بازدید 75808
به رغم اعزام یک هواپیما به همراه کادر پزشکی به کانون ویروس کرونا؛

برخی دانشجویان ایرانی ساکن ووهان به پرواز اختصاصی ایران «نه» می‌گویند!

وعده چند روز پیش وزیر بهداشت کشورمان برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی ساکن ووهان، بالاخره در حال تحقق است، اما برخی دانشجویان چاره‌ای جز ماندن در چین پیش روی خود نمی‌بینند، چون مسئولان به رغم تدارک یک پرواز اختصاصی و ویژه، به همراه کادر پزشکی برای ایشان، یک مشکل بزرگ پیش روی این دانشجویان را از قلم انداخته اند.
کد خبر: ۹۵۶۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 04 February 2020
تابناک اجتماعیوعده چند روز پیش وزیر بهداشت کشورمان برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی ساکن ووهان بالاخره در حال تحقق است؛اما برخی دانشجویان چاره‌ای جز ماندن در چین پیش روی خود نمی‌بینند!

به گزارش «تابناک»؛ از همان روز‌های نخستی که خبر شیوع ویروسی مرگبار در شرق چین منتشر شد و همگان دریافتند که دولت این کشور در گام نخست، شهر حدود ده میلیون نفری ووهان را کامل قرنطینه کرده و می‌کوشد به این وسیله بحران آغاز شده در این نقطه را مهار کند، اخباری در کشورمان دست به دست می‌شد که حکایت از حضور جمعی از هموطنانمان در این شهر داشت.

به مرور البته ماجرا شفاف‌تر شد و همگان پی بردند که ایرانیان ساکن ووهان حدود هفتاد هشتاد نفری هستند که در دانشگاه‌های این شهر مشغول به تحصیلند و به مانند جمعیت کثیر این شهر و بسیاری از شهر‌های دور و نزدیک آن در چین، در معرض ابتلا به خطرناک‌ترین نسخه ویروس کرونا قرار گرفته اند؛ ویروسی که هنوز آمار مبتلایانش رو به افزایش است.

آن گونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد، تا کنون بالغ بر ده هزار تن در چین و چندین کشور دیگر در جهان به این ویروس مبتلا شده و بیش از دویست تن بر اثر بیماری که این ویروس پدید می‌آورد، جان باخته اند. این در حالی است که همه کشور‌ها و به ویژه چین با حداکثر توان وارد عمل شده و توانسته اند سرعت شیوع ویروس را کند کرده و با مراقبت از مبتلایان، مانع از مرگ آن‌ها شوند.

اتفاقی که در کشورمان نیز در دستور کار مسئولان قرار گرفته است؛ هرچند ظاهرا هنوز موردی از ابتلا به این ویروس در کشور مشاهده نشده و موارد مشکوک به ابتلا نیز با بررسی‌ها و مراقبت‌ها به این نتیجه منجر شده که پای کرونا در میان نبوده است؛ مراقبت‌هایی ویژه که البته محدود به مرز‌های کشورمان نیست و قرار است شامل ایرانیان خارج از کشور نیز شود.

 
برخی دانشجویان ایرانی ساکن ووهان به پرواز اختصاصی ایران «نه» می‌گویند!

این وعده‌ای است که سعید نمکی، وزیر بهداشت کشورمان چند روز پیش به دانشجویان ایرانی مقیم ووهان داده بود و حالا خبر می‌رسد که در آستانه تحقق است؛ به این صورت که صبح امروز هواپیمایی اختصاصی به همراه کادر پزشکی تهران را به مقصد چین ترک کرده و قرار است، فردا به همراه ایرانیان ساکن کانون شیوع ویروس کرونا در مسیر بازگشت به میهن پرواز کند.

علی رضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت ـ که خودش با این پرواز اختصاصی به ووهان اعزام شده ـ با اعلام این خبر به ایرنا گفت: تعدادی از پزشکان عفونی و تیم عملیات ویژه اورژانس در این پرواز حضور دارند و قرار است فردا دانشجویان ایرانی ساکن ووهان با این پرواز به کشور بازگردند که پس از بازگشت به کشور، چهارده روز در قرنطینه خواهند بود.

این در حالی است که پیشتر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرده که «هیچ یک از دانشجویان ایرانی در شهر ووهان چین به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند.» خبری خوشایند که نشان می‌دهد اقدام دولت مردان کشورمان برای بازگرداندن دانشجویان ایرانی از چین، هنوز به موقع است، هرچند یک اشکال اساسی به آن وارد است؛ اینکه مشکل همه دانشجویان را حل نمی‌کند!

این را یکی از دانشجویان ایرانی مقیم ووهان به «تابناک» می‌گوید که به مانند بسیاری از ایرانیان خارج از کشور مشکل سربازی دارد و بر سر دو راهی بازگشت به کشور و ماندن در چین قرار گرفته است. دو راهی که چند دانشجوی ایرانی ساکن ووهان نیز با آن مواجهند و بعد از ارزیابی‌های عواقب انتخاب هر راه، به این نتیجه رسیده اند که بمانند و بازنگردند، چون بازگشت برایشان اعزام به خدمت سربازی به همراه اضافه خدمت و محرومیت از تحصیل به دنبال خواهد داشت.

انتخابی که می‌شد تغییرش داد، به ویژه زمانی که مسئولان تصمیم گرفتند با حداکثر توان وارد عمل شده و در نتیجه پیگیری هایشان، حالا پروازی اختصاصی به همراه تیم ویژه پزشکی روانه ووهان شده است. تدارکاتی ارزشمند که حیف است به نتیجه کامل نرسد، هرچند می‌دانیم این پرواز قرار است فردا در مسیر بازگشت انجام شود و هنوز فرصت برای برداشتن موانع پیش روی بازگشت برخی دانشجویان مهیاست؛ مانعی که البته پیشتر هم بر سر راه بسیاری از ایرانیان خارج قرار گرفته و رفع نشده، اما در این مورد به خصوص شاید رفع شدنی باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۴
انتشار یافته: ۷۳
اون وقت این که نوشتی میشه عدالت ! یه عده با پولشون از سربازی فرار کنن و بقیه که پول فرار به خارج رو ندارن باید سرباز برن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
میخواستم همین رو بنویسم. ما دو سال بریم سربازی. این آقایون راست راست بچرخن.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
ای لعنت به پولی .....
ناشناس
| Japan |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
چه ایرادی داره هر کس توانایی پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی داره بره تحصیل کنه و افرادی که ناتوانن در زمینه تحصیل و فقط حرف میزنن برن جاهایی که بتونن با نیروی جسمانیشون مفید باشن
چرا این مشکل را بعنوان مشکل مسئولان مطرح می کنید ، افرادی با علم و اطلاع از اجرای قوانین کشور سر باز زده اند و برای فرار از خدمت سربازی قبل از مشولیت از کشور خارج شده اند و حالا نگران حل این مسئله دوستان هم باشیم دولت هزینه مضاعفی برای برگرداندن ایشان انجام دهد و هم برای اینکه نگران نشوند مجدد بتوانند برگردند به چین و سایر هموطنانی که در ایران هستند به خدمت سربازی اعزام گردند و از کیان ممکلت حراست نمایند تا این دوستان اذیت نشوند و فردا هم اگر به مدارجی دست یابند حاضر به برگشت نباشند و فقط زمانیکه مشکلی مشابه این وضعیت رخ دهد دولت نگران حل معزا ایرانیان باشد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
با تیتر خبر گفتم حتما به دلیل تحصیل در رشته های پزشکی در بیمارستانهای ووهان مشفول کارند و گفتند عمرا اگر وظیفه انسانی و قسم سقراط و بقراطمون را فراموش کنیم و بیماران نیازمند را تنها بگذاریم! نگو همش حمیت و غیرت بوده!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
چه کسی گفته برین سربازی؟ خب شما هم نرو
برای فوتبالیستها که خوب این مانع رو برداشتن و خدمتشونو پیچوندن
فرستادنشون بجای سربازی توپ بازی
تازه اونا جعل هم کرده بودن این بندگان خدا فقط خدمتو پیچوندن جعل نکردن
کاش قبل از این همه آسمان و ریسمان یک استعلام یا یک جستجو کرده بودید. این مشکل همان اول توسط سخنگوی سازمان وظیفه عمومی حل شد، تمامی دانشجویان متاثر از این جریان، بدون محدودیت میتوانند به محل تحصیل خود برگردند و استثنائا در این موارد هیچ گونه مشکلی نخواهد بود
دیگه چیکار کنیم. طرف حاضر بمیره سربازی نره. خب انتخاب خودشه. همه چیز رو گردن دولت نندازید دیگه. خیلی مشکل داره کسی که هم از سربازی فرار کرده هم میگه بمیرم بهتره برگردم.
وای وای چه مشکل بزرگی!‌ آخ آخ!
تابی جون، مرد حسابی برای دو نفر که فراری سربازی هم هستند اومدی همچین خبر زدی گفتم این مشکل چی هست!
خجالت بکشید. اونها اگه قانونی رفته باشن که مشکل سربازی نباید داشته باشند.
چطور شما بعنوان منبع خبری اطلاع ندارید گویا برای این مساله راه حلی از طرف مساولین نظام وظیفه راهی ارایه شده است من خودم در روزنامه ای خواندم
سلام. خب سربازان فراری جور این بلاها را هم بکشند.
طرف حاضره کرونا بگیره ولی به ایران برنگرده... :))))

مسئولین خسته نباشید...
سلام، شخصی که حاضر به انجام خدمت مقدس سربازی برای کشور و میهن خود نیست، اصولا ایرانی نیست، چرا که لااقل برای حفظ امنیت خانواده خود بایستی خدمت را انجام داد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
جمع کن بابا،میشه پادگان ومحل خدمت آقازاده ها رو بگی؟؟
ستاد كل كه گفت مشكل سربازي ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
اینو میگن که برگردن. وقتی برگشتن پای پلکان هواپیما بازداشت و به سربازی اعزام میشن.
سازمان نظام وظیفه یکی از کندترین مراکز ایران هست که نسبت به بقیه نظام خیلی کند و ضعیف عمل می کند و با سر و صدا و پیش کشیدن مسئله اهمیت وجود سرباز برای امنیت مملکت اهمال ها و عقب ماندگی خود را لاپوشانی می کند
هر که خربزه میخوره پای لرزش هم میشینه
پولدارهایی که با پول از خدمت سربازی فرار کرده اند
کرونا ویروس در افرادی که طی ۳ سال و ۳ ماه گذشته از خوراک حرام کوشت ( خفاش، حشرات، مار، میمون، سگ و گربه و سایر) تغذیه کردن را مبتلا خواهد کرد، چرا که این ویروس با جهشی که یافته فقط در افراد مذکور فعال خواهد شد .
راه پیشگیری در کشور چین عدم تغذیه این جانورها و حفظ قرنطینه و همچنین شستشو دست، بینی( شستشو به صورت استنشاق)، دهان و صورت و پا ۵ مرتبه طی روز و هر مرتبه ۳ بار و همچنین مصرف ۳ روز درمیان نعناع و مصرف سیر خام به صورت مستمر ۲۱ می باشد.
برای سایر کشورها سستشو دست و صورت، دهان، بینی و پا ۵ بار در روز و مصرف نعناع و سیر کفایت خواهد کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
 راههای دیگه ای هم داره مثلا چند تا صلوات بفرستند تا سلامتیشان برگردد.
قطعا سختی زندگی در ایران بیشتر از درد بیماری کروناست.
چون احتمال فوت در اثر 3 درصده ولی ریسک زندگی در ایران بیش از 50 درصده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
این دیگه از اون حرفاست...ناشکری هم حدی داره...
عزیز من بالاخره قانون دیر یا زود مچ ادمو میگیره. ایا این راهی که شما دنبالشی ترویج قانون گریزی نیست؟ فردی از برگشت میترسد که عملی خلاف قانون انجام داده باشد. کسی که کاری را انجام میدهد باید به تمام عواقب ان فکر کند.
مسئولین تصمیم گیری کنن؟

ته تهش میذارن جزو شهدای فراری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
دمت گرم،خیلی حالم گرفته بود با کامنتت انرژی گرفتم ویه کم خندیدم
فکر کردم به خاطر کمکی - چیزی می خواهند بمانند
خوب اینها که حاضر به خدمت سربازی برا وطن نیستن الزامی برا هزینه از مالیات مردم برا اینها نیست چرا که وظیفه یک شهروند رو نمپذیرن و بهتر هست در چین بمانن
کجا بیان؟اونجا جاشون امن تره
اگر قانون سلیقه ای نبود توی این مملکت شما چنین چیزی را نمینوشتید
این ها فراری هستند بهتره برنگردند.به خودشون مربوطه
سربازی اجباری را باید کلا حذف کنند. سربازی مربوط به زمان قدیم است. بعد از دوره غارنشینی و قبل از شکوفایی اقتصادی کشورها نیاز به سربازی اجباری بود دولتهای با درامدهای نفت و گاز و خودروسازی و هواپیماسازی و ... نبود و ...
باید انتخاب کنن میخوان چجوری بمیرن
توی چین و حین تحصیل
توی ایران و حین سربازی
توی هوا و حین بازگشت
میهن خیلی گل و بلبلی داریم. ارزونی آقازاده ها و پدراشون
یعنی حاضرند با ویروس کرونا کنار بیان ولی به کشور خودشون برنگردن؟ چه کردید با این مردم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
ناشناس 11:00 این که طرف نمیخواد خدمت بره و حاضره بمیره.. چه ربطی به عملکرد مسولین داره..تا بوده از این ادما بوده...قبل و بعد انقلاب هم نداره
سربازي يا كرونا خودت انتخاب كن
با سلام
تعدادی بسیار زیادی از جوانان این کشور به سربازی میروند چرا افرادی که احتمال برگشتن و خدمت آن ها به کشور صفرنه ولی خیلی کم است به سربازی نروند.
فرشته عدالت کور نیست اما مساوات برای همه است.
تابناک و تحریریه محترم
به باور تهیه کننده افراد حق دارند تا با زیر پا گذاشتن حقوق جامعه از مزایای خاص و پاداش فرار از قانون بهره مند شوند .القای این نظرات در قالب خبر نه تنها همسو با رسالت آن رسانه وزین نیست بلکه باعث ایجاد توقع نابجا و فاقد وجهه قانونی برای گروه هدف و کلیه آحاد جامعه میشود . خدمت مقدس سربازی وظیفه هر مرد ایرانی است و لذا فراریان از این قانون باید به قانون تن در دهند . این بسیار روشن و نص قانون است . ولذا کمک به اتباع ایرانی در چین برای برگشتن به ایران هیچ دلیلی بر ویژه خواهی این گروه از افراد نیست.لذا نویسنده در القای این موضوع و متهم کردن جامعه و مسئولین امر غیر حرفه ای عمل نموده و تحریریه نیر با اطلاع و یا بدون اطلاع بر این امر با اجازه نشر آن دامن زده است .کار شایسته مسئولین با هر نگرش سیاسی با تشویق رسانه ها بایستی تقویت شود.توسعه یعنی همین .با تشکر در صورت انعکاس
این ووهان آیا دانشگاهی معتبر داره که حدود 100 نفر دانشجو پزشکی در آنجا مشغول به تحصیل هستن ؟
مدرک این دانشگاه چطور مورد اعتبار وزارت بهداشت قرار گرفته؟
چند درصد این دانشجویان از طبقات مافوق مرفه هسن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟.فردی که حتی حاضر هس کرونا مبتلا بشه اما نیاد کشور که فرضا بره سربازی.چنین فردی رو آیا از اساس میشه ایرانی نامید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. نجات چنین افرادی ..............................................................!!!!!!!!!!!!!!!!
عادت کرده اید از یک موضوع یک پاراگرافی، داستانی درام بسازید و وقت خواننده را با پر گویی و تکراری گویی تلف کنید
یعنی چی؟؟؟؟؟یعنی قانونی رو که همه جوونای این مرز و بوم دارن بهش عمل میکنن رو به خاطر چند نفر که سرباز فراری محسوب میشن تغییر بدیم و باعث تبعیض ناروا بشیم؟؟؟اون روزی که به همه چی پشت کردن و رفتن باید فکر یه همچین روزی رو میکردن
اگر همین‌پروازی که از ایران چینی ها را جابجا کرده با همین هواپیما برگردن حتما دچار بیماری خواهند شد . دانشجویان اگر در چین از غذای سگ و گربه و خوک و قاطر و اسب مدتی استفاده نکنند دچار نمیشوند و تا حدود زیادی بهداشت فردی را رعایت کنند و از منزل خارج نشوند
فکر کردی کجا زندگی میکنی که انتظار فکر کردن به همه ابعاد یک مشکلو داری
فكر مي كنم هر چيز تو موقعيت خودش بايد بررسي بشه.
اينكه برخي مشكل سربازي دارند به تيم نجات مربوط نيست. وظيفه ي تيم نجات، نجات جان افراد حاضر در صحنه است، حتي اگه در بين اونها يكي هم باشه كه محكوم به اعدام باشه و فرداي اون روز قرار باشه حكمش اجرا بشه، باز هم مي تونه نجات پيدا كنه.
كسي كه سربازي رو پيچونده، مشكل خودشه. اون هم مثل بقيه ي آدمهاست كه در ايران هستند و سربازي مي روند و خونش از بقيه رنگين تر نيست.
لطفا مسايل رو با هم قاطي نكنيد.
من نمی دونم چرا این ویروس رو اینقدر شلوغش مکننند اگر بگیم ده هزار نفر مبتلا هستند و دویست نفر فوت شدند یعنی دو درصد مرگ و میر، باباجون اگر یک جمعیت صد نفری یک بیماری میگیرند دو پیر مرد نمیمیرند
مرد از پراید خیلی بیشتر میمیرند
مسلمادرکشوری بشدت قانونمندچون کشورماکه هیچگونه قانون گریزی وقانون شکنی معنی نداردلذا محال است بشود برای دانشجویانی که ماندنشان درکشورچین وماچین خطرمرگ تهدیدشان میکنداستثنا قائل شدواگرمشمول باشندوجانشان هم درخطرباشدچون طبقق قانون ممنوع الخروج هستنداگربه ایران سفرکننددیگرنمیتوانندبرگردندآخرمگرشما درطول عمرتان ذره ای بی قانونی وتبعیض وهرچیزی چون رانت واختلاس وامثالهم که همگی حکایت ازبیقانونی وقانون گریزی است رادرکشورهای یعنی پیشرفته ای چون سوئیس وغیره دیده ایداینجا هرگزندیده ونشنیدهایدبهمین علت استثتا وجودنداردبنفع دانشجویان استکه همانجابمانند هرچه باداباد
چه اشکالی داره مگه
قرنطینه کار خوبیه به نظرم
ببین تو رو خدا یه سریازی اجباری چه ظور زندگی مردم رو تحت تاثیر قرار میده !
و شماها ببینید که چه کردید که جوان ایرانی حاضره ویروس مرگبار بگیره، اما به ایران بر نگرده.
قانون سربازی ایران متعلق به عصر قجر است. کمی هم نوسازی قوانین لازم است.
شما خودتون هم از اخبار عقبيد! نيروهاي مسلح ايين نامه زد، اگه دانشجويان مشمول خدمت سربازي برگردند بدون هيچ مشكلي ميتونن بعد رفع مشكل از كشور خارج بشن
سلام
همان روز که قرار شد هواپیما بفرستند (بیش از یک هفته پیش) تلویزیون زیرنویس کرد که دانشجویانی که مشکل سربازی دارند پس از طی شدن طول دوره درمان میتوانند به چین برگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
بله گفتن ولی به کدوم حرف اینا میشه اعتماد کرد؟!!!
ظاهرا باز یک آقازاده مشکل خدمت پیدا کرده و باید قانون موقتا برایش تغییر کند
شهروندان یک کشور باید به قانون احترام بگذارند. نمی شود انتظار داشت قوانین کشور بخاطر عده ای معدود که آن را دور زده اند و اکنون برای اجرای آن مستاصل شده اند تغییر کند.
رسانه ها بهتر است فرهنگ سازی برای تقویت و ارج نهادن به قانون را تبلیغ کنند نه فشار بر قانون و سبک شمردن آن را.
چکار کردن این مسئولین با این کشور که عجیب ترین مشکلات را ما مردم ایران داریم.
جالب است که شما از عنوان دانشجو استفاده میکنید! عذر میخوام یک فراری از خدمت و احیانا فردی که ضمانت هم گذاشته و بعد رفته و نیامده، دانشجو محسوب میشود؟ البته مسایل انسانی و پزشکی مقدم بر هر چیز هست و خب ایشان میتواند در همان چین تحت کنترل و درمان مانند خود مردم چین باشد. نباید یک بی قانونی را تبدیل به قانون یکمی مهربان کنیم!
همه چیزمان به همه چیزمان می آید
خدا را خوش میاد یک عده ای برای فرار از سربازی یا هر موضوع دیگری کشور خود را ترک کرده اند ( البته بعضی هاشون هم بدون قصد و غرض و مرضی رفته اند ) حالا دولت با هزینه از بیت المال ( با آن هزینه های سرسام آور ) برود دنبال انتقال اینها برای جلوگیری از مبتلا شدن به این ویروس خطرناک ولی اینها حتی از این محبت کشور هم سرباز بزنند ، عجب وضعیتی شده اگر نمی خواهند بیایند نیایند ، چندین چراغ دارد و بی راهه می رود بگذار تا رود بیفتد و بیند سزای خویش . البته ما وظیفه داریم این هموطنان عزیزمان را دعا کنیم و از آنها بخواهیم که پشت به کشور خود نکنند و برگردند و در کشوری خارج از هر گونه ناامنی سیاسی ، بی حیایی ، بی تقوایی و در بلد امین اسلام و ولایت زندگی کنند و خود را در خدمت به مردم قرار دهند ، خدا هم کمکشان می کند و در دین و زندگی موفق می شوند .
یعنی برای یک سرماخوردگی باید طرف درسشو ول کنه بیاد؟ خیلی مسخره است. کرونا از سارس که خطرناکتر نبوده و نیست
بله شاید حل شدنی باشد یعنی دانشجوی مفت خوری که حنی حاضر نیست برای خدمت مقدس سربازی به وطنش مایع بگذارد دولت باج هم بدهد تا بتواند از خطر نجاتش دهد یاللعجل
اون روزی که جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت نبود ؟
بدیهی است کسی که بدون مجوز و عدم رعایت قوانین برای خود مزیت و تمایز ایجاد کرده اند نباید موجب استثنا در اجرای قانون باشند و توقع غیر قانونی داشته باشند و دولت هم نباید با استثنا موجبات تبعیض برای عده ای را که قانون را دور زدن فراهم کند
انها هم مختارند انتخاب کنند همانطوری که در ابتدا با انتخاب خود برای دور زدن قانون عمل کردند
اقا اينهمه دانشگاه تو كشور از همه رشته ها اينها اونجا چه مبكنند
اينها نخبه نيستن بدليل اينكه نخبه بودن همينجا درس ميخوندن نميرفتن اونجا
اينها از جنس ما هم نيستن چون ما بايد ماليات بديم سربازي برين و براي دولت وًملت مفيد باشين اين اقايون چي ؟ مفيد كه نيستن هيچ از ما هزينه ارزي ميبرن بعني ثروت ملي
واينكه اين حجم پول براي هيچ از كشور خارج ميشه
اينها رفتن اونجا براي درس خوندني كه ابدا براي ما كاربردي نيست در معادله سود و زيان باخت ملت ايران در مقابل برد اين اقايون حالا ما پرواز اختصاصي كنيم؟ ابنها را بياريم نه نه تازه با اورزن ابنها يك عالمه هم وطن كه دوچار نقص ايمني بيماري و كهوات هستن در گير مشگل بكنيم كه فلان اقا زاده ميخواد بياد ميخوام نياد
ستاد کل نیروهای مسلح حدود یک هفته قبل در این خصوص بیانیه صادر کرده بوده و گفته که در خصوص این افراد هیچ اقدامی انجام نخواهد شد. بنابراین یا خبرنگار تابناک خواب تشریف دارند یا اینکه ستاد کل نیروهای مسلح خدعه فرموده اند
اونوقت اینها آقازاده کی هستند که اینجوری دولت واکنش سریع نشون میده در صورتیکه مردم بدبخت سیستان و بلوچستان هنوز مشکل دارند ؟؟؟
این دانشجوها بیشتر از این میترسند که برگردند ایران اینجا مبتلا به کرونا بشن !
خلایق هرچه لایق
همونجا بمونید تا کرونا بگیرید
مقر خونشان از ما که سربازی رفتیم و رتبه یک دانشگاه شریف بودیم رنگین تر هست، بیان دوسال مثل ما در ارتش خدمت کنند.
"این در حالی است که همه کشور‌ها و به ویژه چین با حداکثر توان وارد عمل شده و توانسته اند سرعت شیوع ویروس را کند کرده و با مراقبت از مبتلایان، مانع از مرگ آن‌ها شوند."
البته بجز ما که به مسافرکشی برای چین ادامه میدیم!
به هر نحوی شده این 80 نفر را بیارید ایران به جهنم که 80 میلیون نفر ایرانی هم کرونا بگیرند و 2 الی 3 میلیون آنها بمیرند
اینها ژن خوب هستند و هر یک با 1 میلیون مردم عادی برابری می کند
ساده هستیا ! دانشجو کجا بود . اینا آقازاده هایی هستند که دارند شرکت های مسئولین پدر رو در چین میچرخونند.شرکت هایی که بعداز برجام آقایان در اقصی نقاط آسیا دایر کردند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار