بازدید 17891

اعلام وضعیت فوق‌العاده بین‌المللی در پی شیوع سریع ویروس کرونا

سازمان بهداشت جهانی با اعلام حالت فوق‌العاده بین‌المللی به همه کشور‌های جهان هشدار داد، برای مقابله با ویروس کرونا آماده باشند. این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که گزارش‌های رسیده از چین، حکایت از سبقت گرفتن آمار مبتلایان به این ویروس از شمار مبتلایان به بیماری سارس در سال‌های گذشته دارد که هشت هزار تن را مبتلا کرده بود.
کد خبر: ۹۵۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱ 30 January 2020
تابناک اجتماعیسازمان بهداشت جهانی با اعلام حالت فوق‌العاده بین‌المللی به همه کشور‌های جهان هشدار داد، برای مقابله با ویروس کرونا آماده باشند.

به گزارش «تابناک»؛ سازمان بهداشت جهانی (WHO) در پایان جلسه کمیته حالت فوق‌العاده خود در روز پنجشنبه دهم بهمن در ژنو، در مورد شیوع ویروس کرونا حالت فوق‌العاده بین‌المللی اعلام کرد و خواستار کمک به کشور‌ها برای مقابله با شیوع این ویروس شد.
 
اعلام وضعیت فوق‌العاده بین‌المللی در پی شیوه سریع ویروس کرونا

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که گزارش های رسیده از چین، حکایت از سبقت گرفتن آمار مبتلایان به این ویروس از شمار مبتلایان به بیماری سارس در سال های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ دارد که هشت هزار تن را مبتلا کرده بود؛ سبقتی ترسناک که به رغم پیشرفت های چینی ها در مقابله با این دست بیماری ها رقم خورده است.

نکته ای که مورد تاکید تئودور آدانوم، مدیرکل سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفته که گفته: «اگر این ویروس در کشوری با نظام بهداشتی ضعیف‌تر شیوع پیدا می‌کرد، نمی‌دانیم چه خساراتی ممکن بود رخ دهد»؛ هرچند پیش‌بینی می‌شود، این بحران اخیر ضربه بزرگی به اقتصاد چین بزند.

تاکنون ۱۷۰ تن بر اثر آلودگی به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند و این در حالی است که خارج کردن اتباع خارجی از شهر ووهان چین، مرکز شیوع این ویروس، ادامه دارد و این افراد به محض ورود به کشور خود قرنطینه می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی در حال تعطیل کردن فعالیت خود در چین هستند و همزمان با هشدار بسیاری از کشور‌ها در مورد سفر به چین، بسیاری از خطوط هوایی پرواز‌های خود به این کشور را متوقف کرده و یا کاهش داده‌اند.

نگرانی ها در این خصوص تا آنجا اوج گرفته که نرخ جهانی نفت را هم تحت تاثیر قرار داده و حتی بعید نیست به واکنش هایی از جمله برگزاری نشست ویژه اوپک منجر شود. آسیبی که بازارهای سهام هم از معرضش در امان نبوده و از همه مهم تر، امنیت روانی جمعیت بزرگی از ساکنان کره خاکی، از جمله کسری از هموطنانمان را خدشه دار کرده است.

شرایطی که بخشی از آن مرهون گزارش هایی است که از گوشه و کنار جهان در خصوص کشف موارد مشکوک و در نهایت اثبات ابتلای برخی به این ویروس منتشر می شود. مثل گزارشی که سازمان جهانی بهداشت ساعاتی پیش آن را منتشر کرد و بر اساسش، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از چین به ۹۸ تن رسید؛ آماری قطعی و رسمی که احتمالا موارد مطرح شده در کشورمان در زمره شان نباشد.

گفتنی است، به رغم همه شرایط به وجود آمده، سازمان بهداشت جهانی توصیه به ممنوعیت تجارت با چین و سفر به این کشور که منشأ ویروس کشنده کروناست، نکرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۷
خدا همه مان را بیامرزد....این تو بمیری از اون تو بمیری ها نیست!!!!
و باز پنهان کاری داخلی برای عدم اعلام آماده باش
اینجا هم سیاسی بازی؟!!!چرا وزارت خارجه ورود اطباع چینی را موقتا ممنوع نمیکنه؟!!همین امروز دو تا خانم چینی در تبریز با کرونا ویروس بستری شدن.!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
چین خودش یه دنیاست
شنزن, و شانگهای چه ربطی به, کرونا داره
اونجاهایی که باید قرنطینه بشه خود دولت چین قرنطینه کرده.
واسه, چی پرواز رو لغو کنید.
همین الانم تولید ما به خاطر کمبود قطعه خوابیده
الکی الکی چین کار دست دنیا داد

خاک بر سرشون
اقتصاد سوم جهان بود ولی غذای آدمیزاد نخورد و دنیا رو به گند کشونده
هر جونوری رو میخورن
هر آشغالی میخورن
حداقل کاری میتونید بکنید متوقف کردن پروازهای چینه.
عاقبت ملت و کشوری که به اسم تجارت هر آشغالی رو به جهان صادر میکنه همینه
_ صادرات پنی سیلین و داروهای تقلبی
_ صادرات شیر خشک تقلبی
_ صادرات گوشت انسان و مردار
_ صادرات هکر و راهزن تکنولوژی
_ صادرات وسایل بی کیفیت
_ صادرات ......

حق چین بهتر از این نیست
چینی ها باید دست از دغل کاری و آشغال خوری بردارند
مبارک است
اشکال نداره شما به تورهای نوروزی سفر به چین تون بپردازید که تبلیغش هنوز به صورت یک خبر همین یکی دو روزه توی تابناک با تو وجود داره معلوم نیست دم چه مسئولی رو دیدن که اینجوری دارند با جون مردم بازی می کنند
بعد بدون قرنطینه با یک تست تب به همه اجازه ورود می دن
کره شمالی که کلا وابسته به چین هست ورود چینی ها رو همون روز اول قدغن کرد
الفاتحه
آماده سرکوب بیماران هستند. کار دیگه ای بلد نیستند.
چرا دولت روحانی صدور ویزا برای چینی ها را متوقف نمیکند ؟!!!
مسافرت به چین بایستی متوقف شود.
بی خود شلوغ نکنید جمعیت جهانی زیاد شده حکمت خداوند باید دو سه میلیارد نفر کم بشن
مسولان کشور عزیز ما هم هیچ فکری ندارن نه هواپیمایی را کنسل میکنند و نه از ورود و خروج اتباع خارجی جلو گیری میکنند وضع بهداشت هم که تو ایران صفره باید منتظر مرگ و میر بالای 50میلیون ایرانی باشیم تا خیال دولت هم راحت شود
مسولان بیدار نشدند؟ اینها که نمی توانند تصمیم بگیرند چرا مسولیت قبول می کنند!؟
اوج فعالیت این ویروس توی بهمن ماه خواهد بود و از نیمه های اسفند به بعد فروکش میکنه.
عزیزان من

جالبه که مسئولین وزارت بهداشت تا چند صد نفر از هموطنان کشته نشن مدام میگن شرایط عادی هست و در همین زمان اکثر مجامع بین المللی میگن شرایط اضطراریه و اروپا پروازهاش رو به چین لغو کرده

وزارت بهداشت رو باید از دست مافیای پزشکان خارج کرد و اداره آن رو مثل اکثر کشورها به دست مدیران و افرادی که تخصص مدیریت دارند و درس آن را خوانده اند سپرد.

تا زمانی که اداره این وزارت خانه در دست پزشکان هست شرایط بهداشت و درمان کشور همینی هست که میبینید یعنی یک کارنامه که تنها دستاورد اون ملیاردر کردن پزشکان و نابود کردن اقتصاد کشور و ایجاد تورم گسترده در بازار در حوزه های مختلف مثل مسکن، خودرو، طلا و .....

شما در هیچ جای دنیا نمیبینید که بیش از 50 درصد بودجه کشور را پزشکان به اسم کارانه به جیب خود بریزند و روز به روز زندگی آنها لاکشری تر بشه و هیچ مالیاتی هم نپردازند و در همین زمان روز به روز مردم عادی فقیر تر بشن و بیمارستان ها و تجهیزات آنها مدام در حال فرسوده شدن باشند.

پزشکان به حدی رسیده اند که حتی در همین زمان بیش از 10 نماینده در مجلس برای حفاظت از منافع خود دارند. آیا شما کشوری را در دنیا میتوانید نام ببرید غیر از ایران که در آن پزشکان در مجلس آن برای حفاظت از منافع خود نماینده داشته باشند؟ خودروسازان در مجلس آن برای حفاظت از منافع خود نماینده داشته باشند؟ شرکت نفت در مجلس آن برای حفاظت از منافع خود نماینده داشته باشد؟

لاکن

مردم عادی در مجلس آن برای حفظ حقوق خود هیچ نماینده واقعی ای نداشته باشند.

برای همین هست که من اعتقاد راسخ دارم که این کشور هیچ آینده روشنی برای مردم عادی ندارد و مردم خودشان باید با خودداری از زاد و ولد حداقل به خودشان کمک کنند و از ورود انسان بیگناه دیگر به این سیاه چاله فلاکت جلوگیری کنند چون جلوی ضرر را از هر جا بگیرید منفعت هست.

امیدوارم همیشه شاد و تندست باشید.
جالبه ک صدا و سیما هیچ برنامه فوری ای برای آگاه سازی مردم در مورد این فاجعه تا الان پخش نکرده اما مدام در مورد فلسطین و یمن برنامه تحلیلی و گفتگوی ویژه میذاره و همین الان داره اعلام میکنه که ابو عمر الفلسطینی جوان 16 ساله به دست نظامیان صهیونیستی دستگیر شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
دوست عزیز اگر مسولین به فکر ملت بودند هیچ فقری در ایران نبود. ایران دارای کمتر از درصد جمعیت دنیاست اما ده درصد نفت دنیا در ایران است. دیگه گاز و طلا و معادن هیچ.
افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان نشان میده که خوشبختانه در چین روند تصاعدی شیوع بیماری کنترل شده و در بروز روزانه موارد جدید میتونه بعلت آلودگی های 2 هفته اخیر باشه اما این اتفاق در چین افتاده که مردم در شهری مثل ووهان تقریبا حبس خانگی هستن، دولت هم بودجه 10 میلیارد دلاری نقد اختصاص داده و این بودجه رو داره واقعا هزینه میکنه و پول رو دست رانت خوار و دلال و احتلاس گر نمیده، ظرف 10 روز یه بیمارستان 1000 تخت خوابی میسازن، اگر ابن آلودگی به ایران منتقل بشه چه کشتاری راه میندازه، ما بیمارستان 1000 تخت خوابی رو 20 سال هم نمیتونیم بسازیم. بعضی کشورهای اروپایی که تمکن مالی هم دارن پروازها به چین رو متوقف کردن، ایران هنوز هیچ اقدامی انجام نداده
مسئولین طبق معمول دوباره غافلگیر خواهند شد.
تا حداقل 100 نفر کشته نشه در ایران و مسئله امنیتی نشه، مسئولین هیچ اقدامی نمیکنن. البته باید صبر کنیم تا صبح جمعه آینده تا اول ریس جمهور مطلع بشه
مسئولان که فقط تکذیب میکنن و حقایق رو نمیگن، چندین مورد کرونا تو ایران دیده شده که دارن سرپوش میذارن روش، بجای اینکه مردم رو آگاه کنن نمیگن که مردم موارد بهداشتی رو رعایت نکنن تا بمیرن
از عوامل سایت تابناک تقاضا میکنم تحقیق کنند ؛ آیا اجناس ساخت چین مثل موبایل و ابزارآلات و کلا کالاهایی که Mide in china خورده یا مواد اولیه ( کلا 90% بازار ما ) میتونند ناقل ویروس کرونا باشند یا خیر .
چرا اینقدر مردم ایران تحت تاثیر جو رسانه ای غرب قرار می گیرند
این ویری اینقدر که تبلیغ میشه کشنده نیست و در ضمن با رعایت نکات اولیه میشه از ابتلا به اون پیشگیری کرد
چین با میلیارد جمعیت با اندازه چند تا هزار آدم مبتلا شده اونم فقط 2 درصد شون مردن
خدا بیامرزتشون
چینی ها از آمریکایی ها بهترند
تنها کشوری که فعلا به ما اشغال می فروشه چینه لابد پس حتی یکروزهم نمیشود مانع رفت و آد به این کشور شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر