بازدید 7365

۱۲ نصیحت مقتدی صدر به تظاهرکنندگان عراقی

رهبر جریان صدر عراق خطاب به تظاهرکنندگان عراقی با مطرح کردن ۱۲ نصیحت، خواستار ممانعت از بستن راه‌ها شد.
کد خبر: ۹۵۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۶ 27 January 2020

 

به گزارش تابناک، به نقل از بغداد الیوم، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: خواسته‌های اصلاح طلبانه مردم امری ضروری است به ویژه این که سیاستمداران به مواضع قبلی خود ادامه داده‌اند اما آنچه که تا به امروز به آن توجه می‌کردم، وجهه انقلابیون ملی‌گرا بوده است به ویژه این که فساد را نمی‌توان با فساد دیگری از بین برد. دستورالعمل‌های خارجی شک برانگیز هستند، به همین خاطر توصیه می‌کنم:
۱_ مسالمت آمیز بودن انقلاب حفظ شود که این مسئله به معنای عدم حمل سلاح نیست.
۲_ افراد خطاکار فورا و به صورت علنی طرد شوند، زیرا که باقی ماندن این افراد تحت هر عنوان و بهانه‌ای به قیمت عمومیت یافتن خطاها خواهد بود.
۳_ به اموال دولتی یا خصوصی لطمه‌ای وارد نشود.
۴_تحت هیچ عنوان نباید راه‌ها مسدود شود چرا که این اقدام باعث ضرر وارد کردن به منافع عمومی شهروندان می‌شود و تاثیر بسیار کمی بر مفسدین خواهد داشت.
۵_ فعالیت مدارس در سراسر عراق از جمله الناصریه فورا از سر گرفته شود.
۶_ اعلام برائت فوری از اشغالگران به طور شفاف صورت گیرد تا این پیام رسانده شود که انقلاب عراق، انقلابی خالص و صرفا عراقی است که از بیرون از مرزها اداره نمی‌شود.
۷_ اعلام دشمنی با تمامی کشورهای همسایه به این صورت امری غیرقابل قبول است، با وجود اینکه من هم مانند شما در بسیاری از سیاست‌ها و رفتارهای آنها با عراق اختلاف نظر دارم اما دشمنی با تمامی این کشورها به نفع عراق نیست بلکه ما نیاز به عملکرد سیاسی سالم جهت تعامل با آنها داریم تا حاکمیت عراق و استقلال در تصمیم گیری کشور حفظ شود.
۸_ نفوذ آشکار برخی از طرف‌های سیاسی فاسد به تحصن‌ها وجود دارد لذا فورا باید این مسئله خاتمه یابد.
۹_خطا و اشتباهات قانونی و اجتماعی به معنای آزادی نیست بلکه باید همه اشخاصی که در این خصوص تخلفی مرتکب شده‌اند، بیرون رانده شوند.
۱۰_ نه برای خودمان و نه برای شما راضی نیستیم که انقلاب توسط گروهی که رویکردهای مشکوک دارد و دانش و تجربه ندارد، مدیریت شود.
۱۱_ انقلاب گام خوبی را در مسیر اصلاح برداشت و رئیس جمهور باید یک شخصیت غیر جنجالی و بدون خصومت را برای تصدی پست نخست وزیری در نزدیک‌ترین زمان ممکن مامور کند تا طرح‌های خبیثانه خارجی ناکام بماند.
۱۲_ در آخر بگویم راضی نیستم که در تظاهرات‌هایتان عکس‌های من در دستتان باشد و یا شعاری به نفع من سر داده شود اما عکس این مسئله باعث ناخرسندی من نخواهد شد، بلکه آن چیزی که باعث ناراحتی من خواهد بود این است که برخی از شما سعی داشتید جبهه مردمی را دچار دو دستگی کنید، پس در این مسیر قدم برندارید.
اگر این امر تحقق یاید، منصفانه است که نه تنها از انقلاب حمایت شود بلکه تمام ملت نه تنها من، آن را تایید کنند، من تنها کاری را انجام می‌دهم که دین، وجدان و اخلاقم در سالهای گذشته بر من دیکته کرد اما اگر این امر تحقق نیابد به عنوان یک شهروند عراقی اعلام خواهم کرد که انقلاب ربوده یا منحرف شده است.

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی