بازدید 4119
اقتصاد در گذر زمان

از "توافق هسته ای شاه با آمریکا" تا "رونمایی از چک پول جدید 500 هزار ریالی"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی یازدهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 01 January 2020

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی یازدهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

11 دی 1356، جيمي كارتر و محمدرضا پهلوي در مورد انتقال شش تا هشت رآكتور هسته‌ اي آب سبك از آمريكا به ايران به توافق رسيدند.

11 دی 1379، قرارداد 145 ميليون دلاري براي ساخت بزرگترين كارخانه متانول جهان در ايران، ميان شركت ملي صنايع پتروشيمي ايران و شركت لوركي آلمان امضا شد.

11 دی 1389، عباسعلی کدخدایی به تشریح ایرادات شورای نگهبان به برنامه پنجم توسعه پرداخت که در مهم ‌ترین ایراد، این شورا بخش ‌هایی از مصوبه مجلس درباره استقلال بانک مرکزی را مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی دانست؛ به گفته کدخدایی، رای مجلس مبنی بر ورود افراد غیرحاکمیتی به ترکیب مجمع عمومی بانک مرکزی دارای ایراد قانون اساسی است.

11 دی 1390، باراک اوباما سرانجام مصوبه کنگره آمریکا مبنی بر تحریم بانک مرکزی ایران را امضا کرد تا این مصوبه به قانون تبدیل شود.

11 دی 1395، مدیرکل امور بین ‌الملل بانک مرکزی گفت: تمام شعب بانک ‌های ایرانی در خارج از کشور، در حال حاضر به سیستم «تارگت دو» که سیستم بین ‌المللی تسویه یورو در اروپا است، متصل شده‌ اند.

11 دی 1396، با افزایش ۸۰ درصدی قیمت بنزین در عربستان، این کشور به جمع کشورهایی که در حال کاهش یارانه بنزینی هستند، پیوست.

11 دی 1397، مراسم رونمایی از اولین نسخه نسل جدید ایران چک ۵۰۰ هزار ریالی با حضور رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی در محل سازمان تولید اسکناس و مسکوک برگزار شد.

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر