بازدید 14134

اخطار به تعطیل شدن پلاژهای ساحل خزر

با توجه به شرایط موجود اگر پلاژهای تفریحی و خدماتی طی دو ماه پایانی سال نسبت به رفع آلودگی اقدام نکنند برای عید قابل بهره‌برداری نخواهند بود.
کد خبر: ۹۵۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۸ 24 January 2020

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به رهاسازی فاضلاب‌ها به دریا گفت: با توجه به شرایط موجود اگر پلاژهای تفریحی و خدماتی طی دو ماه پایانی سال نسبت به رفع آلودگی اقدام نکنند برای عید قابل بهره‌برداری نخواهند بود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس از شهرستان ساری، طی سال‌های گذشته خبرهایی مبنی بر ورود فاضلاب در دریای خزر اعلام شد که نگرانی‌هایی به دنبال داشته است که بخشی از این فاضلاب‌ها مربوط به پلاژهای تفریحی و خدماتی در حاشیه ساحل دریا است.

طی سه سال اخیر هشدارهایی مبنی بر پرهیز از ورود فاضلاب‌ها به دریای خزر داده شد ولی باز هم این ماجرا ادامه دارد.

ورود فاضلاب به دریای خزر به حدی رسیده که بحث شناگاه‌های آلوده مطرح شده و به‌دنبال آن پایش‌های فصلی برای شناگاه‌ها مطرح شده به‌طوری‌که آلودگی برخی از شناگاه‌ها به حد بحرانی و وضعیت قرمز رسیده و در فصل گرم سال که زمان استفاده مردم از شناگاه‌ها است در سال‌های اخیر به‌دلیل بالا بودن بار آلودگی تعطیل اعلام شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با بررسی‌ها و پایش‌های انجام شده در ارتباط با ورود منابع آلاینده به دریای خزر، یکی از این منابع ورود فاضلاب‌های پلاژها بوده است که در این زمینه اخطارها و هشدارهای متعددی داده شده است.

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی افزود: با توجه به شرایط موجود اگر پلاژهای تفریحی و خدماتی طی دو ماه پایانی سال نسبت به رفع آلودگی اقدام نکنند برای عید قابل بهره‌برداری نخواهند بود.

وی با اشاره به اینکه پایش‌های زیست‌محیطی به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر این واحدها نسبت به احداث تصفیه‌خانه فاضلاب اقدام نکنند تعطیل خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار