بازدید 3945
اقتصاد در گذر زمان

از "قطعیت یافتن لایحه قرضه پس از تصویب سنا" تا "عدم تغییر نرخ بنزین در سال 98"

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۹۴۴۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 17 December 2019

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

26 آذر 1330، لایحه قرضه ملی که در ۱۳ مردادماه به تصویب مجلس شورای ملی رسیده بود پس از تایید مجلس سنا قطعیت یافت.

26 آذر 1345، یک هیات بازرگان از بلغارستان برای عقد قراردادهای بازرگانی وارد تهران شد.

26 آذر 1355، سفارت آمريكا در تهران در گزارشي به واشنگتن تصريح كرد ۷۵ درصد نفت مصرفي اسراييل كه حدود ۱۵۰ هزار بشكه در روز مي باشد به وسيله ايران تامين مي شود .

26 آذر 1358، مارگارت تاچر نخست وزير انگلستان در مصاحبه با تلويزيون ان.بي.سي اظهار داشت اگر جيمي كارتر (رئيس جمهور آمريكا) مقررات تحريم اقتصادي عليه ايران وضع كند، بريتانيا اولين كشوري خواهد بود كه از وي حمايت می‌کند.

26 آذر 1369، با اعلام رأي ديوان داوري جمهوري اسلامي ايران و آمريكا در لاهه هلند در مورد پرونده شركت نفتي «آركو» و حل اختلافات طرفين، آخرين پرونده كنسرسيوم نفتي غرب در ايران مختومه اعلام شد.

26 آذر 1390، رییس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: به موجب قانون «اصلاح موادی از قانون خدمت وظیفه عمومی» که در مجلس تصویب شده، از این پس هرگونه نقل و انتقال در دفاتر اسناد رسمی نیاز به کارت پایان خدمت ندارد.

26 آذر 1391،  حمیدرضا پهلوانی رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه از رتبه بندی ایرلاین ‌ها برای دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی استفاده می ‌شود، گفت: در زمینه ساخت هواپیماهای ۱۵۰ نفره با سازمان صنایع هوایی به توافق رسیده ‌ایم.

26 آذر 1393، شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و خصوصی شده، کانون بانک‌ها و موسسات اعتباری خصوصی جلسه‌ای مشترک درباره وضعیت نرخ سود بانکی برگزار کردند و در نهایت با ارسال نامه‌ای به بانک مرکزی خواستار نظارت بیشتر این بانک بر اجرای نرخ سود بانکی ۲۲ درصد شدند.

26 آذر 1394، دهمین اجلاس وزرای سازمان تجارت جهانی (WTO) با پذیرش افغانستان به ‌عنوان عضو جدید این سازمان به کار خود در شهر نایروبی کنیا پایان داد. تصمیم جدید این سازمان در حالی است که الحاق ایران به‌ عنوان بزرگ ‌ترین اقتصاد خارج از سازمان تجارت جهانی که با سابقه ۲۰ ساله فعالیت این سازمان مطابقت دارد، هنوز به نتیجه نرسیده است.

26 آذر 1396، سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات گفت: برخوردهای قهرآمیز و خشن در مواجهه با تخلفات اقتصادی موجب فرار سرمایه و عدم ترغیب فعالان اقتصادی در بازار می‌شود.

26 آذر 1397، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تشریح موارد اصلاحی لایحه بودجه سال ۹۸ تاکید کرد که رقم یارانه‌های نقدی و نرخ بنزین در بودجه سال آینده تغییری نخواهد کرد.

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد و موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل