بازدید 4825
اقتصاد در گذر زمان

از "ارائه لایحه تاسیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران" تا "بازداشت مسئول حراست بانک مرکزی"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 18 December 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هفتمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

27 آذر ۱۳۳۱، لایحه تاسیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه به قید دو فوریت به مجلس داده شد.

27 آذر ۱۳۴۶، وزیر نفت عربستان سعودی و نمایندگان پنج کشور دیگر تولیدکننده نفت که عضو اوپک بودند، به تهران آمدند و مذاکرات خود را در زمینه لغو بهره مالکانه آغاز کردند.

27 آذر 1354 ، جمشید آموزگار وزیر کشور، اظهارات هنری کیسینجر وزیر خارجه آمریکا را در کنفرانس شمال و جنوب (پاریس) از این لحاظ که کشورهای تولیدکننده نفت را مسوول عمده دشواری مالی مردم فقیر دانسته بود، بی‌ ربط دانست و افزود: جهان صنعتی غرب مسوول مشکلات کشورهای در حال رشد است.

27 آذر ۱۳۵۵، در جریان اجتماع نمایندگان عضو اوپک در (دوحه) پایتخت قطر، ایران و ده کشور دیگر قیمت نفت خود را ۵/۱۰ درصد افزودند و اعلام کردند که ۶ ماه بعد پنج درصد دیگر نیز بر آن خواهند افزود. اما عربستان سعودی و ابوظبی فقط پنج درصد افزایش را قبول کردند.

27 آذر ۱۳۵۶، محمد یگانه وزیر امور اقتصادی و دارایی و نماینده ایران در سازمان اوپک اظهار کرد: ایران در کنفرانس آتی در کاراکاس از تثبیت قیمت نفت حمایت خواهد کرد.

27 آذر 1389، محمود احمدی ‌نژاد رییس ‌جمهور، طی یک گفت‌وگوی تلویزیونی از آغاز رسمی اصلاح قیمت ‌ها خبر داد و اعلام کرد که برای جلوگیری از تنش در بازار تمام تمهیدات لازم از سوی دولت اندیشیده شده است؛ وی اعلام یک سهمیه ۵۰ لیتری بنزین حمایتی به همراه پلکانی شدن قیمت آب، برق و گاز را از جمله این تمهیدات دانست و گفت: پیش‌ بینی می ‌شود که با اجرای فاز نهایی اصلاح قیمت‌ ها، ۶ دهک جامعه وضع خوبی پیدا می ‌کنند، دو دهک نیاز به صرفه ‌جویی دارند و دو دهک بالایی هم ناچار از صرفه‌ جویی بیشتر هستند.

27 آذر 1390، با وجود مخالفت قاطع دولت با طرح تعیین مقرری برای بیکاران جویای کار، نمایندگان مجلس با کلیات این طرح موافقت کردند تا زمینه قانونی برای پرداخت مقرری به افرادی که هرگز شاغل نبوده، اما جویای کار هستند، فراهم شود.

27 آذر 1396، سیدکامل تقوی‌ نژاد اظهار کرد: سازمان مالیاتی به‌ عنوان یک دستگاه مجری سیاست‌ های مالیاتی دولت به ایفای نقش می‌ پردازد و در حال حاضر مهم‌ ترین برنامه نظام مالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی و افزایش عدالت مالیاتی است و رشد مالیات ‌ها نیز از محل بسط منابع جدید و شناسایی مودیان جدید تامین خواهد شد. وی افزود: با اجرای این طرح، ضمن هوشمندسازی سیستم مالیاتی و امکان تعیین مالیات بر اساس اطلاعات واقعی سامانه‌ های اطلاعاتی در اختیار، رابطه ممیز و مودی نیز به حداقل ممکن خواهد رسید و همچنین ظرف مدت سه سال، شیوه علی ‌الرأس به‌طور کامل از نظام مالیاتی برچیده خواهد شد.

27 آذر 1397، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه با اشاره به ماجرای ارز و دستگیری احمد عراقچی گفت: ما آقای (احمد) عراقچی و مدیران کل او را دستگیر کردیم. مسوول حراست بانک مرکزی را که نیروی وزارت اطلاعات است، دستگیر کرده‌ایم و فشارهای زیادی هم تحمل می‌کنیم.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل