بازدید 3965
۱

احتمال افزایش ۲۷ درصدی حقوق ۹۹

معلمان مانند مابقی کارکنان دولت مشمول افزایش حقوق سالانه که احتمالا ۱۵ درصد است خواهند بود؛ علاوه بر آن با اجرای طرح رتبه بندی به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد به حقوق آنها افزوده می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹ 25 December 2019

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: تلاش می‌کنیم احکام رتبه‌بندی تا بهمن ماه صادر شود. بیش از ۷۰۰ هزار معلم مشمول این طرح هستند و بررسی پرونده‌های صلاحیت معلمان در هیئت‌های ممیزه استانی کمی زمانبر است، اما هر زمان احکام صادر شود، اعمال افزایش‌ها از مهرماه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی جزئیات بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ را تشریح و اظهار کرد: کل بودجه کشور هشت درصد رشد دارد که در بخش درآمدی ۹ درصد و این عدد در بخش هزینه‌ای چهار درصد است.

وی افزود: با این حال وضعیت آموزش و پرورش در بعد اعتبارات هزینه‌ای ۲۲.۳ درصد رشد دارد و بودجه آموزش و پرورش از ۴۷ هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان به ۵۷ هزار و ۹۶۲ میلیارد تومان افزایش یافته است و با احتساب کل اعتبارات از تبصره‌های یک و پنج، بودجه ما به ۶۴ هزار میلیارد و ۲۶۵ میلیارد تومان رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه علیرغم مجموعه محدودیت‌های منابع و افزایش مصارف قطعی و اجتناب ناپذیر در کشور، این رشد بودجه حاکی از توجه دولت به آموزش و پرورش است عنوان کرد: حدود ۹۶ درصد اعتبارات در اختیار استان‌ها قرار می‌گیرد و اعتبارات استانی ما ۲۳.۷ درصد رشد دارد. سهم ما از کل بودجه کشور ۱۳.۳ درصد است که نسبت به رشد ۱۰ درصدی سال گذشته، ‌۳.۳ درصد بیشتر شده است. در واقع بعد از فصل پژوهش، آموزش و پرورش دومین بخشی است که رشد خوبی را تجربه کرده است.

حاجی میرزایی افزود: تلاش و اقبال دولت، کاستن از مشکلات بودجه‌ای است اما همچنان نمی‌توانیم بگوییم بودجه کفایت می‌کند.

وی با بیان اینکه گرفتار مشکلات بودجه‌ای هستیم گفت: این مشکلات در گذر زمان ایجاد شده و باید بتدریج از دایره مشکلات خارج شویم. تدابیری نیز به کار بسته شده است. به عنوان مثال در سنوات گذشته اعتبار پرداخت حق‌التدریس‌ها در ردیف «سایر» دیده می‌شد اما از امسال در بند "و" که مربوط به حقوق و دستمزد است قرار گرفته و معلمان حق‌التدریس آزاد نیز حقوق خود را همانند معلمان رسمی سر ماه دریافت می‌کنند. پیگیر حل مشکلات قدیمی و مزمن بودجه‌ای هستیم.

کسری‌های بودجه‌ای آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش درباره کسری بودجه این وزارتخانه که به سال آینده منتقل می‌شود نیز گفت: معمولا بودجه آموزش و پرورش سه مرحله‌ای تنظیم می‌شود؛ نخست لایحه بودجه است. دوم تخصیص بیش از سقف است و هرساله تخصیص ما تا ۱۱۰ درصد هم می‌رسد و بخشی هم معمولا به سال بعد منتقل می‌شود که برای آن تامین اعتبار می‌کنند. تلاش کردیم کسری‌هایی که به سال ۹۹ منتقل می شوند قابل توجه نباشد.

حاجی میرزایی ادامه داد: مطالبات منتقله از سال ۹۷ به ۹۸، ۶۷۰ میلیارد تومان بود که تا کنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده و ۱۷۰ میلیارد تومان دیگر باقی مانده است.

تسویه مطالبات معلمان خارج از کشور ظرف یکی دو ماه آینده

وی درباره مطالبات انباشته شده از سال‌های گذشته گفت که این مورد عمدتا به مطالبات معلمان خارج از کشور باز می‌گردد. احکامی از آنها در سال‌های گذشته اجرا نشده بود که طرح دعوا کرده‌اند، حکم وحدت رویه صادر و آموزش و پرورش موظف به پرداخت آن شده است. بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات به حق آنها تسویه شده و باقی مانده نیز طی یک تا دوماه آینده پرداخت می‌شود.

افزوده شدن ۱۷ درصد به فوق‌العاده شغل معلمان تمام وقت با ۶ ساعت اضافه تدریس

وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش حقوق معلمان و برنامه‌های رفاهی این وزارتخانه برای فرهنگیان نیز توضیحاتی ارائه داد و عنوان کرد:‌ طبیعتا معلمان مانند مابقی کارکنان دولت مشمول افزایش حقوق سالانه که احتمالا ۱۵ درصد است خواهند بود؛ علاوه بر آن با اجرای طرح رتبه بندی به طور متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصد به حقوق آنها افزوده می‌شود و برای معلمان در طرح تمام وقت نیز که شش ساعت اضافه تدریس دارند نیز حدود ۱۷ درصد به فوق‌العاده شغلشان افزوده می‌شود.

حاجی میرزایی افزود: اما باید توجه داشت که معلمان همانند دیگر کارکنان دولت اضافه کار و خدمات رفاهی ندارند و باید برای افزایش فوق‌العاده شغلشان تمهید کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی معلمان نیز اظهار کرد: تلاش می‌کنیم احکام رتبه بندی تا بهمن ماه صادر شود. بیش از ۷۰۰ هزار معلم مشمول این طرح هستند و بررسی پرونده‌های صلاحیت معلمان در هیئت‌های ممیزه استانی کمی زمانبر است، اما هر زمان احکام صادر شود، اعمال افزایش‌ها از مهرماه خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حقوق بهتر است به صورت پلکانی معکوس اجرا شود تا قشرهای پایین تر بیشتر بهره‌مند شوند.اما با تعیین حداقل و حداکثر ، که دولت سواستفاده و کم نکند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر