بازدید 5515

«کارمندان دولت» در سال آینده چقدر مالیات باید بدهند؟

در حالی که در قانون بودجه سال 98 دولت، درآمدهای خود از محل مالیات ستانی از درآمدها را  24.9 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود این نوع مالیات در لایحه بودجه سال 99 به 32.3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این نشان می دهد میزان مالیات بر درآمد در سال آینده در مقایسه با سال جاری رشد تقریبا 30 درصدی را تجربه نموده است.
کد خبر: ۹۴۲۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷ 08 December 2019

تابناک اقتصادیدر بودجه سال جاری میزان درآمدهای نفتی دولت به شدت کاهش یافت و از همین رو دولت با کسری بودجه 150 هزار میلیارد تومانی مواجه شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، دولت برای آن که در سال آینده نیز با کسری بودجه مواجه نشود، درآمدهای دیگری را جایگزین درآمدهای نفتی کرد. به عنوان نمونه دولت تصمیم گرفت که درآمدهای مالیاتی را در سال آینده افزایش دهد. در همین رابطه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طی مصاحبه ای در مورخه 17 مهر ماه سال جاری در این رابطه گفت: سه منبع جایگزین نفت خواهد شد؛ ما از حجم قابل توجهی از یارانه‌های پنهانی که در حامل‌های انرژی وجود دارد می‌توانیم استفاده کنیم و بخش دیگر که عمده کار ما است مالیات‌ها است. بخش دیگر از درآمدهای جایگزین نفت نیز از محل مولدسازی به دست می‌آید که آن نیز به تصویب رسید.

بررسی ها نشان می دهد که درآمدهای مالیاتی دولت در لایحه بودجه سال 99 با رشد 13 درصدی نسبت به قانون بودجه سال 98 به 195 هزار میلیارد تومان رسیده است.

با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی از کل درآمدهای دولت، طبیعتاً سهم پایه های مالیاتی نیز افزایش یافته است. یکی از انواع مالیات ها که در لایحه بودجه سال 99 در مقایسه با قانون بودجه سال 98 با رشد مواجه شده است، مالیات بر درآمد می باشد.  در حالی که در قانون بودجه سال 98 دولت، درآمدهای خود از محل مالیات ستانی از درآمدها را  24.9 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته بود این نوع مالیات در لایحه بودجه سال 99 به 32.3 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. این نشان می دهد میزان مالیات بر درآمد در سال آینده در مقایسه با سال جاری رشد تقریبا 30 درصدی را تجربه نموده است.

درآمدهای حاصل از مالیات بر درآمدها از چند طریق عمده به دست می آید: مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی، مالیات بر حقوق کارکنان بخش خصوصی، مالیات بر مشاغل، مالیات بر مستغلات.

در بخش مالیات بر حقوق کارکنان بخش عمومی، دولت تصمیم گرفته است که سال آینده از این محل درآمدی به میزان 7.3 هزار میلیارد تومان کسب کند که این رقم در مقایسه با 6.9 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده در قانون بودجه سال 98 رشد 6 درصدی را نشان می دهد. همچنین دولت میزان درآمد خود از محل مالیات ستانی از حقوق کارکنان بخش خصوصی در سال آینده را 8.4 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که این مبلغ نیز در مقایسه با رقم در نظر گرفته شده در بودجه سال 98، رشد 31 درصدی را نشان می دهد.

میزان مالیات بر مشاغل در لایحه بودجه سال 99 بالغ بر 14.9 هزار میلیارد تومان می باشد که این رقم در مقایسه با 9.9 هزار میلیارد تومان مالیات بر مشاغل در قانون بودجه سال 98 رشد 50 درصدی را نشان می دهد.

همچنین دولت میزان مالیات بر مستغلات را برای سال آینده 16.2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که این رقم در مقایسه با 16.1 هزار میلیارد تومان سال جاری تفاوت چندانی را نشان نمی دهد.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر