بازدید 9977

راهنمای کامل خرید اینترنتی بلیط هواپیما

کد خبر: ۹۶۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 20 February 2020

یکی از بزرگ ترین موهبت های پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن ارتباطات اینترنتی در دنیا، رزرو و خرید هر کالا و یا خدماتی است که قبل تر باید برای داشتنشان حتما به صورت حضوری مراجعه می کردید. متداول ترین و البته محبوب ترین چیزهایی که می شود به این صورت خریداری کرد، بلیط هواپیما آن هم تنها در چند دقیقه است. ما امروز در این مقاله می خواهیم برای شما عزیزان، به صورت کاربردی راهنمای خرید اینترنتی بلیط هواپیما را توضیح بدهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

راهنمای کامل خرید اینترنتی بلیط هواپیما

راهنمای جامع خرید اینترنتی بلیط هواپیما

برای خرید بلیط هواپیما آن هم به صورت اینترنتی، 2 حالت مختلف وجود دارد. گاهی اوقات هست که مسافران در موتورهای جستجو، کلید واژه های خرید بلیط هواپیما و یا بلیط هواپیما را وارد می کنند و در بین گزینه هایی که برایشان در صفحه اول جستجو ظاهر می شود؛ خرید خود را انجام می دهند.

اما بیشتر اوقات، مسافرین حرفه ای می دانند که باید از کدام شرکت هواپیما و خدمات مسافرتی و جهانگردی خرید بلط هواپیما و یا حتی خرید تور مسافرتی و بسیاری از دیگر خدمات مرتبط را انجام دهند و یک راست، به سراغ انتخاب اول و آخر خود می روند.

 به هر حال، بیایید فرض را بر این بگذاریم که شما شرکت هواپیمایی مورد نظرتان را که هم معتبر باشد و سابقه و اعتبار بالایی باشد و هم خدمات مختلفی از جمله پشتیبانی 24 ساعته در هر روز هفته و حتی ایام تعطیل را ارائه دهد را پیدا کرده اید و حالا می خواهید که خرید اینترنتی بلیط هواپیما خود را برای مقصد مورد نظرتان انجام دهید.

در مرحله اول باید به قسمت جستجوی پرواز مراجعه کنید که معمولا هم در ابتدای صفحه قرار دارد. در این قسمت باید مبدا، مقصد، تاریخ و زمان سفر، تعداد مسافران و نوع کلاس پروازی مد نظرتان را انتخاب کرده و سپس بر روی قسمت جستجو کلیک کنید. پس از آن خواهید دید که در صورت وجود پرواز در تاریخ مد نظرتان، چندین پرواز مختلف با ایرلانی های مختلف و در ساعت های متفاوت و در نتیجه با قیمت های مختلف جلوی روی شما قرار خواهند گرفت. توجه نمایید که در این لیست، قیمت های بلیط هواپیما از کم به زیاد نمایش داده می شوند. البته شما می توانید با استفاده از فیلترهای مختلفی که در صفحه نمایش برای شما در نظر گرفته شده، راحت تر به پرواز مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید.

در مرحله بعدی پس از انتخاب پرواز مناسب و پس از چک کردن اطلاعاتی که در قسمت جزییات بیشتر پرواز همچون قوانین بلیط و حمل بار، میزان بار مجاز، فرودگاه مقصد و نوع هواپیما و امکانات آن ارائه شده را بررسی کردید دیگر می توانید بر روی قسمت رزرو بلیط هواپیما کلیک کنید. پس از آن فرم اینترنتی مشخصات مسافر و همراهانش که در آن اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی مسافر، جنسیت، تاریخ تولد، شماره ملی و در صورت پرواز به سمت مقصدی خارجی، شماره پاسپورت، شماره تلفن همراه و ایمیل را خواهد خواست را باید تکمیل کنید. توجه داشته باشید که در این قسمت می توانید به صورت اینترنتی، بیمه مسافرتی و یا خدماتی همچون خدمات CIP را نیز خریداری نمایید.

پس از تکمیل این اطلاعات وارد قسمت پرداخت و دریافت رسید خواهید شد. در این قسمت جزئی ترین هزینه ها و در صورت وجود تخفیف هایی که برای شما در نظر گرفته شده است را می توانید در پیش فاکتور مشاهده کنید. با این کار شما می توانید بلیط هواپیما خود را با داشتن اطلاعاتی کاملا شفاف خریداری نمایید. پس از تایید شما، وارد درگاه پرداخت خواهید شد و به منوال تمامی خریدهای اینترنتی باید پرداخت را به وسیله شماره کارتی معتبر که رمز پویا هم داشته باشد، پرداخت نمایید. در صورت موفقیت آمیز بودن تراکنش، شما از درگاه بانک به صفحه خرید باز خواهید گشت.

پس از این مرحله شما می توانید بلیط خود را در غالب یک فایل Pdf دانلود کنید و یا از روی آن پرینت بگیرید. البته یک نسخه از آن حتما در همان زمان برای شما از طرف سیستم خودکار شرکت خدمات مسافرتی و هواپیمایی که آن را برای خرید بلیط هواپیما خود انتخاب کرده اید، ارسال خواهد شد.

همچنین شما می توانید باز به صفحه اول باز گردید و برای مقصدی که برای آن بلیط هواپیما خریداری کرده اید، به ساده ترین شکل ممکن همانطور که خرید اینترنتی بلیط هواپیما انجام دادید، از بین بهترین اقامتگاه ها نیز رزرو هتل خود را انجام دهید. البته راحتی همه این مراحل، اولا به امکانات و سرعت وب سایتی که از آن خرید می کنید و دوما به میزان اعتبار و خوب بودن شرکت خدمات هواپیمایی و گردشگری که از آن خرید می کنید، دارد.

راهنمای کامل خرید اینترنتی بلیط هواپیما

در این مطلب تمامی مراحل خرید اینترنتی بلیط هواپیما را برای شما توضیح دادیم. این مراحل تقریبا در بین تمامی شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری مشترک است و می توانید از این دستور العمل ها برای تمامی سایت ها و حتی برنامه های موبایلی استفاده نمایید. البته یادتان باشد که شیوه ارائه خدمات، سرعت، اعتبار و امکانات و پشتیبانی شرکتی که انتخاب کرده اید و همچنین User Friendly بودن سایت در ارائه خدمات به شما نیز ملاک های بسیار مهمی هستند که باید در هنگام خرید به آن ها توجه داشته باشید.

 

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر