بازدید 6910

شینزو آبه، خواستار کاهش تنش‌ها در خاورمیانه

در پی به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و همراهانش در حمله هوایی آمریکا نخست وزیر ژاپن نیز خواستار بیشتر شدن تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد.
کد خبر: ۹۴۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ 06 January 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، پس از آنکه سردار قاسم سلیمانی و جمعی از همراهانش در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند، شینزو آبه خواستار کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد و از طرف‌ها خواست تا تلاش‌های دیپلماتیک خود را برای رفع تنش‌ها افزایش دهند.

این اقدام آمریکا منجر به افزایش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن شده است.

بنابر گزارش خبرگزاری شینهوا، شینزو آبه در اولین کنفرانس خبری خود در سال جدید (میلادی) همچنین گفت: باتوجه با تشدید تنش‌ها در خاورمیانه من به شدت نسبت به وضعیت کنونی نگران هستم. باید از تشدید این وضعیت جلوگیری شود و من از تمام طرف‌های درگیر می‌خواهم تا از تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها استفاده کنند.

وی در ادامه گفت که ژاپن کماکان برای میانجی‌گری میان متحدش آمریکا و ایران که توکیو روابط دوستانه‌ای با آن دارد، تلاش خواهد کرد.

نخست‌وزیر ژاپن در بخش دیگری از این کنفرانس خاطر نشان کرد که هیچ تغییری در تصمیم کشورش برای اعزام نیروی نظامی به خاورمیانه باوجود افزایش تنش‌ها در این منطقه ایجاد نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل