بازدید 8419

ظریف اقدام‌جمعی دربرابر تحریم‌های‌آمریکا را خواستار‌شد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی تأکید کرد که برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، به یک اقدام جمعی نیاز است.
کد خبر: ۹۴۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 22 December 2019

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با اشاره به «اعتیاد آمریکا به تحریم»، گفت: مقابله با تحریم‌های آمریکا نیازمند عزم و اقدام جمعی است.

ظریف در این مورد در توییتر نوشته است: «رویکرد ایالات متحده در قبال تحریم‌ها نشانگر یک اعتیاد روانی و بی‌ملاحظه است - شرایطی که هیچ حد و مرزی برای آنچه که ایالات متحده ممکن است انجام دهد یا ندهد، قائل نیست.»

وی افزود: «و این رفتار اعتیادآمیز، هم دوستان و هم دشمنان [آمریکا]را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مگر آنکه به صورت جمعی با آن مقابله شود.»

اظهارات ظریف یک روز پس از آن مطرح می‌شود که «ماهاتیر محمد» نخست‌وزیر مالزی در پایان نشست سران چند کشور اسلامی در کوالالامپور، از ایران و قطر به دلیل مقاومت در برابر تحریم‌ها تمجید کرد و گفت: تمام کشور‌ها باید برای روبرو شدن با شرایط تحریمی آماده باشند.

وی گفت: در نشست مالزی که با شرکت سران ترکیه، ایران و قطر برگزار شد، طرح معامله با استفاده از دینار طلا و نظام معامله تهاتری به صورتی جدی مورد بحث قرار گرفته است.

آمریکا در ماه‌های گذشته علاوه بر تحریم کشور‌هایی که با آن‌ها دشمنی دارد، به سمت تحریم کشور‌های متحد خود هم حرکت کرده است. در بودجه دفاعی اخیر دولت آمریکا، علاوه بر ایران، روسیه، کره شمالی و چین، کشورهایی، چون ترکیه و کشور‌های اروپایی هم به تحریم تهدید شده‌اند. آمریکا همچنین دو متحد دیگر خود از جمله مصر و هند را هم به دلیل خرید تسلیحات روسی به تحریم تهدید کرده است.
ظریف اقدام جمعی دربرابر تحریم‌های آمریکا را خواستار شد
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار