بازدید 14303
تشکیل جلسه مشترک ایران – اوکراین – کانادا برای بررسی سانحه پرواز ۷۵۲

بررسی محل سقوط توسط کارشناسان کانادایی‌

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه سه جانبه کارشناسان ایران – اوکراین – کانادا برای بررسی سانحه پرواز ۷۵۲ خبر داد و گفت: کارشناسان کانادایی پس از این جلسه بازدید تخصصی‌ای از محل سقوط هواپیمای اوکراینی داشتند.
کد خبر: ۹۵۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳ 14 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، ۶:۱۸ صبح چهارشنبه هفته گذشته هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ خطوط هوایی اوکراین که فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد کی‌یف ترک می‌کرد، حوالی این فرودگاه سقوط کرده و پس از سه روز بر اساس اعلام ستاد کل نیرو‌های مسلح مشخص شد که اشتباه سهوی پدافند ایران عامل آن بوده است.

در پی بروز این سانحه ناگوار نمایندگان اوکراینی به ایران آمدند و به گفته حسن رضایی‌فر رئیس کمیسیون بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری مقرر شد تا جعبه سیاه این هواپیما برای بازسازی و خواندن به اوکراین برود.

رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه سه جانبه کارشناسان ایران – اوکراین – کانادا برای بررسی سانحه پرواز ۷۵۲ خبر داد و گفت: با ورود کارشناسان بررسی سانحه کانادایی اولین جلسه سه‌جانبه با حضور کارشناسان سه کشور امروز در سازمان هواپیمای کشوری تشکیل شد و در این جلسه روند بررسی سانحه در روز‌های گذشته مرور و مورد بررسی مجدد قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار روند بررسی سانحه انجام شده است، افزود: سازمان هواپیمایی کشوری ایران از همان دقایق اولیه بعد از بروز سانحه پرواز ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراینی برای حضور نماینده کشور‌های طراح، سازنده، بهره‌بردار و کشور‌هایی که شهروندان آنان در این پرواز حضور داشتند، اعلام آمادگی کرده بود که هم‌اکنون نمایندگان کشور‌های کانادا و اوکراین در ایران حضور دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: کارشناسان بررسی سانحه کانادایی عصر امروز پس از جلسات تخصصی سه‌جانبه بین کارشناسان ایران – کانادا و اوکراین به جمع‌آوری مستندات پرداختند و از محل سقوط هواپیمای اوکراینی بازدید تخصصی داشتند.

جعفرزاده با اشاره به اینکه شفافیت و رعایت قوانین بین‌المللی در بررسی سانحه، محور اساسی بررسی‌های سازمان هواپیمایی کشوری است، اظهار کرد: این سازمان از حضور هیات‌های نمایندگی از دیگر کشور‌های ذی‌نفع در روند بررسی سانحه استقبال می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان