بازدید 10056

هشدار FATF به ترکیه

کد خبر: ۹۴۴۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲ 17 December 2019

کارگروه ویژه اقدام مالی از ترکیه خواست به اقداماتش در مقابله با پولشویی سرعت دهد.

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، کارگروه ویژه اقدام مالی در هشدار کم سابقه ای به ترکیه اعلام کرد که یا باید به اقداماتش برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم سرعت بخشیده و کوتاهی‌هایش را جبران کند و یا این که با خطر افزوده شدن به فهرست خاکستری این کشور مواجه خواهد شد. کارگروه FATF در بیانیه تازه منتشر شده خود اعلام کرده است که عملکرد ترکیه برای جلوگیری از تامین مالی تروریسم و عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی دارای نواقص بوده است.

طبق اعلام کارگروه ویژه اقدام مالی، از ۱۱ حوزه مورد ارزیابی در ترکیه، این کشور نیاز به اصلاحات اساسی یا بهبود در عملکرد خود در ۹ حوزه دارد. یافته های این گزارش بدان معناست که FATF اقدامات آنکارا را به مدت یک سال زیر نظر قرار خواهد گرفت و در صورتی که پیشرفتی در جریان اقداماتش مشاهده نشود، به لیست خاکستری منتقل خواهد شد.

این نهاد ناظر بین المللی از ترکیه خواسته است تا اقدامات موثرتری برای ضبط دارایی‌های مرتبط با تروریسم، سازمان های تروریستی و تامین کنندگان مالی آن ها انجام دهد. ترکیه تاکنون در حوزه مقابله با تامین مالی تروریسم دچار ضعف‌هایی بوده و طبق داده های به دست آمده، از ۶۰۰۰ نفری که در سال ۲۰۱۷ توسط مقامات ترک به اتهام پولشویی و تامین مالی تروریسم تحت تعقیب قرار گرفته اند تنها ۱۱۵ نفر مجرم دانسته شده اند.

کارگروه ویژه اقدام مالی هم چنین به ترکیه توصیه کرده است تا استفاده از واحد اطلاعات مالی برای مقابله با پولشویی را تقویت کند و یک استراتژی ملی برای تحت نظر گرفتن و مقابله با شیوه های گوناگون پولشویی را توسعه دهد.

موضوع ترکیه احتمالا یکی از دستور کارهای اجلاس بعدی این کارگروه در ماه فوریه (بهمن) خواهد بود. تصمیم گیری در خصوص پیشرفت در اقدامات ایران و پاکستان نیز از دیگر دستور کارهای مهم بعدی FATF در شهر پاریس خواهد بود.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس