بازدید 5883
۵

اسناد صندلی فروشی در دانشگاه آزاد در دست مجلس

جبار کوچکی‌نژاد از طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد.
کد خبر: ۹۴۵۴۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵ 21 December 2019

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس درباره «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد و گفت: در این تقاضا به موضوعاتی از قبیل «صندلی فروشی» رسیدگی خواهد شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، جبار کوچکی‌نژاد از طرح تقاضای اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درباره «نحوه پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد» خبر داد.

وی افزود: پیرو اعمال این ماده می‌کوشیم نحوه پذیرش دانشجو در سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار دهیم.

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس تصریح کرد: در این تقاضا به موضوعاتی از قبیل « صندلی فروشی» رسیدگی خواهد شد و در حال حاضر اسناد خوبی در این زمینه به دست آمده است.

کوچکی‌نژاد تاکید کرد: به عنوان مثال فردی در کنکور شرکت نکرده اما در بهترین رشته آموزشی قبول شده است و یا اینکه فردی با رتبه ۷۰ هزار قبول شده، اما در صندلی ۲ هزار نشسته است. به همه این موارد باید رسیدگی شود.

در ماده ۲۳۴ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آمده است هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه برای رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

کمیسیون حداکثر طی ۱۰ روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. طبق تبصره ۱ این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۵
چه جوانان بیگناهی که با این حق کشی سرنوشتان عوض شد تقاضای اشد مجزات را برای این فاسدین دارم
اسناد فروش کرسی استادی رو هم بررسی کنند.
خخخخخ دانشگاهی که تخلف کرده دانشگاههای پزشکی دولتی بوده نه آزاد.... عجب
بر اساس تجربه و تحقیق شخصی اطمینان داشته باشید خیلی بیش از این حرفها در رشته های پزشکی و دندان و داروی دانشگاه آزاد صندلی فروشی شده است و حق هزاران جوان که پس از دو سه سال تلاش بی وقفه و استحقاق و سواد بالا باید الان دانشجوی این رشته ها بودند به همین راحتی ضایع شده است فقط کافیست قبولی های دست کم 5 سال اخیرشون رو بررسی کنید ببینید رتبه چند بوده و هزار تاسف که برای اونهایی که حقشان ضایع شد نمیشه کاری کرد مثل فرزند من که بعد از سه سال تلاش برای این رشته ها و رتبه 3000 افسرده و ناامیده.
عدالت و شفافیت اون هم در کشور ایران؟!! بعضی از مفاهیم اولیه که پایه برای مفاهیم بعدی مثل پیشرفت و رفاه و سلامت و صنعت هستند در ایران تعریف نشده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی