بازدید 21517
پیمانه اقتصادی؛

تداوم هجوم نقدینگی در بورس؛ شاخص بازهم رکورد زد/ چرایی افزایش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ خودروی ۴۰۰ میلیونی در محصولات سایپا/ یک متر آپارتمان در تهران چند؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت سهام یک خودروساز به دلیل کلاهبرداری مدیرسابق، فلزی که آمریکا بیشتر از طلا می‌خواهد، انتقاد رئیس پارلمان بخش خصوصی از بحران صندوق‌های بازنشستگی، بازار سیاه لاستیک خودرو و اختلاف ۲۰۰ هزار تومانی با کارخانه، شرکت هواپیمایی خاورمیانه لبنان از فردا تنها «دلار» قبول می‌کند و واکنش سامسونگ به تغییر تابلوهایش در ایران را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶ 16 February 2020

تداوم هجوم نقدینگی در بورس؛ شاخص بازهم رکورد زد/ چرایی افزایش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ خودروی ۴۰۰ میلیونی در محصولات سایپا/ یک متر آپارتمان در تهران چند؟تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افت سهام یک خودروساز به دلیل کلاهبرداری مدیرسابق، فلزی که آمریکا بیشتر از طلا می‌خواهد، انتقاد رئیس پارلمان بخش خصوصی از بحران صندوق‌های بازنشستگی، بازار سیاه لاستیک خودرو و اختلاف ۲۰۰ هزار تومانی با کارخانه، شرکت هواپیمایی خاورمیانه لبنان از فردا تنها «دلار» قبول می‌کند و واکنش سامسونگ به تغییر تابلوهایش در ایران را در بر دارد.

تداوم هجوم نقدینگی در بورس؛ شاخص بازهم رکورد زد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 10761 واحدی معادل 2.33 درصد به رقم 472 هزار و 749 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 139 واحدی به رقم 6 هزار و 54 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 2871 واحدی معادل 2.33 درصد به رقم 126 هزار و 153 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 2426 واحدی معادل 1.62 درصد، عدد 152 هزار و 458 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1618 واحدی معادل 1.62 درصد به رقم 101 هزار و 679 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 11756 واحد افزایش معادل 2.10 درصد را رقم زد و به سطح 570 هزار و 651 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 7699 واحد افزایش معادل 2.32 درصد به رقم 339 هزار و 701 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 22433 واحد افزایش معادل 2.35 درصد همراه بود و عدد 978 هزار و 924 واحد را به نمایش گذاشت.

تداوم هجوم نقدینگی در بورس؛ شاخص بازهم رکورد زد/ چرایی افزایش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ خودروی ۴۰۰ میلیونی در محصولات سایپا/ یک متر آپارتمان در تهران چند؟

افت سهام یک خودروساز به دلیل کلاهبرداری مدیرسابق

رویترز: پس از انتشار گزارش کاهش شدید پیش‌بینی درآمد و سود شرکت نیسان، سهام این شرکت به پایین‌ترین سطح خود در بیش از ۱۰ سال اخیر سقوط کرد. پیش‌بینی جدید تردیدهایی جدی در مورد سودآوری شرکت نیسان در آینده به وجود آورد. دومین خودروساز بزرگ ژاپن که درگیر پرونده کلاهبرداری مدیر سابق خود کارلوس گوسن می‌باشد، شریک اروپایی خود، رنو را هم به دردسر انداخته است. سهام شرکت رنو هم پس از اینکه این شرکت اولین افت درآمد خود در ۱۰ سال اخیر را ثبت کرد، به پایین‌ترین سطح ۷ ساله سقوط کرد. نیسان اعلام کرد که در عملکرد ۳ ماهه خود برای اولین بار در ۱۰ سال اخیر به ضرر خالص دست یافته است و پیش‌بینی کرد سود سال کامل این شرکت به پایین‌ترین سطح در ۱۱ سال اخیر خواهد رسید. همچنین چشم‌انداز سود قابل تقسیم بین سهام‌داران خود برای کل سال را به پایین‌ترین سطح از ۲۰۱۱ کاهش داد. سهام نیسان ۹.۶ درصد سقوط کرد و قیمت هر سهم آن در بورس توکیو به ۵۱۳.۷ ین رسیدو این کمترین قیمت سهام نیسان از اواسط سال ۲۰۰۹ تا کنون است و بزرگترین سقوط یک روزه ارزش سهام آن از ۲۰۱۳ تا کنون می‌باشد. سقوط سهام نیسان و رنو به دنبال دستگیری کارلوس گوسن به جرم کلاهبرداری مالی، باعث شده است که تا کنون حدود نیمی از ارزش هر دو شرکت از بین برود.

چرایی افزایش قیمت دلار و سکه در بازار تهران

در معاملات امروز بازار ارز، در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور، هر اسکناس دلار آمریکا با افزایش نرخ نسبت به روز شنبه به نرخ 13550 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 13900 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ 14900 تومان از مردم خریداری می شود و به قیمت 15200 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود. همچنین در بازار آزاد، بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی؛ هر اسکناس دلار آمریکا در بازار آزاد تهران به رقم 14200 تومان رسیده است. یورو نیز با افزایش قیمت به رقم 15450 تومان معامله می شود. علت رشد جدید نرخ دلار در روزهای اخیر نزدیک شدن به نشست FATF و نگرانی از قرار گرفتن نام ایران درلیست سیاه این نهاد مالی است.

تداوم هجوم نقدینگی در بورس؛ شاخص بازهم رکورد زد/ چرایی افزایش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ خودروی ۴۰۰ میلیونی در محصولات سایپا/ یک متر آپارتمان در تهران چند؟

همچنین قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز با رشد  ۲۵ هزار تومانی به بهای پنج میلیون و ۱۸۵ هزار تومان فروخته شد. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در بازار آزاد تهران پنج میلیون و ۱۷۰ هزار تومان به فروش رسید. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۴۰ هزار تومان داد و ستد شد. علاوه براین هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۵۳۰ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۲۹۸ هزار تومان به فروش رسید. قیمت سکه در روزهای اخیر تحت تاثیر رشد قیمت دلار و اونس، روندی افزایشی یافته و حجم معاملات بازار نیز بالا رفته است.

فلزی که آمریکا بیشتر از طلا می‌خواهد!

چین در زمینه تولید یکی از استراتژیک‌ترین فلزات روی زمین انحصار دارد و واشنگتن برای تغییر این حقیقت آرام و قرار ندارد. در مجموع ۱۶ فلز وجود دارد که عناصر خاکی نادر استراتژیک جهان را تشکیل می‌دهند و چین به دلیل سهم ۹۶ درصدی از تولید این فلزات، انحصار تمامی آنها را در دست دارد. یکی از این فلزات نادر سزیوم است که هر اونس آن دو برابر قیمت طلا ارزش دارد و سه معدن تولیدکننده این فلز در جهان وجود دارد که همگی آنها توسط چین کنترل می‌شوند. تنها پرسش این بازی این است که آیا احتمال دارد که آمریکای شمالی بتواند به منابع جدید سزیوم دست پیدا کرده و از انحصارطلبی چین رها شود. در حالی که سه معدن تولیدکننده سزیوم در جهان وجود دارد، احتمال کشف ذخایر جدید وجود دارد و در حال حاضر یک شرکت اکتشاف کانادایی کوچک به نام پاور متالز برای این منظور فعالیت می کند. سزیوم در سطح جهانی فوق العاده نادر است. وزارت کشور آمریکا در ماه مه سال ۲۰۱۸ سه فلز لیتیوم، سزیوم و تانتالم را در فهرست فلزات معدنی مهم خود قرار داد. بر اساس گزارش اویل پرایس، برتری در جنگ فناوری بدون این فلزات حاصل نمی‌شود و بنابراین هر کس که کنترل تولید آنها را در اختیار دارد، از دست بالاتری برخوردار است.

انتقاد رئیس پارلمان بخش خصوصی از بحران صندوق‌های بازنشستگی

غلامحسین شافعی در هفتمین نشست هیات نمیاندگان اتاق ایران گفت: امروز صندوق‌های بازنشستگی در کشورهای توسعه‌یافته به‌عنوان نهادهای بین نسلی شناخته می‌شوند که با تجمیع بخشی از حقوق و دستمزد شاغلان به سرمایه‌گذاری‌های متنوع در اقتصاد اقدام می‌کنند و از محل بازدهی آن در زمان بازنشستگی افراد مشمول این مبالغ مجدداً به آن‌ها منتقل می‌شود. متأسفانه امروز وضعیت صندوق‌های بازنشستگی کشور به‌گونه‌ای است که از بحران آن به‌عنوان یکی از چالش‌های اساسی اقتصاد کشور یاد می‌شود. وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و نرخ بالای بیکاری، سوءاستفاده‌های صورت گرفته و عدم وجود یک استراتژی مشخص در مدیریت دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری، شرایطی را رقم زده که نگرانی همه صاحب‌نظران اقتصادی را به دنبال داشته است. در این زمینه، به‌طور خاص می‌توان به بحران سازمان تأمین اجتماعی به‌عنوان بزرگ‌ترین صندوق بیمه‌ای کشور و صندوق بازنشستگی کشوری اشاره کرد که به‌واسطه پیشی گرفتن مصارف بر منابع، انباشت بدهی دولت، نداشتن نگاه بلندمدت و جامع‌نگر، با آینده‌ای ناپایدار روبرو شده‌اند. مشکلات مزبور تداوم حیات و ارائه خدمات را در آینده نزدیک با مخاطره جدی مواجه خواهد کرد. به‌جرات می‌توان گفت اعمال سیاست‌های تورم‌زا و شوک‌های پی‌درپی به اقتصاد یکی از علل بحران در این صندوق‌هاست که ذخایر و دارایی‌های آنها را متأثر کرده و از طرفی تعداد بیکاران و مستمری‌بگیران را افزایش داده است. همین مسئله نظام برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری صندوق‌ها را نیز دچار مشکل کرده و موجب ایجاد بحران عمیقی در این صندوق‌ها شده است.

بازار سیاه لاستیک خودرو و اختلاف 200 هزار تومانی با کارخانه

فارس: این روزها مردم در حالی برای خرید لاستیک خودرو با قیمت مصوب با مشکلاتی در ثبت نام و خرید آنلاین روبرو هستند که فقط دو شرکت تایرسازی در طرح فروش اینترنتی تایر به قیمت مصوب حضور دارند و برنامه زمان‌بندی برای حضور دیگر شرکت‌های تایرساز در این طرح وجود ندارد. هرچند آن دو شرکت هم فقط  10 تا 15 درصد تولید خود را برای فروش آنلاین اختصاص داده‌اند که رقم چندانی نیست. کمبود عرضه در این بخش باعث شده تا مراجعه‌کنندگان به سایت در خرید تایر با نرخ‌های دولتی با مشکل روبرو شوند. در عین حال، مردم می‌توانند با مراجعه به نمایندگی‌های مستقیم شرکت‌های تایرساز نسبت به خرید تایر با قیمت دولتی اقدام کنند که این موضوع نیز با مشکلات و موانعی روبرو است. این اتفاقات باعث شکل‌گیری بازار سیاه تایر در کشور شده و بسته به نوع و اندازه تایر شاهد اختلاف قیمت حدود 200 هزار تومانی بین نرخ رسمی و آزاد تایر هستیم. به عنوان مثال قیمت یک جفت تایر پراید در بازار بین 515 تا 560 هزار تومان است در حالی که نرخ مصوب آن حدود 360 هزار تومان تعیین شده است. همچنین قیمت مصوب یک جفت تایر سمند حدود 450 هزار تومان و نرخ بازار آن حدود 650 هزار تومان است.

خودروی ۴۰۰ میلیونی در محصولات سایپا

 قیمت خودروهای سایپا در بازار امروز 1398/11/27 به‌شرح زیر است:

ردیف

نوع خودرو

قیمت خودرو کارخانه

قیمت خودرو بازار

1

قیمت سایپا 111

39،941،000

66،000،000

2

قیمت سایپا 131

37،641،000

60،000،00

3

قیمت سایپا 151

40،330،000

65،000،000

4

قیمت تیبا

46،443،000

74،000،000

5

قیمت ساینا

55،960،0000

76،000،000

6

قیمت کوئیک اتوماتیک

69،000،000

122،000،000

7

قیمت چانگان

155،000،000

252،000،000

8

قیمت سراتو 2000

295،000،000

 400،000،000

9

قیمت استپ وی اتوماتیک

توقف تولید

 251،000،000

10

قیمت رنو پارس تندر

84،200،000

180،000،000

11

قیمت  آریو اتوماتیک

---

168،000،000

12

قیمت برلیانس کراس

---

219،000،000

13

قیمتتیبا 2

51،603،000

76،000،000

واکنش سامسونگ به تغییر تابلوهایش در ایران

در آخرین واکنش‌ها به انتشار اخبار تغییر تابلوهای شرکت‌های کره‌ای، شرکت سامسونگ طی بیانیه‌ای اعلام کرده که "تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد". در این بیانیه آمده: "شرکت سامسونگ همواره نهایت احترام را برای خانواده هواداران و مصرف کنندگان خود در ایران قایل بوده و حضور و ارتباطی قوی با بازار بزرگ ایران داشته است. با وجود تحولات اخیر و مشکلات ایجاد شده در مسیر تبادلات مالی و کالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی کاربران وهوادارن خود به جدیدترین محصولات و فناوری‌های خود است. سیاست ما مبتنی بر حفظ حضور در بازار ایران در سال‌های اخیر و با وجود تمای تحولات تغییر نکرده است. در همین راستا و با وجود همه مشکلات، سامسونگ رسما اعلام کرده که تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد. در نتیجه کاربران محصولات این شرکت هیچ نگرانی در زمینه پشتیبانی و تامین قطعات در آینده نخواهند داشت." حالا باید منتظر ماند و دید که این وعده‌ها تا چه حد در عمل محقق خواهد شد!

شرکت‌ هواپیمایی خاورمیانه لبنان از فردا تنها «دلار» قبول می‌کند

شرکت‌ هواپیمایی خاورمیانه لبنان از فردا (دوشنبه) تنها پرداخت با دلار و ارز خارجی را قبول خواهد کرد. به نقل از خبرگزاری دولتی لبنان، این خط هوایی که ۹۹ درصد مالکیت آن را بانک مرکزی لبنان در اختیار دارد، پرداخت‌ها از طریق کارت‌های اعتباری و چک‌های بانکی را مادامی قبول می‌کند که «تراکنش‌ها با ارز خارجی» صورت گیرد. به دنبال اعتراض گسترده در لبنان که ماه‌ها به طول انجامید و به استعفای دولت قبلی منجر شد، این کشور در سخت‌ترین بحران اقتصادی و سیاسی خود در یک دهه اخیر به سر می‌برد. ذخایر ارزی لبنان پیش از اتمام، تنها نیازهای برون مرزی را تا مارس ۲۰۲۱ تامین می‌کند و تلاش‌های این کشور برای دریافت کمک مالی از سوی متحدانش در منطقه خلیج فارس تا اینجای کار به در بسته خورده است.

یک متر آپارتمان در تهران چند؟

نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در پاییز ١٣٩٨ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

تداوم هجوم نقدینگی در بورس؛ شاخص بازهم رکورد زد/ چرایی افزایش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ خودروی ۴۰۰ میلیونی در محصولات سایپا/ یک متر آپارتمان در تهران چند؟

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۸ میلیون و ۷۳۳ هزار تومان با میانگین مساحت ٢٤٥ مترمربع بوده است که نسبت به فصل قبل ٠.٤ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ٨٦.٣ درصد افزایش داشته است. متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۳ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان با میانگین مساحت ۸۶ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۱ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۰.۶ درصد و نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۴.۸ درصد افزایش یافته است.

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهر تهران ۴۴۱,۴۷۰ ریال با میانگین مساحت ۸۰ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۱.۴ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۱.۱ درصد افزایش داشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
رییس جمهور امروز گفت شرایط بهتر شده

پراید ۴۰ میلیونی پارسال الان شده ۶۱ میلیون

خدایا خداوندا ما را ببخش. بلای جان مان شده حرفهای مسئولان.

شاهد باش که حتی رییس جمهور هم دیگه احترامی به شعور دیگران نمیزاره
پاسخ ها
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
توکشور همه چیز فراوان است واصلا تورم وگرانی نداریم؟
تابی جون

سرگیجه گرفتیم از این همه تبلیغات توی صفحه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
واقعا تبلیغات زیاد روی اعصاب ما هست مرده شور پول را ببرند که به خاطر اون جون میدید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
روی گوشی موبایل هرجارو لمس میکنی میره روی تبلیغات. آیا واقعا این راه پول درآوردنه از یک نشریه است؟؟؟؟. صاحبان تبلیغات هم بهتر است بدانند؛ این نحو تبلیغ خریدار را از خرید منصرف بلکه فراری میدهد
چرا همه اینقدر به سکه گیر میدهند ، قیمت سکه نسبت به ماشین وملک اصلا گران نیست بلکه ارزان هم هست
قیمتهای رؤیائی مسکن هرگز خریدار پیدا نخواهد کرد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
خواهان هست ولی پول کسی نداره، درامدها خیلی با قدرت خرید مسکن فاصله داره و نیاز اولیه مسکن رو به آرزو تبدیل کرده اند
از سهم آکنتور کسی خبر داره ؟؟
چرا قیمت پراید 11 به اندازه 30 درصد در 2 ماه رشد داشته است !!! کی جواب گو هست ؟؟؟
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
چون ارزش پول ملی ۳۰ درصد کم شده وگرنه قیمت پراید ۶۰ میلیونی به دلار زمانش از پراید ۶ میلیونی به دلار زمانش کمتر است
با آغاز سال جدید بورس با کله سقوط خواهد کرد فریب این رشد شاخص را نخورید این رشد بورس ایران به دلیل عرضه و تقاضای واقعی نیست حقوقی ها به راحتی تقاضا ایجاد می کنند تا قیمت بالا برود بدون اینکه یک ریال از جیبشان خرج شود و می خواهند برای شب عید نقدینگی ها را جذب کنند پس از عید شما می مانید و کلی مال که از دست داده اید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
حق باشماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
برادر عزیز تو بعضی شاخص ها که تعدادشون شاید کم هم نباشه افزایش قیمت واقعی نیست و دارای حباب هست ولی در اکثر نمادها تمام دارایی های شرکت با دلار های حداکثر 3000 تومانی ارزیابی شده بوده و الان دارن داراییشون رو با دلار تطبیق میدن. هر وقت ماشین، فولاد سیمان و صنایع پتروشیمی و .... به قیمت قبل برگشت بورس هم سقوط میکنه
دلار ارزان برای عده ای خاص و همه چیز گران برای همه مردم نتیجه سیاست درخشان بانک مرکزی!
بورس بی وقفه داره رکوردمیزنه صدای هیچکس هم درنمیاد و کارشناسان اقتصادی فقط نظاره گرند !!!
جراید :با افزایش تلفات ویروس کرونا، شاخص‌های بورسی جهان ریزشی شدند!
بیان ازبورس ایران یادبگیرندکه درهرشرایطی حتی جنگ وویروس وزلزله و بحران مالی جهانی و حمله موجودات فضایی وغیره هم نه تنهاسقوط نمیکنه بلکه روزانه ۱۰-۲۰ هزارواحدرشدمیکنه خخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
برا دولت منفعت دارد ، پول مردم اول میگیره بعد یهو بورس را سقوطش میده ولی کاسب میشه،و خیلی از اموال مردم به جیب میزنه
صندوق بازنشستگی نیز بزودی هپل هپول میشود
خواهش که دارم مسوولین محترم به سهامداران و خریدارن بورس اعلام و تفهیم کنند دولت و بیت المال ملت ضامن سرمایه گذاری در بورس نیست فردا راهپیمایی و تجمع نکنن که پولمان کو و داستان صندوق ها و موسسه های مالی تکرار نشه امروز تنهایی سود بردن فردا ضرر کردن باز هم تنها هستند و به کسی ربطی نداره
من بازنشسته نمی دانم چطوری بایستی برنامه ریزی کنم تا خودم را به این تورم روزافزون برسانم من بازنشسته شده ام لاک پشت ،تورم شده خرگوش متاسفانه مسئولین محترم هم شده اند روباه مکار که هر چه می خواهند میکنندو کسی هم جلودارشان نیست خدا آخرو عاقبت شما را بخیر نکند
اظهرمن الشمس است که بورس یقینا سقوط میکند واز اول سالجاری مسکن به رکود عمیق ۴ ساله میرود بگونه ای که سوداگران مفت خور مسکن به التماس میافتند برای فروش خود به بازار وانموقع است که خریدارانی که حقیقتا هر سال ناامید از خرید مسکن میشوند شاید بتوانند منصفانه منزل خریداری نمایند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
.پارسالم همینو میگفتن
قرار بود از امسال رکود شروع بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
خریداران واقعی مسکن پول ندارن که بخرن وگرنه برای استفاده و فرار از مستاجری حتما خونه میخرن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۷
برادر به همین خیال باش انچه می بینی گرانی مسکن نیست بلکه بی ارزش شدن پول توی جیب شماست که در نتیجه چاپ پول بی پشتوانه بی ارزش شده پس تا چاپ پول ادامه دارد که روزی ۱۵۰۰ میلیارد تومان است مسکن و همه چیز گران می شوند
یک عده اقلیت تو این بورس سود نجومی میبرند بقیه ملت تاوان میدن
پاسخ ها
استراماچونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
برو توی کارگزاری ثبت نام کن تو هم بیا جزو اقلیت. شایدم باید یکم یاد بگیری و چون توان یادگیری نداری می خوای همه مثل خودت باشند و ته ته فکر اقتصادیشون این باشه که یکم دلار بگیره بذاره تو بالشش و بعد یک سال مثلا چند برابر شه و حین ناله از اوضاع جامعه از ته قلب نیشخندی به اقتصاد فلک زده ای که امثال خودش باعثش بودن باشه
حداقل دلار و سكه رو يكم ارزون ميكردين مردم اميدوار شن بيان راي بدن، انگار راي ندادنه مردم هم براتون مهم نيست
البته جدای از بورس خودرو و طلا و سکه و دلار هم در لبه پرتگاه قرار دارند و به احتمال زیاد مدتی دچار رکود می شوند ولی مشخص نیست مقاومت آن تا چه زمانی خواهد بود. چون اولاْ مقدار بسیار زیادی دلار و سکه در دست مردم است ثانیاْ بسیاری از صادرکنندگان حجم بالایی از دلار را در پشت مرزها انباشته کرده اند ثالثاْ دلالان و مردم خودروهایی خریده اند که دنبال سودآوری از آنها هستند ضمن اینکه ممکن است شاهد آزاد شدن خودرو های خارجی پشت گمرک باشیم رابعاْ برخی از سیاست های عملی جهت کاهش تحریم ها از قبیل تصویب ایجاد پترو پالایشگاهها و اتکای بودجه به مالیات به جای نفت و ... اتخاذ و عملی شده است خامساْ امکان کاهش تحریم ها بدلیل عقب نشینی اروپایی ها و مخالفت برخی از سیاسمدان آمریکایی و اقدام موشکی ایران در مقابل آمریکا و کاهش ابهت آمریکا نسبت به کشورهای دیگر را شاهد هستیم و تنها یک نکته منفی جهت افزایش آنها وجود دارد و آنهم وجود اشخاص منفعت طلب در بدنه دولت و مجلس و وجود تصمیمات بی خردانه آنها با توجیهات فریبکارانه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
دو سال شد بحران ارزی و هر چه اگر دست مردم بود تمام شد و تازه مگر اقای همتی نمی فرمایند ۵۰‌میلیارد دلار گشایش اعتبار شده ان وقت هنوز در تخیلتان دلار دست مردم است؟
در بحران ارزی ادعا میشود ۱۸ میلیارد دلار خرج شده و با عدد ۵۰ میلیارد دلار که مقایسه بفرمایید میبینید که بحث دلار خانگی و طلا یک بحث انحرافی است و در ثانی همان زمان‌حتی دلار دست
مردم رسیده باشد در ترکیه و گرجستان بنابر امار خرید مسکن انجام داده اند
دو سال شد تحریم ها و مردم هر روز سفره هایشان کوچکتر از قبل و اقایون هنوز بحث دلار خانگی و طلا می کنند
شوقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
چیزی برای فروش داری تحویل یکساله مثلا پراید من حاضرم نقد از شما بقیمت ۴۰ میلیون تومان بخرم تحویل یکسال دیگر یا دلار ۱۲ تومان تحویل اسفند ۹۹ همان امروز پول واریز میکنم بحساب شما اگر یقین داری سود ببر و بیا معامله کنیم البته سند منزل شما باید ضامن معامله باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
نکته ای که بهش توجه نکردید و به نظز من مهمتر از همه است قدرت نقدینگی و بدتر از ان سرعت افزایش پایه پولی است.
به همین دلیل افزایش قیمتها ادامه دار خواهد بود
تابناک جون خسته شدیم از این همه تبلیغات
چقدر کارشناس و متخصص بورس اینجا نظر دادن.بابا شماها که اینقدر مخصصصصصصصصص تشریف دارین خوب بیاین تحلیل تکنیکال سهام رو انجام بدین کلی کاسب می شین
تا زمانی که شما دست از این گرانی وقیمتهای حبابی .سودهای باد اورده .دلالی جیب مردم برندارید.خبری از اسایش و ارامش برای مردم نیست.جوانان 40 ساله شدند نتوانستند ازدواج ....کنند ارزوی ازادواج به خاطر این گرانی هها به دلشان مانده .مستجرین 40 سال دارند جیب مالکان را پر میکنند و به اندازه 3 تا الی 4 تا مسکن پول کرایه پرداختند .ولی نمی توانند صاحب مسکن بشوند .....سرمایهای مردم به فنا رفته .زیرا با سرمایه گذاری در یک کار کوچک برای گذران زندگی ...متاسفانه به علت گرانی ..همه را به باد فنا دادند اعطایش را به لقایش بخشیدند چون خریداری نیست ..........................جیب مرد مراخالی کردید .
این بالا رفتن بورس به علت افزایش قیمت اجناس است و مشکل ایجاد شده توسط بانک مرکزی و ان همتی بی شرف است و مسبب همه گرانی اجناس و نبود وسایل .مانند ماشین و لوازم خانگی و... سود بورس هم به جیب خودشان و یکسری دارو دسته خودشانم می رود و گرانی برای مردم
خخخخ!‌
بورس ایران!‌ همیشه با زاویه 45 درجه در حال رکورد زدن است!‌
وال استریت لندن و توکیو هیچ نیستند!
2
-- شما کل خبرهای یک خبرگزاری یا همین تابناک را بخوانید. آیا یک خبر خوب و مثبت می بینید؟
هر چی هست خبرهای منفی. تایر خودرو- قیمت خودرو- هر متر اپارتمان- تأمین اجتماعی- صندوق بازنشستگی و ....
هر چی بلا سرمون بیاد حقمونه به خدا. باید بشیم مثل سومالی.
در بورس فقط عده ای که رانت اطلاعاتی دارن و پولهای بادآورده دارن سود خوبی میکنند بقیه مواظب اصل پولشان باشند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل