بازدید 18845
آخرین تحولات خاورمیانه؛

ورود پانصد خودروی نظامی آمریکایی به عراق / احضار سفیران سه کشور اروپایی و کانادا از سوی وزارت خارجه عراق/ هشدار مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد فروپاشی برجام / تلاش رسانه‌های سعودی و آمریکایی برای ایجاد جنگ داخلی در عراق

احضار سفیران سه کشور اروپایی و کانادا از سوی وزارت خارجه عراق، هشدار مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد فروپاشی برجام، دیدار ظریف با اشرف غنی در استانبول و تلاش رسانه‌های سعودی و آمریکایی برای ایجاد جنگ داخلی در عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ورود پانصد خودروی نظامی آمریکایی به عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۹۴۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 10 December 2019

احضار سفیران سه کشور اروپایی و کانادا از سوی وزارت خارجه عراق، هشدار مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد فروپاشی برجام، دیدار ظریف با اشرف غنی در استانبول و تلاش رسانه‌های سعودی و آمریکایی برای ایجاد جنگ داخلی در عراق، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به ورود پانصد خودروی نظامی آمریکایی به عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ شبکه الفرات از ورود پانصد دستگاه خودروی نظامی آمریکایی به پایگاه عین الاسد در استان الانبار خبر داد.

این شبکه گزارش داد، نظامیان آمریکایی از اردن وارد پایگاه عین الاسد در ناحیه البغدادی شهرستان هیت استان الانبار شده اند.

ورود ۵۰۰ خودروی نظامی آمریکایی به عراق/احضار سفیران ۳ کشور اروپایی و کانادا از سوی وزارت خارجه عراق/ هشدار مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد فروپاشی برجام/تلاش رسانه‌های سعودی و آمریکایی برای ایجاد جنگ داخلی در عراق

به گزارش این شبکه،‌ ستون نظامی بزرگی از نظامیان آمریکایی از اردن وارد عراق شدند.

احضار سفرای سه کشور اروپایی و کانادا از سوی وزارت خارجه عراق

حمد الصحاف، سخنگوی وزارت خارجه عراق، امروز دوشنبه از احضار سه سفیر اروپایی و سفیر کانادا در عراق به دنبال مواضع آنها در قبال اعتراضات عراق خبر داد.

وی افزود: وزارت خارجه عراق، برونو اوپر سفیر فرانسه، استفان هیکی سفیر انگلیس، یوخن مولر کاردار آلمان و پل گیبارد سفیر کانادا در عراق را احضار کرد.

الصحاف تاکید کرد که وزارت خارجه عراق به آنها اعلام نمود، عراق با کشورهای دیگر بر اساس اصل منافع مشترک و مقابله با مخاطرات مشترک برخورد می کند و بر عدم دخالت در امور داخلی خود و حفظ حاکمیتش تاکید دارد. همچنین وزارت خارجه عراق مخالفت خود را با بیانیه مشترک این کشورها اعلام کرد و آن را به مثابه دخالت در امور داخلی عراق دانست.

الصحاف تاکید کرد: ماموریت سفیران در بغداد، تقویت روابط و تحکیم آنها و ایجاد زمینه های مشترک بدون دخالت خارجی در امور داخلی عراق است. آنچه در بغداد و برخی استانها رخ می دهد و تظاهراتی که برگزار می شود از دموکراسی نشات می گیرد.

هشدار مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد فروپاشی برجام

«جوزپ بورل» مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت همه طرف‌های باقی‌مانده در برجام خواهان حفظ این توافق هستند، اما ادامه روند کنونی در وضعیت تعهد ایران به توافق هسته‌ای می‌تواند به از بین رفتن این توافق منتهی شود.

بورل که بعد از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در مورد بحث ایران در نشست امروز گفت: «من شخصا موضوع ایران را هم مطرح کردم، چون روز جمعه در وین ما نشست کمیسیون مشترک برجام را داشتیم... که نشان داد تمام شرکت‌کنندگان در نشست از این توافق پشتیبانی می‌کنند و می‌خواهند آن را حفظ کنند.»

ورود ۵۰۰ خودروی نظامی آمریکایی به عراق/احضار سفیران ۳ کشور اروپایی و کانادا از سوی وزارت خارجه عراق/ هشدار مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد فروپاشی برجام/تلاش رسانه‌های سعودی و آمریکایی برای ایجاد جنگ داخلی در عراق

وی افزود: «این موضع واحد، برای ما بسیار مهم است. تمام شرکت‌کنندگان از این توافق پشتیبانی می‌کنند و می‌خواهند آن را حفظ کنند. من اشاره کردم که زنده نگه داشتن این توافق، مسئولیت جمعی است، اما اگر روند اخیر در سوی هسته‌ای معکوس نشود، این توافق قابل تداوم نخواهد بود. اما اتحادیه اروپا و تمام شرکت‌کنندگان در نشست روز جمعه در وین بسیار پشتیبان این توافق هستند.»

اشاره بورل به «سوی هسته‌ای» برجام، تعهد ایران به محدود نگه داشتن فعالیت‌های هسته‌ای خود بر اساس سقف‌های تعیین‌ شده در این توافق است. جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت امسال در واکنش به عدم تحقق وعده‌های اروپا برای جبران آثار تحریم‌های یکجانبه آمریکا، به مرور در حال کاهش تعهد خود به توافق هسته‌ای است.

بورل در اظهارات امروز خود به «سوی تحریم‌های» برجام، یعنی تعهد واشنگتن و دیگر اعضای برجام برای رفع تحریم‌های ایران اشاره‌ای نکرد. آمریکا اردیبهشت سال گذشته، یکجانبه از توافق هسته‌ای خارج شد و تمام تحریم‌های رفع‌شده از جمله تحریم‌های نفتی را علیه ایران احیا کرد.

دیدار ظریف با اشرف غنی در استانبول

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ـ که برای شرکت در هشتمین کنفرانس وزرای «قلب آسیا» در ترکیه حضور دارد ـ عصر دوشنبه در استانبول با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری اسلامی افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

روابط دوجانبه، تحولات سیاسی جاری در افغانستان به ویژه گفت‌وگوی های صلح بین گروه های افغانستانی با محوریت دولت این کشور از محورهای اصلی گفت‌وگو در این دیدار بود.

ظریف امروز ضمن شرکت در این کنفرانس و ایراد سخنرانی رایزنی دوجانبه ای نیز با «مولود چاوش اوغلو» همتای ترکیه ای خود داشت.

تلاش رسانه‌های سعودی و آمریکایی برای ایجاد جنگ داخلی در عراق

محمد البلداوی، نماینده وابسته به ائتلاف فتح عراق، رسانه های آمریکایی و سعودی را به تلاش برای ایجاد جنگ داخلی در کشورش و ساقط کردن همه طرح های سیاسی در این کشور به منظور ایجاد هرج و مرج متهم کرد.

وی افزود: رسانه های آمریکایی و سعودی در کمین همه طرح های سیاسی در کشور برای ساقط کردن آن هستند.

البلداوی گفت: این رسانه ها درباره شمار کشته و زخمی شدگان بزرگنمایی و در راستای تشدید خشونت علیه مردم با هدف درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان و ایجاد جنگ داخلی در عراق  و ایجاد هراس افکنی حرکت می کنند.

نماینده وابسته به ائتلاف فتح اعلام کرد: حمله رسانه ای با حمایت آمریکا و اسرائیل از مزدوران برای ایجاد فتنه و تقویت نفوذ آنها در عراق پس از ساقط کردن روند سیاسی کنونی عراق در جریان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۵
عراق باید تا ابد در جنگ داخلی باشد در غیر اینصورت هر دو سال یکبار به یکی از کشورهای همسایه اش حمله میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
الآن چهارده سال از دوره صدام گذشته، طبق حرف شما باید هفت تا جنگ با کشورای همسایش داشته باشه. از لحاظ تاریخی به غیر از دوره صدام که با تحریک آمریکا جون جونی شما به ما حمله کردن، دیگه کشوری به نام عراق وجود نداشته که حمله کنه به کشورای دیگه.
مرگ بر روسیه را هرگز فراموش نکنید

حملات اسراییل به سوریه و عراق بدون اجازه روسیه انجام نمی گیرد
بیشترین سلاح های سبکی که تروریستهای جهان استفاده میکنند کلاشنیکف روسها است .
همه ترورهای بیولوژیکی جهان ( قتل با سم ) توسط روس ها و اسراییل انجام میشود.
دلار داره وحشی میشه

چی شد اون شعارهای توخالی سه هفته پیش مسئولان برای مهار گرانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مذاکرات پیدا و پنهان ایران با آمریکا ثابت کرد ترامپ مجددا رییس جمهور آمریکا خواهد شد و چهار سال دیگر در خدمت جهان !!!!!!
آقای روحانی برای یک بار هم شده باملت هم مذاکره کن با کارمندان، کشاورزان، کارگران، صنعتکاران، کارخانه داران کارآفرینان، دانشجویان، اساتید دانشگاه درست است دیگر به رای ما احتیاج نداری ولی برای عاقبتت که به نظر ملت ایران احتیاج داری، مثل امیرکبیر با ملت هم مذاکره کن راه حل های آنها را بشنو.
این استعمارگر دولت امریکا برای منافع خودش بین دو دیوار هم اختلاف می اندازد فقط کافی یکی از دیوارها بی ظرفیت باشد.
عراق= گوشت قربانی
تابناک جان...

چرا خبری از نطق خانم سلحشور در اخبارت نیست.....

جای تعجب نداره.....؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اه كه خسته شديم از بس گفتن ديگران فتنه ميكنند
فکر کردید به این راحتی عراق رو تقدیم شماها می کنند نه عزیزم دارند دست و بال ایران در منطقه رو می کنند تا راحتتر کنترلش کنند
از برجام فقط اسمي مانده است تبريك به تندروهاي داخلي وخارجي براي شكست برجام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۹
مثل دختری که برخلاف نظر پدر و مادر که داماد رو آدم با ثباتی نمی دونسته اند،ازدواج کرده و الان طلاق گرفته میگن:
بهتون تبریک میگم
شما که از خداتون بود زندگیمون بهم بخوره
خدا به همه کشورها و مردم منطقه رحم کند ،
که ظاهرا اوضاع بشدت بحرانی و دارد از کنترل خارج می گردد
اگه برجام پر
ملت هم تسلیحات اتمی پر
بزن تا بزنیم, ببینیم کی زودتر خاک میشه
این کلام و خواسته ملته, بهتر اروپا یه نیم نگاهی هم به خواسته و اراده ملت ایران هم داشته باشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر