بازدید 27006
۹

آسان‌ترین روش دریافت رمز دوم پویا

بانک مرکزی برای تسهیل در فرایند دریافت رمز دوم پویا اقدامی کرده است که مشتریان به جای نصب اپلیکیشن‌های هر بانک به راحتی کارشان راه بیفتد.
کد خبر: ۹۴۴۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 17 December 2019

بانک مرکزی برای تسهیل در فرایند دریافت رمز دوم پویا اقدامی کرده است که مشتریان به جای نصب اپلیکیشن‌های هر بانک به راحتی کارشان راه بیفتد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، پیشنهادی برای رمز دوم پویا مطرح شده است. در این متن نوشته شده است: چند روزی بیشتر به اجرای طرح استفاده اجباری از رمز دوم پویا باقی نمانده است. با این حال این طرح با تمام جنبه‌های مثبت خود، نواقص بسیاری به همراه دارد. دو مورد از نقص‌های مهم این طرح:

۱. تعدد برنامه‌های معرفی شده از سوی بانک‌های مختلف و مردمی که باید چند برنامه برای یک امر واحد نصب کنند.

۲. عدم کاربری آسان برنامه‌های تولیدی و به دوش کشیدن بسیاری از بار‌های تبلیغاتی و سایر جنبه‌های بانکداری و درآمدزایی بانک‌ها توسط این برنامه‌ها! به نظر می‌رسد تا قبل از ابلاغ اجرای این طرح به بانک‌ها، بانک مرکزی و وزارت ارتباطات باید نسبت به حل این دو مشکل چاره اندیشی کنند!

برای مثال: طراحی یک application واحد برای تمام بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری، برنامه‌ای مثل google authenticat که در عین سادگی و کارآمدی، دقیقا عمل تولید تولید رمز پویا که به twostep verification معروف است، انجام می‌دهد. البته با گشتی در سایت‌هایی مثل بازار و مایکت، برنامه‌هایی برای این امر کم و بیش وجود دارد، ولی با توجه به حساسیت موضوع، بهتر است توسط نهاد‌های بالا دستی اقدامی صورت گیرد، همیشه اعتماد به شرکت‌های ثانویه و وابسته اولویت اول نیست!

ساده ترین شیوه دریافت رمز دوم پویا

با توجه به تفاوت‌های فنی بین کد‌های اطلاعاتی بانک‌ها یکپارچه کردن همه اطلاعات در قالب اپلیکیشن واحد بسیار زمان بر است.

بانک مرکزی برای حل این مساله، به جای طراحی application واحد، سامانه هریم را در دست راه‌اندازی دارد که براساس آن مشتری بدون نیاز به نصب برنامه رمز دوم پویا، می‌تواند با مراجعه به بانک و ارائه درخواست استفاده از سامانه پیامکی، از این روش استفاده کند. در واقع با این اقدام هدف اصلی که تسهیل در فرایند دریافت رمز دوم پویا است، محقق خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۹
من نمی دونم اینا چه جوری دم از آینده نگری و مدیریت و برنامه می زنن ! خوبه همین طرح رمز پویا امسال یه بار به تعویق افتاد و برای بار دوم داره اجرا میشه . یعنی تا صدای مردم درنیاد یه نفر تو این بانک مرکزی متوجه نمیشد که مردم چرا باید چند تا اپلیکیشن داشته باشند ؟ یا با هر بار ریست شدن گوشی ( یا هر اتفاق دیگه ای ) چرا باید دوره بیفتیم تو خیابون ها و شعب بانک ها.
اصلا نمی تونستند از اول ببینید این بانک ها اپلیکیشن آماده دارند یا نه ؟ یک از بانک های من اپلیکیشن ios رایگان نمی دهد ! باید sms ای کار کنم !
مثل بقیه کارهاشون اول بدون فکر راه میندازن تا مشکلاتش پدر مردم رو دربیاره بعد تازه به فکر چاره میفتن
4 روز مونده تازه به فکر چاره افتادن
سلام
پس تا زمان اجرای سامانه هریم از اجرای رمز دوم خودداری نمائید.ممنون
دو روز پیش رمز پویا از بانگ ملت نصب کردم اما متاسفانه رمز کارتم قفل شد و از هیچ مغازه ای نتونستم خرید کنم به بانک ملت مراجعه کردم و خود کارمند بانک هم این مشگل براش پیش اومده بود و نمیدونستند چیکار کنند..معاون بانک گفت که باید رمز پویا رو لغو کنید تا رمز کارتتون درست بشه و همین طور هم شد....بانک ملت شهر میانه
بهتره هست همون متولی سامانه شاپرک خودش یک اپلیکیشن ارائه کنه...
یعنی کی مسئولین می خوان بفهمند برای انجام یک کار اول زیر ساخت را باید آماده کنند نه اینکه با آزمون و خطا این همه هزینه برای مملکت و ملت ایجاد کنند!!!!
کی واقعا؟!!! کی!!!!!!
دریافت رمز دوم پیامکی سهل الوصول تر از نصب برنامه است وبرای افرادی که تلفن هوشمند ندارند یا طریقه کارکردن با اپلیکیشن برایشان سخت است کارآمدتر می باشد.
بهتر نبود این دانشمندان از قبل بفکر بودند؟!!!
رمز دوم پویا یعنی سردرگمی و ایجاد گرفتاری برای میلیون ها نفر
به منظور کمک به چند هزار نفر مسئولین و پولدارها
چون اینجوری همسر و فرزندانشان به راحتی نمی توانند از حسابشان پول بردارند !
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی