بازدید 33149

تاکید فعالان سیاسی بر مشارکت حداکثری در انتخابات / مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند

عده‌ای از سیاسیون، علت نبود تمایل برای رای دادن را عملکرد چند سال اخیر و فساد‌ها می‌دانند که در مقابل تاکید قاطبه فعالان سیاسی شرکت در انتخابات برای تغییر وضع موجود و گذار از فشار‌های خارجی است.
کد خبر: ۹۶۰۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ 20 February 2020

عده‌ای از سیاسیون، علت نبود تمایل برای رای دادن را عملکرد چند سال اخیر و فساد‌ها می‌دانند در مقابل تاکید قاطبه فعالان سیاسی شرکت در انتخابات برای تغییر وضع موجود و گذار از فشار‌های خارجی است.

به گزارش «تابناک»؛ یک روز تا موعد برگزاری انتخابات تاریخی و سرنوشت ساز یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است؛ انتخاباتی که باید فارغ از همه گلایه‌ها و نارضایتی‌ها برای ساختن آینده‌ی بهتر در آن شرکت کرد تا امیدی برای عبور از تنگنا‌ها باشد.

در چند روز گذشته، مقام‌ها و شخصیت‌های کشوری و گروه‌های مختلف سیاسی مردم را برای حضور در انتخابات دعوت کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: هرچه حضور مردم در پای صندوق‌ها بیشتر باشد، مجلس قوی‌تر است.

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری نیز اظهار کرد: روز دوم اسفند و پای صندوق آرا، روزی است که مردم باید افتخار بیافرینند؛ اگر می‌خواهیم در برابر آمریکا بایستیم، همه باید پای صندوق آرا بیاییم.

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال حضور کمرنگ مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند، تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند از این موضوع برای افزایش فشار به مردم در بُعد تحریم استفاده ابزاری کنند و همچنین کارآمدی کشور را کاهش دهند. مردم باید با حضور پرشورتر و انتخاب صحیح، کارآمدی نهاد مجلس را افزایش دهند و همچنین با پیام قدرتمندی از این طریق آمریکایی‌هایی را خم کنند تا آن‌ها مجبور شوند، مسیر خود را تغییر دهند.

آیت الله ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه انتخابات مساله مهمی است، افزود: همه کسانی که دل در گرو این نظام و کشور و عزت این ملت دارند و هر که به عزت این کشور فکر می‌کند، باید وظیفه‌اش را در این عرصه خوب انجام دهد. هرکس هم با هر انگیزه‌ای جریان انتخابات را زیر سوال ببرد، بداند یا نداند، بخواهد یا نخواهد، با تضعیف جریان انتخابات در جبهه دشمن قرار می‌گیرد.

اعضای هیات دولت هم هر یک در مصاحبه‌های جداگانه‌ای مردم را برای مشارکت در انتخابات دعوت کردند که از جمله آن می‌توان به صحبت‌های معاون اول رییس جمهور، وزرای خارجه، اطلاعات، دفاع و ارتباطات اشاره کرد.

در میان افراد با سابقه سیاسی، حجت الاسلام ناطق نوری در بیانیه‌ای با دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات گفت: در این شرایط حساس، تکیه بر عقلانیت و انتخاب نمایندگان شایسته، علاوه بر اینکه دست نااهلان را از تصدی امور کوتاه خواهد کرد، نشان دهنده انتقاد از تکروی ها، تعصب‌ها و جناح‌بندی‌های پوچ است.

آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفت: حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای، دشمنان را از بسیاری از توطئه‌ها ناامید می‌کند.

تعداد زیادی از اعضای تشکل‌ها و احزاب سیاسی نیز در گفت‌وگو‌هایی، خواستار حضور حداکثری مردم در انتخابات شدند.

غلامعلی حداد عادل، رییس شورای ائتلاف انقلاب اسلامی از جمله این فعالان سیاسی است که گفت: هر چه مشارکت در انتخابات بیشتر باشد بر عزت ملی افزوده می‌شود.

عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت داغ و انقلابی در انتخابات دوم اسفند را تیری بر چشم دشمنان این انقلاب و نظام اسلامی دانست و تاکید کرد: آمریکا بداند مردم ایران اسلامی این انقلاب را از خود می‌دانند، پس تصور نابودی و براندازی نظام اسلامی را باید از ذهن تاریک خود بیرون کند.

حسین قربان زاده، عضو جمعیت پیشرفت و عدالت و فعال سیاسی اصولگرا گفت: کشورمان در حال حاضر با تحریم‌های ظالمانه خارجی و سوءمدیریت‌هایی در داخل مواجه است. در چنین شرایطی باید خون تازه‌ای به رگ‌های مدیریتی کشور وارد شود تا جریان انقلاب کارش را پیش ببرد و برای رسیدن به چنین حرکت تازه‌ای نیازمند مشارکت مردم در انتخابات و برگزیدن چهره‌های تازه برای بهبود اوضاع هستیم.

در جناح اصلاح طلب محمد هاشمی عضو سابق مجمع تشخص مصلحت نظام تاکید کرد که مشارکت گسترده بازدارنده است.

محسن هاشمی، رییس شورای مرکزی حزب کارگزارن نیز گفت: باید بدانیم که با انفعال، تحریم و عدم مشارکت، صدای دیگران اعم از افراطیون داخلی و براندازان خارجی، به جای صدای اکثریت جامعه که خواهان بهبود شرایط زندگی و توسعه کشورند، شنیده می‌شود.

صادق خرازی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان شرکت در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی را لازم دانست و با ابراز امیدواری از مشارکت خوب در انتخابات گفت: تحریم انتخابات حرف و بحث قابل قبولی نیست، باید در انتخابات شرکت کرد، چون عدم شرکت در انتخابات موجب تحلیل‌های نادرست برای دشمن می‌شود.

بیانیه‌های شخصیت‌ها، مراجع اعظام تقلید، تشکل‌ها و احزاب هم مملو از دعوت مردم به انتخابات بوده که از جمله آن می‌توان به بیانیه مجلس خبرگان رهبری، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه ها، جامعه روحانیت مبارز، جامعه اسلامی مهندسین، حزب ندای ایرانیان، حزب رفاه ملت ایران و حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی اشاره کرد. کما اینکه تا زمان برگزاری انتخابات تعداد این دعوتنامه‌ها افزایش می‌یابد.

امیدواریم پاسخ مردم به این دعوتنامه ها مثبت بوده تا بتوانیم کشور را از شرایط سخت کنونی عبور دهیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
ببینید من از 18 سالگی تا الان که 36 ساله هستم توی تمام انتخابات شرکت کردم دقیقا دوره ی گل زندگی
نه حقوق خوبی دارم با مدرک لیسانس نه خونه نه زن نه ماشین و ...
بیشتر از 10 ساله دارم کار میکنم خرج اضافی هم ندارم
حالا سئوال اینه این مجالس و دولت های بعدی چه کار مقبتی قرارن برای من انجام بدن که دارم میرسم به چهل سالگی؟؟؟؟؟
تابی جون لطفا پخش کن
من میرم رای میدم. حتی اگه کرونا بگیرم
میدونید چرا؟ چون میدونم و مطمئنم که تو انتخابات تقلب نمیشه (البته خرید رای و اینا منظورم نیست..). میدونم کسی که میره مجلس از تو صندوق رای اسمش در میاد...
پس رای میدم.
چون در این جامعه دارم زندگی میکنم. چون همه تصمیماتی که برای ازدواج و کار و تحصیل و زندگی من تو جامعه گرفته میشه...تمام بودجه ای که به سازمانهای مختلف اختصاص پیدا میکنه و ... با رای نمایندگان هستش...
و اگر نماینده خوبی نفرستیم تو مجلس..اونوقت تمام زندگی منم تحت تاثیر خواهد بود.
شما هم بیاید و لطفا برای اینکه زندگی بهتری داشته باشیم به کسانی رای بدین که به فکر مردم باشند. از جناح بازی و اینا به دور باشند. به فکر حزب بازی و رفیق بازی نباشند.
به کسانی رای بدین که خودشون رو ثابت کرده باشند. سواستفاده نکرده باشن. خواهش میکنم بخاطر سلبریتی ها و سیاسی ها و بی بی سی و اینا به کسی رای ندین که جز جیب خودش به فکر هیچی نیست....
باور داشته باشید که رای ما میتونه آینده کشورمون رو بسازه یا ویران کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
خیالبافی مانع از واقع بینی است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۲
مشتی یا خواب یا حقوق میگیری لا لای بخونی برا دیگران به منفی هات نگاه کن
نظر هركسي براي خودش مهم است ولي بنده به نماينده شهرمان كه در نزديك به چهار سال اندازه چهل سال كار مثبت انجام داده راي ميدهم
مملکت خودتان هست... هر که خود صلاح بدانید...
ایراد ندارد.شماذخواسنار باشید
فعالان سیاسی را ول کنید

مردم مهمترند
مرگ بر کرونا
!!!!
مشکل مردم همین فعالان سیاسی است
گو نظرها!!!!!
من فردا تا خود ظهر میخوام استراحت کنم. ظهر غذا درست میکنم. عصر فیلم می بینم. شب هم مهمان داریم.
شما حتي حاضر نيستيد در مورد تهديد سلامتي مردم شفاف باشيد
چرا نظرهارو بستی اسطوره دموکراسی
نه
مردم ایران سرخورده بودند و از تغییرات نا امید ، آمدن ویروس کرونا هم مزید بر علت شد ؟
منتظر دستور مقامات بودیم
اگر ذره ای اهمیت داشت انتخابات را عقب می انداختید
یعنی باید رای سفید بندازیم
ول کن بابا.هر دفعه وعده های پوچ
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار