بازدید 12053
۹
گزارش «بورس تابناک» از نبض تالار شیشه‌ای سعادت آباد؛

رکوردشکنی‌های بی‌وقفه برای سهامداران/ شاخص بورس با ۳۸۴ هزار واحد به تعطیلات رفت

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه یازدهم دی ماه ۹۸)، با افزایش ۷۰۸۷ واحدی معادل ۱.۸۸ درصد به رقم ۳۸۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد ۸۳ واحدی به رقم ۵ هزار و ۳۰ واحد رسید.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ 01 January 2020

رکوردشکنی‌های بی‌وقفه برای سهامداران/ شاخص بورس با 384 هزار واحد به تعطیلات رفتشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (چهارشنبه یازدهم دی ماه 98)، با افزایش 7087 واحدی معادل 1.88 درصد به رقم 384 هزار و 99 واحد رسید. این در حالی است که در فرابورس شاخص کل با رشد 83 واحدی به رقم 5 هزار و 30 واحد رسید.

به گزارش بورس تابناک، امروز تالار شیشه‌ای سعادت آباد در پنجمین و آخرین روز هفته، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش 1896 واحدی معادل 1.88 درصد به رقم 102 هزار و 770 واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد 1518 واحدی معادل 1.27 درصد، عدد 121 هزار و 488 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 1013 واحدی معادل 1.27 درصد به رقم 81 هزار و 135 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، 7976 واحد افزایش معادل 1.79 درصد را رقم زد و به سطح 453 هزار و 712 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 6176 واحد افزایش معادل 2.30 درصد به رقم 275 هزار و 186 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با 9805 واحد افزایش معادل 1.24 درصد همراه بود و عدد 799 هزار و 13 واحد را به نمایش گذاشت.

رکوردشکنی‌های بی‌وقفه برای سهامداران/ شاخص بورس با 384 هزار واحد به تعطیلات رفت

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مباركه اصفهان با 845 واحد، نماد فملی متعلق به ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌ با 701 واحد، نماد شبندر متعلق به پالايش نفت بندرعباس با 415 واحد، نماد فارس متعلق به صنايع پتروشيمي خليج فارس با 389 واحد، نماد کچاد متعلق به معدني‌وصنعتي‌چادرملو با 354 واحد و نماد وامید متعلق به گروه مديريت سرمايه گذاري اميد با 314 واحد افزایش، بیشترین نقش را در سبزپوشی نماگر کل بورس داشتند.

در مقابل نیز، نماد معاملاتی خودرو متعلق به ايران‌ خودرو با 23 واحد، نماد وبملت متعلق به بانك ملت با 20 واحد، نماد غپينو متعلق به پارس‌ مينو و نماد شنفت متعلق به نفت‌ پارس‌ با 19 واحد و نماد زپارس متعلق به ملي كشت و صنعت و دامپروري پارس با 17 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد شاخص کل بورس داشتند.

بر اساس این گزارش، معامله‌گران بورس امروز 5 میلیارد و 102 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 651 هزار و 11 نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 216 میلیارد تومان داد و ستد کردند. فلزات اساسی با 377.7 میلیارد تومان و حجم 406 میلیون و 396 هزار  در راس گروه های صنعت قرار داشتند و پس از آن نمادهای خودرویی با 219.6 میلیارد تومان و حجم معاملاتی 541 میلیون و 785 واحدی دیگر گروه بودند که بیشترین جریان نقدینگی در آنها گردش داشت.

7 نماد با بیشترین صف تقاضا

به نقل از گزارش نبض بورس؛ فروسيليس‌ ايران‌ (فروس)، صندوق سرمایه گذاری پارند پايدار سپهر (پارند)، توليدی فولاد سپيد فراب كوير (كوير)، پتروشيمی خراسان (خراسان)، مهركام‌پارس‌ (خمهر)، سرمايه‌ گذاری شاهد (ثشاهد)، بيمه البرز (البرز)

7 نماد با بیشترین صف فروش

حق تقدم ‌توسعه‌آذربایجان‌ (وآذرح)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت تصمیم (تصمیم)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كمند (كمند)، سیمان‌فارس‌ (سفار)، صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت كیان (كیان)، صكوک اجاره خلیج فارس (صفارس412)،حق تقدم ‌داروسازی‌ فارابی‌ (دفاراح)

رفت و آمد

در پایان معاملات امروز شركت پارس سویچ(بسویچ)جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیأت مدیره متوقف شد.

در مقابل ، نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری بوعلی(وبوعلی)پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیئت مدیره، شركت معادن بافق(كبافق) با توجه به رفع تعلیق نماد معاملاتی ؛هلدینگ داروپخش(وپخش)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذر)با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بازگشایی شدند.

نماد معاملاتی شركت سیمان‌ بهبهان‌ (سبهان1) سیمان‌ شرق‌ (سشرق1) پالایش نفت بندرعباس (شبندر1)توریستی ورفاهی آبادگران ایران (ثاباد1) صنایع‌كاغذسازی‌كاوه‌ (چكاوه1) سیمان‌ تهران‌ (ستران1)  سیمان‌فارس‌ (سفار1) سیمان‌مازندران‌ (سمازن1) شركت صنعتی‌ بهشهر (غبشهر1) صنایع‌جوشكاب‌یزد (بكاب1)  تامین سرمایه امید (امید1)  سیمان‌ خزر (سخزر1) سیمان‌فارس‌وخوزستان (سفارس1) سیمان‌ داراب‌ (ساراب1)سیمان‌ قائن‌ (سقاین1) سپنتا (فپنتا1) سرمایه گذاری پارس‌ توشه‌ (وتوشه1) با توجه به تغییرات بیش از 20 درصدی قیمت سهام، با وقفه همراه شدند و حق تقدم استفاده نشده شركت سرمایه گذاری توسعه آذربایجان(وآذرح) و سیمان هرمزگان(سهرمزح)، صنایع خاك چینی ایران(كخاكح)با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل بدون محدودیت نوسان قیمت حراج شد.

جذب نقدینگی در بورس

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: به دلیل رکود حاکم بر سایر بازارها، بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته و رشد خوبی را تجربه می‌کند.

رضا کریمی گفت: بازار سرمایه روزهای خوب همراه با رشد شاخص بورس و افزایش حجم و ارزش معاملات را به کمک نقدینگی وارد شده به این بازار و همچنین به لطف رکود حاکم بر سایر بازارها سپری می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: جریان نقدینگی این روزها به مولفه اصلی تعیین شرایط کلی بازار سهام و حرکت شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف تبدیل شده است. وی ادامه داد: در شرایط کنونی می‌توان با دو نگاه اقدام به دادوستد سهام در بازار سرمایه کرد. نخست کسب سود در کوتاه‌مدت با هدف سفته‌بازی است که به مهارت و توانایی زیادی نیاز دارد. ضمن اینکه وجود این دسته از معامله‌گران در بازار سهام به نقدشوندگی بازار کمک می‌کمد.

کریمی افزود: از سوی دیگر می‌توان با نگاه بلندمدت در بازار سهام حضور داشت که این دسته از سرمایه‌گذاران در میان و بلندمدت به مراتب سود بهتر و بیشتری را نسبت به سفته‌بازان از محل سرمایه‌گذاری در بازار سهام کسب می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه نقدینگی هوشمند است و به سمت و سوی بازاری می‌رود که بیشترین سود را نصیب خود کند، اظهار داشت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور تنها بازاری که می‌تواند سود مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند بازار سرمایه و بورس است. به همین جهت با توجه به موارد اشاره شد و از همه مهم تر رکود حاکم بر سایر بازارها، بازار سرمایه مورد توجه قرار گرفته و رشد خوبی را تجربه می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایبِنا افزود: با توجه به رشدهای خوبی که بازار سهام در چند هفته گذشته تجربه کرده، انتظار اینکه بازار سهام چند روزی را به استراحت بپردازد دور از ذهن نیست. هر چند نقدینگی وارد شده به بازار سهام ممکن است این اصلاح را کوتاه‌مدت و اندک کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
سهم هایی که توی مهر ماه خریده شده . هنوز حداقل در 10- درصد ضرر است وهنوز سودی عاید سهامداران نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
شما سهامت رو بدون تحليل خريدي شايد هم سهامي هست كه در بلند مدت جواب ميده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
احتمالا شما رفتی سراغ سهم های بازار پایه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
باید خرید در قیمت های تثبیت شده انجام می دادید و اگر در قیمت مناسب خرید کردید باید صبر داشته باشید تا به سود برسید
باتجربه های بورس کاملا به این نکته واقف هستند که کسانی که عجول هستند چه در خرید و چه در فروش سود نمی برند
بورس نورچشمی روزی به طور متوسط ۵ هزارواحد میره بالا همش حبابه همه هم اینومیدونن ولی کسی صداش درنمیاد وای به روزی که ابن حباب عظیم بترکه !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
از وقتی 150 هزار بود این جمله در همین سایت هر روز نوشته میشد. البته که در حال حاضر خیلی سهم های کوچک حباب دارند ولی هنوز هم سهم خوب و ارزنده هست.
از سوی دیگر می‌توان با نگاه بلندمدت در بازار سهام حضور داشت که این دسته از سرمایه‌گذاران در میان و بلندمدت به مراتب سود بهتر و بیشتری را نسبت به سفته‌بازان از محل سرمایه‌گذاری در بازار سهام کسب می‌کنند.

حتما با مطالعه خرید یا فروش رو انجام بدهید و روی شرکت های که آینده و برنامه های روشنی دارند سرمایه گذاری کنید
در قیمت مناسب ورود کنید و از رفتارهای هیجانی و سریع دوری کنید.
این سودها همگی دون پاشیه تا مردم پولشونو ببرن بورس...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خوب شماهم بیا توبورس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل