بازدید 7492
۵
مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری

مردم توصیه‌ها را جدی نمی‌گیرند

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری با بیان اینکه از فردا سامانه جدید بارشی وارد کشور می‌شود و ۱۸ استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: نمی‌دانیم چرا مردم توصیه‌های ما را جدی نمی‌گیرند و برایشان مهم نیست. مردم حداقل به خود و همسفرانشان رحم داشته باشند تا سایرین را هم در این سرما گرفتار نکنند.
کد خبر: ۹۵۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷ 15 February 2020

 

به گزارش تابناک، محمد رودباری در گفتگو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد راه‌های روستایی استان گیلان هم بازگشایی شده‌اند، گفت: راه‌های اصلی از چند روز گذشته در استان گیلان باز شده بود و با توجه به ارتفاع بالای برف چند راه روستایی در منطقه تالش و رضوانشهر مسدود مانده بود که تا پایان امروز این راه‌های فرعی و روستایی هم بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه مسیر اسالم به خلخال هم تا عصر امروز بازگشایی می‌شود ادامه داد: در صورت بازگشایی مسیر اسالم به خلخال هیچ راه اصلی مسدودی در کشور نخواهیم داشت و تنها در حوزه زنجان و کردستان تعدادی راه فرعی مسدود شده داریم.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از فردا به کشور گفت: عمده فعالیت این سامانه بارشی روز دوشنبه است و ۱۸ استان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد که استان‌های زنجان، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین، کردستان، کرمانشاه، ایلام، چهارمحال بختیاری و همدان از جمله استان‌هایی هستند که بارش در آن‌ها شدیدتر است.

رودباری با تاکید بر اینکه سازمان هواشناسی شرایط غیرعادی برای استان گیلان اعلام نکرده است افزود: با توجه به بارش باران در روز گذشته ارتفاع برف در مسیر‌های گیلان کاهش یافته است و مشکل انسداد در راه‌های این استان نداریم و با توجه به شرایط جوی پیش بینی شده، گیلان وضعیت بحرانی نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکلی که در ایام زمستان در شبکه جاده‌ای داریم این است که رانندگان بدون زنجیر چرخ با خودروی وارد جاده می‌شوند و با کوچکترین لغزش جاده را می‌بندند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری با بیان اینکه در راه‌بندان اخیر ۹۰ درصد خودرو‌های حاضر در آزادراه قزوین - رشت بدون زنجیر چرخ بودند گفت: شاهد تردد خودرو‌های سنگین از جمله تریلر‌ها بدون زنجیر چرخ بودیم که باعث راه‌بندان شده بودند.

وی تاکید کرد: اکنون اعلام می‌کنیم فردا و پس فردا سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و همه رانندگان باید خودروی خود را مجهز به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ کنند.

رودباری با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات ما در ایجاد راه‌بندان‌ها عدم تجهیز خودرو‌ها به زنجیر چرخ است اظهار داشت: نمی‌دانیم چرا مردم توصیه‌های ما را جدی نمی‌گیرند و برایشان مهم نیست. مردم حداقل به خود و همسفرانشان رحم داشته باشند تا سایرین را هم در این سرما گرفتار نکنند.

مدیر کل دفتر مدیریت بحران سازمان راهداری در پاسخ به این سئوال که چرا با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی دستور ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها در محور‌های شمالی را ندادید، گفت: پس از اعلام سازمان هواشناسی جلسه مدیریت بحران را برگزار کردیم و ورود اتوبوس به محور چالوس و هراز ممنوع شد و این تصمیم را به اجرا رساندیم.

وی افزود:، اما در مورد محور قزوین رشت و محدوده شهر رشت که مردم دچار راه‌بندان شده بودند مشکل مربوط به خود شهر رشت بود که با توجه به میزان بارش ترافیک را به جاده پس زد و در عین حال شاهد بارش یک متر و ۲۰ سانتی‌متر برف بودیم. از سوی دیگر ۹۰ درصد خودرو‌ها هم زنجیر چرخ نداشتند و قادر به تردد در این جاده نبودند به همین دلیل گره ترافیکی ایجاد و طولانی شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵
جامعه بی اخلاق و سیاستمداران بی اخلاق باعث عدم باور همدیگر میشوند
از بس دروغ گفتید!!
مسولین جدی میگیرند؟ که حاضر نیستند 10تا لودر وکامیون نمک وشن تو جاده های مختلف شهر وجاده مستقر کنند، مردم براشون مهم نیستند اگه بود هرچیز را به گردن مردم وخدا نمی انداختند و....
خوب عزیزم خیلی ساده است.شما انقد پیش بینی نادرست داشتین که مردم حساسیتشون نسبت به هشداراتون از دست دادن.
شدین چوپان دروغگو... راست و درستم بگین مردم باور نمی کنن... سرمایه اجتماعی بیداد می کنه!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل