی به رای دادن رئیس دولت اصلاحات

وزیر دولت اصلاحات درباره رای دادن سیدمحمد خاتمی در انتخابات نوشت: خاتمی همین بوده و هست و خواهد بود! حاضر در صحنه! به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عطاءالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات، با انتشار تصویر حضور سیدمحمد خاتمی در انتخابات امروز مجلس شورای اسلامی در توییتر خود نوشت: «خاتمی همین بوده و هست و خواهد بود! حاضر در صحنه! کسانی که گمان می‌کنند آزارها، بی عدالتی و بی انصافی ها، خاتمی را از انقلاب و نظام جدا می‌کند، خاتمی را نشناخته اند. سیاست البته از زاویه دید ملولان ساحت قهر و ترک صحنه است. سخن و سلوک خاتمی با امام، انقلاب و نظام پیوند خورده است».
 
دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش رای

تعدادی از عواملی که در شهرستان چالوس اقدام به خرید و فروش آرای مردم می‌کردند توسط عوامل انتظامی و امنیتی دستگیر شدند. فرماندار چالوس عصر امروز جمعه با تائید دستگیری تعدادی از عوامل خرید و فروش آرای مردمی در این شهرستان، گفت:  این افراد که غیر بومی هستند به اتهام دادن رای به نامزدی خاص در بخش مرزن آباد از توابع این شهرستان بازداشت شدند. محمدناصر زندی افزود: اگرچه از نظر قانونی افراد غیر بومی برخلاف انتخابات شورا‌های شهر و روستا می‌توانند در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و رای دهند، ولی طبق گزارش‌های رسیده از دادگاه مرزن آباد سرنشیان این خودرو‌ها علاوه بر رای دادن به نامزد‌های خاص، همچنین ماموریت خرید و فروش آرای مردم را هم داشتند که خوشبختانه با پیگیری دستگاه قضایی و مسئولان امنیتی و انتظامی شناسایی و دستگیری شدند. وی از ارائه جزئیات بیشتر این تخلفات خودداری کرد و در عین حال گفت: هم اکنون اعضای هیات نظارت و اجرایی پیوسته از شعب اخذ رای بازدید می‌کنند و قطعا اگر تخلفی صورت گیرد بدون فوت وقت بررسی و از سوی شعب ویژه قضایی افراد متخلف شناسایی و برابر قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.
 
حرف منطقی نماینده ردصلاحیت شده تهران

یک عضو فراکسیون امید گفت: با وجود انتقاد به فرایند رد صلاحیت‌ها، اما اظهارات مداخله‌جویانه مقامات دولت آمریکا را شدیدا محکوم می‌کنیم. محمود صادقی نماینده تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «به فرآیند معیوب احراز صلاحیت نامزد‌های انتخابات انتقاد داریم، اما اظهارات مداخله‌جویانه‌ی مقامات دولت آمریکا؛ این یاغیان عهدشکن و ناقضان تعهدات بین‌المللی و پشتیبانان اصلی صهیونیست‌های غاصب را نیز شدیداً محکوم می‌کنیم.» او این توییت را با هشتک «آمریکایی به خانه‌ات برگردد» منتشر کرده است.
 
واکنش جان کری به سخنان ترامپ درباره دیدارش با ظریف

وزیر خارجه سابق آمریکا پنجشنبه به سخنان رئیس‌جمهور کشورش درباره اینکه دیدار‌های او با وزیر خارجه ایران نقض قوانین داخلی آمریکا بوده واکنش نشان داد. «دونالد ترامپ» که به دلیل ناکارآمد بودن سیاست‌هایش در قبال ایران به شدت مورد انتقاد قرار گرفته روز گذشته (چهارشنبه) دیدار برخی از سیاستمداران دموکرات این کشور با مقام‌های ایران را دلیل بی‌میلی تهران به توافق با آمریکا دانسته است. ترامپ در شناسه‌اش در توئیتر با اشاره به دیدار‌هایی که در دوران ریاست‌جمهوری او میان «محمد جواد ظریف» با «کریس مورفی» سناتور دموکرات آمریکایی و «جان کری» صورت گرفته، نوشت: «کری و مورفی، قانون لوگان را نقض کرده‌اند. به این خاطر است که ایران با آمریکا توافق نمی‌کند. باید قاطعانه به این مساله رسیدگی کرد!» «قانون لوگان» که ترامپ مدعی نقض آن توسط جان کری و کریس مورفی شده شهروندان آمریکا را از ورود به هر گونه ارتباط با طرف‌های خارجی با هدف اثرگذاری بر سیاست خارجی دولت این کشور منع می‌کند. جان کری امروز پنجشنبه در پاسخ به ترامپ به فاکس‌نیوز گفت: «این هم یک دروغ دیگر توسط رئیس‌جمهور و تلاشی کامل از سوی او برای تحریف واقعیت‌هاست، چون او می‌داند من با کسی مذاکره نکردم.» جان کری اضافه کرد: «من کاری را کردم که هر سناتور و یا وزیر خارجه آمریکا انجام می‌دهد، یعنی سفر به کنفرانس‌هایی در خارج برای اطلاع از مسائل.»
 
واکنش آیت‌الله یزدی به تحریم توسط آمریکا

عضو شورای نگهبان نسبت به قرار گرفتن نامش در لیست اشخاص تحریم شده از سوی آمریکا واکنش نشان داد. متن منتشره در صفحه شخصی آیت الله یزدی در واکنش به تحریم آمریکا به این شرح است: برای بنده افتخار است افرادی که دستشان به خون شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی آلوده است، بنده را هم به زعم خودشان تحریم کرده اند. البته به قول مقام معظم رهبری آمریکا نه تحلیلش به درد می‌خورد نه تحریمش. خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد ۵ عضو شورای نگهبان شامل آیت‌الله احمد جنتی، عباسعلی کدخدایی، سیامک رهپیک، محمدحسن صادقی مقدم و آیت‌الله محمد یزدی را تحریم کرده است.
 
مطهری: همچنان گلایه مندم

علی مطهری» روز جمعه با حضور در حسینیه جماران برای شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره خبرگان رهبری در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: گلایه‌مندم! اما من نیز، چون مردم برای مصلحت و ماندگاری نظام در انتخابات شرکت می‌کنم تا پیام مقاومت و ایستادگی ایران به جهان برسانم. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ردصلاحیت برخی گرایش‌های فکری و سیاسی، افزود: اگر چهره‌های شاخص امکان حضور در انتخابات را داشتند بدون شک امروز مشارکت گسترده‌تر بود. نایب رییس مجلس دهم افزود: مجلس یازدهم نمی‌تواند تک صدا باشد، اما بدون شک ردصلاحیت‌ها بر ورود شخصیت‌های برخی جناح‌های سیاسی تاثیر گذاشت.

پزشکی قانونی: نامه منتشره درباره حوادث آبان جعلی است

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: پیرو انتشار نامه جعلی منتسب به این سازمان در شبکه‌های اجتماعی که ضمن ایرادات متعدد و فاحش ظاهری، دارای اشکالات متعدد در شیوه نگارش اداری بوده و بیانگر عدم آشنایی ابتدایی جاعلان از نحوه مکاتبات اداری می‌باشد، به اطلاع می‌رساند مطالب مطرح در نامه جعلی مذکور نیز به کلی کذب می‌باشد. در ادامه این اطلاعیه آمده است: با ذکر این نکته که تمامی اجساد ارجاعی به این سازمان با دقت و بر مبنای اصول علمی و با بهره گیری از امکانات و تجهیزات به روز مورد معاینه و بررسی قرار گرفته و پس از آن بلافاصله به خانواده متوفی تحویل می‌شود و لذا نیازی به نگهداری اجساد وجود ندارد، انتشار چنین اخبار مجعولی را در آستانه انتخابات پرشور ۲ اسفند ناشی از سرخوردگی و استیصال دشمنان این مرز و بوم از حضور حماسی مردم عزیز و قدرشناس کشورمان در تشییع باشکوه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن امسال و تلاش آنان برای بهره گیری از هر شیوه‌ای جهت القای شبهه در اذهان و انتشار اخبار مجعول به منظور کاستن از شور و نشاط عمومی جهت حضور در انتخابات پیش رو می‌داند. در پایان مجددا یادآور می‌شود فرزندان پرتلاش ایران عزیز در سازمان پزشکی قانونی کشور همواره تلاش داشته و دارند تا بهترین خدمات ممکن را در حیطه وظایف خطیر، حساس و توام با صعوبت خویش، منطبق بر اصول و استاندارد‌های علمی به مردم عزیز کشورمان ارائه نمایند.

علم‌الهدی: پیامبر گفته هرکس در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست

علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: از هر مرجعی بالاتر پیامبر اکرم (ص) هستند که فرمودند: هرکس صبح برخیزد و به امور جمعی و اجتماعی مسلمان‌ها اهتمام نورزد مسلمان نیست. امام جمعه مشهد تأکید کرد: بارزترین مصداق امور مسلمین شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت زندگی اجتماعی با رأی دادن است و بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص) کسی که در انتخابات شرکت نکند مسلمان نیست. وی ادامه داد: دو روز دیگر در فضای مجازی آدم‌های عوضی خواهند گفت: فلان کس [علم‌الهدی] گفته که هر کس رأی ندهند مسلمان نیست. این سخن را من نمی‌گویم بلکه صحبت پیامبر است که هر کس در امور مسلمانان اهتمام نورزد مسلمان نیست و این یک روایت متواتر است که هم شیعه و هم سنی آن را نقل کرده‌اند. علم‌الهدی بیان کرد: پس به فتوای همه مراجع مشارکت سیاسی یک تکلیف شرعی است و از نظر دین و شریعت ما یک وظیفه و تکلیف است و همه باید رأی دهند.

واعظی: با تصمیم امروز FATF شرایط بدتر خواهد شد

واعظی درباره نتیجه جلسه FATF در خصوص ایران با بیان این که بیانیه FATF تا ساعات دیگر منتشر می‌شود اظهار کرد: براساس آن چه تا الان به من اعلام شده، عملا از تعلیقی که در آن قرار داشتیم خارج می‌شویم و به شرایطی که در گذشته بودیم، بازمی‌گردیم و شرایط از آن چه امروز هست، بدتر می‌شود، اما بر اساس آخرین اخبار، اکشن پلنی که در گذشته وجود داشته همچنان باقی می‌ماند و همچنین برخی بند‌های که ما اعتقاد داشتیم باید باقی بماند همچنان باقی خواهد ماند.

حسین الله‌کرم: رئیس مجلس آینده از تهران می‌آید

حسین الله‌کرم، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: معتقدم رئیس مجلس آینده از میان نمایندگان تهران انتخاب خواهد شد، چون نمایندگانی که از تهران و مشهد به مجلس راه پیدا می‌کنند، به نوعی از تهران تبعیت می‌کنند حال آنکه در دوره قبل این طور نبود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی