بازدید 9105

درخواست برایان هوک برای گفتگو‌های کنسولی با ایران

نماینده دولت آمریکا در امور ایران با بیان اینکه تبادل زندانیان میان دو کشور نشان داد تهران و واشنگتن می‌توانند به توافق دست یابند، گفت: من خواهان گفتگو‌های کنسولی با ایران هستم.
کد خبر: ۹۴۳۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹ 11 December 2019
به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، برایان هوک نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران در گفتگو رادیو ملی آمریکا (ان‌پی‌آر) در پاسخ به سوالی درباره آزادی ژیو وانگ شهروند چینی- آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی بود همزمان با آزادی دانشمند ایرانی بازداشت شده در آمریکا با بیان اینکه با وانگ پس از آزدی در زوریخ آلمان ملاقات کرد، گفت: این تبادل زندانیان نشان داد که ما می‌توانیم با یکدیگر به توافق دست یابیم.

بنابر گزارش پایگاه اینترنتی ان‌پی‌آر، هوک افزود: گفتگو‌ها در این زمینه و پشتیبانی‌ها به خوبی انجام گرفت و ما امیدواریم که این نشان دهنده اولین گام برای مذاکرات میان ایران و ایالات متحده باشد که به آزادی سایر آمریکایی‌های زندانی در ایران بینجامد.

وی در ادامه با تکرار این ادعا که این زندانیان بی‌گناه هستند و باید هرچه فوری آزاد شوند، گفت: آنچه در این مورد توانستیم انجام دهیم این بود که بدون دادن پول، رفع تحریم یا تغییر در سیاست‌مان یک آمریکایی را آزاد کردیم. من قصد داردم خواهان رایزنی‌های کنسولی با ایران شوم تا ما بتوانیم سایر آمریکایی‌ها را (از ایران) خارج کنیم. این یک موضوع مرتبط با ایرانی‌هاست، اما ما آمادگی داریم و امیدوار هستیم.

این مقام آمریکایی همچنین در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی‌های اخیر در برخی شهر‌های کشورمان به تکرار ادعا‌های بی‌اساس خود مبنی بر سرکوب اعتراضات پرداخت و بدون ارائه هیچ‌گونه سند و مدرکی مدعی شد که افراد زیادی نیز در جریان این اعتراضات کشته شدند.

به گزارش ایسنا، به تازگی دکتر سلیمانی دانشمند ایرانی بازداشتی در آمریکا با تلاش‌های وزارت خارجه آزاد شد که در مقابل آزادی زندانی آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی بود، این اتفاق محقق شد. پس از این تبادل، مقامات آمریکا در چند نوبت از تمایل خود برای مذاکره جهت تبادل زندانی خبر داده‌اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی