بازدید 9310
۱

انتقاد رئیس سابق اطلاعات سعودی از «معامله قرن»

رئیس پیشین اطلاعات عربستان سعودی از طرح موسوم به «معامله قرن» انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵ 12 February 2020

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «ترکی الفیصل»، رئیس پیشین دستگاه اطلاعات عربستان سعودی از طرح آمریکا برای صلح در خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» انتقاد کرد.

وی در گفت و گو با شبکه سی‌ان‌بی‌سی آمریکا تاکید کرد: «من تاکنون از این توافق چیزی غیر از تلاش برای مسخ کامل فلسطین ندیده‌­ام، طرح به اصلاح صلح آمریکا معروف به معامله قرن فقط تصوری وحشیانه برای کشور فلسطین است، پایتخت مشروع این کشور را غصب و به تبع، قلب فلسطین را گرفته و مرزهای آن نامشخص است. این معامله روح فلسطین را جدا می‌­کند.»

فیصل در ادامه افزود: «معامله قرن به‌مثابه فرانکشتاین عصر جدید است.»

وی با پیش‌بینی شکست این معامله گفت: «این توافق پیشرفت چندانی نخواهد کرد، نه فقط در این نقطه از دنیا بلکه سراسر جهان آن را طرد کردند.»

فیصل گفت: «این معامله در ارتباط با فلسطین قطعا یک گام به عقب خواهد بود، آن‌ها تاریخ و قطعنامه­‌های شورای امنیت سازمان ملل را در این طرح نادیده گرفتند.»

از سوی دیگر، شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از یک مقام مسئول دولت آمریکا اعلام کرد که فیصل دیگر سمتی در عربستان ندارد و اظهارات او با موضع دولت عربستان مخالف است.

منبع: ایلنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تركي الفيصل همان كسي بود كه با كمك آمريكا گروهك داعش را تاسيس كردند تا ابتدا سوريه بعد عراق و بعد از آن ايران را به اشغال درآورند.
خدا رحمت كند شهيد سليماني را
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار