بازدید 51921
پیمانه اقتصادی؛

سقوط دلار امسال اتفاق خواهد افتاد/ پیشنهاد افزایش یارانه هر ایرانی به ۷۵ هزار تومان/ نماینده مجلس: مالیات خروج از کشور چیز جدیدی نیست/ لیست کالا‌هایی که صادراتشان از سیستان و بلوچستان ممنوع شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس سبزپوش در آخرین روز هفته، سقوط بورس وال استریت با رسیدن ویروس «شبه‌سارس» به سواحل آمریکا، در بازار جهانی نفت چه می‌گذرد؟، قیمت نفت سال ۲۰۲۰ بالا نمی‌رود، قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی، نبض بازار طلا و سکه تهران، طلا در بازار جهانی ارزان شد، سازمان امور مالیاتی ایران: برداشت ناصواب و کذب است و تمرکز تویوتا بر قاره سبز را در بر دارد.
کد خبر: ۹۵۳۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 22 January 2020

تابناک اقتصادیتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس سبزپوش در آخرین روز هفته، سقوط بورس وال استریت با رسیدن ویروس «شبه‌سارس» به سواحل آمریکا، در بازار جهانی نفت چه می‌گذرد؟، قیمت نفت سال ۲۰۲۰ بالا نمی‌رود، قیمت دلار و یورو در صرافی‌های بانکی، نبض بازار طلا و سکه تهران، طلا در بازار جهانی ارزان شد، سازمان امور مالیاتی ایران: برداشت ناصواب و کذب است و تمرکز تویوتا بر قاره سبز را در بر دارد.

بورس سبزپوش در آخرین روز هفته

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز، با افزایش 5202 واحدی معادل 1.28 درصد به رقم 411 هزار و 211 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 29 واحدی به رقم 5 هزار و 287 واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1388 واحدی معادل 1.28 درصد به رقم 109 هزار و 743 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 2430 واحدی معادل 1.88 درصد، عدد 131 هزار و 850 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1621 واحدی معادل 1.88 درصد به رقم 87 هزار و 959 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 7304 واحد افزایش معادل 1.51 درصد را رقم زد و به سطح 490 هزار و 937 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 4351 واحد افزایش معادل 1.50 درصد به رقم 294 هزار و 639 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 8030 واحد افزایش معادل 0.95 درصد همراه بود و عدد 855 هزار و 270 واحد را به نمایش گذاشت.

سقوط دلار امسال اتفاق خواهد افتاد/ پیشنهاد افزایش یارانه هر ایرانی به 75 هزار تومان/ نماینده مجلس: مالیات خروج از کشور چیز جدیدی نیست/ لیست کالاهایی که صادراتشان از سیستان و بلوچستان ممنوع شد

سقوط بورس وال استریت با رسیدن ویروس «شبه‌سارس» به سواحل آمریکا

در معاملات شب گذشته بازارهای مالی آمریکا به دلیل رسیدن یک ویروس واگیردار از چین به آمریکا هر سه شاخص بورس این کشور منفی شدند. این در حالی است که تا پیش از این طی چند روز متوالی بورس وال استریت روند مثبتی را طی کرده بود. شرایط در بورس آمریکا زمانی بدتر شد که سازمان پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا وجود این ویروس در آمریکا و ابتلای یک نفر به آن را تائید کرد. این ویروس شبه سارس که یکی از شاخه های ویروس "کرونا" است، طی روزهای گذشته به مرگ 6 نفر در چین منجر شده است. چارلی ریپلیر، کارشناس ارشد مؤسسه مدیریت سرمایه‌گذاری آلیانز در شهر مینیاپولیس آمریکا، می‌گوید: ما شاهد ورود ریسک جدید به بازار هستیم و هر زمانی که بی‌ثباتی‌های جدید در بازار ورود می‌کنند می‌بینیم که نوسان در بازار افزایش یافته و سرمایه‌گذاران به سمت فرار از دارایی‌های با ریسک بالا می‌روند. وی معتقد است، اخبار شب گذشته درباره ورود ویروس کرونا به آمریکا یادآور این است که همچنان ریسک‌هایی وجود دارند و این مسئله موضوعی است که طی هفته‌ها و ماه‌های آینده توجه سرمایه‌گذاران را به خود معطوف نگه خواهد داشت. جزئیات بیشتر

در بازار جهانی نفت چه می‌گذرد؟

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر پیش‌بینی مازاد عرضه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی کاهش پیدا کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۲۴ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۴  دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز گذشته ۰.۳ درصد کاهش پیدا کرده بود. بهای معاملات آتی وست  تگزاس اینترمدیت ۲۹ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۵۸ دلار و ۹ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت سال 2020 بالا نمی‌رود

فاتح بیرول، مدیر ارشد اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی گفت انتظار می‌رود مازاد یک میلیون بشکه نفت در روز، مانع از افزایش بیشتر قیمت نفت در نیمه نخست سال 2020 شود. بیرول در حاشیه کنفرانس مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس گفت: انتظار نمی‌رود که در «شرایط نرمال» قیمت‌ها به میزان چشمگیری افزایش یابد هرچند تحولات غیرمنتظره نظیر افزایش بی‌ثباتی در عراق، می‌تواند وضعیت را تغییر دهد.

سقوط دلار امسال اتفاق خواهد افتاد

راشاتودی: در ۵۰ سال گذشته بانک‌های مرکزی جهان، مقادیر عظیمی طلا خریداری می‌کردند تا اینکه در سال ۲۰۱۹ میزان ذخایر طلای خود را به رکورد ۳۷۴.۱ تن رساندند. این تغییرات غیرمنتظره از نظر بسیاری از تحلیل‌گران به عنوان حرکتی برای کنار گذاشتن دلار در نظر گرفته می‌شود.

‌ایگون ون گرییرز، از صندوق ذخیره طلای «گلد سویتسزرلند دات کام» در اظهارنظر جالبی معتقد است همه کشورها طلا نمی‌خرند، بلکه بیشتر از همه بانک‌های مرکزی شرقی در حال افزایش ذخایر طلای خود هستند. او می‌گوید: منظور من روسیه، چین، ترکیه، لهستان و مجارستان است. ون گرییرز ادامه داد: در این میان روسیه و چین کشورهایی هستند که واقعاً پیش‌بینی می‌کنند چه اتفاقی در حال رخ دادن است؛ آنها می‌دانند که دلار سقوط خواهد کرد. به اعتقاد گریرز، چین که میزان ذخایر واقعی طلای خود را منتشر نمی‌کند، ممکن است ۲۰ هزار تن طلا را در طول یک دوره زمانی طولانی ذخیره کرده باشد. او گفت: روسیه و چین متوجه شده‌اند که روزهای دلار به شماره افتاده است و من کاملاً با آنها موافق هستم؛ پس سقوط دلار باید در زمانی در سال جاری اتفاق بیفتد و من معتقدم این‌ طور خواهد شد. گریرز معتقد است که دنیا شاهد سقوط دلار خواهد بود و این اتفاقی خیلی جدی برای جهان و البته بد برای آمریکا خواهد بود. /مهر

قیمت دلار و یورو در صرافی های بانکی

در معاملات امروز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به رقم 12850 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 12950 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می شود که نسبت به روزهای گذشته، تغییری نداشته است. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ 14350 تومان از مردم خریداری شده و به قیمت 14450 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می شود.

نبض بازار طلا و سکه تهران 

بازار طلا و سکه امروز آرام بود بطوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد تهران چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته شد که تغییر چندانی، نسبت به دیروز نشان نمی‌دهد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد تهران در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه دقیقه امروز به بهای چهار میلیون و ۸۳۰ هزار تومان فروخته شد. همچنین نیم سکه نیز دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۴۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۹۳۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۹۳ هزار تومان و هر مثقال طلا نیز دو میلیون و ۱۳۸ هزار تومان به فروش رسید.

طلا در بازار جهانی ارزان شد

رویترز: با تقویت دلار، قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یافت. هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2.41 دلار کاهش 1555.76 دلار فروخته شد و بر کاهش قیمت‌های روز گذشته که به پایین‌ترین رقم 15 ژانویه رسیده بود، افزود. 

تعطیلات سال جدید چین نزدیک است و این تعطیلات طولانی زمان مناسب برای مسافرت و تقاضا برای خرید طلا در این کشور است. هاریش وی، تحلیلگر بازار گفت: «ارزش دلار تقویت شد و نگرانی در مورد تقاضای کمتر برای خرید طلا در سال جدید چین وجود دارد.» آمارها در روز سه شنبه نشان داد مصرف طلا در چین برای نخستین بار در 3 سال گذشته به علت قیمت‌های بالا و رکود اقتصادی در سال 2019 کاهش یافت.

پیشنهاد افزایش یارانه هر ایرانی به 75 هزار تومان

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به بررسی نحوه پرداخت کمک معیشتی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99، پیشنهاد داد: بهتر است 5 هزار میلیارد تومان از 31 هزار میلیارد تومان حاصل از افزایش قیمت بنزین، در اختیار نهادهای حمایتی قرار گیرد تا یارانه افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بیش از یک صد هزار تومان شود. وی اضافه کرد: 26 هزار میلیارد تومان باقی مانده از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین نیز میان 78 میلیون نفر توزیع و یارانه هر فرد 30 هزار تومان بیشتر شود. در صورت موافقت با این پیشنهاد یارانه نقدی هر ایرانی 75 هزار تومان می‌شود.

نماینده مجلس: مالیات خروج از کشور چیز جدیدی نیست

سیدفرید موسوی عضو فراکسیون گردشگری مجلس با اشاره به مصوبه روز گذشته مجلس تصریح کرد: مالیات خروج از کشور همان عوارض خروج از کشور است که نامش تغییر کرده و هیچ مبلغ جدیدی از مسافر گرفته نمی‌شود. پیش از این، در ماده 45 قانون مالیات بر ارزش افزوده تعریفی به نام عوارض خروج از کشور وجود داشت که روز گذشته این تعریف در ماده 33، از عوارض به مالیات تغییر نام پیدا کرد. وی افزود: با توجه به اینکه در قانون تعریف شد که هرکجا صحبت از عوارض شد، منابع حاصل از آن باید به شهرداری و دهیاری‌ها واریز شود، نام این عوارض خروج از کشور به مالیات تغییر یافت تا منابع حاصل از این محل به حساب خزانه داری عمومی کشور واریز شود.

سازمان امور مالیاتی ایران: برداشت ناصواب و کذب است

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به ابهاماتی که پس از تصویب ماده ۳۳ اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده توسط مجلس مبنی بر عوارض خروج از کشور در اذهان عمومی شکل گرفته، اظهار داشت: این مالیات همان وجوهی است که از گذشته از مسافران عازم خارج از کشور مطابق ماده ۴۵ قانون مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌ شود. وی تاکید کرد: بنابراین مصوبه‌ای که اخیراً مجلس نهایی کرده است، همان وجوهی است که مطابق روال قانونی قبل وصول می‌شد که البته معافیت‌هایی هم برای برخی اقشار از جمله دانشجویانی که برای تحصیل عازم خارج از کشور هستند، بیمارانی که جهت درمان به خارج از کشور سفر می‌کنند و همچنین مسافرانی که در اربعین حسینی عازم عراق می‌شوند، در نظر گرفته شده است. محمد مسیحی گفت: بدیهی است این برداشت که علاوه بر وصول وجوه قبلی بابت خروج ازکشور، مالیات جدیدی بر سفرهای خارجی وضع شده، برداشت ناصواب و کذب است.

لیست کالاهایی که صادراتشان از سیستان و بلوچستان ممنوع شد

گمرک ایران اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی، صادرات ۴۱ کالا از سیستان و بلوچستان ممنوع شده است.

 
تمرکز تویوتا بر قاره سبز
 
شرکت تویوتا موتورز به‌ تازگی برنامه‌هایی را برای تقویت فروش خود در اروپا تهیه و اجرا کرده که یک شاسی‌بلند کوچک را نیز در همین زمینه طراحی شده است. این خودروساز ژاپنی بنا دارد تا فروش برندهای تویوتا و لکسوس را در اروپا تا سال ۲۰۲۵، ۳۰ درصد افزایش دهد و به ۴/ ۱ میلیون دستگاه برساند. البته روسیه و ترکیه نیز برای تویوتا در بازار اروپا تعریف شده‌اند. سال گذشته فروش تویوتا و لکسوس در این منطقه برابر با ۰۹/ ۱ میلیون دستگاه بود که سهم تویوتا را از این بازار به ۳/ ۵ درصد رساند. براساس این برنامه پنج ساله، خودروساز ژاپنی پیش‌بینی کرده است که سهم خود را از بازار اروپا به ۵/ ۶درصد برساند. برنامه مزبور شامل معرفی و عرضه ۴۰ مدل جدید یا به‌روز رسانی شده از خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی است. تویوتا در این مسیر، حساب ویژه‌ای روی شاسی‌بلند کوچک و جدید خود باز کرده که در نمایشگاه مونیخ امسال رونمایی و ۱۲ماه بعد راهی بازار می‌شود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۸
افزایش یارانه خیانت به اقتصاد کشور و بیشتر برای اخذ رای است میتوان کلا یارانه را خذف و بصورت هدفمند به اقشار مورد نیاز هدایت کرد با افزایش بودجه کمیته امداد امام افزایش حداقل سقف کارگران و حقوق بگیران و بازنشستگان کمک به بهداشت ودرمان و نقلیه عمومی و اموزش و پرورش و.. ساده ترین کار پخش پول و افزایش تورم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
خیانت بزرگ در حق مردم بدبخت اینه که هرسال به حقوق کارمندها زیاد میشه پی آرایشگرهای مردونه چی
یارانه ها کلا خیر و برکت نداشتند
هر چی گرفتیم چند برابر پس دادیم !!!!!!!
سال هاست که میگویند سقوط دلار بزودی اتفاق میافتد ولی نمی افتند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
از قدیم گفتن آرزو بر جوانان عیب نیست. همچنین گفته اند شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد که دانه دانه
ناشناس
| Netherlands |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
با وجود 20 تریلیون دلار بدهی بانکی بخوانید دلار بدون پشتوانه، سقوط دلار حتمی است. ارز های مرجع هر 50 تا 70 سال یکبار به همین دلیل سقوط و عوض می شوند. این طبیعت اقتصاد جهانی است دیر و زود داره سوخت و سوز نداره.
داستان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
این داستان نیز سالها ادامه خواهد داشت
اگر عوارض خروج همان ماليات هست كه ميگيريد پس اين مصوبه جديد چيست اول شايعه بعد اجرا خلاصه ملت را در گوشه رينگ قرار داده ايد
اگر اقایون انقدر بر طبل مذاکره نکوبند، با سقوط دلار معادلات تغییر خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
میشه بفرمایید چه ربطی داره دکتر ؟؟ سقوطی که اونا میگن درمقایسه با ارزهای معتبر است نه ریال
‌ایگون ون گرییرز خواسته هاشو داره میگه دلار تا 30 سال آینده پابرجاست اگه چین بتونه دوام بیاره که بعید میدونم بعد 30 سال دلار از ارزش ممکنه بیافته
خدا کنه دلار سقوط کنه امریکا خیلی سو استفاده میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
بر فرض محال اگر دلار سقوط کنه به ضرر ایران هم هست چون فروش نفت به دلار است
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
در هر صورت هیچ سودی به مردم ایران نمیرسه و به خاطر یه یارانه معیشتی هر روز یه بیانیه صادر میکنند در حالی که 10 ساله یارانه ثابت مونده الان یارانه یه مرغ هم نمیشه
هر سوراخی میبینید یه مالیات بهش میبندید
مالیات زنده بودن،زندگی کردن،نفس کشیدن،راه رفتن و ....
سقوط دلارباچه استدلالی؟
پروپاگاندا
وعده های نمایندگان شروع شد، خدا به خیر کند
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
چه ربطی داره ؟ سقوط جهانی ذلار میگه عزیزم روسیه چند سال پیش گفته بود قدرت آمریکا به ذلاره به همین دلیل همراه با چین به فکر ارز جایگزین و پیمان پولی با سایر کشورها رفتند و تا اینجا چین با حدود ۴۰ کشور پیمان پولی دو جانبه بسته ما که دشمن شماره یک مون آمریکایی بر طبل تو خالی ذلار میکوبیم
خیالتان راحت هر چقدر در دنیا دلار سقوط کنه تو ایران ما از بس رانت فساد و کاسبی از آشفتگی وجود داره قیمتش آسانسور وار میده بالا.پس با خیال راحت هر چقدر دوست دارید ازین آب گل آلود ماهی بگیرین که راه بازه و هموار
سقوط دلار امسال اتفاق خواهد افتاد

باشه شما و راشا تودی گفتین و ما باور کردن منا بع موثق
سقوط دلار در بازارهای جهانی بای تیتر کنید نه سقوط دلار
سید فرید موسوی: امیدورارم مثل همیشه دروغ نباشد. به هر حال از مسافران سوال خواهد شد که آیا چه مبالغی پرداخت خواهند کرد و مسئله برای عموم مردم روشن خواهد شد.
این مجلس ما واقعا یه چیزیشون میشه.. دولت بودجه نداره.. همین یارانه 45 هزارتومن هم باری بر دوش دولته اونوقت میخوان یارانه رو 30 هزارتومن افزایش بدن؟!!!! بعد اصلا به فکر تبعات تورمیش هستن؟!!
اینا همش شوو انتخاباتیه
ارزو بر جوانان عيب نيست .
اگر این روند. اقتصادی کشور ادامه داشته باشد. در اردیبهشت سال ۹۹دلار به مرز ۱۸هزار تومان.می رسد
هر چقدر یارانه اضافه کنید یعنی شما دارید چاپ بی رویه میکنید در ضمن دوباره به عده که نباید حذف بشند حذف میکنیدشما استدلال درستی از پرداخت یارانه ندارید در جای میگوید اسلام میگوید مرد سرپرست خانواده است باید خرج خانواده را تأمین کند ولی در عمل اعتقادی نداری میگوید چون زن شما ارث به او رسیده گردش مالی داشته یارانه توحذف میشود این پارادوکس را بلد نیستم آشکارتر بگویم
عنقریب هست که برای استفاده از اینستاگرام مالیات فوری بذارند مثلا ۱۰۰۰ تومن بده بیا توی اینستاگرام...........تابناک برای کامنت های ما مالیات نمیخوای؟
با احترام فراوان ....میگن بنزین گرون نمیشه ولی میشه . میان توی تلویزیون میگن وضع معیشتی مردم در این دولت خیلی بهتر شده توروم کنترل شده و ......
باز انتخابات نزدیک شد همه مسولین به فکر مردم افتادند ودولت یادش افتاده که یارانه ۴۵تومن برای مردم کمه قول افزایش یارانه میده وارزانی دلار انتخابات که تموم بشه به هدفشون که رسیدند شروع میشه بهانه اوردند که آمریکا باز تحریم مارا بیشتر کرد دولت پول نداره ومجبوره یارانه کسانی که خودرو به نامشون هست ویا سیم کارت به نامشون هست راقطع کنه وبیاد بگه ما ملت محکمی هستیم وملت ما این سختی ها را تحمل میکنن ومحکم می ایستند فقط باید قیمت نان و گازوئیل هم اضافه کنیم مسولین قول شرف میدهند که۲۴ساعته تو کار باشند که با گرانی نان و گازئیل هیچ کالایی گران نشود
منظورش پیش بینی کاهش ارزش دلار در جهان و نسبت به ارزهای دیگه هست، نه نسبت به ریال. تیتر غلط اندازه. داستان همون جای ویرگول تو جمله هست.
فعلا که ریال سقوط کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۳
خخخخخخخخه
ریال سقوط کرد ما هم باهاش داریم سقوط میکنیم
بزرگترین و مهمترین تحریم علیه ایران تحریم بانکی هست
اگر دلار سقوط کنه ، اونوقت ایران بیشترین سود میبره
چون نفتمون با ارز چین یا روسیه یا کشور جدید دیگه میفروشیم
و امریکا درامد بزرگی از دست میده و ضعیف میشه
انشااله دوره دلار زود سر بره که خیلی امریکا زیادی امپراتوری کرده
الان یک مستمری بگیر ماهی ۶۳ هزار تومن میگیره اون یارانه رو باید بدن به مستمری بگیرهای تحت پوشش بهزیستی
من به جهت تحصیل فرزندانم در ترکیه زندگی میکنم و سالی دو بار برای دیدن بستگان و انجام پاره ای از کارهایم با خانواده به ایران می یاییم و هر دو بار را عوارض خروج از کشور میدهیم که رقم زیادی میشود و به نظرم منطقی و عادلانه نیست چون سفرمان نه جنبه توریستی دارد نه تجارتی که مالیات با عوارض به ان تعلق بگیرد لذا از نمایندگان محترم مجلس تقاضا دارم تا امثال بنده را از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف کنند.
باید مالیات خروج از کشور از تجار گرفته شود که سودهای تیلیاردی دارند نه از چند تا توریست بدبخت و بیچاره.
بالاخره زمان انتخابات نزدیکه ومسولین این حرفارومیزنن که یارانه روافزایش بدن،دلاربیادپایین،مردم دررفاه باشن،حقوق بازنشسته ها افزایش پیدابکنه،اماوقتی که انتخابات تموم شد،مسولین عزیزمون میان میگن که دولت بودجه نداره یارانه بده،مردم همشون در رفاهن نیازی ندارن،بازنشسته ها هم نه تنها حقوقاشون خوبه احتیاج به افزایش نداره تازه به سرشونم زیادیه،دلارهم خوبه نمیخوادتغییری بکنه،یعنی فقط تاموقع انتخابات این حرفارومیزنن فقط درحدشعار،ودیگرهیچ
این چه مسخره بازی است لطفا به جای اینکه یارانه ها را زیاد کنید قیمت کالا ها رو کاهش دهید از اون طرف 30تومن بکشید رو یارانه 60تومن می ره رو قیمت آب وبرق گاز
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی