بازدید 16704

مبادا تحقق تقاضای وزیر بهداشت به شنبه موکول شود!

ساعاتی پیش وزیر بهداشت بر آماده باش تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام ورودی‌های کشور برای جلوگیری از مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد و نوشت: «در نامه‌ای از آقای دکتر جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی (هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود.»
کد خبر: ۹۵۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ 31 January 2020
تابناک اجتماعیدر پی بالاگرفتن بحران ویروس کرونا در چین و دیگر کشورها، وزیر بهداشت کشورمان طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور خواستار ممانعت از ورود مسافران چینی به کشورمان شد.

به گزارش «تابناک»، سعید نمکی ساعاتی پیش در صفحه‌اش در توییتر، بر آماده باش تمام پایگاه‌های بهداشتی در تمام ورودی‌های کشور برای جلوگیری از مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد و نوشت: «در نامه‌ای از آقای دکتر جهانگیری خواستم به وزارت خارجه و وزارت راه ابلاغ کند تا اطلاع ثانوی از ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به هر طریقی (هوایی، زمینی و دریایی) جلوگیری شود.»

نامه‌ای که معاون نمکی در گفت‌وگو با ایرنا از نگارش آن طی ساعات اخیر خبر می‌دهد و تاکید دارد که پروسه ارسالش در دست پیگیری است: «در بیانیه و نامه وزارت بهداشت که امروز از سوی وزیر بهداشت تقدیم دولت می‌شود، خواسته شده که همه سفر‌های غیرضروری و از جمله سفر‌های تفریحی و توریستی از چین به ایران لغو و ممنوع شود و سفر‌های کاری نیز در حداقل ممکن و فقط برای موارد ضروری انجام شود.»

اقدامی که در پی اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی و اعلان وضعیت فوق العاده بین‌المللی پیرو شیوع سریع این ویروس در بسیاری از کشور‌ها و همچنین شناسایی چند مورد مشکوک به ابتلای به این بیماری در کشورمان، در دستور کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و نشان دهنده ابعاد وسیع خطری است که همگان را تهدید می‌کند.
 
مبادا تحقق تقاضای وزیر بهداشت به شنبه موکول شود!

البته تا اینجا نه دو توریست خارجی در یزد و نه دو توریست چینی که در تبریز بستری و قرنطینه شدند یا فرد مشکوک به ابتلای به این ویروس خطرناک در تهران و فرد مشابه در قم، خوش بختانه هیچ کدام از ۶ مورد مشکوک کشف شده در کشورمان مبتلا به ویروس کرونا نبوده‌اند و در نتیجه، ایران در زمره کشور‌هایی که کرونا بدان‌ها راه یافته نیست، اما این‌ها دلیل نمی‌شود که خطر را نادیده بگیریم.

همان خطری که وزیر را بر آن داشته تا با نامه نگاری به معاون اول رئیس جمهور خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در بالاترین سطح ممکن یعنی ممنوعیت ورود مسافر از مبدا چین شود. تقاضایی که شاید بهتر بود با درخواست نشست اضطراری هیات دولت همراه شود، اما حالا هم که در قالب نامه‌ای ویژه مطرح شده، می‌بایست به سرعت و جدیت مورد توجه قرار گرفته و تقاضای مطرح شده در آن جامه عمل پوشیده شود.

به این صورت که لازم است هیات دولت به سرعت در پاسخ به این تقاضا، تدابیر مورد تقاضای وزیر بهداشت را در دستور کار قرار داده و حتی افزون‌تر از آن، مساعدت با این وزارت خانه را در همه ابعاد در دستور کار قرار دهد، چراکه پای خطری بزرگ در میان است که می‌بایست از اقدامی برای پیشگیری از بروز آن فروگذار نکرد. خطری غیرعادی که مهارش نیازمند اتخاذ تدابیر فوق العاده است.

اقداماتی که می‌تواند فراتر از نامه نگاری وزیر و تقاضای ممنوعیت سفر از مبدا چین به کشورمان، به منظور برانگیختن حساسیت عموم در این خصوص باشد تا بستری کارآمد برای مقابله با این خطر شکل گیرد وگرنه کیست که نداند جلوگیری از شیوه این ویروس خطرناک و مرگبار با تکیه به ممنوعیت ورود مسافران و کنترل مبادی ورودی، بی آنکه مردم راه‌های مقابله با ابتلای آن را بیاموزند و خطر را جدی بگیرند ممکن نیست.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۵
این چینی ها هر کوفتی دیدن میخورن،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
چه عجب وزارت بهداشت به فکر بهداشت افتاد. تا حالا که مهمتریم دغدغشون فقط پر کردن جیب پزشکان بود و ایجاد کمبود مصنوعی در تعداد پزشک.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
شما هم کله پاچه میخوری که یکی از چندش آور ترین غذای کوفتیه که تا حالا دیدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
به نظرت یک میلیارد آدم را غذا دادن آسونه،اینجا هشتاد ملیون را زیرش زاییدن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
وسعت کشورشون روهم درنظر بگیرین اونوقت بگین یک میلیارد ادم رو سیر کردن سخته
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
ولی به نظر من باز هم مسئولین غافلگیر میشن
تا حالا خواب بودن حضرات بی آیات
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
اینو باید از دولت بی تدبیر و امید که امثال تو بهش رای دادن بپرسی چه ربطی به حضرات آیات داره
ناشناس
| France |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
خب حالا ایندفعه رای نمیدیم تا تو و امثال تو مملکت گل و بلبل بسازید کاری نداره1754
امروز جمعه صبح که گذشت موکول میشه به جمعه صبح هفته اینده که دوباره رئیس جمهور محترم متوجه بشه در کشور چه خبره!
این جمعه گذشت. دیگر امید به خدا مملکت هم الکترونیکی نیست. رفت تا جمعه دیگر اون هم شبش. چون دفعه اول بنزین جمعه صبح بود بعد شلیک به هواپیما جمعه عصر بود، ویروس کرونا جمعه شب آینده خبرش به رئیس میرسه.
مرگ بر چین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
و مرگ بر روسيه
این به اصطلاح مسولان فقط با یک اختلاس هر چند کوچک بیدار میشند‌.
این ویروس کرونا هم فقط میتواند غباری بر افتخارات این جماعت باشد.
به خاطر تکذیب هایی که بعدا تصدیق شده، قبول ندارم که کرونا وارد ایران نشده.
اینجانب به عنوان متخصص این حوزه، نظر وزیر بهداشت در مورد ممانعت از ورود چینی ها را یک اقدام غیر علمی می دانم که به نوعی فرار از عواقب ضعف مدیریت این وزارتخانه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
يه رحمتي بكشيد اخبار مربوط به ساير كشور ها را مطالعه كنيد بعد اظهار نظر كنيد .
اینم مث هواپیما شده تا صد نفر نکشه نمیخوان حقیقت رو بگن .چرا امار همه چی برا مسئولان ندید بدید ما محرمانه ست اخه؟
حتما فردا رییس بانک مرکزی هم به این موضوع ورود پیدا میکند وپیام یا بخشنامه ای صادرمیکند که لازم است هموطنان از گرفتن اسکناس از بانکها خودداری کنند همانگونه که برخلاف حق وقانون سپرده کذاران بانکی راازبرداشتهای حساب شخصی خود ممنوع یا سقف برای ان تایین نمودند،جالب است بدانیم اقای همتی در روزهای اولیه تکیه برصندلی بانک مرکزی گفت من اهل مصاحبه وپیام صادرکردن و،،،، نیستم ولی مشخص شد نامبرده درهرموضوعی درکشور حتی نذری دادن ایام محرم و،،،، توصیه دارند وصاحب نظرند خدا به خیرکند ایکاش فعلا تمرکز برتورم وبیکاری داشتند وامار میدادند
تا رئيس به معاون بگه تا معاون به معاون بعدي بگه و به تعطيلي نخوره و وسيله هاي ارتباطي مثل قضيه هواپيماي اوكرايني اختلال نداشته باشند و همه چي درست كار كنه ، كورونا اومده و همه گرفتن و مردن .
مبادي ورودي قانوني را مراقبت ميكنند مرزهاي زميني از طرف غرب وشرق كه رفت امد قاچاقي انجام ميگيرد چي ميشوند
این کار باید یک هفته پیش انجام میشد و جلوی سفر چینی ها گرفته میشد. اگر این ویروس به ایران وارد شود شیوعی به مراتب سریعتر از چین داشته و تعداد زیادی را در کام مرگ خواهد کشید.
فکر کنم دیر شده و مقامات باز هم غافلگیر شدند.
اینها حالا که قلقلکشون میکنی شیش ماه دیگه خندشون میگیره
ناکارآمدترین دولت تاریخ ایران ... تمام دنیا ویروس وارد شده است آقای وزیر تازه دستور فرمودن که بهتراست پروازی لز چین به ایران انجام نشود ... حتما متتظر هستند یک فاجعه ویروس کرونا در ایران رخ دهد بعدا تازه تصمیم بگیرند که چکار کنند .... واقعا دولتی بی مسئولیت تر از این دولت وجود ندارد... دولت موجود را باید با دوره مغول در ایران مقایسه کرد ... احتمالا در دوره مغول شرایط بهتر بوده است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
محض اطلاع، دولت مغولستان چند روز پیش ورود چینی ها رو ممنوع کرد.
حالا چه عجله ای است عجله کار شیطونه
دارن دروغ میگن که وارد کشور نشده چندروز بعد گندش در میاد مثل زدن هواپیما یا آمار کشته های بی گناه آبان که روحشان شاد باشه
کانادا تمام پروازها از مقصد یا مبدا چین را لغو کرد.
آیا مرزهای غیر فرودگاهی هم مانیتور سطحی می شوند. آیا مهاجرانی مثل افغانها که ممکن است هنوز هم غیر قانونی وارد شوند می توان مانیتور کرد. بعنوان یک پیشنهاد اگر از الان به مدت یکماه کلیه مدارس و دانشگاهها تعطیل شود تا شاید موج سرایت کاهش بیابد هیچ اثری در علم و دانش نداشته ما ندارد منتهی می تواند از یک بحران بزرگ جلوگیری کند که حتی خود مقامات هم نمی توانند از آن در امان بمانند. علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد.
چرا دانشجویان پزشکی در بیمارستان ها قرنطینه شده اند؟
چرا پروازهای غیر مستقیم از مبدا چین به ایران از طریق هواپیمایی امارات،قطر،ترکیه و ....متوقف نشده اند.
هیچ ضرورتی برای سفر بالاتر از مرگ نیست
لطقا دربهای کشور رو بروی تمام خارج از مرزهاببندید حتی ایرانیهای خارج رو نذارین بیان
خیلی دیرشده مطمن باشین.امکان نداره بامبادلاتی که داریم با چین ویروس وارد کشور نشده باشه.بنظرم نامه وزیر فراربه جلو هستش
این ویروس اگه ایران بیاد خیلی کشته میده ولی ظاهرا"‌مهم نیست . حتما تقدیر چنین بوده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر