بازدید 6823

هدیه سوال برانگیز ۶ هزار میلیاردی دولت به کاسبان کنکور

شائبه بی عدالتی زمانی پررنگ‌تر می‌شود که می‌بینیم امثال موسسات کنکوری و آموزشی هم از پرداخت مالیات معاف هستند. موسساتی که گفته می‌شود گردش مالی سالانه شان ۴۰ هزار میلیارد تومان است و ماهانه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان صرف تبلیغات در صدا و سیما می‌کنند. به این معنی که اوضاع مالی شان بسیار عالی‌ست.
کد خبر: ۹۴۸۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰ 01 January 2020
تابناک اجتماعیعلاوه بر بازیگران سینما و تلویزیون که از پرداخت مالیات معافند، یک معافیت مالیاتی شش هزار میلیارد تومانی هم وجود دارد که بودجه‌نویسان به سراغ آن نرفته‌اند.

به گزارش «تابناک»، هنوز زمان زیادی از غائله سرپیچی اغلب پزشکان از پیوستن به سامانه ویژه مالیاتی نگذشته و مشخص نشده چه برخوردی در انتظار این متخلفان خواهد بود، که بحث مالیات برخی مشاغل دیگر مورد توجه افکار عمومی قرار گرفته و ابهاماتی آفریده است، با این تفاوت که این بار معافیت مالیاتی ابهام آفرینی کرده نه ضرورت دریافت مالیات و مقاومت برخی مشاغل در پرداختش.

اگر از ضرورت پرداخت مالیات و نقشش در تامین بودجه و... صرف نظر کنیم، ماجرا از این رو اهمیت دارد که رنگ و بوی بی عدالتی به خود گرفته است. اینکه چرا امثال کارمندان پیش از دریافت حقوق، مالیاتشان را می‌پردازند، اما امثال پزشکان در برابر اجرای قانون مقاومت می‌کنند و افرادی مانند هنرمندان از اساس موظف به پرداخت مالیات نیستند.

شائبه بی عدالتی زمانی پررنگ‌تر می‌شود که می‌بینیم امثال موسسات کنکوری و آموزشی هم از پرداخت مالیات معاف هستند. موسساتی که گفته می‌شود گردش مالی سالانه شان ۴۰ هزار میلیارد تومان است و ماهانه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان صرف تبلیغات در صدا و سیما می‌کنند. به این معنی که اوضاع مالی شان، یا دست کم اغلبشان، بسیار عالی‌ست.

البته نقش آفرینی این موسسات در القای بی عدالتی به جامعه محدود به معافیت شان از مالیات نیست و به باور بسیاری، نتیجه فعالیت شان نیز عمیق کردن شکاف بی عدالتی آموزشی در جامعه است. اینکه مراجعان به ایشان از شانس بالاتری برای عبور از سد کنکور برخوردارند و این فرصت را «کنکور» و مسئولانی که در برچیدن بساط آن کوتاهی کرده اند، در اختیارشان قرار داده اند.

وضعیتی غیرقابل قبول که در سوی دیگرش، دانش آموزان مناطق محروم قرار دارند که اگر بتوانند از سد کنکور بگذرند، جز خودشان، می‌توانند حتی نقش به سزایی در رفع محرومیت از زادگاهشان ایفا کنند، اما حمایتی دریافت نمی‌کنند و شاهدند که حمایت‌ها متوجه موسسات کنکوری و آموزشی می‌شود. نصیب موسساتی که کاری ندارند جمعیت بزرگی از دانش آموزان در کپر‌ها و با حداقل‌ها تحصیل می‌کنند.

تلخی اوضاع زمانی افزون می‌شود که بدانیم بر اساس یک گزارش منتشر شده، سود یک موسسه کنکور در طول نمایشگاه کتاب در سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون تومان بوده است. درآمدی که در صورت طراحی مکانیزمی برای دریافت مالیات از آن، می‌توان شرایط را برای تحصیل دانش آموزان در مناطق محروم فراهم آورد و شکاف آموزشی را اندکی ترمیم کرد.

اتفاقی که عکس آن یعنی معافیت این موسسات در دستور کار قرار گرفته است. معافیت از مالیاتی که اگر کمترین میزان یعنی نرخ ۱۵ درصد هم برایش تعیین شود، ۶ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی نصیب دولت خواهد شد. مبلغی گزاف که ظاهرا می‌بایست هدیه دولت به این بنگاه‌های اقتصادی محسوبش کرد و از سکوت مجلس در مقابل این هدیه نیز متعجب شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
اینا هم یه جماعت رانت خوار مثل خودروسازا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
و پزشک و دفاتر ثبت و بنگاه ها و ... خلاصه مردم ایران زمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
. موسساتی که گفته می‌شود گردش مالی سالانه شان ۴۰ هزار میلیارد تومان است و ماهانه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان صرف تبلیغات در صدا و سیما می‌کنند.
چرا کشور دست مافیا ها است ؟
متاسفانه پول و هزینه والدین رشته و دانشگاه دانش آموزان را مشخص می کند البته با کمک این موسسات
ولی در عوض مالیات حقوق کارمندان اضافه شده
70 درصد کنکور برای رشته های پزشکی سهمیه مسئولین (مثل مدیران کل، وزرا، نمایندگان مجلس، سفرا ، قضات، خانواده شهدا، جانبازان و اعضای هیات علمی دانشگاه هاست و اینها بدون شرکت در کنکور وراد این رشته ها میشن

30 درصد باقیمانده هست که در اون رقابت هست

کنکور رو به وجود آوردن تا این موسسات کنکوری پول پارو کنن

یک فردی که 18 سال عمرش رو درس میخونه و با بالاترین نمرات دیپلم میگیره این چون فاقد توان مالی برای خرید کتاب های تست و شرکت در کلاس های کنکور هست از تحصیل باز میمونه اونوقت فردی که در مناطق برخوردار مثل تهران یا تبریز زندگی میکنه و وضع مالی خوبی هم داره به راحتی با 1 سال خوندن تست و شرکت در کلاس ها ی کنکوری پزشکی قبول میشه
پاسخ ها
موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
این مافیای کنکور با این همه حرف وحدیث بیانگر واقعیتی دیگر نیز هست
اصلا چرا باید دانشگاه دولتی و رایگان وجود داشته باشه!

آموزش و پرورش داره به همه سرویس میده، آموزش عالی چرا باید برای یک هشتم افراد رایگان باشه؟
مطمئنا ارتباطى يا شراكتى اين وسط هست وگرنه اداره مالياتى به شركتهاى ورشكسته هم رحم نميكندو مدام تهديد وبستن حساب شركتها كه خيلى شركتهاروبدبخت كرده بعد اين موسسات رو به حال خودگذاشتن معاف ازماليات
بهتره بريد ازجناب نوبخت بپرسيد،
هركى روبخوادمعاف ميكنه ؟
پيداكنيد پرتقال فروش را
امروز این موضوع و فردا موضوع شبیه و تیترهای تابناک ولی هیچ اتفاقی نمیوفته و فک کنم مردم خیلی خسته تر ازین حرفها هستند
در این مملکت هر چه زور وفشار ومحرومیت وسخت گیری هست فقط برای محرومین وضعفاست ........گردن کلفت ها ازادند ...............
به هر جا معافیت مالیاتی اعطا میشه ، خود مسوولین اونجا شریک هستن
از سکوت مجلس نباید متعجب شد باید فریاد زد باید گریه کرد به حال این مملکت و مجلس بی لیاقتش
وای بر ما
وای از این کاسبان کنکور و حامیان آنها. این افراد خائنین به جمهوری اسلامی، خون شهدا و ملت بزرگ ایران هستند و باید در مقابل ملت و خداوند در برابر این ظلم پاسخگو باشند.
احتمالا خندید که به این راحتی غارت می کنند
بنده از جناب دادستان محترم کل کشور تقاضای رسیدگی دارم . بی شرمی و وقاحت تا کی ؟ بی توجهی و بی عدالتی تا کی ؟
علت چیزی نیست جز تبانی
و البته مقداری هم بی تفاوتی
بی تفاوتی به دریافتی بازیگر میلیاردی و پزشک ملیون بگیر
کارمند و معلم و خیلی از مردم مالیات بدن اونوقت پزشک و موسسه کنکور و سلبریتی و غیره مالیات ندن.
اسم واقعی این دولت (تبخیر امید) هست.
اگر قرار بر اداره مملکت با مالیات هست
ردیف های بودجه هم باید برای مردم تنطیم بشه.
ارگان های مفت خور باید از ردیف بودجه خارج بشن.
مالیات ما چرا باید به آفریقایی ها برسه.
ادغام مافیای قدرت وثروت
خون مظلوم بی جواب نمیمونه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار